Reizen naar Turkije
donderdag 24 september 2020 om 15:08
Hallo beste Viva-forummers,
Ik heb met een paar vriendinnen in januari geboekt naar Turkije voor volgende week (5 dagen)
Heel veel zin natuurlijk, want ben een lange tijd niet weggeweest i.v.m. financiele redenen.
Alleen het is nu code oranje daar.
Een paar collega’s zijn net terug uit Alantya en geven aan dat ze een leuke vakantie hebben gehad, alleen wat extra regels (mondkapjes/afstand etc)
Ik heb genoeg vakantie om in quarantaine te gaan bij terugkomst, dat is geen probleem.
Alleen denk ik nu telkens stel dat alles dicht gaat en ik vast kom te zitten. Ik heb geen familie of vriendinnen daar om eventueel te logeren.
Ik denk nu aan cancelen of ergens anders naar toe gaan, puur wegens de kans dat er geen vluchten terug meer kunnen zijn.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb met een paar vriendinnen in januari geboekt naar Turkije voor volgende week (5 dagen)
Heel veel zin natuurlijk, want ben een lange tijd niet weggeweest i.v.m. financiele redenen.
Alleen het is nu code oranje daar.
Een paar collega’s zijn net terug uit Alantya en geven aan dat ze een leuke vakantie hebben gehad, alleen wat extra regels (mondkapjes/afstand etc)
Ik heb genoeg vakantie om in quarantaine te gaan bij terugkomst, dat is geen probleem.
Alleen denk ik nu telkens stel dat alles dicht gaat en ik vast kom te zitten. Ik heb geen familie of vriendinnen daar om eventueel te logeren.
Ik denk nu aan cancelen of ergens anders naar toe gaan, puur wegens de kans dat er geen vluchten terug meer kunnen zijn.
Wat zouden jullie doen?
donderdag 24 september 2020 om 17:21
Ja dat is ook zo dubbel. In spanje is het volgens mij veel erger, maar dat was op een gegegen moment gewoon code geel. Ik maak me eigenlijk ook het meeste druk, omdat ik bang ben dat vluchten opeens stoppen.Boogschutter10 schreef: ↑24-09-2020 16:51Turkije is code oranje. Niet omdat het nu per se een corona brandhaard is maar omdat het geen EU-land is en/ of er geen betrouwbare cijfers zijn. Een politieke keuze, maar ja blijft wel code oranje.
donderdag 24 september 2020 om 18:25
vrijdag 25 september 2020 om 11:14
vrijdag 25 september 2020 om 11:15
vrijdag 25 september 2020 om 12:37
tatlitatli schreef: ↑25-09-2020 11:15Wij zijn niet gegaan, terwijl we vier weken hadden voorzien. Mijn schoonmoeder woont er, mijn mans oude vrienden/collega's, etc.
Wij zijn lekker naar de Algarve gegaan. Kan je niet omboeken?
Jaa, zou kunnen. Ik vind het gewoon dubbel voelen. Spanje, Italie etc. zijn brandhaarden,
maar velen zijn toch geweest en hebben genoten. Een paar collega’s zijn net terug uit Turkije en hebben het ook heerlijk gehad.
Het is niet meer corona, maar de kans dat de vluchten gecanceld kunnen worden. Als ik zeker wist dat dat niet zou gebeuren, zou ik gewoon gaan en op bij terugkomst in quarantaine.
vrijdag 25 september 2020 om 14:26
Suikerspinn___ schreef: ↑24-09-2020 15:36Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Diep van binnen weet ik idd. dat cancelen de beste keuze is, maar toch denk ik als de vluchten niet gecanceld worden is er toch niks aan de hand
Denk dat ik uiteindelijk toch cancel, want het risico is te groot.
Zo werkt het niet. Ik heb een vlucht geboekt staan (die ik niet ga nemen) naar een land waar Nederlanders nu niet welkom zijn. Geen reden voor de vliegmaatschappij (uit weer een ander land) om de vlucht te annuleren. Ik moet nu hopen dat dit land een week voor ik zou gaan (over een maandje) nog steeds geen Nederlanders binnen wil laten, dan krijg ik mijn geld terug. Anders moet ik een voucher nemen.
Ik zou overigens ook zeker niet naar Turkije gaan, nu. Ik zou omboeken naar iets in Nederland.
vrijdag 25 september 2020 om 14:26
Dit is niet waar. Zeker niet als je in januari al geboekt hebt.
vrijdag 25 september 2020 om 14:28
Suikerspinn___ schreef: ↑25-09-2020 12:37Jaa, zou kunnen. Ik vind het gewoon dubbel voelen. Spanje, Italie etc. zijn brandhaarden,
maar velen zijn toch geweest en hebben genoten. Een paar collega’s zijn net terug uit Turkije en hebben het ook heerlijk gehad.
Het is niet meer corona, maar de kans dat de vluchten gecanceld kunnen worden. Als ik zeker wist dat dat niet zou gebeuren, zou ik gewoon gaan en op bij terugkomst in quarantaine.
Spanje en Italië wáren brandhaarden en stonden de hele zomer grotendeels op geel. Turkije staat nu al een tijd op oranje.
Ik snap dat je jaloers bent op mensen die wel lekker op vakantie zijn gegaan, maar daar schiet je niets mee op.
vrijdag 25 september 2020 om 16:55
vrijdag 25 september 2020 om 17:19
Nou vooruit oranje . Hoe vlieg je trouwens want Nederlandse touroperator vliegen niet volgens mij ?Suikerspinn___ schreef: ↑25-09-2020 17:15Ja, uiteindelijk mag ik zelf beslissen toch?
Het is code oranje, geen rood.
Check ook even de actuele Turkse cijfers
https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66935/ ... blosu.html
74 doden gisteren .
vrijdag 25 september 2020 om 17:38
Yildizlar schreef: ↑25-09-2020 17:19Nou vooruit oranje . Hoe vlieg je trouwens want Nederlandse touroperator vliegen niet volgens mij ?
Check ook even de actuele Turkse cijfers
https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66935/ ... blosu.html
74 doden gisteren .
Klm vliegt 1x per dag, turkish airlines vliegt 3x per dag, pegasus vliegt. Ik vlieg met turkish airlines. Jaa, maar turkije heeft ook 80 miljoen inwoners he. (Minder dan 2000 besmettingen per dag)
Dankjewel voor de tips hoor. Ik gok dat ze niet binnen twee weken alles dichtgooien.
anoniem_65495d326bb7b wijzigde dit bericht op 25-09-2020 18:04
Reden: Dubbel
Reden: Dubbel
1.66% gewijzigd
vrijdag 25 september 2020 om 17:38
Suikerspinn___ schreef: ↑25-09-2020 17:38Klm vliegt 1x per dag, turkish airlines vliegt 3x per dag, pegasus vliegt. Ik vlieg met turkish airlines. Jaa, maar turkije heeft ook 80 miljoen inwoners he. (Minder dan 2000 besmettingen per dag)
Dankjewel voor de tips hoor. Ik gok dat ze niet binnen twee weken alles dichtgooien.
vrijdag 25 september 2020 om 19:13
Je hoeft niet naar ons te luisteren. Maar je zou er wel verstandig aan doen om naar het Ministerie van BuZa te luisteren:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... dsrisico’s
Niet-noodzakelijke reizen naar Turkije worden afgeraden. Na een verblijf in Turkije gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.
[...]
Mocht u per vliegtuig naar Nederland reizen, dan dient u een gezondheidsverklaring bij zich te hebben voordat u aan boord gaat. U ontvangt dit formulier van de luchtvaartmaatschappij. Zonder ingevuld formulier mag u niet aan boord. U moet het formulier tijdens de reis bij zich houden en desgevraagd tonen bij aankomst op Schiphol.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... dsrisico’s
Niet-noodzakelijke reizen naar Turkije worden afgeraden. Na een verblijf in Turkije gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.
[...]
Mocht u per vliegtuig naar Nederland reizen, dan dient u een gezondheidsverklaring bij zich te hebben voordat u aan boord gaat. U ontvangt dit formulier van de luchtvaartmaatschappij. Zonder ingevuld formulier mag u niet aan boord. U moet het formulier tijdens de reis bij zich houden en desgevraagd tonen bij aankomst op Schiphol.
maandag 28 september 2020 om 16:11
Niet gaan. Als de vluchten worden afgezegd zit je mooi vast in Turkije. Het is ook niet zo dat de buurlanden Griekenland en Bulgarije zitten te wachten op vluchtende Nederlandse toeristen in geval van lockdown.
In Italië of Spanje spring je zo in je auto en je bent en route, dat is met Turkije wel even anders.
In Italië of Spanje spring je zo in je auto en je bent en route, dat is met Turkije wel even anders.