Moeilijkheden in beginnende relatie....

02-04-2021 07:18 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Sinds enkele maanden chat ik elke dag met een hele leuke vrouw. We voelen ook heel veel voor elkaar en zien elkaar elke avond via beeldbellen.

Punt 1: Ik wil niks liever dan haar ontmoeten, maar door Corona word ze van alle kanten geadviseerd niet naar mij toe te komen met taxi of openbaar vervoer. Ik wil op zich wel komen, maar ze heeft trappen en ik heb een lichamelijke beperking en kom de trap niet op. Als ik haar dingen voorstel, bv. op bezoek bij haar moeder samen met haar omdat zij wel beneden woont, wijst ze dit af. Haar familie heeft het té druk haar te brengen, volgens haar. Of als ik een datum wil afspreken, zegt ze: ik ben geen planner, of: dat moet maar dan.
Tweede punt is: Zij denkt nu gelijk al aan samenwonen en later trouwen met mij, terwijl ik haar nog moet ontmoeten. Ze verwijt mij dat ik niet zeker van haar ben, dat dit via videobellen wel zou moeten kunnen. Maar ik vind, dat je pas aan samenwonen kan denken na een paar jaar samenzijn. Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet. Het kost mij ook heel veel energie, steeds maar bewijzen dat ik echt van haar hou, maar de stap van samenwonen en trouwen vind ik gewoon te hoog. Vooral als je nog nooit fysiek heb gedate.
Punt 3:
Bij het videobellen, praat ze bijna alleen over haar zelf en vraagt ze amper hoe mijn dag was. Ik krijg weinig emphatie en dat vind ik jammer.

Toch hoop ik dat zij en ik eruit komen, maar ze is zo standvastig en ik wil haar ook geen slapeloze nachten en verdriet meer bezorgen. Hebben jullie tips? Wat kan ik nog meer doen haar te overtuigen van mijn liefde en goede wil? Wil ook niet dat ze gekke dingen doet, zover kan haar verdriet soms gaan.

Groetjes.
De beste tip die ik heb is : Zoek een ander.

Dit gaat het niet worden, sorry.
Spreek met elkaar af in 'n park, bos, op 't strand etc. En zeker niet bij haar moeder natuurlijk.
Klinkt trouwens ook behoorlijk ongezond om het over houden van te hebben bij iemand die je alleen nog maar online hebt gesproken.
Er zijn veeel leukere single dames.
Echt :heart:

Dit wordt niks. Of erger dit is nog niks maar dat snapt ze niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Jullie hebben duidelijk niet hetzelfde idee over een relatie en hoe die zou moeten lopen. Ik ben het helemaal met jou eens: samenwonen en trouwen zijn geen onderwerp als je elkaar nog nooit in het echt hebt gezien. En iemand die zo emotioneel instabiel is dat ze nachten wakker ligt als jij zegt wat je daarvan vindt, lijkt me ook geen relatiemateriaal.

Sorry TO, je dacht dat je iemamd had gevonden voor gezellige verkering (als dat nog een woord is tegenwoordig) maar ik vrees dat dit het niet wordt...
Wat eten we vanavond?
Grote Goden. Ik krijg het al spaans benauwd als ik dit lees.
Wat is er leuk aan haar? Ik lees echt enkel redenen om het af te kappen.

Daarbij je hebt elkaar nog niet eens ontmoet. Dat is nog geen relatie, laat staan het punt dat je wilt gaan samenwonen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou hiermee stoppen. Verder kijken.

Ze wil je niet met je afspreken, geen empathie, maar wel direct samenwonen/trouwen.

Hoe kan je liefde voelen?

Ze is niet realistisch.

Kan alleen maar drama geven.
Seriously? In mijn opinie kun je niet van iemand houden en spreken van een relatie als je elkaar nog nooit hebt gezien. Eisen over samenwonen en trouwen slaan natuurlijk nergens op. En blijkbaar is ze toch niet zo enthousiast, anders regelt ze wel dat jullie elkaar een keer zien. Maar niet bij haar moeder natuurlijk. Hoe oud zijn jullie? Wonen jullie ver uit elkaar?
Is dit een grap?
Je moet toch even aan iemand hebben kunnen snuffelen voor je uberhaubt van n relatie kan spreken
Been there, done that, got the T-shirt.
Ze heeft je toch nog geen geld afgetroggeld?
To, dit is een fantasie en geen relatie.

Die vrouw wil niet eens de trap aflopen om samen een rondje in de buurt te maken en een coffee to go te halen.

Maar ze wil wel met je trouwen...

Dit is volstrekt onzinnig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eefje 677, we zijn 41 en 38 en wonen 55 km. van elkaar. Afstand mag ook geen probleem zijn, maar ik wil wel die vrijheid houden om rustig met elkaar iets op te bouwen zonder nu al eeuwige trouw te beloven anders werkt dat niet op een gegeven moment.
Beetjegek, dit is zeker geen grap. Ik zal never nooit topics plaatsen die niet kloppen.
Joh, die vind de online aandacht leuk, verder niet.

En je hebt geen relatie, je kent deze persoon helemaal niet echt. Beetje minder wanhopig doen, dit gaat je niets brengen.
Juruit1983 schreef:
02-04-2021 07:39
Eefje 677, we zijn 41 en 38 en wonen 55 km. van elkaar. Afstand mag ook geen probleem zijn, maar ik wil wel die vrijheid houden om rustig met elkaar iets op te bouwen zonder nu al eeuwige trouw te beloven anders werkt dat niet op een gegeven moment.
Maar je noemt iets wat niet meer is dan wat online geklets wel meteen een relatie. Uhuh.
redbulletje schreef:
02-04-2021 07:37
Ze heeft je toch nog geen geld afgetroggeld?
Dit was ook mijn eerste gedachte...
Juruit1983 schreef:

Lieve schat, ze wil niet eens de trap voor je af lopen.

Het probleem is dat iedereen het snapt, alleen jij niet.
Maar ik vind, dat je pas aan samenwonen kan denken na een paar jaar samenzijn. Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet.

Dramaqueen. Met zo iemand wil je toch geen relatie?

En in de gesprekken toont ze geen interesse in jou. Met zo iemand wil je toch geen relatie?
Ze wil geen concrete afspraken maken om ergens af te spreken voor een meet-and-greet op een bankje in het park, maar ze wil wel zsm samen wonen. Met zo iemand wil je toch geen relatie?

Maar je zegt dat ze ‘een hele leuke vrouw is’. Vertel. Wat maakt haar zo heel leuk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
02-04-2021 07:50
Dramaqueen. Met zo iemand wil je toch geen relatie?

En in de gesprekken toont ze geen interesse in jou. Met zo iemand wil je toch geen relatie?
Ze wil geen concrete afspraken maken om ergens af te spreken voor een meet-and-greet op een bankje in het park, maar ze wil wel zsm samen wonen. Met zo iemand wil je toch geen relatie?

TO wel. Maakt niet uit met wie blijkbaar.

Ze reageert op berichten, dat maakt haar een leuke vrouw in zijn hoofd.
Betaal je voor de chats/gesprekken met haar? Of heb je geld aan haar overgemaakt?

Ik vind het heel rot voor je, maar dit is geen zuivere koffie. Dit is geen relatie, het gaat ook geen relatie worden. Deze vrouw is uit op want anders en zelf zet ik op financieel gewin.
Ik ben het met de anderen eens, dit kan je toch helemaal geen relatie noemen ? En wat is er zo leuk aan iemand die niet wil afspreken, andere relatiewensen heeft dan jij, en het alleen over zichzelf heeft ?
Juruit1983 schreef:
Ik dat dat jullie 18 waren ofzo. Dat jullie dachten dat dit al een serieuze relatie was en je denkt dat met haar gedrag er serieus een relatie in zit.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven