Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
-
-
Doodgraver, 50 euro per lijk.
Zorg

Leeftijd: 36 jaar

Managementassistente

36 uur

Vakantiedagen: weet niet zeker, werk nu via uitzendbureau. Zal wel gebaseerd zijn op 24 dagen

Laptop vd zaak: nee

Mobiel vd zaak: nee

Auto vd zaak: nog niet eens een 100% reiskosten vergoeding

Brutosalaris: ¤ 2780

Vooropleiding: HAVO en MTRO

Werkervaring: 14 jaar
Poep, wie heeft jou gescheten?
Mik: Is dit voor 40 of 36 uur?
Leeftijd: 23

Werkervaring: 1,5 jr

Opleiding: MBO toerisme niveau 3

Huidig werk: reisadviseur

Bruto: 1211

8% vakantiegeld en verder geen auto, laptop en telefoon van de zaak.

Het enige nadeel is dat in dit bedrijf er zeg maar niet word gedaan aan loonsverhoging.. ben ik het dus nog niet zo mee eens.
Leeftijd : 25

Werkervaring : 4 jaar (waarvan 2 jaar tijdens BBL-opleiding)

Apothekerassistente

32 uur per week

8% vakantiegeld

Bruto : Geen idee, krijg het toch niet dus kijk er nooit naar

Netto : 1382 euro (waarvan 90 euro reiskostenvergoeding, maar aan dat bedrag kom ik nooit met mijn scooter).

Morgen krijg ik weer salaris en dan is het omhoog gegaan. Jaar langer in dienst + toeslag via CAO ofzo die erbij komt.
Hmmm is er iemand die minder verdient als ik (boven de 23...)

Ik ben 30, opleiding Havo.

15 jaar werkervaring detailhandel

Werkzoekend!!!

Op dit moment postbezorger TNT 12 uur per week (di 3 wo 2 do 2 vr 3 za 2) a ¤8,32 brutto per uur.

Voor degene die het zich afvragen: nee geen laptop telefoon of auto van de zaak ha ha ha en nee ook geen fiets......
Ik werk ook in de zorg, maar dan niet aan het bed, maar als adviseur van de Raad van Bestuur.

25 jaar

3 jaar ervaring

WO opgeleid

3800 euro bruto.

Leaseauto, telefoon, laptop

Flexibele werktijden (thuiswerken geen probleem).

Ik weet het. Ik ben een bofkont, maar ik heb nog nooit onderhandeld. Als je gevraagd wordt en je krijgt zo'n salaris, dan zeg je geen nee, toch? Al voel ik me wel eens opgelaten, als ik met de mensen werk en praat die echt aan het bed staan. Zij krijgen daarvoor veel minder.

Ik zou niet willen weten dat zij weten wat ik verdien.
quote:maxime2 schreef op 24 juli 2009 @ 17:32:

Ik werk ook in de zorg, maar dan niet aan het bed, maar als adviseur van de Raad van Bestuur.

25 jaar

3 jaar ervaring, WO opgeleid

3800 euro bruto.

Ik weet het. Ik ben een bofkont...

Gelukkig dat je dat zelf inziet

Jemig wat een salaris op jouw leeftijd...
quote:maxime2 schreef op 24 juli 2009 @ 17:32:

25 jaar

3 jaar ervaring

WO opgeleid

3800 euro bruto.

Leaseauto, telefoon, laptop

Flexibele werktijden (thuiswerken geen probleem).

Ik weet het. Ik ben een bofkont, maar ik heb nog nooit onderhandeld. Als je gevraagd wordt en je krijgt zo'n salaris, dan zeg je geen nee, toch? Al voel ik me wel eens opgelaten, als ik met de mensen werk en praat die echt aan het bed staan. Zij krijgen daarvoor veel minder.

Ik zou niet willen weten dat zij weten wat ik verdien.

Mja..... ik moet je eerlijk zeggen dat zowel ikzelf als veel mensen in mijn omgeving denken dat dit soort banen en salarissen precies zijn wat er mis is met de gezondheidszorg. Driekwart van de managers en "adviseurs" eruit dan kan de premie omlaag en de aandacht voor patiënten omhoog.

(niet dat ik het je niet gun hoor maar mijn oma heeft een tijd in een verpleegtehuis gezeten... maar goed... andere discussie...)
quote:sartan schreef op 24 juli 2009 @ 18:40:

[...]

Mja..... ik moet je eerlijk zeggen dat zowel ikzelf als veel mensen in mijn omgeving denken dat dit soort banen en salarissen precies zijn wat er mis is met de gezondheidszorg. Driekwart van de managers en "adviseurs" eruit dan kan de premie omlaag en de aandacht voor patiënten omhoog.

(niet dat ik het je niet gun hoor maar mijn oma heeft een tijd in een verpleegtehuis gezeten... maar goed... andere discussie...)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oei, die kon ik natuurlijk verwachten. Al ben ik het er niet mee eens. Ongeacht de sector moet je nergens prutsers in de leiding zetten en dure overhead optuigen. Er werken veel prutsers in de zorg, vooral directeuren van kleine verzorgings- en verpleeghuizen zitten te lang op een positie die te complex is geworden.

Maar bij de overheid en in het onderwijs is er veel en veel meer overhead dan in de zorg hoor. Dat kan eenvoudig worden aangetoond aan de hand van gegevens.

Ik vind het altijd een beetje stemmingmakerij. Wordt er echt zo ontzettend hard gewerkt in het bedrijfsleven?

quote:sartan schreef op 24 juli 2009 @ 18:40:

[...]

31 jaar

Mbo niveau 3 bedrijfsadministratie afgerond met diploma

12 jaar werkervaring in diverse administratieve banen/administratief medewerkster.

32 uur per week

bruto E 1800,--

netto: E 1415,-- (geen 13e maand of bonussen)

in mijn laatste baan waarvan het contract om economische redenen/de crisis niet verlengt kan worden.

Ben nu bij diverse uitzendbureaus ingeschreven en zij geven aan dat mijn bruto maandloon voor de meeste opdrachtgevers teveel is en dat ik mogelijk met minder genoegen moet gaan nemen met een startsalaris van tussen de E 10,-- en 11,31 bruto per uur (is nu E 12,99). Ik ben het daar niet mee eens omdat ik geen starter meer ben en ik geen zin heb om rond de E 400,-- netto op achteruit te gaan.I Ik vind het niet erg om iets te zakken maar zoveel, minimaal E 12,60 bruto vind ik wel genoeg naar beneden afgerond. Ik kan het ook niet helpen dat ik weer op de sollicitatiemarkt actief ben??

Mijn vraag is nu: is E 1800,-- bruto bij 32 uur voor iemand van 31 jaar met 12 jaar werkervaring als administratief medewerkster op MBO nou zoveel?? (mensen in mijn omgeving vinden van niet!!)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Vind ik ook niet (te) veel Mutsje.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:maxime2 schreef op 24 juli 2009 @ 19:24:

Oei, die kon ik natuurlijk verwachten. Al ben ik het er niet mee eens. Ongeacht de sector moet je nergens prutsers in de leiding zetten en dure overhead optuigen.

[...]

Maar je moet ook geen prutsers aan het bed hebben... en in veel onderdelen van de zorg zouden beter opgeleide en/of beter betaalde krachten aan het bed een boel goed doen.

Vaak worden er van bovenhand door hoogbetaalden allemaal slimme projecten (soms hele zinvolle, soms misschien niet) bedacht die

a. ook door naar de mensen op de werkvloer bedacht zouden kunnen worden, als er beter naar hen geluisterd zou worden (en in sommige situaties zou je ook wat beter opgeleide mensen op de werkvloer kunnen gebruiken hiervoor). Dit helpt erg met het zorg op maat idee, lokaal kunnen mensen toch net iets beter zien wat de eigen patienten populatie nodig heeft. Ook motiveert het mensen op de werkvloer.

b. door meer mensen aan bed, en minder verloop voor een deel niet nodig zouden zijn door automatische kwaliteitsverbetering, of meer/betere handen aan het bed zou dit in elk geval faciliteren.

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar in veel organisaties krijg ik toch het gevoel dat ze topheavy zijn. Teveel geld aan niet-lokale (niet op de afdeling), tijdelijke projecten, te weinig structureel goed betaalde, ervaren mensen naar wiens goed ideeen geluisterd kan worden, en die ze met kwalitiet kunnen uitvoeren.

Sorry, off-topic, maar moest er even uit....

Zegt meer over organisatiecultuur, politiek, financieringsmechanismen etc, dan over jou natuurlijk!! Gelukkig was je je al bewust van het schrijnende salarisverschil.
Mutsje; je krijgt best weinig vind ik. Probeer het eens in de zorg :-)

Ik had bij mijn vorige baan een redelijk salaris en toen ik mijn gewenste salaris moest opgeven bij het uitzendbureau gaf ik mijn laatstverdiende loon op.

Bij het uitzendbureau zeiden ze toen dat ik niet moest verwachten dat ik dat zou verdienen (dit was begin van dit jaar, kredietcrisis was dus al bezig). Ik zei dat ik dat best kon begrijpen maar ik wilde gewoon weer een baan, maakte me nog niet zoveel uit voor hoeveel. Ik heb het geluk dat mijn man aardig verdiend.

Ik heb toen gereageerd op een vacature en ook meteen aangenomen. Het salaris was wel een stuk minder dan mijn laatstverdiende loon en dat wist ik, geen probleem. De intercedente die het vanaf toen overnam van het kantoor schrok toen ze mijn laatstverdiende loon in mijn dossier zag staan: Oh, dat is veel meer dan wat je nu gaat krijgen. Geen probleem, dat wist ik. Toen zei ze: ik kan natuurlijk wel proberen om wat meer los te peuteren. Zo gezegd zo gedaan en binnen 10 minuten (!) kreeg ik een telefoontje: ik werd in een of andere schaal geplaatst en nu krijg ik zelfs wat meer dan mijn laatstverdiende loon!?! En dat dus in de zorg. Ik hoefde niet eens terug te komen voor salarisonderhandelingen, met een simpel telefoontje tussen intercedente en werkgever was het geregeld.

Ergens voel ik me ook schuldig want ik weet van die armoedige toestanden aan het bed. Ik zie soms vacatures op ons intranet staan en dan worden er vrij hooggeschoolde verpleegkundigen gevraagd die minder verdienen dan ik nu terwijl ik me soms vreselijk verveel op mijn werk.

Het salaris van Maxime is idd hoog maar ze heeft wel een WO opleiding voltooid.
quote:louise1 schreef op 25 juli 2009 @ 09:01:

Het salaris van Maxime is idd hoog maar ze heeft wel een WO opleiding voltooid.Dat heeft een huisarts ook, en die studeert over het algemeen nog even wat langer. Maar die verdient, als hij/zij begint (en dan al ouder zijn) dan echt niet dit bedrag.
Dubbel
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 25-07-2009 09:52
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Het zou me verbazen als huisartsen met 3 jaar ervaring niet dit bedrag verdienen Quinty.

Ik verdien iets vergelijkbaars als Maxime (uit mijn hoofd nog net 100 euro meer bruto), maar dan voor 4 dagen. Commercieel productmanagement in een commerciele organisatie. Bonus komt er nog bovenop. Ik heb nu 10 jaar werkervaring, en verdiende met 3 jaar werkervaring ook niet zo veel als maxime, maar ik ken ook mensen die (met een jaar of 5 werkervaring) echt veel meer verdienen als ik. Zeker in topbedrijven, maar ook in mijn eigen bedrijf maar dan in zwaardere management banen. Kortom: ja, het is veel (dat vind ik van mijn eigen salaris ook) maar zo buitenproportioneel is het niet als je ziet wat WO opgeleiden in commerciele organisaties verdienen. En ik ga er vanuit dat Maxime haar werk goed doet, anders had ze nooit op haar 25e deze functie gehad.
Als je als hoofdagent met 33 uur per week werken nog maar 1690 euro per maand verdeiend vind ik echt diep en diep triest. Zeker voor alle gevaren die je loopt en het werk dat je ervoor moet doen. Ik weet het want zelf ben ik 4 jaar lang agent geweest. Vond het politiewereldje met bijbehorende macho cultuur niks dus ben ermee gestopt. Nu zit ik bij een bank en verdien met 36 uur per week werken 1730 euro per maand. En daarvoor hoef ik niet op belachelijke tijden te werken (half 9-17:00 u), hoef ik niet met gevaar voor eigen leven een crimineel op de grond te leggen en hoef ik niet te luisteren naar omhoog gevallen inspecteurs die op hun schouders lopen te wijzen op t moment dat jij ze als' agentje' ergens op aanspreekt.....

Heerlijk!
Even een copy/paste uit een huisartsenwebsite:

Een zelfstandig gevestigde huisarts heeft een norminkomen van gemiddeld ¤ 92.500, - per jaar. Dit betekent dat een zelfstandig gevestigde huisarts zelf gemiddeld ¤ 7.700, - per maand ontvangt.

Salaris van overige huisartsen

Naast zelfstandig gevestigde huisartsen zijn er ook huisartsen die in een huisartsenpraktijk of in een gezondheidscentrum werkzaam zijn. Deze huisartsen beginnen met een minimum salaris van ongeveer ¤ 4.400, - per maand en dit kan uitlopen tot een salaris van ruim ¤ 5.800, - per maand.

Aardig salaris toch?
Ik ben directiesecretaresse bij de overheid. Ik werk 32 uur en ik heb als directiesecretaresse ongeveer 5 jaar ervaring. Ik heb wil inmiddels een HBO diploma voor directiesecretaresse. Ik verdien 2104 bruto per maand.
Ik ben 29 jaar oud, woonbegeleider, werk 4 dagen in de week, 8 1/2nbij dezelfde werkgever en functie en verdien 1650 netto p/maand
anoniem_89652 wijzigde dit bericht op 27-07-2009 16:24
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Mutsje78 schreef op 25 juli 2009 @ 00:44:

31 jaar

Mbo niveau 3 bedrijfsadministratie afgerond met diploma

12 jaar werkervaring in diverse administratieve banen/administratief medewerkster.

32 uur per week

bruto E 1800,--

netto: E 1415,-- (geen 13e maand of bonussen)

in mijn laatste baan waarvan het contract om economische redenen/de crisis niet verlengt kan worden.

Ben nu bij diverse uitzendbureaus ingeschreven en zij geven aan dat mijn bruto maandloon voor de meeste opdrachtgevers teveel is en dat ik mogelijk met minder genoegen moet gaan nemen met een startsalaris van tussen de E 10,-- en 11,31 bruto per uur (is nu E 12,99). Ik ben het daar niet mee eens omdat ik geen starter meer ben en ik geen zin heb om rond de E 400,-- netto op achteruit te gaan.I Ik vind het niet erg om iets te zakken maar zoveel, minimaal E 12,60 bruto vind ik wel genoeg naar beneden afgerond. Ik kan het ook niet helpen dat ik weer op de sollicitatiemarkt actief ben??

Mijn vraag is nu: is E 1800,-- bruto bij 32 uur voor iemand van 31 jaar met 12 jaar werkervaring als administratief medewerkster op MBO nou zoveel?? (mensen in mijn omgeving vinden van niet!!)Ik vind niet dat je teveel vraagt, maar hou niet te lang aan dit idee vast. Op dit moment voor jou 10 anderen die het werk voor ¤9,50 per uur willen doen. Ikzelf verdiende ook ¤12,- en werk nu 2 jaar later voor ¤8,32 per uur, echt om te huilen, maar in mijn branch (supermarkt) ben ik gewoon te oud met mijn 30 jaar. En mijn 15 jaar ervaring, tja ik ben gewoon weer een starter, nu op zoek naar een nieuwe opleiding dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven