Vakantiezeikerds
woensdag 23 juni 2021 om 14:52
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)
Enz.
Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.
Kom maar op met vakantiezeikerds!
En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)
Enz.
Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.
Kom maar op met vakantiezeikerds!
En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 23 juni 2021 om 15:50
Klacht over dat het hotel niet recht in het centrum, zoals stond aangegeven: ze moesten wel 800 meter lopen...
Fransman geeft 1ster vanwege dat er geen wijn bij het ontbijt werd gereserveerd...
Hotel hartje centrum Antwerpen boeken en dan klagen over verkeerslawaai.
All-inclusive boeken, midden in hoogseizoen op low-budget vakantiepark waar de rest van Nederlanders zitten, die ook "recht" hebben op vakantie. En dan klagen dat het door jouw uitgekozen huisje, recht naast een speeltuin/zwembad ligt...
Piepen over kakkerlakken op straat (Azie).
Mensen die in regenseizoen gaan klagen over de hoeveelheid regen. (Zullen vast ook wel dezelfde mensen zíjn, die het te warm vinden in het droge seizoen).
Nederlanders klagen graag, maar Amerikanen en Fransen kunnen, vind ik, echt piepen over niets.
Fransman geeft 1ster vanwege dat er geen wijn bij het ontbijt werd gereserveerd...
Hotel hartje centrum Antwerpen boeken en dan klagen over verkeerslawaai.
All-inclusive boeken, midden in hoogseizoen op low-budget vakantiepark waar de rest van Nederlanders zitten, die ook "recht" hebben op vakantie. En dan klagen dat het door jouw uitgekozen huisje, recht naast een speeltuin/zwembad ligt...
Piepen over kakkerlakken op straat (Azie).
Mensen die in regenseizoen gaan klagen over de hoeveelheid regen. (Zullen vast ook wel dezelfde mensen zíjn, die het te warm vinden in het droge seizoen).
Nederlanders klagen graag, maar Amerikanen en Fransen kunnen, vind ik, echt piepen over niets.
woensdag 23 juni 2021 om 15:55
Ja toen ik in een café in Amsterdam werkte moest ik van een Amerikaan een keer mijn baas erbij halen omdat ik uitlegde dat je in Nederland geen gratis refill krijgt van je thee. Gelukkig stond die baas ook achter me en begon een hele uitleg over cultuurverschillen en de electra en de stoel waar die klant op zat en dat het ook geld kost om mij te laten lopen, en nog veel meer, totdat die klant al pruttelend toch maar opgaf en gewoon een nieuwe thee bestelde tegen betaling.london_calling schreef: ↑23-06-2021 15:50Nederlanders klagen graag, maar Amerikanen en Fransen kunnen, vind ik, echt piepen over niets.
Ik heb ook klachten van Amerikanen gezien over dat er geen ijsblokjesmachine in de hal stond van het hotel.
Als je wilt dat alles gaat zoals thuis.... blijf dan thuis.
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 23 juni 2021 om 15:57
Ijsblokjes machine zijn echt zelfs in de goedkoopste motels in Amerika standaard.patsy--stone schreef: ↑23-06-2021 15:55Ja toen ik in een café in Amsterdam werkte moest ik van een Amerikaan een keer mijn baas erbij halen omdat ik uitlegde dat je in Nederland geen gratis refill krijgt van je thee. Gelukkig stond die baas ook achter me en begon een hele uitleg over cultuurverschillen en de electra en de stoel waar die klant op zat en dat het ook geld kost om mij te laten lopen, en nog veel meer, totdat die klant al pruttelend toch maar opgaf en gewoon een nieuwe thee bestelde tegen betaling.
Ik heb ook klachten van Amerikanen gezien over dat er geen ijsblokjesmachine in de hal stond van het hotel.
Als je wilt dat alles gaat zoals thuis.... blijf dan thuis.
Net als een gratis refill van thee/koffie/frisdrank.
Ik snap best dat dit een cultuurshock is.
woensdag 23 juni 2021 om 15:59
Ja en bij ons is het standaard (althans vóór corona) dat je in een restaurant mag blijven natafelen totdat je geen zin meer hebt. Dan ga ik toch ook niet een restaurant in New York een slechte review geven omdat ze de rekening ongevraagd kwamen brengen? Dan toon je vooral je eigen domheid.
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 23 juni 2021 om 16:38
woensdag 23 juni 2021 om 16:39
Ze willen bitterballen en kibbeling.MadameJean schreef: ↑23-06-2021 16:38Mijn broer werkt in Amsterdam in een Frans restaurant met een Franse naam en een Franse kaart en krijgt reviews a la 'we were thoroughly disappointed that the dishes did not reflect the local area. Food was tasty, but we could have been in a French city, not Amsterdam'
woensdag 23 juni 2021 om 16:40
woensdag 23 juni 2021 om 16:41
Ik was sarcastisch.MadameJean schreef: ↑23-06-2021 16:40Dat kan, maar dan moet je ergens anders gaan eten. Je gaat toch ook niet naar een Vietnamees in Parijs voor de ganzenleverbrioche?
woensdag 23 juni 2021 om 16:42
100 jaar gelede hadden we De Vakantieman, die mensen vroeg op een kaart aan te wijzen waar ze op vakantie warenNummer*Zoveel schreef: ↑23-06-2021 15:47Echt, sommige mensen hebben gewoon echt geen idee wat vakantie inhoudt, waar ze heen gaan, wat ze er kunnen verwachten, enz. Kunnen die mensen niet lezen? Of hebben ze überhaupt nooit iets van algemene ontwikkeling meegekregen? Zo bijzonder altijd!
bizarre antwoorden
woensdag 23 juni 2021 om 16:43
Ik ben qua hotelkamers niet zo heel veeleisend, zo lang het maar schoon is met een goed bed en een eigen badkamer/toilet, dan maakt het mij niet uit als er een plint ontbreekt, ik geen zitje heb of dat het wat gedateerd is en qua ontbijt neem ik dat er alleen bij als ik zie dat dat goed is of in de reviews lees dat het goed is. Heb in Londen wel eens in een kamer gezeten van 2 bij 3 ofzo wat een beetje puzzelen was met waar laat ik m'n koffer maar goed voor de rest was het prima. Was ook in een typisch hotelletje in London zonder lift en in het trappenhuis nog tapijt uit de jaren 60 ofzo, gratis typisch Engels ontbijt was ook nog eens inbegrepen. Het had wel iets. Kom eigenlijk alleen in luxe hotels tijdens groepsreizen, als ik zelf wat boek kies ik bewust low budget want naast 24 uurs receptie en wifi hoeft voor mij al die poespas niet. OV op loopafstand en in een buurt waar ik savonds laat nog alleen over straat durf vind ik ook belangrijk.
Maar als je dan die reviews leest van low budget leest haal je zo de mensen eruit die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en wel al die extra's verwachten. Tja dan moet je wat meer uitgeven.
Heb me wel regelmatig al gevraagd: Hoe krijgen ze het voor elkaar?! Bij programma's als "Red mijn Vakantie." In de meeste gevallen kwam dat toch neer op niet goed zelf onderzoek doen of met een onbekende reisorganisatie op pad gaan (of eentje die er bijna om bekend stond maar wel lekker goedkoop was). Of heb ik dan echt zoveel geluk gehad in al die jaren?!
Maar als je dan die reviews leest van low budget leest haal je zo de mensen eruit die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en wel al die extra's verwachten. Tja dan moet je wat meer uitgeven.
Heb me wel regelmatig al gevraagd: Hoe krijgen ze het voor elkaar?! Bij programma's als "Red mijn Vakantie." In de meeste gevallen kwam dat toch neer op niet goed zelf onderzoek doen of met een onbekende reisorganisatie op pad gaan (of eentje die er bijna om bekend stond maar wel lekker goedkoop was). Of heb ik dan echt zoveel geluk gehad in al die jaren?!
woensdag 23 juni 2021 om 16:45
zo vind ik de Engelse gewoonte om in elke hotelkamer een koffie/theesetje te hebben echt geweldig
en ik snap Engelsen, die balen, als ze elders in een hotel zitten
woensdag 23 juni 2021 om 16:47
Wij waren jaren geleden eens op Kreta in een eenvoudig hotel, elke avond was er bijna alleen watermeloen als dessert maar verder was alles echt goed verzorgd, lekker, vriendelijk personeel. Een avond waren er perzikken en je snapt het al een RUN op het buffet dus niet iedereen had perzikken kunnen bemachtigen. Een familie ging daar zo over te keer tot hard schelden en schreeuwen in de eetzaal tegen het personeel toe. De directeur heeft ze toen nog dezelfde avond hun biezen laten pakken en uit het hotel verwijderd
woensdag 23 juni 2021 om 17:04
Wij zaten een paar jaar geleden in Granada in een superfijn hotel aan een heel schattig pleintje met een paar terrasjes, een kioskje, heel leuk. Er zaten ook vogels in de bomen op het pleintje, een beetje van die parkiet-achtige beestjes. Die floten/kwetterden 's ochtends vroeg. Want, tja, vogels.
Ik heb daar in de Tripadvisor-reviews serieus klachten over gelezen. Kom op zeg. Als er elke dag een Harley Davidson-fanmeeting naast je hotel is of de plaatselijke gabberscene heeft daar z'n vaste hangout van gemaakt dán heb je recht tot klagen. Maar kwetterende vogels....
Ik heb daar in de Tripadvisor-reviews serieus klachten over gelezen. Kom op zeg. Als er elke dag een Harley Davidson-fanmeeting naast je hotel is of de plaatselijke gabberscene heeft daar z'n vaste hangout van gemaakt dán heb je recht tot klagen. Maar kwetterende vogels....
woensdag 23 juni 2021 om 17:04
woensdag 23 juni 2021 om 17:05
Ik heb net geprobeerd die oude topic proberen te vinden. Was iets met tripadvisor en reviews maar kan um niet vinden. En daar was toen inderdaad ook een eigenaar die op iedere slechte review ging reageren enzo wat echt zo grappig was, volgens mij was daar toen ook een site voor?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 23-06-2021 17:06
40.91% gewijzigd
woensdag 23 juni 2021 om 17:06
woensdag 23 juni 2021 om 17:11
Ik kan me rot ergeren aan Nederlanders die denken dat ze in het buitenland alles en iedereen mogen afzeiken omdat ze toch niet worden verstaan. Heb mijn Franse oma jarenlang geholpen met haar boerenterras en haar archeologie museumpje. Als er dan Hollanders tegen elkaar zaten te klagen over de plastic stoelen, het tempo van mijn oma, mij, het formaat van het expositie (die notabene gratis was!) of de vieze kippen onder hun tafeltje, liet ik tijdens het bedienen èn de rondleiding niet merken dat ik Nederlands sprak. Tot ze vertrokken: 'Fijne dag nog!'