Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Oh al klaar
Gelukkig, kan ik nu iets normaals kijken!
Komt de uitslag vanavond? Hoe laat?
Rubberlaars schreef:
18-05-2021 18:54

Toch kom je zelden over als een tevreden persoon. En ergens begrijp ik het wel, maar het leven is niet maakbaar.
Hmm echt ? Oké misschien even zelfreflecteren dan maar ;)

Het is natuurlijk ook misschien een beetje de fase. Ben nu net begin deze maand 32 geworden en dan breekt de 'nu of nooit' periode toch wel een beetje aan, ook als man.

Kan me wel voorstellen dat als die boot op een gegeven moment voorbij gevaren is en je je er echt bij hebt neergelegd dat het nu eenmaal anders loopt, dat je dat gaat accepteren en dat je je doelen / stippen op de horizon gaat veranderen en dat je daar voldoening uit haalt. Maar op dit moment heb ik toch nog een bepaald (traditioneel) toekomstbeeld. Dan kan ik inderdaad wel eens wat pessimistisch worden van bijvoorbeeld de huizenmarkt enzo, maar het heeft idd ook weinig zin om daar heel lang in te blijven hangen.

En eerst maar eens stap één, die relatie.

Merk dat ik echt weinig meer schrijf op tinder, ook omdat ik zelf weinig meemaak door covid. Maar als ik zo zie wat Jules hier allemaal neerschrijft, moet ik misschien toch meer gaan schrijven, want ik denk dat ik ondanks mijn redelijk saaie leven momenteel zinvollere dingen uitkraam dan dat ik een hard ding in mijn broek heb zitten. Ben ook geen 20 meer, maar kennelijk blijven mannen toch in die fase hangen ofzo.
Duncan is zo'n leukerd
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
18-05-2021 22:47
Duncan is zo'n leukerd
Nou wilde net zeggen, zo leuk! Mijn ex date van afgelopen zomer leek heeel erg op hem, ik baal nog steeds 😂
Vivi3338 schreef:
18-05-2021 22:49
Nou wilde net zeggen, zo leuk! Mijn ex date van afgelopen zomer leek heeel erg op hem, ik baal nog steeds 😂
O wow, dat is inderdaad balen.
wij slapen nooit.
Nou, jouw lover van Noorwegen is ook door haha
Noorwegen door, ik kan vredig sterven.
wij slapen nooit.
Sodermalm schreef:
18-05-2021 22:43
Hmm echt ? Oké misschien even zelfreflecteren dan maar ;)

Het is natuurlijk ook misschien een beetje de fase. Ben nu net begin deze maand 32 geworden en dan breekt de 'nu of nooit' periode toch wel een beetje aan, ook als man.

Kan me wel voorstellen dat als die boot op een gegeven moment voorbij gevaren is en je je er echt bij hebt neergelegd dat het nu eenmaal anders loopt, dat je dat gaat accepteren en dat je je doelen / stippen op de horizon gaat veranderen en dat je daar voldoening uit haalt. Maar op dit moment heb ik toch nog een bepaald (traditioneel) toekomstbeeld. Dan kan ik inderdaad wel eens wat pessimistisch worden van bijvoorbeeld de huizenmarkt enzo, maar het heeft idd ook weinig zin om daar heel lang in te blijven hangen.

En eerst maar eens stap één, die relatie.

Merk dat ik echt weinig meer schrijf op tinder, ook omdat ik zelf weinig meemaak door covid. Maar als ik zo zie wat Jules hier allemaal neerschrijft, moet ik misschien toch meer gaan schrijven, want ik denk dat ik ondanks mijn redelijk saaie leven momenteel zinvollere dingen uitkraam dan dat ik een hard ding in mijn broek heb zitten. Ben ook geen 20 meer, maar kennelijk blijven mannen toch in die fase hangen ofzo.
Wat zoek je in een dame eigenlijk?

Ken het gevoel nu of nooit...kan motiverend werken!
Het songfestival altijd leuk, helaas kan ik het niet zien. Wel lezen dat DIck Advocaat het belachelijk vindt dat Songfestival voorgaat op voetbal. Ehm ff denken hoor soghfestival 250 miljoen kijkers wereldwijd. Voetbal wedstrijdje Feyenoord tegen weet ik veel, 1 miljoen kijkers. Ik weet het niet niet hoor.

Is totaal off topic natuurlijk maar om over mannen met onrealistische verwachtingen te spreken. Dat was er 1 dus.

Oh en voor Sodermalm ik geef je geen ongelijk, dat gevoel had ik ook wel toen ik 32 was. Al had toen netjes een koophuis, was al 1 keer gescheiden. Knip naar nu, 2 keer gescheiden, terug naar een appartement. En voel me beter dan ooit.
fietsen varen vrouwelijk doen
@ fairy : Kan zeker motiverend werken. Qua type past vooral iemand die zichzelf niet al te serieus neemt. Een nuchter, vriendelijk type. Geen prinses, maar wel iemand die lichamelijke verzorging en een gezond gewicht belangrijk vindt (a.k.a. enigszins sportief). Het zou stiekem wel leuk zijn als ze ook haar boeltje een beetje op orde heeft, want wil je in deze markt nog wat beginnen samen dan moet de inbreng toch wel van twee kanten komen, maar oké, dat is een beetje klinisch benaderd :P

@ zeefietser : maar dan heb je, net zoals sommige anderen hier, misschien wat meer een ''been there, done that'' gevoel. Dan heb je het allemaal al een keer gezien, meegemaakt, ervaren dat het toch niet voor jou dé way of life is, dan voelt het denk ik een stuk comfortabeler aan en is het ook echt een keuze omdat je ook weet hoe de andere kant van de medaille eruit ziet.

Daarnaast wat je eerder zei t.a.v. vrijheid : ik heb wel een beetje het gevoel dat leven te hebben uitgespeeld onderhand. Ik ben echt niet enorm passief en heb redelijk veel ondernomen, tot weekendjes naar Europese steden/backpack reizen in m'n eentje. Allemaal enorm fijn om meegemaakt te hebben, maar nu wel echt het gevoel : tijd voor een nieuw hoofdstuk. Daarnaast heb ik geen spannende baan op zee maar zit ik gewoon elke dag achter een scherm thuis :P
We gaan door! Dacht dat er te weinig kitsch in onze act zat maar men weet klasse en kwaliteit blijkbaar toch te waarderen ;-)
Mooi liedje van België, vond het wel verfrissend, gewoon een goede band, niet te gelikt en strakgetrokken.
Sodermalm, ik herken dat ook wel. Hopelijk is het ons nog gegund!
Ik breek even in..Sodermalm is het niet beter om een paar doelen zelf proberen te bereiken en niet van een partner af te laten hangen ?
Hard sparen tot de huizenmarkt wat instort en/of betere baan met meer salaris zoeken ? Het is niet voor iedereen weggelegd, dat weet ik. Maar het zal je een beter gevoel geven dan maar wachten op de juiste vrouw waar mee je een grotere woning kunt kopen.
Steeds een stapje naar een iets groter huis is misschien ook een goede investering.
dido68 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 10:36
0.21% gewijzigd
Hi! Ik wil niet jullie songfestival pret verstoren, maar ik heb een vraag. Ik ben in mijn hoofd best veel bezig met een match die ik heb op tinder (al 2 maand ofzo). Hij is een vroegere vriend van mijn broer en we kennen elkaar vaag (al jaren niet gezien). We hadden ergens in maart een match dus. En rond koningsdag voegde hij me ook nog toe op facebook en insta. Op insta zie ik dat hij en een andere dame best veel onder elkaars' foto plaatsen, en dan ook wel op zodanige manier dat je eruit kunt afleiden dat ze elkaar ook in het echte leven 1 op 1 zien. Toch dacht ik nog een tijdje : ajoh je weet het niet zeker, maar vorige week zag ik ze opeens samen op een terrasje zitten toen ik in de auto voorbij reed. Dat was toch wel een soort bevestiging. Meteen later even op tinder gekeken : nog steeds een match.

Nu snap ik het dus niet. Ergens wil ik hem nog steeds aanspreken, maar ik wil ook geen mosterd zijn. Afgaande op de aard van de instagram berichten die ze onder elkaars foto plaatsen en hoe ik hem inschat als persoon lijkt mij niet dat er enkel sprake is van een platonische vriendschap tussen hen. Maar hij lijkt me ook niet zo'n type dat achter de rug om van de ene vrouw nog gaat lopen flirten met de andere vrouw. Het meest vreemde vind ik nog wel dat dat meisje waarmee hij dus op dat terras zat laatst op mijn linkedin had gekeken? Het klinkt een beetje puberaal misschien allemaal met insta, linkedin, kijken op profielen, maar ik wil gewoon snappen wat hier aan de hand is.
Heb je al een woord met hem gewisseld, kai-koura? Of is het alleen een match van 2 maanden...
Géén woord!

Maarja hij weet wel degelijk dus wie ik ben, want hij heeft me weten te vinden op Facebook en Insta (hebben ook veel gezamenlijke vrienden).

Maar dan denk ik : als je in een beginnende relatie zit, waarom dan nog een match van Tinder gaan toevoegen op sociale media? Waarom uberhaupt nog op tinder? Ik probeer voor mezelf uit te vogelen of het nog zin heeft om contact met hem op te nemen zeg maar. Voelt eigenlijk een beetje raar om contact op te nemen met een jongen die ik samen met een andere vrouw op terrasjes zie zitten en dingen naar elkaar zie schrijven als ''mogen risotto voor diner?' Dan krijg ik toch wel snel het gevoel dat ik met een stokje in iets zit te poeren waar ik beter weg kan blijven. En kennelijk hebben die twee het al over mij gehad, want hoezo kijkt zij opeens op mijn linkedin? Mijn profiel wordt zelden bekeken want ben nogal inactief, en dan uitgerekend opeens zij. Dat impliceert dat ik tussen hen onderwerp van gesprek ben geweest.
Gewoon, kijken hoe je in de markt ligt of zo? Ik denk dat je het te groot maakt allemaal.
hagelslagjes schreef:
19-05-2021 10:16
Gewoon, kijken hoe je in de markt ligt of zo? Ik denk dat je het te groot maakt allemaal.
Dit denk ik ook

Hij is een vriend van je broer en jullie kennen elkaar van vroeger. Daarom de socials, jullie hebben geen woord gewisseld op Tinder, blijkbaar ziet hij er niet veel meer in dan gewoon het zusje van een goede vriend. En misschien wel en zal je het nooit weten als je alleen afwacht.
@Kai_koura, je bent wel heel erg bezig met iemand die je nooit gesproken hebt 😬 Het feit dat hij het gesprek niet heeft gestart op tinder/FB/insta zegt dan genoeg toch? Waarschijnlijk herkende hij jou ook en voegt je toe voor de leuk. Anders had hij er echt wel werk van gemaakt. En wellicht is hij nog niet zo lang met haar samen en staat de tinder app nog op z’n telefoon maar niet actief. Had ander verhaal geweest als hij ook met jou aan flirten was natuurlijk. Zou het dus lekker laten en focussen op andere dingen, dit gaat je niks brengen.

@Soder, ik herken het wel deels dat je gevoel hebt aan volgende stap toe te zijn en mensen om je heen verder ziet gaan. Maar je moet uiteindelijk je eigen pad gaan bewandelen en niet teveel vergelijken. Het is eenmaal wat het is, je bent nog vrijgezel. Jij bent de enige die jouw leven leuk kan maken, relatie is een leuke toevoeging maar daar moet je dan ook beetje moeite voor doen als je dat graag wilt (gaan daten etc). En wellicht wat meer onbevangen ingaan ipv ‘ze moet ook een koophuis hebben want dan kunnen we een groter huis kopen samen’.
Ik hoor het alweer, te veel wishful thinking :D Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik ga hier geen energie aan verspillen..
@Kai, ik snap het overanalyseren hoor! Zoals Vivi zegt, het kan van alles zijn. Inderdaad geen energie aan verspillen. Nexttt!
Sodermalm schreef:
18-05-2021 17:20
Nee mij ook niet, het duurt even drie minuten en dan ga ik weer door met mijn leven en ben ik weer hartstikke tevreden hier.

Maar soms heb ik wel even dat gevoel van : ehh, heb ik een hoofdstuk gemist ofzo? :D Een Facebook tijdlijn vol met dreumessen, leeftijdsgenoten aan wie ik 8 jaar geleden nog geld moest lenen voor een festivalticket die nu een twee onder één kap woning kopen van 7 ton...
Joh ik ben 45 en heb een koophuis gehad en nu weer lekker huur. Jij maakt je echt druk om dingen waar je je niet druk om moet maken. Geniet van het leven, je kunt zomaar morgen onder een bus komen.
Net een epic opgenomen LLDL aflevering gezien. Een goed gepreserveerd opaatje "Boy" en een aantrekkelijke 50+ dame Miranda. Opa ging er van uit dat Miranda zwaar onder de indruk zou zijn van hem.. Maar dat bleek niet bepaald het geval :D
Enorme feel good aflevering.
Ik zal me trouwens nog even formeel voorstellen: ik ben ook zo'n stiekeme meelezer, al lange tijd! Ik date niet, maar wilde toch eens een teken van leven geven. Voelde me zo'n gluiperd ;).

Wellicht dat ik af en toe eens wat mee typ, maar ik zal voornamelijk lekker in de lees-modus blijven en genieten van jullie verhalen en inzichten.

Ps: LLDL, heerlijk programma! Las ik niet eens in een topic dat een 'singles-unite' auteur mee had gedaan aan een aflevering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven