Boze stief dochter
vrijdag 31 december 2021 om 20:09
Ik ben nu op oudjaars avond alleen thuis, mijn kinderen zijn bij hun vader, ik zou naar nieuwe vriend gaan, zijn kinderen zouden er ook niet zijn.
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
vrijdag 31 december 2021 om 22:32
vrijdag 31 december 2021 om 22:35
Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.Purplepeanut schreef: ↑31-12-2021 22:34Niks mis met een prille relatie maar het zou niet in me opkomen om dan met oud en nieuw bij mijn vriend te gaan zitten terwijl zijn dochter dat niet ziet zitten
vrijdag 31 december 2021 om 22:36
Ja maar daar betrek je toch niet zo snel je kinderen bij? Zeker niet als ze en een kwetsbare leeftijd hebben en de scheiding nog vrij recent is.
Maar goed, dat vindt TO ook want zij zou hetzelfde doen.
vrijdag 31 december 2021 om 22:37
Zij wist niet beter of hij zat alleen met Oud en Nieuw, moet je als nieuwe vriendin dan per definitie wegblijven voor het geval hij is vergeten dat hij met zijn kind heeft afgesproken of zo? Ik zie echt niet in hoe dit haar schuld is.Purplepeanut schreef: ↑31-12-2021 22:34Niks mis met een prille relatie maar het zou niet in me opkomen om dan met oud en nieuw bij mijn vriend te gaan zitten terwijl zijn dochter dat niet ziet zitten
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 31 december 2021 om 22:41
Nee ze hoeft niet weg te blijven voor het geval dat maar ze vroeg zich wel af of ze zich weg had moeten laten sturen en ze heeft het over stiefdochter terwijl ik me afvraag waarom je na een relatie van nog geen 4 maanden überhaupt al zijn kinderen hebt ontmoet
vrijdag 31 december 2021 om 22:42
Dat is ook niet haar schuld. Maar je afvragen of je ‘stiefdochter’ ergens op moet aanspreken is natuurlijk wel van de zotte.
En over neukertje gesproken: als je TO loept zie je dat ze zelf ook zulk taalgebruik niet schuwt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 31 december 2021 om 23:23
dit dus... niet sjiekLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑31-12-2021 20:53Maar toch hè, vriend geeft aan TO door dat zijn kinderen bij hun moeder zijn, TO is ook alleen, want haar kinderen bij hun vader. Ze stemmen af samen O&N te vieren. Dochter van vriend komt aanwaaien en TO word de deur uit gezet. Als ze dat eerder had geweten had ze vast andere plannen gemaakt waar het nu te laat voor is. Ik vind vriend een eikel dat hij dit “vergeet” en daarna zonder pardon z’n vriendin (pas sinds kort een relatie of niet) de deur uit zet. Dochter valt idd niks kwalijk te nemen.
vrijdag 31 december 2021 om 23:39
Als er woorden worden gebruikt zoals "oprotten", ja dan mag je er van mij wel wat van zeggen. Dat kan ook normaal gezegd worden.
Verder zou ik m'n vervolgacties ook laten afhangen van hoe deze man er mee om gaat. Geeft hij z'n kind alle ruimte om te claimen of doet hij ook z'n best om dochter te laten weten dat er een nieuwe vrouw in z'n leven is. Of laat hij jou ook vallen?
Verder zou ik m'n vervolgacties ook laten afhangen van hoe deze man er mee om gaat. Geeft hij z'n kind alle ruimte om te claimen of doet hij ook z'n best om dochter te laten weten dat er een nieuwe vrouw in z'n leven is. Of laat hij jou ook vallen?
vrijdag 31 december 2021 om 23:57
Heeft ze dat?Purplepeanut schreef: ↑31-12-2021 22:41Nee ze hoeft niet weg te blijven voor het geval dat maar ze vroeg zich wel af of ze zich weg had moeten laten sturen en ze heeft het over stiefdochter terwijl ik me afvraag waarom je na een relatie van nog geen 4 maanden überhaupt al zijn kinderen hebt ontmoet
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
zaterdag 1 januari 2022 om 01:41
Huh een kind van 2 slaapt dan tochWatermoelen6 schreef: ↑31-12-2021 21:11Ah, dat is niet leuk voor je zo op het laatste moment naar huis gestuurd worden. Ik vind dat je het kind niets kwalijk kan nemen, puber leeftijd en dan met een nieuwe vriendin van vader is teveel voor zn meiske. Gewoon niet slim van je vriend.
Ik heb iets soortgelijks mee gemaakt jaren gelden zou ik ook oud en nieuw vieren bij vriend, allemaal lekkere dingen gehaald jurkje aan en vlak voor vertrek werd ik gebeld dat ik niet kon komen. Kind was toen wel pas 2 en de rest van de vrienden waren wel welkom behalve ik. Ik denk dat hij dat allang gepland had, maar het mij niet durfde te zeggen dat ik als de vriendin niet welkom was.
zaterdag 1 januari 2022 om 02:04
Je vriend is dom dat hij het zo kut regelt. Zijn dochter is terecht boos op hem dat hij haar vergeten is en dat jij er "ineens" (voor haar althans) zit. En jij bent daarvan de dupe geworden.
Ik vind wel dat hij tegen haar moet zeggen dat zij jou met respect aan moet spreken. Verder is het je vriend die wat goed te maken heeft.
Haar niet aanspreken maar hem. Plus ik zou inzetten op de toekomstige relatie met haar en daar je acties op vormgeveb.
Al is dit wellicht een teken aan de wand mbt je vriend.
Ik vind wel dat hij tegen haar moet zeggen dat zij jou met respect aan moet spreken. Verder is het je vriend die wat goed te maken heeft.
Haar niet aanspreken maar hem. Plus ik zou inzetten op de toekomstige relatie met haar en daar je acties op vormgeveb.
Al is dit wellicht een teken aan de wand mbt je vriend.
zaterdag 1 januari 2022 om 02:32
Nooit anders geweest op het viva forum. Mensen projecteren hier altijd hun hele levensstijl;). Zegt veel meer over de schrijvers dan vaak over de TO zelf.
zaterdag 1 januari 2022 om 03:03
Omdat TO in een bepaald topic maar ook in meerdere reacties heeft aangegeven nog dagelijks, zelfs bij het benzinestation, flirts etc. te hebben en uitgebreid te vertellen hoe lekker ze nog in de markt ligt en dat erg graag etaleerde. In combinatie met dit topic, komt het wat raar over om het al over stiefdochter te hebben.
Neukertje hoeft wat mij betreft ook niet zo gezegd te worden, er zijn nog altijd twee mensen bij betrokken, hoe de verstandhouding dan ook mag zijn. Date is eerder op zijn plaats qua benaming in dit geval.
TO, je geeft zelf ook al aan dat als het andersom was geweest, je je date ook had afgezegd. Waarom lijk/klink je nu dan zo verbolgen nu je date voor zijn kind kiest?
iceteapeach wijzigde dit bericht op 01-01-2022 03:11
3.17% gewijzigd
wij slapen nooit.
zaterdag 1 januari 2022 om 03:11
Ik ook vandaar dat ik weg ben gegaandweedledee schreef: ↑01-01-2022 02:57En ik snap dat ze moeite heeft met jullie relatie. Jullie zijn pas vier maanden samen. Persoonlijk vind ik dat veel te vroeg om elkaars kinderen te ontmoeten.
zaterdag 1 januari 2022 om 09:59
Deze vader laat steken vallen, maar het gedrag van dochter interpreteren jullie als dat zij “ moeite heeft met papa’s aandacht delen. “
Wat sneu voor dit meisje.
Ik hoop van harte dat hij geprobeerd heeft er een gezellige en liefdevolle avond van te maken met haar… en dat hij zichzelf ergens op aanspreekt.
Wat sneu voor dit meisje.
Ik hoop van harte dat hij geprobeerd heeft er een gezellige en liefdevolle avond van te maken met haar… en dat hij zichzelf ergens op aanspreekt.
zaterdag 1 januari 2022 om 10:28
Idd een kind gaat altijd voor.
Maar een kind mag en moet ook leren wanneer er afspraken staan dat die ook een prio hebben.
In deze..vriend was vergeten dat dochter zou komen.
Ja dan trek jij TO toch aan het kortste eind.
En als potientele partner is het altijd maar afwachten of er een klik is met kinderen.
Daarnaast was het ook niet sjiek van je vriend op de wijze hoe hij dit heeft opgelost.
Wellicht zal er teleurstellingen zijn.
En wat is de standaard tijd om kinderen kennis te laten maken met de nieuwe partner?
Maar een kind mag en moet ook leren wanneer er afspraken staan dat die ook een prio hebben.
In deze..vriend was vergeten dat dochter zou komen.
Ja dan trek jij TO toch aan het kortste eind.
En als potientele partner is het altijd maar afwachten of er een klik is met kinderen.
Daarnaast was het ook niet sjiek van je vriend op de wijze hoe hij dit heeft opgelost.
Wellicht zal er teleurstellingen zijn.
En wat is de standaard tijd om kinderen kennis te laten maken met de nieuwe partner?
zaterdag 1 januari 2022 om 10:45
Dat woord Neukertje is wel heel populair op de Viva site.
De een na de ander gebruikt het. Tjonge jonge, wat een eensgezindheid.
To, ik zou dit heel lastig vinden, mij laten wegsturen door een 13 jarige met de woorden “ rot op”.
Misschien dat pa i wat meer tijd aan de opvoeding moet spenderen. Ik zou het in ieder geval van mijn kinderen niet pikken.
Dat dochter het lastig vindt om nu al oudjaar met jou erbij te voren, snap ik dan ook wel weer.
Dus dat je bent weggegaan vind ik een logische.
Als laatste: stiefdochter zou ik nog niet gebruiken, stiefmoeder ben je echt nog niet.
De een na de ander gebruikt het. Tjonge jonge, wat een eensgezindheid.
To, ik zou dit heel lastig vinden, mij laten wegsturen door een 13 jarige met de woorden “ rot op”.
Misschien dat pa i wat meer tijd aan de opvoeding moet spenderen. Ik zou het in ieder geval van mijn kinderen niet pikken.
Dat dochter het lastig vindt om nu al oudjaar met jou erbij te voren, snap ik dan ook wel weer.
Dus dat je bent weggegaan vind ik een logische.
Als laatste: stiefdochter zou ik nog niet gebruiken, stiefmoeder ben je echt nog niet.
zaterdag 1 januari 2022 om 10:52
Ik denk dat het vooral de manier waarop is die je een zure smaak in de mond geeft. Je zou hetzelfde hebben gedaan, dus je snapt het besluit op het moment. Maar zowel vader als dochter hebben je toch wat respectloos behandeld. Vader door zo achterloos met afspraken om te gaan en je zo in een vervelende situatie te brengen. Dochter door het woord 'oprotten' te gebruiken.
Heeft je vriend haar daarop wel duidelijk gemaakt dat hij zulke taal jegens jou niet tolereert? En je duizendmaal zijn excuses aangeboden omdat híj een afspraak met zijn bloedeigen dochter is vergeten? Ik heb zo'n idee van niet. Anders had je er waarschijnlijk heel anders in gestaan.
Heeft je vriend haar daarop wel duidelijk gemaakt dat hij zulke taal jegens jou niet tolereert? En je duizendmaal zijn excuses aangeboden omdat híj een afspraak met zijn bloedeigen dochter is vergeten? Ik heb zo'n idee van niet. Anders had je er waarschijnlijk heel anders in gestaan.
♥
zaterdag 1 januari 2022 om 10:53
De opvoedlat voor mannen ligt heel laag. Dat moet dit meisje nog leren, vandaar dat ze op het onredelijke af boos was in deze situatie.