Frustratie.... gegrond of niet?

18-10-2021 09:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
.............
linda1982 wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:07
98.99% gewijzigd
Snoops2 schreef:
20-10-2021 20:52
Moeten ze dan de hele tijd naast elkaar lopen en diepzinnige gesprekken voeren of naar bomen kijken die ze niet interessant vinden.
Persoonlijk zou dat wel mijn perfecte plaatje zijn van een boswandeling. Diepzinnige gesprekken, bomen, planten en paddenstoelen benoemen, de roep van vogels herkennen. In theorie dan. Maar snap het idee.
Snoops2 schreef:
20-10-2021 21:41
Met pokemons vangen ren en speel je ook....

Maar goed ik begrijp dat mensen die niks met zo'n spel hebben dat anders zien. Maar hier is dus een stukje wederzijds begrip naar mensen die het wel graag spelen op zijn plaats.
Ja, begrip is in pricipe altijd "op zijn plaats " Wederzijds is natuurlijk wel twee kanten op, dus ook naar de mensen die graag iets met zn allen doen zonder scherm. Mijn tip was dat pa daar lekker een apart uitje van maakt met de kids , dus daarmee zeg ik niet dat er helemaal niet gespeeld kan worden.
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 20-10-2021 22:00
4.70% gewijzigd
appeltje schreef:
20-10-2021 21:49
Persoonlijk zou dat wel mijn perfecte plaatje zijn van een boswandeling. Diepzinnige gesprekken, bomen, planten en paddenstoelen benoemen, de roep van vogels herkennen. In theorie dan. Maar snap het idee.
Die spaarzame keren dat man en ik eens zonder kinderen wandelen, komen we hier op zich aardig in de buurt.
Je klinkt als een echte Linda ..
Veritas vos liberabit
Honingdropje2 schreef:
20-10-2021 21:57
Ja, begrip is in pricipe altijd "op zijn plaats " Wederzijds is natuurlijk wel twee kanten op, dus ook naar de mensen die graag iets met zn allen doen zonder scherm. Mijn tip was dat pa daar lekker een apart uitje van maakt met de kids , dus daarmee zeg ik niet dat er helemaal niet gespeeld kan worden.
Maar TO geeft zelf aan dat ze ook genoeg andere dingen samen doen. Dus man doet dat toch al..
Omdat TO zich tijdens het wandelen niet zelf kan vermaken moeten zij het pokemonspel op een ander moment doen tijdens een apart uitje...alsof er zoveel vrije tijd is. Ik begrijp je suggestie maar blijf het ook wel krom vinden en kan me ook wel voorstellen dat man dat niet zo snel zal doen.
Snoops2 schreef:
20-10-2021 22:09
Maar TO geeft zelf aan dat ze ook genoeg andere dingen samen doen. Dus man doet dat toch al..
Omdat TO zich tijdens het wandelen niet zelf kan vermaken moeten zij het pokemonspel op een ander moment doen tijdens een apart uitje...alsof er zoveel vrije tijd is. Ik begrijp je suggestie maar blijf het ook wel krom vinden en kan me ook wel voorstellen dat man dat niet zo snel zal doen.
Maar jij stelt voor dat zij met de kinderen moet gaan fietsen en voetballen tijdens een ander uitje. Dat is dan toch net zo krom? Nou ja, we komen er niet uit. Let's agree to disagree. Gelukkig hebben we beiden dit conflict in onze eigen gezinnen niet. Ik hoop dat to en haar man ook tot een oplossing komen die voor iedereen gezellig is.
Maar het gaat er helemaal niet over dat wandelen zonder scherm leuker is, of om samen een oplossing zoeken.

Uit alles blijkt dat TO gamen een minderwaardige bezigheid vindt, ‘kinderachtig’, ‘tijdverspilling’. En dat ze man minder leuk vindt als hij gamet.

Je kunt ook lezen dat man helemaal niet zoveel tijd aan gamen besteedt. Alleen is voor TO elke minuut er een teveel. Omdat ze de lol ervan niet wil snappen, maar ook niet accepteert dat man iets doet wat zij belachelijk vindt.
Honingdropje2 schreef:
20-10-2021 22:14
Maar jij stelt voor dat zij met de kinderen moet gaan fietsen en voetballen tijdens een ander uitje. Dat is dan toch net zo krom? Nou ja, we komen er niet uit. Let's agree to disagree. Gelukkig hebben we beiden dit conflict in onze eigen gezinnen niet. Ik hoop dat to en haar man ook tot een oplossing komen die voor iedereen gezellig is.
Nee hoor niet tijdens weer een ander uitje. Niet elke activiteit die je met je kids doet is toch per definitie een uitje.
Het valt gewoon op dat als je al haar posts leest; " ze vindt gamen kinderachtig en tijdsverspilling", " het past niet bij zijn leeftijd", " man zou meer met de kinderen moeten fietsen/ voetballen", " man gamet 1x in de 2 weken wat langer door, wil ze ook liever niet hebben", " man mag op za ocht liever niks op zijn telefoon doen, als hij nog moe is van het late gamen had hij eerder moeten stoppen", " en tijdens wandelen mag hij natuurlijk geen pokemon spelen, ook al vinden ze dat hartstikke leuk". Er wordt nu heel erg de nadruk gelegd op dat wandelen maar het gaat wel verder dan dat.

TO " vindt" nogal veel wat man volgens haar wel of niet zou "mogen en moeten" van haar.
Haar eigen rol hierin noemt ze niet.
Je kunt een ander zijn hobby niet verbieden.

Wellicht zou het haar frustratie schelen als ze open zou staan voor compromissen ipv andermans hobby afzeiken en alles enkel op haar manier willen doen. Spreek bv af, hee we gaan zondag wandelen, zullen we het pokemon spelen beperken tot een (half) uur en de rest van de tijd iets anders doen ( ik roep maar wat). En om de schermtijd van de kinderen te beperken kan zij een activiteit als fietsen of voetballen ook op zich nemen, je hoeft toch niet alles samen te doen. Gaat zij lekker met ze voetballen op die ochtend in de 2 weken als man wil uitrusten van zijn gameavond, ik roep maar wat.

Er zijn zoveel mogelijkheden maar daar moet TO wel voor open staan, met zeuren heeft ze bereikt dat man haar zich van haar afkeert. Als je zoveel zeurt zal man waarschijnlijk steeds meer gaan gamen ipv iets gezelligs met je te ondernemen.

Nou inderdaad gelukkig dat wij dat niet hebben in onze gezinnen. :-)-)
xynix schreef:
21-10-2021 08:47
Maar het gaat er helemaal niet over dat wandelen zonder scherm leuker is, of om samen een oplossing zoeken.

Uit alles blijkt dat TO gamen een minderwaardige bezigheid vindt, ‘kinderachtig’, ‘tijdverspilling’. En dat ze man minder leuk vindt als hij gamet.

Je kunt ook lezen dat man helemaal niet zoveel tijd aan gamen besteedt. Alleen is voor TO elke minuut er een teveel. Omdat ze de lol ervan niet wil snappen, maar ook niet accepteert dat man iets doet wat zij belachelijk vindt.
Thanks, jij legt het korter uit dan ik hahahahahah.
Snoops2 schreef:
21-10-2021 08:49

TO " vindt" nogal veel wat man volgens haar wel of niet zou "mogen en moeten" van haar.
Haar eigen rol hierin noemt ze niet.
Je kunt een ander zijn hobby niet verbieden.
Nou dit. Ga zo door en en is er op een gegeven moment een vrouw die hem graag van je overneemt, met Pokémon en al.
Snoops2 schreef:
20-10-2021 22:09
Of je doet gewoon allebei? Eerst een half uur met pokemon en dan nog even een uurtje zonder?

Ik heb ook veel pokemon gespeeld en dat neemt inderdaad veel tijd in beslag en je moet vaak stoppen. Mijn kinderen en mijn ex en ik vonden dat heel leuk maar ik houook veel van natuur dus we deden het niet altijd.

Inmiddels heb ik een nieuwe vriend al een paar jaar en die heeft niks met schermpjes. Maar hij laat ons wel gewoon ons ding doen. We hebben nu ook een hond van een ras die veel beweging nodig heeft dus we zijn elke dag in het park of bos op strand vaak meerdere keren. En de Kids zijn stapelgek op de hond. Een stokje gooien of een trucje leren is echt veel leuker voor mijn Kids dan welke zeldzame pokemon ook. Dus nu lopen we heel vaak zonder pokemon en dan spelen ze met de hond terwijl ik af en toe paddenstoelen of andere dingen aanwijs.
Hij PlayStation doordeweeks zeker 2 keer, soms in het weekend nog. Zit vaak genoeg op zijn telefoon.
Dan zou hij een andere vrouw zoeken omdat ik in het bos wil wandelen of gewoon naar een speeltuin wilt zonder Pokémon te spelen.....
Wist niet dat het voor sommige al zo snel gedaan is in een huwelijk.
LInda1982 schreef:
21-10-2021 10:37
Hij PlayStation doordeweeks zeker 2 keer, soms in het weekend nog. Zit vaak genoeg op zijn telefoon.
Dan zou hij een andere vrouw zoeken omdat ik in het bos wil wandelen of gewoon naar een speeltuin wilt zonder Pokémon te spelen.....

Nee, hij zou een andere vrouw kunnen gaan zoeken omdat jij zo ontzettend rigide bent in je standpunt. Je wil niks, alleen jouw zienswijze.
Op alle tips en vragen hier ga je niet eens in.
Huts!
LInda1982 schreef:
Je focust je wel op de extreme reacties. Is dat om niet na te hoeven denken over de relativerende reacties?

Twee keer door de week de PlayStation aan is voor de meeste mensen echt niet veel. Dat lijkt erop dat hij al rekening met je houdt. Vind je dat niet genoeg? Praat dan met hem. Maar hou er rekening mee dat veel mensen vinden dat hij niet onredelijk doet. Misschien zal hij daarom niet positief reageren.
Ga zeker wel in op de tips. Heb inmiddels het spel gedownload en probeer nu mee te doen. Het blijft niet mijn ding en ook zal ik het ook niet altijd meedoen bij het wandelen. Maar probeer een middenweg te vinden. Ene keer wel, andere keer niet...
LInda1982 schreef:
21-10-2021 10:58
Ga zeker wel in op de tips. Heb inmiddels het spel gedownload en probeer nu mee te doen. Het blijft niet mijn ding en ook zal ik het ook niet altijd meedoen bij het wandelen. Maar probeer een middenweg te vinden. Ene keer wel, andere keer niet...

Misschien vind je het straks wel net zo leuk als je man en kinderen...gewoon proberen!
Huts!
LInda1982 schreef:
21-10-2021 10:58
Mooi toch. Dat het niet leuk is als er altijd een schermpje bij moet zijn snap ik. Maar hij moet ook af en toe kunnen doen wat hij wil. Dus afspreken wanneer wel en niet is een mooie oplossing.
Wat vind hij er van?
LInda1982 schreef:
2x per week is niet veel voor een hobby.

Je " ik wil" voert gewoon erg de boventoon.
Misschien meer balans vinden in wat jij EN hij wil.
Oprechte vraag: stel je man gamed niet maar gaat 2x per week sporten en 1x per 2 weken blijf hij lang in de kantine hangen waardoor het laat wordt en daardoor ook minder actief is op za ochtend. Zou je er dan ook zo'n moeite mee hebben?
Waar zit nu de kern van je frustratie; dat je gamen niet leuk vindt of dat je gewoon meer aandacht wilt. Van daaruit kun je er aan werken om de situatie te verbeteren.
Hoeveel tijd besteedt jij aan je hobbies? Wat vind je man daarvan? Misschien jouw hobbies doen als man gamed en op de andere momenten iets samen doen, mogelijkheden zat.
Wow, 2x in de week op de playstation, heftig hoor!

Ik wil, ik wil, ik wil... lees gewoon je eigen teksten terug en misschien ga je iets snappen.
LInda1982 schreef:
o_o Is dat wat je eruithaalt?

De boodschap was: wat jij stom vindt, vinden andere mensen juist leuk. Je kan eisen dat hij zich aanpast aan wat jij leuk vindt. Of je geeft hem gewoon wat eigen ruimte. Twee avonden is echt niet veel hoor.

Natuurlijk kan jij je op die avonden best alleen voelen. Maar dan moet je dáár iets mee, dat heeft niks te maken met gamen.
stel hij zat niet 2 x per week op zn playstation maar keek 2 x per week zijn favo serie, of ging 2 x pw bij een vriend langs. en dan in het weekend soms sporten.
Dan had dat jou ws niet geboeid. Het gaat je puur om het gamen.
Ik vind gamen ook geen hol aan en snap de lol niet, maar er zal ook wel iets wezen wat jij leuk vindt en hij geen zak aan vindt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Naast die twee avonden gamen doet hij ook gewoon wat hij leuk vind.
Misschien zit inderdaad het probleem er meer in dat ik gamen zinloos vind en inderdaad had ik liever gehad dat hij dan gaat voetballen.
Ik zal doordeweeks nooit zeggen dat hij niet kan PlayStationen.
Het weekend vind ik ook meer familietijd en dan is het in mijn ogen zonde als die ook weer achter een scherm besteed moet worden.
Tot 3 uur nachts PlayStationen dan de andere ochtend laveloos op de bank hangen. Wie wordt daar gelukkig van? Ik en de kinderen zeker niet....
En als je met elkaar samen woont zul je je inderdaad moeten aanpassen.
Ik denk wandelen... vinden de meeste mensen geen hol aan
Je schetst een tegenstrijdig beeld van het weekend. Met man en kinderen die samen Pokemons vangen aan de ene kant, en een man die niet aan het gezinsleven deelneemt aan de andere kant.
Nu zit hij opeens tot 3 uur s nachts op de playstation? Het verandert wel steeds. En heb je dit nou al eens met hem besproken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven