Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
zaterdag 22 mei 2021 om 19:40
Westerpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 19:36Even in de geest van dit voorbeeld: je hebt twee jaar lang snoeihard gewerkt voor iets voor jullie beiden en op het moment supreme zegt ze Naaaaaah ik heb geen zin.
Dan zou ik me als man echt wel een beetje genaaid voelen.
Voor de invullers onder ons: nee dat geeft je geen enkel recht tot iets in fysieke zin in de richting van je partner. Maar zoals ik al zei ik zou me wel een beetje genaaid voelen.
Je kunt er van balen, maar hemels genaaid wordt je niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 22 mei 2021 om 19:42
Westerpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 19:36Even in de geest van dit voorbeeld: je hebt twee jaar lang snoeihard gewerkt voor iets voor jullie beiden en op het moment supreme zegt ze Naaaaaah ik heb geen zin.
Dan zou ik me als man echt wel een beetje genaaid voelen.
Voor de invullers onder ons: nee dat geeft je geen enkel recht tot iets in fysieke zin in de richting van je partner. Maar zoals ik al zei ik zou me wel een beetje genaaid voelen.
Seks is voor sommige mensen inderdaad niet iets dat je per definitie alleen doet als je er allebei evenveel plezier aan beleeft. En het plezier van de vrouw is vaak ondergeschikt aan het plezier van de man, of soms helemaal niet relevant. Je kunt je alleen genaaid voelen als je het een optie vindt dat je vrouw seks heeft terwijl ze eigenlijk niet wil. Of: geen zin wil maken, zoals dat eufemistisch wordt genoemd. Want alleen dan ontneemt ze je iets. Als seks per definitie geen optie is als beide partijen niet graag willen, kan een ander je ook geen seks ontnemen als ze niet wil.

zaterdag 22 mei 2021 om 19:42
nee man???Westerpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 19:34Nee man. 1 dat kan je niet afleiden uit dit voorbeeld dat ik dat als betaalmiddel zie. 2 in deze is het geen betaalmiddel, misschien een lokkertje. 3 ik wilde gewoon een klein grapje maken omdat deze discussie helemaal stijf staan (weer klein grapje)

zaterdag 22 mei 2021 om 19:43
Westerpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 19:40Ik zeg NERGENS dat je dat mag afdwingen dus leg me dat niet in de mond.
Prima als je mij veroordeelt maar doe het wel op basis van wat ik zeg. In een andere post zeg ik notabene: heft geeft je geen recht om iets te doen.
Waar je mij op kan be- of veroordelen is dat ik zei dat ik me KAN voorstellen dat je in DIT SPECIFIEKE GEVAL dan nog aandringt. En: ik heb gezegd dat ik me genaaid zou voelen.
Raak ik een gevoelige snaar?
Je zegt zelf dat je HEMELSE seks in het vooruitzicht wordt gesteld en dat je vind dat je dan wel even mag aandringen. Stel, stel, dat zij toegeeft: dan weet je bij voorbaat dat het HEMELSE gedeelte van de seks van de baan is.
Snappie?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 22 mei 2021 om 19:44
Maar dan leg je het zwaartepunt bij de subjectieve ervaring van die vrouw. Het is geen verkrachting, ze voelt zich misbruikt. Vergelijk het met een racistische grap waarvan Johan Derksen zegt: het is geen racisme maar 'die mensen voelen zich wel beledigd'.
zaterdag 22 mei 2021 om 19:44
Die man zou in eerste instantie al het fatsoen en benul moeten hebben dat “aandringen” al helemaal niet oké is. Als je denkt te moeten aandringen betekent dat dat er al weerstand van de andere partij is, dat je je daarvan bewust bent, anders hoeft er niet aangedrongen te worden. Dus hou je je handjes thuis.

zaterdag 22 mei 2021 om 19:45
Als het bevriezen zo overduidelijk is dan komt hij daar niet mee weg nee.Chienandalou schreef: ↑22-05-2021 19:28In dit en dat ander topic is wel pijnlijk duidelijk geworden dat er mannen zijn die bij bevriezen van een vrouw niet doorhebben dat op dat punt er geen sprake meer is van consensuele seks.
Ik vind dat echt bizar. Denken die mannen dan écht dat die vrouw daar al zeesterrend ligt te genieten? Tijdens seks ben je toch sámen bezig?

zaterdag 22 mei 2021 om 19:47
En hier zit weer het venijn. Je legt het bij de perceptie van de vrouw ‘zij voelt. En de verantwoordelijkheid zou bij de man moeten liggen het is namelijk. Het is aanranding/het is verkrachting en niet alleen omdat de vrouw dat zo ervaart.kadanz schreef: ↑22-05-2021 19:38Ik denk niet dat zo’n grijs gebied bestaat dus volgens mij praten we hier langs elkaar heen.
Natuurlijk zullen er bruten zijn die denken dat ze recht hebben op seks, maar ik denk niet dat de discussie daarover gaat.
Ik denk wel dat er heel wat situaties zijn waarbij een man denkt aan te kunnen dringen op seks en dat die aandrang vanwege verkeerd begrepen signalen (bevriezen) helemaal verkeerd uitpakt. Praat ik daarmee goed wat er is gebeurd? Nee absoluut niet. Is zo’n man nooit meer te vertrouwen? Geen idee, daar kunnen wij niet over oordelen vanachter ons computertje. Heeft die vrouw reden om zich misbruikt te voelen? Absoluut.
zaterdag 22 mei 2021 om 19:49

't Is al met al een heel gedoe

zaterdag 22 mei 2021 om 19:57
Dit inderdaad. Het is toch godgeklaagd. Een man die hier dan even komt uitleggen dat er vrouwen zijn die bevriezen tijdens de onvrijwillige seks. Af en toe denk ik dat ik te snel kwaad word als het om mansplaining gaat. Maar door dit soort dingen realiseer ik me dan weer dat ik nog lang niet kwaad genoeg ben.Zazamaenade schreef: ↑22-05-2021 19:28Nee hoor, dat is al heel lang bekend. Het toont alleen maar dat er verrotte weinig belangstelling voor was bij veel mannen.
Pas nu er een wet komt waardoor hun gedrag mogelijk strafbaar wordt is het blijkbaar interessant.
Laat dat even op je inwerken.
zaterdag 22 mei 2021 om 20:00
Er zijn genoeg vrouwen die altijd zeesterren. Of mannen die na lang aandringen van hun vrouw plichtmatig een keer per 2 maanden, denkend aan de buurvrouw, hun plicht plegen. Als dit jouw seksleven is. merk je dan nog verschil?Chienandalou schreef: ↑22-05-2021 19:28In dit en dat ander topic is wel pijnlijk duidelijk geworden dat er mannen zijn die bij bevriezen van een vrouw niet doorhebben dat op dat punt er geen sprake meer is van consensuele seks.
Ik vind dat echt bizar. Denken die mannen dan écht dat die vrouw daar al zeesterrend ligt te genieten? Tijdens seks ben je toch sámen bezig?
zaterdag 22 mei 2021 om 20:02
dat is niet waar! Ik heb al zeker 5 - 10 jaar deze discussie met jou en je al honderd keer uitgelegd hoe dit werkt!kadanz schreef: ↑22-05-2021 19:21Zoals ik in het andere topic schreef, mannen beseffen zich te weinig dat ‘bevriezen’ ook hun eigen vrouw kan overkomen, als gevolg van hun eigen acties. Wij zijn allemaal groot gebracht met het klassieke verkrachtingsbegrip waarbij dreiging en geweld voorbijkwam. Dat hele ‘bevriezen’ is dan ook pas recent onder de aandacht. Het feit dat een vrouw die zich seksueel bedreigd voelt soms ineens stopt met tegenwerken, soms zelfs (zonder enthousiasme) meewerkt, is niet echt breed onder de aandacht bij mannen.
Ik ben ervan overtuigd dat dát een oplossing is voor veel van dit soort gevallen. Dit is ook waar de nieuwe wetgeving vanuit gaat.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zaterdag 22 mei 2021 om 20:03
Eens. Het lijkt soms alsof er totaal niets verandert.Griebus67 schreef: ↑22-05-2021 19:57Dit inderdaad. Het is toch godgeklaagd. Een man die hier dan even komt uitleggen dat er vrouwen zijn die bevriezen tijdens de onvrijwillige seks. Af en toe denk ik dat ik te snel kwaad word als het om mansplaining gaat. Maar door dit soort dingen realiseer ik me dan weer dat ik nog lang niet kwaad genoeg ben.

zaterdag 22 mei 2021 om 20:03
Waarschijnlijk niet, maar ik stel voor dat we dit soort eenzijdige gymnastiekoefeningen geen seks meer noemen. Verzin een ander woord.
zaterdag 22 mei 2021 om 20:04
nee, ook dan mag je als man niet aandringenWesterpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 19:30Nou stel
Je hebt net voor je vrouw haar droomhuis gebouwd en dat heeft twee jaar geduurd en ze heeft je hemelse sex als beloning in het vooruitzicth gesteld en op het moment supreme zegt ze dan nah, ik heb geen zin. Als je dan toch haar hand zou pakken ondanks deze nee en je zou dringend vragen of ze je dan toch niet even wil trekken...... dan....heel misschien mag je als man wel een beetje aandringen.
zaterdag 22 mei 2021 om 20:04
echt WP, snap nou eens dat dit geen onderwerp is om grapjes over te maken, juist niet op dit momentWesterpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 19:34Nee man. 1 dat kan je niet afleiden uit dit voorbeeld dat ik dat als betaalmiddel zie. 2 in deze is het geen betaalmiddel, misschien een lokkertje. 3 ik wilde gewoon een klein grapje maken omdat deze discussie helemaal stijf staan (weer klein grapje)
zaterdag 22 mei 2021 om 20:05
Nee dat weet je niet bij voorbaatChienandalou schreef: ↑22-05-2021 19:43Raak ik een gevoelige snaar?
Je zegt zelf dat je HEMELSE seks in het vooruitzicht wordt gesteld en dat je vind dat je dan wel even mag aandringen. Stel, stel, dat zij toegeeft: dan weet je bij voorbaat dat het HEMELSE gedeelte van de seks van de baan is.
Snappie?

Nee, ik leg het zwaartepunt nergens, je ziet toch dat ik het opsplits:
Is de man een verkrachter? Daar oordeelt een rechter over die de zaak van alle kanten bekijkt.
Hoe een vrouw zich onder het voorval voelt, dat is alleen aan haar.
en je punt is?

zaterdag 22 mei 2021 om 20:06
Het meest kwalijke is dat ze willens en wetens de muur in stand houden waar vrouwen al decennia lang tegen aan lopen. En wat het zo moeilijk maakt om er over te praten en de drempel zo hoog om aangifte te doen. En het is echt ontzettend verdrietig dat ze niet eens moeite doen om het te begrijpen, maar denken dat ze het ons nog 1x uit moeten leggen omdat we het niet zouden begrijpen.Griebus67 schreef: ↑22-05-2021 19:57Dit inderdaad. Het is toch godgeklaagd. Een man die hier dan even komt uitleggen dat er vrouwen zijn die bevriezen tijdens de onvrijwillige seks. Af en toe denk ik dat ik te snel kwaad word als het om mansplaining gaat. Maar door dit soort dingen realiseer ik me dan weer dat ik nog lang niet kwaad genoeg ben.
zaterdag 22 mei 2021 om 20:07
Ben ik deels met je eens hoor.
Maar zie wat er gebeurd; ik haal een fictief voorbeeld aan en meteen word ik geprojecteerd als iemand die het prima vind om een vrouw aan te randen.