Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Emma95 schreef:
27-09-2020 17:58
Minerale foundation niet hoor.
Mee eens. Ik ben eind 40 en ook niet geheel meer rimpelvrij maar de bareMinerals/Mintenz foundations doen het goed hier. Wel moet je het goed erin 'kloppen' (weet het woord niet) - gebruik hiervoor een kwast van bareMinerals die hiervoor gemaakt is.
Jufjoke schreef:
27-09-2020 13:23
Supersas, heb jij dat Stoned vibes palet trouwens gekocht, of niet?
Nee, ik wil hem graag in het echt zien en “mijn” iciparis en Douglas hebben UD niet in de winkelcollectie. En de reviews op YT zijn niet altijd even lovend.... Ik wacht nog even tot ik in een grote stad ben en hem in het echt kan zien, dan beslis ik of ik hem wil of niet. En misschien wacht ik wel tot een sale, 55 euries is toch wel veel geld....
Ik weet niet of het hier in Nederland beschikbaar is, of komt, maar ik heb op YouTube gezien dat er ook een mini versie van is.
De kleuren daarvan spreken mij persoonlijk niet zo aan, maar het is een optie. Ik vind het inderdaad ook een erg duur palet en was ook niet heel erg onder de indruk van de reviews.
Je schijnt de shimmers echt met je vingers te moeten gebruiken en dat heeft eigenlijk al niet mijn voorkeur.
Ik was heel lang benieuwd naar de Estee Lauder futurist Hydra rescue foundation. Maar, ik koop tegenwoordig iets bewuster (nog wel meer dan echt nodig is....) en had hem natuurlijk eigenlijk niet nodig.
Nu heb ik laatst een sample gekregen en het is prima, maar eigenlijk niet zo heel erg anders/mooier/beter dan de foundations die ik al heb.
Prima, dan kan die uit mijn systeem!

Ik heb trouwens ook een sample van de Everlasting youth foundation van Clarins. Is dat dan wel echt anders dan de rest? Heb ik dat wél nodig? Neuh... maar ik ben er tot dusver wel van onder de indruk. Mooie natuurlijke look, niet te mat of te glanzend, medium dekking en egaal in één dunne laag. Maar wat hem ook echt goed maakt is dat ik een heel erg goede kleurmatcht heb.
Vraagje aan gebruikers van minerale poeders:

Ik ben gaan googlen op de minerale poeders maar wat wat een verschillende merken zijn er. Ik dacht altijd dat Bare Minerals de enige was en patent had op deze poeder.
Naast BM, is er ook nog mintenz en creatieve cosmetics (die laatste heeft zo ik lees een extra ingrediënt tegen ontstekingen in het gezicht) en zo heb ik er nog een paar gevonden.

Gebruiken jullie in de zomer en winter dan ook nog andere kleuren, tintje lichter/donkerder?
En hoe zit het met afgeven op kleding en bijwerken. Ik werk (in witte bedrijfskleding) ergens waar ik nogal last heb van allergieën en veel niesbuien en mijn neus moet snuiten. Ook zit ik met regelmaat in de regenbui op de fiets. Met de CATRICE of essence poeder (weet ff zo niet welke ik nu heb) moet ik regelmatig bijwerken maar kost geen drol. Is dat ook zo met minerale poeder of blijft deze beter dekken? Want dan zou ik en de minerale poeder en de groene concealer poeder en ook nog een kabuki kwast moeten meenemen en dan vind ik het te kostbaar en teveel gedoe...
En ik ga juist voor gemak.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:54
2.20% gewijzigd
Renée, ik gebruik geen minerale foundation. Ik geloof echt in goede ingrediënten, en wat dat betreft scoort het hoog, maar er zijn tegenwoordig ook zo veel goede vloeibare foundations te koop. Ieder zijn eigen voorkeur, maar wat mij betreft gaat er niets boven het gemak van een vloeibare foundation. Waasje poeder eroverheen en ik ben klaar voor de dag. Het geeft bij mij nooit af op mijn kleding. Ik werk het halverwege de dag bij met een heel dun laagje extra poeder. Houdt prima, ook met traanogen en neussnuiten.
Ik ben zomer en winter dezelfde kleur.
Ik werk mijn gezicht nooit bij overdag. Zelfs in de zomerhitte blijft minerale poeder goed zitten. En het geeft vrijwel niet af.
Ik had met vloeibare make up altijd dat het later op de dag ging “zwemmen” op mijn gezicht en ik kreeg glimmende plekken.
Heb ik nu nooit meer.
Dan heb je een vette huid. Bij mij gaan normale foundations ook zwemmen. Long wearing foundations niet. Dat zijn ook foundations die opdrogen tot een soort poederlaagje.
Ik heb een gecombineerde huid.
Wil sinds ik minerale make up ontdekt heb echt niets anders meer.
Ik houd ook niet van allerlei lagen op mijn gezicht.
Minerale poeder voel je niet zitten.
Ja ik snap dat “voelen zitten” nooit zo, ik ervaar dat niet zo. Ik merk echt niet dat er iets op mijn huid ligt oid. Of ik nou een dagcreme of een foundation draag.
Sjulia schreef:
04-01-2021 19:32
Ja ik snap dat “voelen zitten” nooit zo, ik ervaar dat niet zo. Ik merk echt niet dat er iets op mijn huid ligt oid. Of ik nou een dagcreme of een foundation draag.
Ik ervaar dat zelf ook niet met foundation. Ook niet met dagcrème of poeder of wat dan ook.
Maar ik herken het gevoel wél. Als ik in de avond een keer een wat vollere moisturizer smeer, of een olie, dan voel ik dat ook zitten. Niet vervelend of zo, maar ik ben me er wel van bewust dat er voelbaar iets op mijn huid zit.
Maar met make up heb ik het nooit.
Juf Joke ik zie dat ik In 2 topics zit te schrijven over de bare minerals. Ik dacht al jij was toch degene die mij wees op de mintenz maar kon onze posts hier niet meer vinden maar deze staan in het werkt product x topic.

En de tip naar mintenz was wel van jou maar kwam van lady Day.

Dan wacht ik op haar antwoorden als mintenz ervaringsdeskundige.

De proefjes zien er leuk uit en het proberen waard.
Ik heb lange tijd foundation van Mac gehad met een mega dure kwast erbij iets van 40 euro ofzo en op zich heel fijn die Mac maar ik kreeg op een gegeven moment het gevoel of ik laagjes had.
Heb zelfs nog 2 flesjes staan en nog niet open geweest. Mijn kleur ging eruit dus de laatste 2 flesjes gekocht toen.

Nu alweer jaren poeder van Kruidvat maar wil weer eens wat anders proberen. Vandaar de interesse naar de minerale poeders.
Heb soms ook wel het idee dat afwisselen goed is voor je huid. Maar ligt het niet aan het product want misschien verandert je huid wel 🙄.
Renee, ik gebruik soms minerale poeder, soms foundation (Mac waterweight of zo maar ook TO serum foundation) en soms alleen de gekleurde dagcreme van Laura Mercier. Ik ben ook helemaal niet trouw aan 1 merk of 1 soort. Als 1 product op is dan koop ik vaak liever iets wat ik nog niet geprobeerd heb. Behalve dan de gekleurde dagcreme van Laura Mercier.
Renee* schreef:
04-01-2021 22:53
Juf Joke ik zie dat ik In 2 topics zit te schrijven over de bare minerals. Ik dacht al jij was toch degene die mij wees op de mintenz maar kon onze posts hier niet meer vinden maar deze staan in het werkt product x topic.

En de tip naar mintenz was wel van jou maar kwam van lady Day.

Dan wacht ik op haar antwoorden als mintenz ervaringsdeskundige.

De proefjes zien er leuk uit en het proberen waard.
Ja, die tip kwam van Lady_day. Zelf gebruik ik het niet. Ik heb wel ooit de proefjes besteld en gebruikt. Er is helemaal niets mis mee, maar ik geef zelf de voorkeur aan vloeibaar.
Lady_Day schreef:
04-01-2021 23:09
Renee, ik gebruik soms minerale poeder, soms foundation (Mac waterweight of zo maar ook TO serum foundation) en soms alleen de gekleurde dagcreme van Laura Mercier. Ik ben ook helemaal niet trouw aan 1 merk of 1 soort. Als 1 product op is dan koop ik vaak liever iets wat ik nog niet geprobeerd heb. Behalve dan de gekleurde dagcreme van Laura Mercier.
Hier ook al zo'n ontrouwe klant. Als iets op is, probeer ik ook juist graag iets anders. Er zijn maar weinig producten die ik echt standaard opnieuw koop als het op is. Geldt eigenlijk voor alles, ook bijvoorbeeld levensmiddelen.
Mijn moeder snapt daar helemaal niets van, zij koopt iets wat bevalt levenslang.
Ik heb de mintenz vandaag bij een collega kunnen testen. Zij had 2 kleuren die voor haar te licht zijn, ik dacht de bisque en latte. En ze had nog wat andere proefjes.

Al die poederlaagjes vind ik eerlijk gezegd niet fijn want ik heb een vrij droge/gevoelige huid mn wangen. De foundation vond ik best ok en voelt op zich heel fijn.
De andere poeders erbij vond ik dan weer teveel want de poederprimer + de groene concealer + foundation, dus 3 lagen poeder. En dan nog een bronzer die wel weer fijn voelde. Oja en nog een finisher om het af te maken.
Voelde mij vandaag een proefkonijn.

Ik zie dat mintenz ook een vloeibare primer heeft maar ik vind het te prijzig om zomaar even te kopen, € 30. Heeft een van jullie deze primer en is het het geld waard?
Of raden jullie iets anders aan, rekening houdend met gevoelige huid.

Ik heb de you better work primer van essence lange tijd geleden gekocht maar die durf ik eerlijk gezegd nu niet meer te gebruiken. Heb net een paar teleway behandelingen achter de rug dus wil wel voorzichtig zijn met zomaar producten te gebruiken.
Ik gebruik eigenlijk nooit een primer. Ik heb er nog nooit een gevonden die voor mij echt meerwaarde heeft. Maar ik heb eigenlijk ook niet noemenswaardig problemen met de houdbaarheid van mijn make up, dus het is geen stap die ik mis.
Dat neemt niet weg dat ik toch nog één poging wilde wagen. Ik heb de Nanoblur van Indeed labs besteld. Ik ben benieuwd!
Ik heb wel gezien dat Benefit een nieuwe settingspray heeft, die een minimaliserend effect op de poriën zou moeten hebben. De bekendste primer van Benefit heb ik wel ooit geprobeerd, de poreminimizer, (edit, hij heet de porefessional) maar ook daar zie ik weinig effect van. En settingspray gebruik ik normaal gesproken ook nooit, maar dit vond ik wel interessant. Ervaringen iemand?
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 17:44
2.35% gewijzigd
Misschien kun je een paar lagen weglaten.

Alleen een beetje concealerpoeder (zelfde kleur als de foundationpoeder) en de foundationpoeder zou eigenlijk al genoeg moeten zijn.
En een heel klein beetje bronzer anders ziet je gezicht er saai uit.

Meer gebruik ik ook niet en het is echt een wereld van verschil.
Geen ervaring met setting spray... het idee alleen al staat mij tegen.

Ik heb een paar primers liggen. Iets van Laura Mercier en eentje van bareMinerals maar ik gebruik het nooit. Wel ben ik benieuwd naar de Miracle Blur van Trinny London maar de prijs staat me tegen.
Lady_Day schreef:
10-01-2021 17:43
Geen ervaring met setting spray... het idee alleen al staat mij tegen.

Ik heb een paar primers liggen. Iets van Laura Mercier en eentje van bareMinerals maar ik gebruik het nooit. Wel ben ik benieuwd naar de Miracle Blur van Trinny London maar de prijs staat me tegen.
Ai, zeventien pagina's met één ster reviews! Natuurlijk ook positieve reviews, maar damn, dat is wel veel! Ik zou ervoor bedanken als ik jou was.
Jufjoke schreef:
10-01-2021 17:56
Ai, zeventien pagina's met één ster reviews! Natuurlijk ook positieve reviews, maar damn, dat is wel veel! Ik zou ervoor bedanken als ik jou was.
Ik bedank er ook voor hoor maar als ik het Trinny zie gebruiken denk ik altijd 'hmmmm'. Maar goed, ik weet ook dat Trinny stijf van de fillers/botox staat.
Ik hou sowieso niet van settingsprays na het aanbrengen van makeup. Het had elke keer hetzelfde effect; mijn foundation en poeder zit flawless, ik gebruik een settingspray en het ziet er minder mooi uit. Ik gebruik ze wel om oogschaduw intenser te maken of voor ik foundation en poeder aanbreng. Ik ben wel een beetje benieuwd naar de setting spray van urban decay, the all nighter. Maar gezien ik elke keer dezelfde ervaring heb met settingsprays geloof ik er niet zo in.
Jufjoke schreef:
10-01-2021 17:42
Ik gebruik eigenlijk nooit een primer. Ik heb er nog nooit een gevonden die voor mij echt meerwaarde heeft. Maar ik heb eigenlijk ook niet noemenswaardig problemen met de houdbaarheid van mijn make up, dus het is geen stap die ik mis.
Dat neemt niet weg dat ik toch nog één poging wilde wagen. Ik heb de Nanoblur van Indeed labs besteld. Ik ben benieuwd!
Ik heb wel gezien dat Benefit een nieuwe settingspray heeft, die een minimaliserend effect op de poriën zou moeten hebben. De bekendste primer van Benefit heb ik wel ooit geprobeerd, de poreminimizer, (edit, hij heet de porefessional) maar ook daar zie ik weinig effect van. En settingspray gebruik ik normaal gesproken ook nooit, maar dit vond ik wel interessant. Ervaringen iemand?
De nanoblur heb ik wel gehad, vond ik redelijk qua poriën minder zichtbaar maken. Maar het werkt niet zo goed als die van tarte.
De categorie waarin ik veruit de meeste miskopen doe, is lippenstift. Ik heb heel zelden dat ik een lippenstift tref die zo goed bevalt, dat ik hem nogmaals koop en echt op maak. Waar ik pakweg het afgelopen jaar echt niet blij mee was:

Deze dure lipstick van Dior. Kleur viel tegen, houdbaarheid is zeer matig en hij voelt veel te crème achtig op de lippen.

https://www.douglas.nl/Make-up-Lippen-L ... 30717.html

Deze zogenaamde lipstain. Ik dacht: oh mooi, dat laat een kleur achter, houdt mooi de hele dag. Ja, klopt, houdt inderdaad vrij lang, maar door de dunne substantie onmogelijk om gelijkmatig aan te brengen, en het resultaat is dan ook een zeer langhoudend vlekkerig effect. Deze ruikt wel lekker.

https://www.douglas.nl/productbrand_690 ... luEALw_wcB

Dit is zo'n mousse. Is mat, maar droogt niet op, waardoor hij behoorlijk afgeeft. Beetje lastig egaal aan te brengen en de houdbaarheid sucks. Ik heb wel een vergelijkbaar product van Mac, de powder kiss, die bevalt me redelijk goed. Maar deze dus niet en had ik ook niet nodig als ik geweten had dat het een slechtere versie van die van Mac was.

https://www.yesstyle.com/en/tcuc.EUR/co ... ENEALw_wcB

Een lippenstift van Tarte. Niet precies deze, een andere kleur. Veel te transparant en bijna goud in plaats van het koraal dat ik dacht dat het zou zijn.

https://tartecosmetics.com/EU/en_DE/col ... rs#start=1

Maar de allerslechtste was zonder twijfel deze: die heb ik besteld via Cultbeauty. Kwam absoluut totaal geen kleur vanaf! Niks! Wel positief: ik heb destijds een mail gestuurd hoe teleurgesteld ik was in dit product en ik kreeg mijn geld terug. Mocht het product houden ook. Niet dat ik er veel aan gehad heb, want het was absoluut rotzooi, maar netjes van Cultbeauty.

https://www.cultbeauty.co.uk/it-cosmeti ... stain.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven