Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Ik had niet zoveel met New York. 2 dagen geweest met familie die daar woont en er alles van wist en ons allerlei bijzondere plekjes kon laten zien, en toch, mwa. Ik vond het wel aardig maar ik miste echt waarom iedereen er zo lyrisch over is. Is dat voor een groot deel het idee dat je op een beroemde plek bent of zo?

Ik was na die dagen niet bepaald rouwig om door te reizen (het was een tussenstop op weg naar Costa Rica).
KamilleT schreef:
06-10-2025 20:08
Rome, oude zooi, bedelaars en slechte restaurants.
Aken, saaie bedoening.
:HA:
Vooral dat Forum Romanum zouden ze eens op moeten ruimen....
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik vond New York niet bijzonder, maar had ook niet veel verwacht en ik was op doorreis.
Carcasssone viel mij een klein beetje tegen.

Vanuit de verte ziet het er prachtig uit, de stadmuren zijn heel mooi gerestaureerd (rond 1880 ofzo) maar er waren binnen de stad niet zo veel archeologische resten.
Azura schreef:
07-10-2025 12:35
Niks raars aan, hoor. Wij zijn intussen zo gewend aan de 7 dagen alles open mentaliteit, meer verwend eigenlijk. Niet ieder land hoeft ons voorbeeld te volgen.
Ik vind het voor een grote stad wél raar.
Ik vond Aberdeen in Schotland geen leuke stad, de gebouwen waren er grijs en geen sfeer. Mijn vriend vond het wel een leuke stad dus smaken verschillen
Milaan (bij een vriendin op bezoek, had al geen hoge verwachtingen van de stad) en Londen.
Geen motto
dreuvel schreef:
07-10-2025 15:04
Carcasssone viel mij een klein beetje tegen.

Vanuit de verte ziet het er prachtig uit, de stadmuren zijn heel mooi gerestaureerd (rond 1880 ofzo) maar er waren binnen de stad niet zo veel archeologische resten.
Nee, maar wel gezellig! Herinner me veel kleine handgemaakte-dingetjes-winkels.
Praag. An sich wel mooi maar verpest door de vele wiet tenten, Thaise massagesalons en dronken toeristen.
S7rin schreef:
07-10-2025 13:30
Ik vond het wel bijzonder onpraktisch toen ik in Duitsland woonde, 6 dagen per week 10 á 11 uur per dag werkte en alleen op zondag vrij was.

Was je eindelijk vrij, kon je alsnog niks. Want volgens het officiële "huisregelement" mocht je eigenlijk op zondag ook niet stofzuigen of een wasje draaien i.v.m. de "overlast".
In Duitsland hebben ze hier wetgeving voor, Lärmschutz. Staat veel in wat je wanner niet mag doen. Tussen 13.00 uur en 15.00 uur mag je bijvoorbeeld ook niet alles doen, dat zijn rusttijden. Beetje achterhaald inmiddels, maar toch.
Praag. Ja, er zijn best mooie dingen, maar ook weer niet zo bijzonder, en de mensen vond ik vreselijk onaardig. En heel onveilig, in vijf dagen tijd drie berovingen voor mijn neus zien gebeuren (gewoon in het centrum, geen rare buurten of zo).

Londen vind ik niet zo boeiend, en vooral irritant dat álles altijd 1,5 uur reizen is. Waar je ook heen moet met die metro, het is 1,5 uur, áls de lijn er niet weer uit ligt of ze ineens het metrostation waar je je verblijf op uitgezocht had dichtgooien en je elke ochtend bijna twee kilometer kunt gaan lopen.
juliet64 schreef:
06-10-2025 12:04

De Marché de la Batte werd aangeprezen als de grootste en oudste markt van België vol met curiosa en antiek, maar was in werkelijkheid een aaneenschakeling van kraampjes met 5- euro-made -in-China-meuk (kleding, sieraden, speelgoed) en vette braadworsten.
Haha die markt ken ik, ik ben er ook ns geweest en was toen ook verbaasd.
Meer een gewone wekelijkse markt, je kon er ook fruit en groenten enzo kopen.

Het museum la boverie heeft wel mooie tentoonstellingen en het historisch centrum is ook wel mooi vind ik. En de Maas.
nausicaa schreef:
07-10-2025 19:24
Praag. Ja, er zijn best mooie dingen, maar ook weer niet zo bijzonder, en de mensen vond ik vreselijk onaardig. En heel onveilig, in vijf dagen tijd drie berovingen voor mijn neus zien gebeuren (gewoon in het centrum, geen rare buurten of zo).

Londen vind ik niet zo boeiend, en vooral irritant dat álles altijd 1,5 uur reizen is. Waar je ook heen moet met die metro, het is 1,5 uur, áls de lijn er niet weer uit ligt of ze ineens het metrostation waar je je verblijf op uitgezocht had dichtgooien en je elke ochtend bijna twee kilometer kunt gaan lopen.
Praag vond ik juist superleuk. Maar ook écht perfect weer. Mijn weer-argument (dus dat je waardering van een stad erg beïnvloed wordt door het weer) blijft wel staan 😅
Marrakech vond ik een vreselijk stad. Hoewel er mooie dingen te zien waren vond ik de sfeer naar en de mensen zo opdringerig dat het me stoorde. Opdringerig zijn ze vaker in noord Afrikaanse landen maar dit was echt next level.
dreuvel schreef:
07-10-2025 15:02
Ik vond New York niet bijzonder, maar had ook niet veel verwacht en ik was op doorreis.

Ik vind New York ook meh. Eigenlijk vind ik alle Amerikaanse steden matig. De menselijke maat is gewoon zoek daar tussen de wolkenkrabbers. Ik mis dan de sfeer van de smalle Europese straatjes en de mooie oude gebouwen. Dat hele grote en pompeuze, daar heb ik gewoon niet zoveel mee.
dreuvel schreef:
07-10-2025 15:02
:HA:
Vooral dat Forum Romanum zouden ze eens op moeten ruimen....
Dat viel mij dan wel weer tegen in Rome. (Verder vond ik het een super mooie stad en heb zelf nauwelijks bedelaars gezien).
Maar het forum romanum.... had me er veel van voorgesteld.
Je koopt een ticket en loopt wat tussen en over oude stenen en omgevallen pilaren.
Die zie je vanaf de straat ook.
Nergens staat er een bordje met wat info in b.v. engels.
Sowieso bijne nergens een bordje.
Het komt zo niet tot leven. Was leuk geweest als erbij stond wat het was geweest of hoe het heeft uitgezien.
Maar helaas.
Na al 2 uur door het colloseum te hebben gelopen (ook hier mocht wel wat meer info), daarna 2 uur naar het forum romanum. Mijn man zei nog "he, zijn we daar al wezen kijken?" En hij wees naar wat stenen verderop.
Ik zei "je gaat maar kijken, ik niet. Ik kan je n.l. nu al vertellen wat daar ligt; nóg meer oude stenen".
de wereld wacht om ontdekt te worden
Lila-Linda schreef:
07-10-2025 13:41
en daarom loopt Oost-Nederland op zondagen vol Duitsers
ik denk dat veel Duitsers graag ons voorbeeld zouden volgen
Nee hoor, helemaal niet, want dan moeten ze zelf werken en kunnen niet naar "die niederlanden".
Charlotta schreef:
07-10-2025 22:51
Ik vind New York ook meh. Eigenlijk vind ik alle Amerikaanse steden matig. De menselijke maat is gewoon zoek daar tussen de wolkenkrabbers. Ik mis dan de sfeer van de smalle Europese straatjes en de mooie oude gebouwen. Dat hele grote en pompeuze, daar heb ik gewoon niet zoveel mee.
In de grote steden is het pompeus zonder menselijke maat maar in 99% van de rest is het allemaal saaie blokkendozen, hele brede wegen en nergens leuke pleintjes, terrasjes of interessante stadscentra waar je wandelend een beetje kunt verdwalen.
Maar misschien heb ik het toevallig slecht getroffen.
thanx schreef:
08-10-2025 08:09
Nee hoor, helemaal niet, want dan moeten ze zelf werken en kunnen niet naar "die niederlanden".
ik zou zeggen: ga eens naar een stad als Enschede, en hoor de hoeveelheid Duits om je heen
kijk eens: https://www.tubantia.nl/enschede/duitse ... gle.com%2F
Lila-Linda schreef:
08-10-2025 08:54
ik zou zeggen: ga eens naar een stad als Enschede, en hoor de hoeveelheid Duits om je heen
Ik weet er alles van. Ooit bij roermond geweest? Er ligt daar een outlet. Elke zondag wordt het overspoeld. Er staan zelfs verkeerstegelaars in de dorpen rondom!
Pioen00 schreef:
08-10-2025 08:51
In de grote steden is het pompeus zonder menselijke maat maar in 99% van de rest is het allemaal saaie blokkendozen, hele brede wegen en nergens leuke pleintjes, terrasjes of interessante stadscentra waar je wandelend een beetje kunt verdwalen.
Maar misschien heb ik het toevallig slecht getroffen.

Ik denk dat dit gewoon hoe het is in Amerika. We zijn gewoon verwend in Europa!
Charlotta schreef:
08-10-2025 09:04
Ik denk dat dit gewoon hoe het is in Amerika. We zijn gewoon verwend in Europa!
mwah, Europa is natuurlijk een stuk ouder dan Amerika.
en heeft meer oude architecture daarom zijn al die gekke Amerikanen zo dol op Parijs & Rome.
maar teminste in NL dan, worden oude/historische gebouwen vaak gerenoveerd in Amerika gooien ze de boel plat en komt weer zo'n leuke wolkenkrabbel voor in de plaats of een ander stom modern gebouw.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Praag viel me erg tegen. Historische gebouwen en stadswandeling waren wel interessant.
Slecht eten, veel louche figuren, dronkaards en ongezellig.
Phoenix25 schreef:
07-10-2025 11:03
...Ik vind het zo raar dat op zondag gewoon alles gesloten is in Duitsland.
...
Dit vind ik ook altijd zo jammer in Antwerpen. Ben daar al meerdere keren geweest voor een concert en dan lekker hotel gepakt maar op zondag valt het me altijd tegen wat we kunnen doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven