Welke stedentrip viel het meest tegen?
maandag 6 oktober 2025 om 11:16
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
woensdag 8 oktober 2025 om 20:59
- Berlijn: vooral die enorme grote grijze degelijke gebouwen. Ik vond het niet sfeervol. Brandenburger Tor wel leuk om te zien. Ik ben door een Duitse kennis het hele centrum door gegidst, maar zelfs dat hielp niet.
- Vilnius, Litouwen. Weinig mooie dingen te zien, vond ik.
- Londen: het is lang geleden, maar ook ik herken me weinig sfeer en weinig mooie uitzichten. Positief bijgebleven zijn de eekhoorns en de hoogte van het London Eye reuzenrad, al was die kermisattractie an sich niet mooi natuurlijk.
Wel leuk heb ik een hele rij van hoor! (Brugge, Rome, Danzig/Gdansk, Lübeck, Leiden, etc.)
New York viel me zeer mee, maar ik wilde er eigenlijk ook niet heen omdat ik niet van grijze wolkenkrabbersteden houd, maar ja, een vriendin vroeg of ik met haar de marathon wilde doen... en toen werd het daar toch wel magisch. Zo op de Verrazzano Bridge starten met een giga uitzicht. Ik kwam dus met HEEL lage verwachtingen, dat helpt zeer!
- Vilnius, Litouwen. Weinig mooie dingen te zien, vond ik.
- Londen: het is lang geleden, maar ook ik herken me weinig sfeer en weinig mooie uitzichten. Positief bijgebleven zijn de eekhoorns en de hoogte van het London Eye reuzenrad, al was die kermisattractie an sich niet mooi natuurlijk.
Wel leuk heb ik een hele rij van hoor! (Brugge, Rome, Danzig/Gdansk, Lübeck, Leiden, etc.)
New York viel me zeer mee, maar ik wilde er eigenlijk ook niet heen omdat ik niet van grijze wolkenkrabbersteden houd, maar ja, een vriendin vroeg of ik met haar de marathon wilde doen... en toen werd het daar toch wel magisch. Zo op de Verrazzano Bridge starten met een giga uitzicht. Ik kwam dus met HEEL lage verwachtingen, dat helpt zeer!
woensdag 8 oktober 2025 om 21:57
woensdag 8 oktober 2025 om 21:58
Een stad als Rome moet je eigenlijk in januari of februari doen. Dan is de temperatuur veel beter om dingen te gaan bekijken en je struikelt nog niet over de toeristen.
woensdag 8 oktober 2025 om 23:43
Ik werd gek van de straatverkopers elke 5 meter. Ook was het eigenlijk vooral over de koppen lopen, zo druk.
donderdag 9 oktober 2025 om 05:38
Ik heb het bijna altijd naar mijn zin hoor, ook als ik de stad zelf niet mooi vind. Er zijn ook altijd nog goede plekken voor eten, leuke mensen, soms muziek of interessante plekken om te bezoeken. En altijd leuke reisgenoten.
Mijn citytrip Leeuwarden was echt compleet verregend en verkleumd, de zon was er echt niet. Maar het was wel de eerste trip met nu man. En goed eten en goede accommodatie.
Mijn citytrip Leeuwarden was echt compleet verregend en verkleumd, de zon was er echt niet. Maar het was wel de eerste trip met nu man. En goed eten en goede accommodatie.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in