Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Vandaag voor de eerste keer de snelweg opgegaan was erg leuk(leuker dan stad rijden)!

1 x maar de motor aflaten slaan, en dat was zo weer opgelost.

Ik ga goed vooruit
Vandaag voor de eerste keer de snelweg opgegaan was erg leuk(leuker dan stad rijden)!

1 x maar de motor aflaten slaan, en dat was zo weer opgelost.

Ik ga goed vooruit
ik heb net weer een rijles gehad...vind 50min kort...zeker als je eerst nog iemand anders weg moet brengen. Vandaag de motor 1 x afgeslagen...

Ben wel echt iemand die in kleine stapjes leert...dat wist ik ook wel maar toch.

Met schakelen 1 x verkeerd gezeten...dat viel mee...morgen weer een uurtje maar dan savonds.
ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen (relatie is sinds vrijdag uit....dus nogal emotioneel laatste dagen)....maar theorie is binnen....3 foutjes over verkeer/inzicht en 5 bij gevaarinzicht...

nu straks weer rijles
pfff, wat een crime af en toe dat rijden...

heb er nu 13 uur rijles opzitten en waar ik dacht dat het beter zou gaan voel ik me regelmatig een complete onbenul...

vanochtend 120min les gehad en gelukkig maar 1x afgeslagen. daarnaast het wel voor elkaar gekregen te hard langs "meneer agent achter boom verstopt met lasergun" te rijden... gelukkig te weinig te hard om aangehouden te worden *pfew*

nu eerst weekend en dan maandag weer een nieuwe kans! voor nu heel veel chocopasta en pringles
Mijn rijlessen zijn op zich best van een leien dakje gegaan. De motor is 2x afgeslagen in de eerste paar lessen, daarna nooit weer. Mijn eerste examen ging op zich príma. Maar de examinator had zijn dag niet en ik zakte omdat ik 'onzeker overkwam bij het invoegen'. Lekker vaag allemaal en hij meldde me nog 'dat ik maar snel terug moest komen omdat het verder perfect ging', maar ja, wél gezakt, want dat invoegen, dat kon echt niet. (Dikke onzin, maar goed.)

Vanochtend had ik mijn tweede rijexamen. Ik was nogal gestresst dit keer, want als ze je al laten zakken terwijl het goed gaat, hoe goed móet het dan? Nou, ik had zoveel stress dat het een examen from Hell was.

10 meter van het instituut af zag ik al een auto-die-van-rechts-kwam over het hoofd. Dat doe ik nooit, maar dan ook nooit in mijn rijles. Maar goed, met goede moed verder. In no time sloeg de motor af, midden op de weg. Again, dat is me slechts 2x overkomen, daarna nooit weer. Ik baalde toen al en dacht dat het vast niet goed zou komen. Bij het inparkeren draaide ik mijn stuur de verkeerde kant op (!!!) waardoor ik midden op de weg belandde, bij het corrigeren stond ik uiteindelijk 3 meter (!!) van de stoeprand geparkeerd en de examinatrice moest me ook nog attenderen op het feit dat er van de éne kant een auto en van de andere kant een fiets aankwam. (En dit gaat in de les normaal ook prima.) Ik zat echt volledig in de stress. toen mistte ik ook nog eens een afslag naar links, waardoor ik te laat op de rem stond en met een hele mooie ruime bocht de afslag heb gehaald. (Gelukkig was de weg toen vrij leeg...)

Daarna heb ik het opgegeven. Echt, ik was al compleet gezakt. En pas toen ging ik lekker rijden. Het tweede deel van mijn examen ging relaxed en prima (geen druk meer), maar ja, toen was het al te laat. (Had nog tegen haar gezegd: je zult wel denken, wat voor prutser is dát.) Ze probeerde me nog gerust te stellen en het was heus een heel vriendelijke dame, maar het was een examen from hell. De rijlessen zijn dus nog niet voorbij...
quote:xxroosjexx schreef op 20 mei 2009 @ 18:15:

ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen (relatie is sinds vrijdag uit....dus nogal emotioneel laatste dagen)....maar theorie is binnen....3 foutjes over verkeer/inzicht en 5 bij gevaarinzicht...

nu straks weer rijles

wat goed dat je je theorie gehaald hebt! helemaal in zo'n emotionele week, gefeliciteerd!!

en voor nu succes met je rijles!
@ Roosjexx: had je nog iets aan mijn tips??

Harstikke goed gedaan meid!!

Nu lekker verder
Dankjulliewel!

Ja queenfan die tips hadden wel geholpen....maar 5 fout bij gevaarherkenning

Tangerine wat enorm balen dat je nu nog een keer moet! Succes en sterkte!

Wollie...herkenbaar hoor!

Queen: hoe gaat ie daar?
@ Roosjexx en de rest: vandaag de helingproef gedaan: ging goed bij voetrem handrem is wat moeilijker dus de helingproef doe ik met het voetenwerk voortaan.

Verder ging de les na mijn inziens niet echt geweldig.

Bij een school een noodrem moeten maken omdat er ineens 2 jongetjes toch besloten over te steken.(na 2 min wachten...)

Ook na een stoplicht stil gedaan doordat een trucker ineens zichzelf niet meer aan de verkeersregels hield.(draaien op een stuk waar het niet mag)

Ik ben blij dat ik nu even 9 dagen geen lessen heb even bij komen van mijn avonturen
Hej medelessers!

hihi ik heb ook de hellingproef gedaan vandaag.....alleen enkel met de voetrem...en later in mn les ook meteen moeten toepassen. Verder op een smalle dijk (met vrachtwagens :-s) gereden.

Moter sloeg wel een aantal keer af...blijf t lastig vinden om rustig te starten als er auto's achter me staan :-s
hellingproef heb ik met handrem nog niet gedaan... wel een keer voor stoplicht op helling(kje) met gewone rem.

ben nu aangekomen bij file parkeren, lastig om de ruimte die je hebt te schatten (zonder boem te horen).

hebben jullie vooraf gehoord hoeveel lessen je (ongeveer) nodig hebt voor je examen gaat doen? of een pakket met vast aantal lessen en gepland examen? of gewoon losse lessen en tegen de tijd dat je er bijna klaar voor bent een examen plannen?

veel succes allemaal!!!
Hey Wollie, mijn instructeur zei na de eerste les dat ik zo'n 30 lessen nodig heb. En ik heb een pakketje maar examen is nog niet gepland hoor...

Gister weer rijles gehad. Alles ging eigenlijk wel goed, gister achteruit in leren parkeren en volgende week leer ik mn laatste bijzondere verrichting.. Hellingproef heb ik ook al gehad. Er is een stijle helling vlakbij mijn huis en daar heb ik em geleerd...Pfff wat was ik bang zeg (heb het gevoel dat ik naar beneden ga storten ofzo)
Perfectionisme is niet perfect...
Ooo net weer een les gehad.... 2 uur en het 2e uur echt lekker gereden....in ene keer niet meer gespannen...was wel lekker aan het rijden eigenlijk....

vandaag keren dmv halve draai en in rechte lijn achteruit.

volgens mij 1 x afgeslagen en 1 x hortend en stortend toch nog vooruit....

nu lekker lang weekend! 4 dagen vrij!!!! hihi lekker met de trein naar Den Haag hopelijk ooit met de auto
Hej medelessers!

Hoe gaat het daar?

Ik ben vandaag voor het eerst de snelweg op gegaan....hihi vond het helemaal leuk. De moter is vandaag ook eindelijk eens helemaal niet uitgevallen....en ook niet meer starten met horten en storten....zal ik het dan eindelijk door beginnen te krijgen???
Ik had vandaag les maar dat is niet doorgegaan omdat ik niet helemaal lekker ben.

Ook begin ik een beetje een rijangst te ontwikkelen, na de vorige les en de les daarvoor.

Toch weet dat ik dat ik het kan maar het komt er niet uit zoals ik het wil :(

Iemand nog tips om mij telaten ontspannen voor en tijdens de lessen.

Ik zou het jammer vinden als ik niet meer zou durven te rijden nu ik eindelijk wat vorderingen maak.
Hmmm....gespannen zijn voor de les....mijn instructeur vroeg laatst ook aan mij waarom ik steeds zo gespannen was...nou ehm ik wil het graag goed doen....maar ja als ik daar te veel op gefocussed ben werkt het niet...

Hij zei dat ik voor een les gewoon rustig nog even wat moest gaan doen in huis....en niet gespannen uit het raam kijkende met mijn instructieboekje in mijn hand...dingen door te nemen....ik hoef nu nog niet alles goed te doen, jij hoeft ook nog niet alles goed te doen....we zitten in een lesauto...mogen ook lessen....

Sterkte meis en
Pffff en ben weer aan t wachten op mn instructeur....en ja toch weer een beetje zenuwachtig....

hoe gaat met je queen?
Redelijk, ik heb van mijn moeder iets gehad om rustiger te worden voor en tijdens de lessen.

Ook ga ik er met mijn rij-instructeur nog over hebben mischien dat hij nog een oplosing heeft.

Ik ga gewoon door met rijden, ik ben al zover gekomen het is zonde om het op te geven.

Hoe ging jouw les(sen) roosje?
Het gaat beetje bij beetje beter...in het begin wel wat extra aandacht moeten geven aan de bediening...maar dat gaat nu ook redelijk. Gister 2 x afgeslagen.... gelukkig maak ik bijna geen link-rechts fouten meer (heb eigenlijk altijd een links rechts verwarring gehad ).

Wanneer heb je weer les?
quote:queenfan25 schreef op 05 juni 2009 @ 17:35:

Redelijk, ik heb van mijn moeder iets gehad om rustiger te worden voor en tijdens de lessen.

Ook ga ik er met mijn rij-instructeur nog over hebben mischien dat hij nog een oplosing heeft.

Ik ga gewoon door met rijden, ik ben al zover gekomen het is zonde om het op te geven.

Hoe ging jouw les(sen) roosje?

wat vervelend dat je last begint te krijgen van rij-angst. herken het helaas wel een beetje.

zelf neem ik weleens een pilletje valeriaan, misschien zit het volkomen tussen mijn oren, het lijkt te werken. ben ook bij mijn huisarts geweest en die heeft me een paar pilletjes meegegeven die ook gebruikt worden door bijv. beroepsmusici. niet iets wat ik dagelijks of bij iedere rijles mocht gaan gebruiken maar wel bij mijn examen en tussentijdse toets.

weet nog niet of ik het ga gebruiken maar het idee iets achter de hand te hebben is fijn.

heb je wel een fijne rij-instructeur die er begrip voor heeft? ik heb gelukkig een heel fijne die toevalligerwijs meestal les geeft aan mensen met faalangst ed. puur toeval, had er niet om gevraagd maar ben er wel heel blij mee
quote:xxroosjexx schreef op 05 juni 2009 @ 13:04:

Pffff en ben weer aan t wachten op mn instructeur....en ja toch weer een beetje zenuwachtig....

hoe gaat met je queen?

herkenbaar! ik ga ook voor het raam staan met mijn instructieboekje in mijn hand... en ijsberen, slokjes water drinken, nog maar eens naar het toilet... nogmaals mijn instructieboekje doornemen...

ocharm, lijk op zulke momenten echt een volkomen neuroot

mij helpt het wel als ik iets te doen heb in huis zoals was vouwen, papieren uitzoeken ed. laatste kwartier voor rijles ga ik dat nu doen zodat ik mezelf niet meer zo opfok. moet zeggen dat het redelijk lijkt te werken.

veel succes én relax... het is 'maar' autorijden... (naja, moet ik nodig zeggen, de neuroot zelve).
Bij mij gaat het ook nog niet echt als een zonnetje. Ben nu 2 keer op de snelweg geweest en sindsdien ben ik veel angstiger om te lessen. Ik vind die snelheden zo eng!
Stressed is just desserts spelled backwards
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment ook bezig om mijn rijbewijs te halen.

Voor mijn theorie ben ik al een keer gezakt, vrijdag moet ik weer dus ik ben heel benieuwd... De vorige keer heb ik me helemaal suf zitten leren en dat doe ik nu dus niet! Ik lees het boek een keer door en doe een aantal proefexamens via de online theoriecurcus en dan zie ik het wel....

De praktijk gaat overigens wel goed, ik heb gelijk de eerste les alles al zelf mogen doen en heb toen ook al gelijk snelweg gereden. Nu moet ik iedere les die verrekte snelweg op en ik vind er niets aan.

Ik had trouwens vorige week nog ruzie met zo'n stomme vrachtwagenchaffeur ( wat zijn dat toch een enorme eikels!!!)

Ik reed op een 80 km weg ,eigenlijk al iets te hard maar dat doe ik standaart hahaha. Gaat die eikel me vlak voor het verkeerslicht in halen!! Ik had m al in de gaten en liet voldoende ruimte voor hem over zodat hij weer de rechterrijbaan op kon. Dat deed hij dus niet en ramde bijna een andere auto van de weg. En toen stonden we dus als nog samen voor het stoplicht: Hij links en ik rechts.... Het licht ging op groen en ik heb me toch een stoot gas gegeven... Hij boos, toeteren schelden enz... Ik heb even lief gezwaaid in de spiegel en ben er snel vandoor gegaan want volgens mij was hij wel heeeel groot. hahahaha Wacht maar mannen ik laat mijn kaas niet van mijn brood eten als ik eenmaal zelf mag rijden.

Mijn instructeur kon er wel om lachen maar verzoekte me toch vriendelijk of ik dat tijdens het examen niet wilde doen......
Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Lessen? Theorie?

Hier gaat het wl redelijk....30 juni tussentijdse toets...heb ik er alweer 25 lessen opzitten....vandaag bijzonder verrichtingen gedaan en de snelweg een stukje opgeweest....leuk met regen, twee rijstroken die even heel smal worden ivm werkzaamheden, een lijnbus naast je ;) ehm en hoe werken die ruitenwissers? hihi maar uiteindelijk ging het wel goed....paar keer afgeslagen...een irri auto achter me die het blijkbar niet op lesautos had....gewoon niks van aantrekken...die heeft t ook moeten leren ooit

Benieuwd hoe t met jullie gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven