Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
I love the tropic.... Dus laat die zon maar komen... Ik verveel me nu een ongeluk... vorige week lag ik steeds heerlijk in ons opblaasbad achterin de tuin... waterijsjes erbij en genieten!

Ik kan heel goed tegen de warmt, maar voor het geval ik het tijdens de bevalling echt te warm zou krijgen... We hebben airco op de slaapkamer, in de auto én in het ziekenhuis... Ik wil gewoon zomer!

Het grappige is dat iedereen (op straat) hetzelfde tegen me zegt; Vorige week vond iedereen me heel zielig en deze week zijn ze allemaal blij voor me dat het wat is afgekoeld... Maar ja... als de mensen op straat denken dat dat ellendige regenweer nog voor iemand goed is, dan laat ik ze graag in die waan...
pffffff nu zit ik al 10 minuten naar een leeg reactieveld te kijken.... dit gaat waarschijnlijk een heel verhaal worden en ik zal ook citeren wat er vandaag tegen me gezegt is. dan hoop ik dat je ook mijn punt kan begrijpen. want hoewel je helemaal groot gelijk hebt en ik van mezelf ook weet dat ik stom bezig ben, is het in de realiteit anders... ik ga beginnen:

dit was onze conversatie:

zij: "heb je mijn briefje gezien?"

ik: "ja, maar morgenavond kan ik niet."

"waarom niet?"

"ik heb een verjaardag van mijn tante."

"jaja het zal wel.... nou dan kom je vanavond maar want het moet toch gebeuren."

paar uur later:

ik: "collega is gevallen en heeft haar ribben gekneusd dus ze kan niet zo goed zitten. dat komt mooi uit want dan kunnen we af en toe ruilen want ik heb wel behoefte om even te zitten."

zij: "nou, dat is niet echt de bedoeling hè? jij bent teamleider dus jij staat hier en je gaat niet zitten."

"ja maar ik moet ook een beetje aan mezelf gaan denken want als ik hier aan de balie hang omdat ik zoveel pijn heb is toch ook niet echt de bedoeling lijkt me."

(ongeloofwaardige blik naar mij gericht): "jij denkt wel genoeg aan jezelf.... het zal wel loslopen"

en zo liep ze weg. dan ben ik ook om te barsten zo boos!! maar dan moet ik janken en laat dat nou net hetgene zijn wat ik dus juist niet wil!! ik vind dat zo zwak.... maar ze krijgt het altijd voor elkaar.

stel je voor dat ik me ziek zou melden, dan gelooft ze me niet en moet ik maar aangepast werk komen doen. en o wee als ze me dan ergens ziet! als je je ziek meldt dan lig je op bed in je pyjama en kan je het huis niet meer uit. dan staat er een paar keer in de week een arbo-arts voor de deur die ze al op de hoogte gesteld heeft met de opmerking dat zij denkt dat het aanstelleritus is. (dat is vandaag zelfs letterlijk tegen een collega gezegt die een overbelaste arm heeft en niet kan tillen: "ik vind dat je je aanstelt.")

stel dat het zover zou komen, dan zit ik hier thuis met een enorm schuldgevoel. en tuurlijk is het maar werk, maar ik heb het wel nodig! dat geld kan ik niet missen en ergens anders word ik niet aangenomen nu.

dus lieve, lieve winter... ik begrijp jou helemaal maar ik hoop dat jij ook begrijpt met wat voor manipulerend persoon ik te maken heb die iedereen 'boven' zich rond haar vinger windt en iedereen 'onder' zich uit het bedrijf pest als het haar niet aanstaat. ik heb het al teveel gezien bij andere mensen waar ze hetzelfde mee flikte en het ergste is nog, ze komt er mee weg!

ik zit gewoon vast! de enige reden die ik kan bedenken om me wel fatsoenlijk ziek te kunnen melden is op medisch advies. daarom ga ik ook nog een keer naar een ander ziekenhuis waar wel gewoon fatsoenlijk nederlands pratende mensen zijn die er eens naar kunnen kijken.

dus ik hoor graag je adviezen!! jij hebt wat meer verstand van de wetgeving dan ik. ik heb werkelijk geen idee wat er mogelijk is en wat niet.

ik hoop maar dat het duidelijk is en dat het allemaal niet zo makkelijk is op dit moment.... en nu wacht ik met smart op je reactie!!

xxx
laat die arbo-arts maar komen. Dat is een arts... die denkt verstandig! Let maar op...

Ik moest ook naar de arbo-arts komen, hij hoorde mijn verhaal en schreef direct uit dat ik niet meer mocht werken tot mijn zwangerschapsverlof... en ik hoefde niet meer bij hem terug te komen. Hij weet ook dat de toestand niet zou veranderen. Werkgevers zijn goed verzekerd voor ziekte die gerelateerd is aan zwangerschap. Dan betaald het uwv gewoon uit en dat kost de werkgever niets.

Echt lieve troel, wees niet bang voor zo'n arts en al helemaal niet voor zo'n trut. Ik snap dat je inkomen belangrijk voor je is en dat je natuurlijk gewoon straks je zwangerschapsverlof door betaald wilt krijgen, maar dit kan echt niet hoor... wat een onmenselijk mens die werkgever van jou!
Oh ja...werkgevers zijn verplicht om naar de arbo-arts te luisteren natuurlijk! En die arbo-arts wil echt geen verantwoordelijkheid nemen voor een vroeggeboorte hoor... die zijn altijd heel erg voorzichitg!
anoniem_69567 wijzigde dit bericht op 10-07-2009 15:16
Reden: twee keer zelfde bericht....
% gewijzigd
lieve troela, ikheb ook zo iemand boven mij gehad!

Ik ken het dus heel goed. maar dat iemand zo doet, wil niet zeggen dat hij/zij in het recht staat!

En dan nog, als dit jou voor de rest van je leven schade brengt, vraag ik me af in hoeverre het waard is...

Nouja, dan even mijn verhaal (is lang niet zo erg als dat van jou):

ik had ontstoken amandelen en mij wilde ze ook niet geloven en dat ging ong. net als bij jou. ik werkte toen bij de AH, jij ook geloof ik he? Nouja, Ik heb me dus wel ziek gemeld.

En inderdaad, ik bmoest naar de arbo arts. En weet je wat die zei??? Dat ik 3 weken thuis moest blijven! En dan te bedenken dat als ik er niet naar toe was gegaan, ik na 1 week wel weer was gaan werken!

Hiermee heb ik geleerd dat de arbo artsen wel willen dat je goed herstelt, integenstelling tot zo'n medewerker die zich helemaal niet interesseert in jou lijf en en ook nog veel minder verstand van heeft!!!!

Dus ook ik moet hier even op reageren en zeg: Troela, meld je ziek!!!! Ze kunnen je dan echt niet ontslaan hoor!!!

Heel veel sterkte ermee, want ik weet dat het geen makkelijke keus is, maar ik vind wel dat je het moet doen.
ohja, en een dikke

Want we zeggen het alleen maar omdat we willen dat het met jou en je kindje goed blijft gaan. en dat je we een leuke zwangerschap hebt! Straks mag je de laatste maar maanden plat liggen ofzo... dat kan je maar beter voorkomen hoor...
pfff, ik merk dat ik via jou getypte conversatie, weer boos word op mijn leidingevende van toen... Ik was ook echt zooooooooooooooooooooooooo boos toen! Het is ook echt niet eerlijk zoals ze doen!

En dat die arbo arts zei dat ik zolang thuis moest blijven, voelde dat echt mega als een triomf! Want hij zat ook iedereen zo te terroriseren!!!!

nou, nu ga ik echt weer verder!

xxx
Troel, wat zegt je man/vriend van de situatie?

Ik denk dat Southman echt woedend zou zijn. Hij zou me echt de deur niet meer uit laten gaan....
@Troela....Je kent mij niet maar ik volg jullie topic al een tijd...en het moet me toch van het hart als verpleegkundige:

Volgens mij snap je het nog steeds niet helemaal...Manipulerende collega's/bazin of niet...Het gaat om je GEZONDHEID en je BABY.

Kan jij er wat aan doen dat je nierstuwing hebt? Nee. Dat is wel degelijk iets waar je heel veel rekening mee moet (gaan) houden. Dan kun je beter met een schuldgevoel thuis gaan zitten qua werk dan dat je je nier/blaas etc verpest of de rest van je zwangerschap kromloopt van de pijn omdat jij zonodig 'moet' werken.

En als jij dit gewoon allemaal eens netjes uitlegt aan de arbo arts, doe er voor mijn part een artsenverklaring bij van het ziekenhuis, dan hoef jij je geen zorgen te maken om je baan dacht ik zo. Laat je bazin lekker de rambam krijgen.

Kijk als je je werk nog volhoudt..swah ok. Maar je moet echt niet over je grenzen heen gaan omdat je wat wil bewijzen. Daar heb je nu 2 mensen mee...jezelf en je kleine.

Er is een topic over geweest in het verleden:

Jill77 in "Zwanger en nierstuwing"
Nou Troel, da's een klotesituatie, begrijp ik echt. Maar zoals Bloempje, South en Enigme al zeggen, arbo-arts is er niet voor niets en die zal jou waarschijnlijk adviseren thuis te blijven. Dus feitelijk heb je met haar niets te maken. Bovendien, als je ziek bent gemeld mogen ze je niet eens ontslaan. Ik snap echt dat je je baan nodig hebt hoor, maar deze "dame" gaat ver over je grenzen heen.

Bel anders je huisarts voor informatie maandagochtend. Vertel hem dat er nierstuwing is geconstateerd en vraag hem wat de kansen zijn dat de arbo-arts achter je staat als je je ziek meldt. Voor de formaliteit kan hij je vast ook nog wel een briefje geven (tis toch eigenlijk te gek dat je die nodig hebt!)

Is er niet iemand boven jouw leidinggevende waar je een klacht kunt indienen want volgens mij functioneert ze niet al te best. Klinkt als een bully en zou toch eens kijken of er mogelijkheden zijn om haar aan te pakken. Wat een sekreet zeg! Een bedrijf als AH zal toch vast en zeker wel een centrale HRM afdeling hebben of minimaal een vertrouwenspersoon? Maar goed, misschien is dat niet eens nodig als jij gewoon op medisch advies even een poosje thuis kan blijven. En echt hoor, daar kan ze niets tegen doen. Je hebt een vast contract en zeker als je je op medisch advies ziek meldt hebben ze dat maar gewoon te slikken. Daar zijn ze tegen verzekerd. En nogmaals, je MAG niet eens ontslagen worden als je ziek bent gemeld.

Lieverd, vind het echt ontzettend kut voor je. Maar luister alsjeblieft naar de overige dames hier, en naar mij.

Ga je hier maandag werk van maken? Eerst ziek melden, dan je huisarts bellen en dan komt die arbo-arts vanzelf wel. Laat je geluk en gezondheid niet vergallen door zo'n piskut. Excuse my german....

Kus!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
sterker nog, als je ziek ten gevolge van zwangerschap bent, dan kost het hun helemaal niets! geen ene cent. Daarom zeker belachelijk dat ze zo moeilijk doen... pfff!

knuf!
enig idee hoe hartverwarmend jullie berichten zijn? super!! doet me erg goed! heel erg bedankt!

ik heb voor mezelf besloten dat ik het wel gewoon probeer maar als het niet gaat dan ga ik ziek naar huis. vanochtend ben ik ook een half uur eerder gestopt omdat ik het echt wel goed ging voelen... maandag moet ik voor mijn tweede 20 weken echo en dat doet mijn eigen verloskundige dus ik zal het ook eens met haar erover hebben.

maar nu heb ik weekend en moet ik dinsdag pas werken! dus ik ga mijn tijd goed gebruiken om tot rust te komen na een zware week. gelukkig heb ik ook hele lieve collega's die me ook voor gek verklaren dat ik nog zoveel doe en dat ik me zo veel aantrek van zo'n kuttekop.

nogmaals heel erg bedankt voor jullie adviezen, het opent wel mijn ogen!! alleen moet ik nu nog de daad bij het woord voegen hihi!!

maak je niet te druk om mij, het komt wel goed..

xxx
Ik hoop dat jouw verloskundige je verbiedt om verder te werken... Ik denk dat je dat nodig hebt... (had ik ook)

Hier vandaag op de uitgerkende datum nog niets aan de hand... nog helemaal rustig...

Ik ga voor de week overtijd... dan heb ik nog langer verlof... hihi... (lui-wammes die ik ben)
nou, daar sla je de spijker op z'n kop! als zij me dat verbiedt dan is het inderdaad anders... maar ik geloof niet dat ze dat zo snel doen.

hahahaha weet je dat die gedachte ook al eens bij me opgekomen is? ik hoop ook echt niet dat die kleine meid 2 weken eerder komt want dan moet je ook 2 weken eerder weer gaan werken.. en hoe langer we thuis kunnen blijven, hoe beter!!

lekker rustig aan doen en het komt vanzelf wel op gang (hoop ik!) ik moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar wat het is hoor!! je laat het ons toch wel snel weten hè? en als we je een tijdje niet horen dan ga ik er van uit dat het begonnen is hihihi!!!

succes meis! nog eventjes geduld!!

xxx
Mijn verloskundige wilde ook echt dat ik niet meer ging werken. Verbieden kan ze het natuurlijk niet, maar ze was wel heel streng. En daar ben ik heel blij om hoor... ook als de baby nu tot 42 weken blijft zitten en dan gehaald zou moeten worden...

Als de baby geboren is en ik heb tijd om te internetten, dan laat ik het jullie weten. En als ik erg lang wegblijf, dan kun je eventueel ook kijken op het LGZW-topic. Want één van die meiden daar zal ik op de hoogte houden via sms.
anoniem_69567 wijzigde dit bericht op 11-07-2009 19:26
Reden: lettertje vergeten
% gewijzigd
*Breek even in*

Troela, heb vol verbazing je verhaal gelezen. Wat een colega heb jij, niet normaal!!!

Je kan je gewoon ziek melden, zij kan je niet verplichten te komen werken. Ook hoef je echt niet thuis te zitten in een pyama. Je kan ook zeggen dat je vor een deel geestelijk ziek bent, omdat je totaal geen medeleven krijgt van je werk. Hier wordt altijd heel serieus mee omgegaan!

Je kan dit alles ook met de arbo-arts bespreken.

Heel veel sterkte!!

*sluipt weer weg*
anoniem_85833 wijzigde dit bericht op 11-07-2009 20:17
Reden: typfout
% gewijzigd
Lieve Troela, wat een reacties heb je al van anderen gekregen hè! Allemaal goed bedoeld en meelevend!!! Kom ik ook nog ff... je mag zelf ook bellen met de Arbo-arts voor vragen o.i.d.. Maar je kunt je beter ziek melden en dan met Arbo-arts bespreken hoe en wat. Je kan dan ook minder uren gaan werken? Want je voelt je nog niet zo om alle dagen thuis te gaan zitten toch? Misschien halve dagen?? Enne... laat je bazin maar verrekken hoor!!! Ze heeft namelijk geen gevoel... Staat er ook nog iemand boven haar als leidinggevende?? Zou je daar eens een gesprek mee kunnen gaan voeren... mocht het allemaal niet goed geregeld kunnen worden.

Heel veel sterkte en succes!! Je verdiend het Troela!

Zo, Dreadje heeft ook lekker weekend en dit keer t/m dinsdag!! Joepie!! We hebben van de week eerste kijkers gehad in ons huis... ze waren wel enthousiast... maar ze gingen nog meer huizen bekijken. We zien wel of ze nog een keertje komen of niet...

Verder ben ik deze week ook begonnen met hardlopen... ook met een hardloopschema... Het viel me niks tegen... best wel leuk eigenlijk. Ik loop helemaal alleen zodat ik ook niet afhankelijk ben van een ander. Hopenlijk hou ik het vol!! Ik moet wel!!!

Winter, hoe gaat t met jou en het hardlopen??

South's laatste loodjes!! Geniet nog maar even flink van jullie tijd met jullie 2-en! En voor als het zover is: succes met de bevalling!! Ben erg benieuwd naar jullie wondertje!!!!!

Knuf voor jullie allemaal!!
Nou Troela, kijk eens aan. Als zelfs meelezers speciaal even 'inbreken' om je dringend advies te geven kun je er niet echt meer om heen he? Maandag ziek melden dus. Ze kunnen je niet eens ontslaan bij ziekmelding om een griepje, laat staan om zoiets! En inderdaad, wat Dread zegt, je kunt ook zelf contact opnemen met de arbo-arts. Vertel dan van je nierstuwing maar ook ZEKER dat je alleen maar extra stress ervaart door het gedrag van je leidinggevende. Reken maar dat ze daar wat mee doen hoor.

Dreadje, hardlopen, good for you! Ik ben al even niet meer geweest.... moet ik weer oppakken. Zucht. Ben zo passief de laatste tijd. Lijnen lukt niet. Sporten lukt niet. Werk lukt niet. Zwanger worden lukt niet. Vermoeiend hoor, zit echt mezelf een beetje in de weg af en toe. Voelt alsof ik op zo'n dood punt zit en er geen vooruitgang in mijn leven zit. Niks an op het moment. Maar goed, dat zijn altijd maar van die tijdelijke momenten.

Ben benieuwd of die kijkers nog een keer terugkomen. Wil jij trouwens nog een keer die reader mailen? Ik had je mijn yahoo account geloof ik doorgegeven maar ik heb hem nog niet van je gekregen.

En South, vandaag D-day inderdaad. Maar het is al 23.00 uur geweest dus het zal er niet meer van komen. Ben zo benieuwd!

Fijn weekend verder meiden!

xxx
Oh, Winter, helemaal vergeten van de reader..... oeps..... maar heb ook geen e-mailadres van jou ontvangen......
Winter... niks lijkt te lukken... vervelend is dat hè..... Daar heb ik ook even ingezeten.... Maar toch geprobeerd alles van de zonnige kant te blijven bekijken.... doorzetten..... dat geeft je uiteindelijk veel energie om door te gaan. En lukt het niet, dan niet...

W.b. het niet-zwanger raken tot nu toe... er kunnen veel meer oorzaken zijn dan wat jullie tot nu toe onderzocht hebben. Misschien toch maar eens laten onderzoeken? Of jezelf blijven kwellen omdat het allemaal niet lukt..... Hoop houden en blijven proberen is goed! Maar verder kijken kan ook geen kwaad.

Dat hardlopen... ik heb er niet altijd zin in, maar ik wil nu ècht eens keer aan mijzelf bewijzen/laten zien dat ik het kan! Normaal gooi ik al gauw de handdoek in de ring wat sport betreft...... Dat wil ik dit keer echt niet!

Knuf van Dreadje
Hee lieverd!

In augustus heb ik weer een afspraak staan bij de gyneacoloog dus dan kaart ik het aan. Zij zal me dan waarschijnlijk verder (laten) onderzoeken. Dus ik maak me nu niet zoveel zorgen want volgende maand wordt de boel verder in gang gezet. Ik weet dat ik iedere maand een eisprong heb en dat zaad van vriend okee (genoeg) is. Blij dat dat in ieder geval goed is, maar wat er verder nog kan zijn dan... Maar daar kom ik dus hopelijk snel genoeg achter. En vandaag schijnt ook hier de zon weer

Goed dat je doorzet met hardlopen hoor. Ik ga het ook weer oppakken. Want het is ook wel echt heerlijk.

Dikke knf.

Winter
oja, emailadres voor die reader is:

voornaamachternaam @ yahoo.com (voornaam en achternaam gewoon aan elkaar vast).

Top als je hem kunt mailen.

xxx
Dames, hier weer 1 door naar de volgende ronde helaas...

Wel vreemd, wel bloed, geen krampen... Ik hoop dat het zo blijft, dan is het minder vervelend tenminste...

Gelukkig schijnt de zon hier ook... Daar word je toch altijd weer vrolijker van!

En volgende week lekker op vakantie, ik denk dat we dinsdag of woensdag gaan vertrekken. Da's t voordeel van een auto-tent vakantie, je zit lekker nergens aan vast!

Alleen zou ik liever zonder tampons etc. weg gaan...

Nouja, knuf weer aan allen!
Hey Bloem alvast een fijne vakantie dan!! Jammer dat je nu weer door moet naar de volgende ronde..... Ik ben ook altijd ongesteld op vakantie..... bah!

Ik moet aankomende week nog werken en dan heb ik ook vakantie!! Dan ga ik in de eerste week naar mijn ouders. Na mij heeft mijn ex vakantie en wanneer hij weg gaat, ga ik weer tijdelijk in ons huis totdat hij terug is. Na de vakantie ga ik helemaal weg hier... dus terug naar mijn ouders.

Merk dat ik weer wat meer verdriet voel... ben vanalles aan het loslaten... pfffffffffffffffffffffffffff... niet fijn om er dwars doorheen te gaan.... maar heb voor mezelf geen andere keuze.

Knuffel van Dreadje
Nou Bloem, dan moet je er maar een vakantiebaby van maken. Made in Hungary. Shitzooi. Maar als je woensdag gaat heb je wel het ergste al weer achter de rug toch?

Wat was nou ook al weer de status van jullie zaadonderzoek. Sorry, ben het even kwijt. Was het nou ingeleverd of niet?

Meld je je nog voordat je weg gaat?

Dreadje, ook lekker bijna vakantie. Ook voor jou zo onwijs verdiend. Ik hoop dat je leuke dingen gaat doen. Klote dat je weer meer verdriet voelt. Maar wel goed. Bah, weer zo'n cliche... nou ja, je weet het ook allemaal wel. Ik kan je alleen maar knuffels blijven geven. Je blijft een krachtige vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven