Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
En die lastige tweedehandsjes zijn ontzettend blij met jou!!!!
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer thuis zeg. Volgens mij bestaat heel Duitsland uit ‘Baustelle’. Snelweg hield ermee op bij Karlsruhe, krijg je een omleiding door tig dorpjes met 300 stoplichten. Chaos. 2,5 uur stil gestaan in de brandende zon. Gelukkig twee koelboxen vol met water voor junior en jongedame on board. Maar ik was na anderhalf uur zo wanhopig… kon niet zoals de heren gewoon langs de kant tegen een boom piesen. En nergens struiken of een rustig plekje. Ik langs die file gerend op zoek naar een touringcarbus. ‘Bitte, bitte…toilet…’. Godzijdank zat die bus vol Deense bejaarden met alle begrip voor mijn situatie en liet de chauffeur mij binnen op de plee gaan :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ooh, Iemoos, wat erg.
Dat zou mij ook kunnen overkomen
En arme jullie en honden in die bloedhete auto
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Jongedame stond rechtop tegen de airco blazer aan :-). Na een uur maar airco uitgezet en een van de weinige boompjes in de drooggevallen berm bezet voor wat schaduw met junior, jongedame en koelbox. Man wilde de hoop niet opgeven dat er toch beweging in kwam dus die bleef in de auto ‘voor het geval dat’ wegsmelten :facepalm: Toen er eindelijk weer beweging in kwam heb ik jongedame al snurkend weer de auto in moeten dragen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vanuit de meeleesstand breek ik weer even in..ik heb hier eerder meegeschreven over heidebij (met andere nick, maar had inlog problemen).

We zijn voor heidebij al een tijdje op zoek naar een tuig/harnas, maar dat is lastig te vinden omdat haar nek- en buikomvang kennelijk niet matchen. Als de buikriem goed zit, floddert het gedeelte rond haar nek en als de nek goed is, moet je het tuig om haar buik echt aansnoeren. Voordat ik met de naaimachine in de weer ga de vraag of jullie nog tips hebben?

Hals 41 cm, buik 68 cm..

Alvast bedankt!
Blijerd heeft een hurtta warrior harness.

Bij nek en buik te verstellen, diverse maatvoeringen.

https://www.medpets.nl/hurtta-weekend-warrior-harness/
Zijn kameraad heeft een Julius K9 tuig. Wordt alleen onder de buik achter de poten dichtgeklikt.
Dan heb je dus niet te maken met nekomvang.
Blijerd heeft een schofthoogte van 60 cm en weegt bijna 40 kg.

Zijn kameraad heeft een schofthoogte van 40 cm en 25 kg.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-08-2022 13:31
Blijerd heeft een hurtta warrior harness.

Bij nek en buik te verstellen, diverse maatvoeringen.

https://www.medpets.nl/hurtta-weekend-warrior-harness/

Dankjewel!

Ik ga hier even naar kijken, ziet er ook goed uit. Want ik wil dan ook weer niet zo’n nylon tuig dat alleen uit bandjes bestaat (H-tuig heet dat?) maar wel iets dat gevoerd is..
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook even op www.dierenoppasamersfoort.nl .
En als je dichtbij Scheveningen woont, is de winkel Kwispel & Relax ook een aanrader.

Staan ook heel veel andere leuke dingen op (Boef kreeg van mij een mouflon voor z'n verjaardag).
lexeflex wijzigde dit bericht op 15-08-2022 15:21
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
15-08-2022 14:58
Kijk ook even op www.dierenoppasamersfoort.nl .
En als je dichtbij Scheveningen woont, is de winkel Kwispel & Relax ook een ander.

Staan ook heel veel andere leuke dingen op (Boef kreeg van mij een mouflon voor z'n verjaardag).

We gaan toevallig deze week naar Scheveningen, ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ah, das jammer, ik zie dat ze deze week nog dicht zijn ivm vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hunter heeft ook leren, gepolsterde tuigjes die enkel om de voorpoten gaan en vastklikken op de rug (zo’n 8-vorm). Die heeft jongedame ook. Zij heeft in de basis zo’n whippet figuur als alle fluff plat is. Dus een iel nekje en best brede borstpartij en dan weer een smalle, hoog oplopende taille.

Die 8-jes van Hunter vind ik fijn omdat ze een kleine overlap hebben waardoor er dus nooit een beetje vacht in het kliksysteem kan komen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Deze bedoel ik:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor hele kleintjes tot maat Duitse Herder.

Deze snijden niet zo als die dunne Y-tuigjes:
Afbeelding
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mooi, Lemoos2!
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
15-08-2022 15:23
Ah, das jammer, ik zie dat ze deze week nog dicht zijn ivm vakantie.

We komen er vaker, ik onthoud in elk geval de tip!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
schorpio28 wijzigde dit bericht op 15-08-2022 17:30
90.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Driedubbel
schorpio28 wijzigde dit bericht op 15-08-2022 17:29
91.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu die hurtta van Troeteltje besteld.

Ik denk dat die 8-jes van hunter op zich prima zouden zijn, ware het niet dat heidebij nog wel eens bij oma logeert en die vanwege een dubbele heup prothese niet zover kan bukken om het instaptuig op de grond te leggen/op te rapen. Dus het moet bij voorkeur iets zijn wat om haar nek geschoven kan worden, dat lukt wel.
Schorpio28 schreef:
15-08-2022 17:25
Ik heb nu die hurtta van Troeteltje besteld.

Ik denk dat die 8-jes van hunter op zich prima zouden zijn, ware het niet dat heidebij nog wel eens bij oma logeert en die vanwege een dubbele heup prothese niet zover kan bukken om het instaptuig op de grond te leggen/op te rapen. Dus het moet bij voorkeur iets zijn wat om haar nek geschoven kan worden, dat lukt wel.
Sjiek!

Welke kleur heb je besteld?
Blijerd heeft de warrior harness in…….hoe raad je het…….een legergroene kleur. ;-))
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-08-2022 18:23
Sjiek!

Welke kleur heb je besteld?
Blijerd heeft de warrior harness in…….hoe raad je het…….een legergroene kleur. ;-))

De oranje, die was 20€ o_o goedkoper dan de rode of de blauwe. De woestijnkleur vond ik ook leuk, maar was niet op voorraad. En ik geloof dat het Heidebij niet uitmaakt. :puppy:
Alle reacties Link kopieren
Lemoos moeten we niet naar een nieuw topic? De 3000 zijn we voorbij
Alle reacties Link kopieren
Zal er eentje aanmaken
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Link:

https://forum.viva.nl/thuis/viva-s-hon ... ges/492380
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven