Een nieuw begin.
vrijdag 13 februari 2026 om 11:33
Hallo allemaal,
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
dinsdag 10 maart 2026 om 22:30
Waardeer het echt ontzettend dat jullie aan me denken! Het gaat gelukkig weer wat de goede kant op. Het was waarschijnlijk echt het klussen waardoor het allemaal teveel voor me werd. Inmiddels is het qua klussen een stuk rustiger en merk ook dat het weer in stapjes steeds beter gaat. Gistermiddag ging het wel weer heel slecht, maar toen werd er ook heel de middag/avond weer flink geklust. Maar op een gegeven moment is iedereen hier wel gesettled, dus met een paar weken zal het vast alweer een stuk rustiger zijn. Met m'n noise-cancelling oordopjes is het "rustige geklus" ook prima te doen gelukkig. Wil wel nog kijken voor ideeën van wat ik kan doen als er wel weer flink wordt geklust, behalve dan buiten een wandeling maken. Heb aan m'n eigen woning niets meer gedaan, hopelijk kan ik dit weekend weer het een en ander oppakken. Vrijdag wordt ook m'n bank geleverd. Zou fijn zijn als het lukt om die dit weekend in elkaar te zetten. Kan ik eindelijk weer met de katten op de bank zitten
Emotioneel/psychisch gezien gaat het gelukkig ook redelijk goed. Heb de afgelopen week verassend veel contact gehad met anderen. Van veel bellen met collega's tot mezelf voorstellen aan een nieuwe buurvrouw. En flink geknuffeld met de katten natuurlijk. Het is ook bijna iedere dag gelukt om naar buiten te gaan, merk dat dat me ook veel goeds doet. En het accepteren dat de situatie is zoals het is. Ik doe nu wat ik kan en dat is prima. Heb ook meer rust in m'n hoofd nu. M'n huis is nu dan wel een stuk minder netjes en schoon dan normaal, maar dat geeft niet. Met de katten gaat het goed, met mij gaat het steeds beter. En op werk draag ik waar het kan mijn taken over. En wat niet op tijd af is kan wachten tot de volgende dag. Zeker als een collega iets pas aan mij doorgeeft na de afgesproken deadline.
M'n ex heeft inmiddels opnieuw een mail gestuurd. Vroeg zich af hoe het met mij en de katten ging, welke spullen ik nog wilde ophalen en dat hij graag nog in gesprek wil gaan omdat ie toch nog met wat vragen zit. Weinig inhoud dus eigenlijk, maar wel verrassend vriendelijk. Wilde er eerst helemaal niet op reageren, maar heb besloten om dat toch maar wel te doen aangezien er een reële kans is dat ik hem nog eens tegen ga komen. Heb alleen gezegt dat het goed gaat met de katten en dat ik zoals het er naar uit ziet tot de zomer nog moet herstellen van m'n hersenschudding. Ga absoluut niet met hem afspreken hoor. Hij heeft z'n kans gehad. Maar wil hem op een voor mij zo fijn en veilig mogelijke manier afwimpelen, maar heb daar nu gewoon de ruimte niet voor in m'n hoofd.
En ik geloof dat er een aantal weken terug iemand was die aangaf dat ik op moest passen met de vriendelijke buurman. Die forummer heeft gelijk gehad helaas. Er is (gelukkig!) nog niet echt iets gebeurd, maar krijg inmiddels wel een heel ongemakkelijk gevoel van hem. Had hem mijn nummer gegeven omdat hij mij in de groepsapp met alle buren zou toevoegen. Is nog niet gebeurd overigens. Maar heb wel van hem begrepen dat er een buurvrouw is die hem op afstand houdt omdat hij naar haar mening grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond. En ik kan dat inmiddels wel begrijpen. Hij appt mij nu om de paar dagen hoe het met m'n hersenschudding gaat. Heb hem nog geen enkele keer uit mijzelf een appje gestuurd. En zeker nadat ie vanavond ineens een appje stuurde met "buurvrouw, ik heb jeuk aan m'n rug. Kun je even komen krabben
". In combinatie met wat die andere buurvrouw heeft aangegeven begin ik mij nu toch wel ongemakkelijk te voelen. Ook omdat hij een stuk langer en sterker is. En hij is zo'n 25 jaar ouder trouwens. Die andere buurvrouw is ook van mijn leeftijd overigens. Ga hem vanaf nu wel op afstand houden.
Niet quoten a.u.b.
Emotioneel/psychisch gezien gaat het gelukkig ook redelijk goed. Heb de afgelopen week verassend veel contact gehad met anderen. Van veel bellen met collega's tot mezelf voorstellen aan een nieuwe buurvrouw. En flink geknuffeld met de katten natuurlijk. Het is ook bijna iedere dag gelukt om naar buiten te gaan, merk dat dat me ook veel goeds doet. En het accepteren dat de situatie is zoals het is. Ik doe nu wat ik kan en dat is prima. Heb ook meer rust in m'n hoofd nu. M'n huis is nu dan wel een stuk minder netjes en schoon dan normaal, maar dat geeft niet. Met de katten gaat het goed, met mij gaat het steeds beter. En op werk draag ik waar het kan mijn taken over. En wat niet op tijd af is kan wachten tot de volgende dag. Zeker als een collega iets pas aan mij doorgeeft na de afgesproken deadline.
M'n ex heeft inmiddels opnieuw een mail gestuurd. Vroeg zich af hoe het met mij en de katten ging, welke spullen ik nog wilde ophalen en dat hij graag nog in gesprek wil gaan omdat ie toch nog met wat vragen zit. Weinig inhoud dus eigenlijk, maar wel verrassend vriendelijk. Wilde er eerst helemaal niet op reageren, maar heb besloten om dat toch maar wel te doen aangezien er een reële kans is dat ik hem nog eens tegen ga komen. Heb alleen gezegt dat het goed gaat met de katten en dat ik zoals het er naar uit ziet tot de zomer nog moet herstellen van m'n hersenschudding. Ga absoluut niet met hem afspreken hoor. Hij heeft z'n kans gehad. Maar wil hem op een voor mij zo fijn en veilig mogelijke manier afwimpelen, maar heb daar nu gewoon de ruimte niet voor in m'n hoofd.
En ik geloof dat er een aantal weken terug iemand was die aangaf dat ik op moest passen met de vriendelijke buurman. Die forummer heeft gelijk gehad helaas. Er is (gelukkig!) nog niet echt iets gebeurd, maar krijg inmiddels wel een heel ongemakkelijk gevoel van hem. Had hem mijn nummer gegeven omdat hij mij in de groepsapp met alle buren zou toevoegen. Is nog niet gebeurd overigens. Maar heb wel van hem begrepen dat er een buurvrouw is die hem op afstand houdt omdat hij naar haar mening grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond. En ik kan dat inmiddels wel begrijpen. Hij appt mij nu om de paar dagen hoe het met m'n hersenschudding gaat. Heb hem nog geen enkele keer uit mijzelf een appje gestuurd. En zeker nadat ie vanavond ineens een appje stuurde met "buurvrouw, ik heb jeuk aan m'n rug. Kun je even komen krabben
Niet quoten a.u.b.
dinsdag 10 maart 2026 om 22:48
Wat fijn om te lezen dat het al een stuk beter met je gaat! Maar TO, die buurman... die moet je echt, echt resoluut afkappen. Appen dat je absoluut niet gediend bent van zijn berichtjes. Daar doe je jezelf een plezier mee. En je ex, blokkeren die vent. Op alles.
Je bent mannen die zulk gedrag vertonen, helemaal niets verschuldigd. Kom op voor jezelf! Je bent het waard om vanaf nu zelf te bepalen wie in jouw leven mag zijn. Daar horen mensen die je een ongemakkelijk (of erger) gevoel geven, niet bij.
Je bent mannen die zulk gedrag vertonen, helemaal niets verschuldigd. Kom op voor jezelf! Je bent het waard om vanaf nu zelf te bepalen wie in jouw leven mag zijn. Daar horen mensen die je een ongemakkelijk (of erger) gevoel geven, niet bij.
Delulu
dinsdag 10 maart 2026 om 23:02
Ik ben sowieso stappen aan het ondernemen. M'n ex kan mij alleen contacten via m'n oude mail. Laat dit ook zo op advies van de wijkagent. En wil verdere escalatie als ik hem tegen kom voorkomen. Heb nu rustig de tijd om na te denken over wat ik in die mail kan zetten, of dat ik het verder zo laat. Kunnen ondertussen bij hem de emoties zakken en loopt alles met een sisser af. Zo niet, dan neem ik sowieso contact op met de wijkagent.Fantasy schreef: ↑10-03-2026 22:48Wat fijn om te lezen dat het al een stuk beter met je gaat! Maar TO, die buurman... die moet je echt, echt resoluut afkappen. Appen dat je absoluut niet gediend bent van zijn berichtjes. Daar doe je jezelf een plezier mee. En je ex, blokkeren die vent. Op alles.
En wat betreft m'n buurman, aangezien er nu nog niet concreets is gebeurd ga ik hem niet blokkeren. Heb hem in een appje wel gelijk duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben. Ga overigens dit wel doorgeven aan de huismeester, zeker omdat dit dus al eerder is gebeurd bij een andere buurvrouw. De huismeester is er trouwens bij ons ook bij bij dit soort situaties. Heb wel het geluk dat ik boven m'n buurman woon. Zal hem dus niet zo maar tegen komen op mijn verdieping.
Niet quoten a.u.b.
woensdag 11 maart 2026 om 08:04
Fijn dat je nu ook goed contact hebt met een buurvrouw!
Je zou de vervelende buurman kunnen blokkeren nadat je hem gestuurd hebt dat je je nummer moet veranderen vanwege gedoe met een ex. En als hij zou komen vragen om je nieuwe nummer, zeggen dat je die niet kunt geven (onder het smoesje: het is mij aangeraden erg voorzichtig te zijn voorlopig met wie ik mijn nieuwe nummer geef, dus daar houd ik mij maar aan). Dan kun je hem blokkeren zonder dat het opvalt.
Ik gun je zo wat meer rust, en zo'n stoorzender als de buurman, die met zijn berichten jouw veilige bubbel binnen komt, zou ik proberen zou snel mogelijk te verwijderen. Je hoeft hem niet eerst nog meer van jouw grenzen over te laten gaan voordat het genoeg reden is hem af te kappen. Dat kun je gewoon nu al doen. Op een manier die voor jou goed is, zonder aan zijn belang te denken.
Je zou de vervelende buurman kunnen blokkeren nadat je hem gestuurd hebt dat je je nummer moet veranderen vanwege gedoe met een ex. En als hij zou komen vragen om je nieuwe nummer, zeggen dat je die niet kunt geven (onder het smoesje: het is mij aangeraden erg voorzichtig te zijn voorlopig met wie ik mijn nieuwe nummer geef, dus daar houd ik mij maar aan). Dan kun je hem blokkeren zonder dat het opvalt.
Ik gun je zo wat meer rust, en zo'n stoorzender als de buurman, die met zijn berichten jouw veilige bubbel binnen komt, zou ik proberen zou snel mogelijk te verwijderen. Je hoeft hem niet eerst nog meer van jouw grenzen over te laten gaan voordat het genoeg reden is hem af te kappen. Dat kun je gewoon nu al doen. Op een manier die voor jou goed is, zonder aan zijn belang te denken.
woensdag 11 maart 2026 om 10:08
Ik zou juist stoppen met al die smoesjes en het gedraai.stokbootje schreef: ↑11-03-2026 08:04Fijn dat je nu ook goed contact hebt met een buurvrouw!
Duidelijk en eerlijk zijn, dat ben je gewoon aan jezelf verschuldigd én dat mag ook gewoon, die ruimte opeisen.
Dan vindt hij je maar niet aardig toch? Gaat wel vaker gebeuren dat mensen je een kut vinden. Jammer dan, hun verlies
Goed bezig Lamaatje, ik snap alleen het lijntje open houden met je ex niet zo. Door co tact te onderhouden en hem te vertellen over jezelf blijf je hem voeden en controle geven.
Ik zou het houden hij zakelijk contact (de post van bedrijf X aan jou gericht komt nog hier) en zeker niet inhoudelijk over jou, je katten etc.
Zo blijf jij nog steeds met hem bezig en je blijft hem pleasen en dat is precies wat hij wil. Tenzij dat ook is wat jij wil?
moiren wijzigde dit bericht op 11-03-2026 10:20
1.00% gewijzigd
Everything is possible for the one who believes.
woensdag 11 maart 2026 om 10:38
Zulke figuren testen uit tot hoever ze kunnen gaan. Toen je de buurman 's avonds laat binnen liet wist hij dat hij een stap verder kon gaan. Door je ex telkens netjes terug te mailen weet hij dat hij je terug kan hengelen. Wellicht is een assertiviteitstraining iets voor je. In ieder geval kan jouw neiging tot pleasen onderwerp van gesprek zijn bij je hulpverlening.
woensdag 11 maart 2026 om 10:48
Dat die buurman zo is was te voorspellen. Dit soort mannen ruikt kwetsbare vrouwen.
En idd, waarom contact met je ex???
Nergens voor nodig.
Je hebt het niet door, maar via luchtige vragen, houdt hij toch controle over je.
Jij voelt je nu verplicht om hem te antwoorden. Nergens voor nodig
(Vreemd gevaarlijk advies vd wijkagent trouwens)
En idd, waarom contact met je ex???
Nergens voor nodig.
Je hebt het niet door, maar via luchtige vragen, houdt hij toch controle over je.
Jij voelt je nu verplicht om hem te antwoorden. Nergens voor nodig
(Vreemd gevaarlijk advies vd wijkagent trouwens)
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 11 maart 2026 om 10:54
Tuurlijk is de mail van je ex verrassend vriendelijk. Hij wil je terug en hij weet dondersgoed dat hij zich dan vriendelijk moet gedragen. Als je al contact wil, houdt het dan echt over koetjes en kalfjes, niet over hoe het met jou gaat. En je hoeft niet te antwoorden, je hoeft zin mails ook niet te lezen.
Die buurman is een creep, houdt hem uit de buurt. En deel ook met andere buren wat hij je schrijft. Zo'n man kan je woonplezier behoorlijk bederven. Je bent dit soort mannen geen enkele uitleg verschuldigd.
Leer je grenzen aangeven. Dit soort mannen pakken elke kans die ze ruiken. Dus elke reactie die jij geeft is een kans voor hun.
Die buurman is een creep, houdt hem uit de buurt. En deel ook met andere buren wat hij je schrijft. Zo'n man kan je woonplezier behoorlijk bederven. Je bent dit soort mannen geen enkele uitleg verschuldigd.
Leer je grenzen aangeven. Dit soort mannen pakken elke kans die ze ruiken. Dus elke reactie die jij geeft is een kans voor hun.
phlox24 wijzigde dit bericht op 11-03-2026 11:21
9.43% gewijzigd
woensdag 11 maart 2026 om 11:12
Nee, maak hem vooral niet wijzer. Blokkeren en je hoeft helemaal niets uit te leggen. Je hebt geen behoefte aan contact, klaar.stokbootje schreef: ↑11-03-2026 08:04Fijn dat je nu ook goed contact hebt met een buurvrouw!
I wanna live my life with the volume full!
woensdag 11 maart 2026 om 11:17
TO, je hoeft het niet van me aan te nemen want ik ben natuurlijk ook maar een onbekende op een forum, maar het is absoluut nergens voor nodig om een lijntje open te houden met je ex. Dat zou nog verdedigbaar zijn als er nog dingen geregeld moeten worden, maar dat is niet het geval. Ik heb op professioneel vlak vaak te maken gehad met relaties zoals jij die had en met name de gevolgen die ze kunnen hebben, zelfde terrein als de politie maar dan wat treden hoger dan de wijkagent zeg maar. Het enige gevolg van de open lijn is nu dat hij én de mogelijkheid heeft in je hoofd te kruipen én dat jij de verplichting voelt op de een of andere manier te reageren. Waarschijnlijk is het bij de wijkagent ingegeven door het idee dat je dan een beetje in de gaten kunt houden hoe zijn gemoed is, maar dat is een wat eenzijdige gedachte en het levert jou alleen maar onrust op. Lullig gezegd: als hij je lastig gaat vallen, dan weet je dat gauw genoeg, daar heb je niet zo'n openstaand lijntje voor nodig. Ook is het überhaupt jouw taak niet om hem in de gaten te houden of zoethoudertjes te mailen. En het geeft de illusie van controle terwijl je die niet hebt als het op zijn gedrag aankomt. Kortom, echt, gooi die deur dicht. Het is beter voor jou en zoals het nu is, voegt het echt absoluut niks toe.
zaterdag 14 maart 2026 om 13:18
Ik snap echt niet dat je die buurman niet blokkeert. Hij heeft in mijn ogen een rare ongepaste app gestuurd. Ik zou echt niks met zo'n vent te maken willen hebben en dus zonder problemen zijn nummer blokkeren.
En als je dat niet wilt dan zeker wel melden dat hij zijn sneue appies niet meer hoeft te sturen.
En als je dat niet wilt dan zeker wel melden dat hij zijn sneue appies niet meer hoeft te sturen.
zaterdag 14 maart 2026 om 15:19
Dit is gewoon hartstikke goed advies. Doordat jij nu nadenkt over of je wel of niet een bericht stuurt en wat je daar dan al of niet in zult schrijven is nutteloze energie waardoor je ex toch weer je hoofd in weet te komen. Want ook dit nadenken over hem, is niet goed voor je.Lori schreef: ↑11-03-2026 11:17TO, je hoeft het niet van me aan te nemen want ik ben natuurlijk ook maar een onbekende op een forum, maar het is absoluut nergens voor nodig om een lijntje open te houden met je ex. Dat zou nog verdedigbaar zijn als er nog dingen geregeld moeten worden, maar dat is niet het geval. Ik heb op professioneel vlak vaak te maken gehad met relaties zoals jij die had en met name de gevolgen die ze kunnen hebben, zelfde terrein als de politie maar dan wat treden hoger dan de wijkagent zeg maar. Het enige gevolg van de open lijn is nu dat hij én de mogelijkheid heeft in je hoofd te kruipen én dat jij de verplichting voelt op de een of andere manier te reageren. Waarschijnlijk is het bij de wijkagent ingegeven door het idee dat je dan een beetje in de gaten kunt houden hoe zijn gemoed is, maar dat is een wat eenzijdige gedachte en het levert jou alleen maar onrust op. Lullig gezegd: als hij je lastig gaat vallen, dan weet je dat gauw genoeg, daar heb je niet zo'n openstaand lijntje voor nodig. Ook is het überhaupt jouw taak niet om hem in de gaten te houden of zoethoudertjes te mailen. En het geeft de illusie van controle terwijl je die niet hebt als het op zijn gedrag aankomt. Kortom, echt, gooi die deur dicht. Het is beter voor jou en zoals het nu is, voegt het echt absoluut niks toe.
zaterdag 14 maart 2026 om 15:37
Jullie hebben gelijk hoor. Ik heb m'n ex dat mailtje gestuurd met het idee om het even opzij te schuiven en er later mee te dealen, in de hoop even wat meer rust voor mezelf te creëren. Maar het blijft alsnog nu nog steeds rondspoken in m'n hoofd. Ik ga morgen een mailt naar hem sturen. Dat ik wil dat hij geen contact meer zoekt en mij met rust laat.ladadieladieda schreef: ↑14-03-2026 15:19Dit is gewoon hartstikke goed advies. Doordat jij nu nadenkt over of je wel of niet een bericht stuurt en wat je daar dan al of niet in zult schrijven is nutteloze energie waardoor je ex toch weer je hoofd in weet te komen. Want ook dit nadenken over hem, is niet goed voor je.
Ben overigens nooit van plan geweest om met hem nog af te spreken of om hem nog uitleg te geven o.i.d. Hij heeft z'n kans gehad. En wat betreft de katten, ik realiseer me nu pas dat ik niets tegen m'n ex had hoeven zeggen over de katten. Het zijn nu alleen mijn katten en het gaat hem niets aan hoe het met ze gaat.
Niet quoten a.u.b.
zaterdag 14 maart 2026 om 15:46
Wat betreft die buurman. Heb een heel fijn gesprek gehad met sociaal beheer, gelijk de ochtend toen ik belde al. Ze waren al op de hoogte van zijn gedrag. Maar omdat niemand eerder een melding heeft gemaakt en het slechts geruchten waren hebben ze nog geen actie kunnen ondernemen. Heb afgesproken dat mocht hij nog eens contact opnemen, via de app of face-to-face, dat ik dan zelf heel duidelijk zelf aangeef dat ik wil dat hij mij met rust laat. En zij gaan het gesprek met hem aan over zijn gedrag, zonder daarbij te benoemen dat ik een melding heb gemaakt.
Inmiddels heeft hij mij opnieuw geappt. Ga als ik vanavond weer thuis ben een laatste appje sturen en hem daarna direct blokkeren. Ga iets appen in de trant van "Ik vind het niet fijn dat je zo vaak appt en steeds weer vraagt hoe het gaat. Ik vindt het opdringerig. Ik ken je nauwelijks, en zeker na jouw ongepaste appje van dinsdagavond zit ik daar ook helemaal niet op te wachten. Ik wil dat je me met rust laat." Neem aan dat dat wel duidelijk genoeg moet zijn. Zo niet, dan komt er een gesprek met sociaal beheer erbij. Want dit gedrag kan echt niet.
Niet quoten a.u.b.
Inmiddels heeft hij mij opnieuw geappt. Ga als ik vanavond weer thuis ben een laatste appje sturen en hem daarna direct blokkeren. Ga iets appen in de trant van "Ik vind het niet fijn dat je zo vaak appt en steeds weer vraagt hoe het gaat. Ik vindt het opdringerig. Ik ken je nauwelijks, en zeker na jouw ongepaste appje van dinsdagavond zit ik daar ook helemaal niet op te wachten. Ik wil dat je me met rust laat." Neem aan dat dat wel duidelijk genoeg moet zijn. Zo niet, dan komt er een gesprek met sociaal beheer erbij. Want dit gedrag kan echt niet.
Niet quoten a.u.b.
zaterdag 14 maart 2026 om 16:47
Dat heb al een keer gezegd toch, dat je geen contact meer wil?Lamaatjee2 schreef: ↑14-03-2026 15:37Jullie hebben gelijk hoor. Ik heb m'n ex dat mailtje gestuurd met het idee om het even opzij te schuiven en er later mee te dealen, in de hoop even wat meer rust voor mezelf te creëren. Maar het blijft alsnog nu nog steeds rondspoken in m'n hoofd. Ik ga morgen een mailt naar hem sturen. Dat ik wil dat hij geen contact meer zoekt en mij met rust laat.
Ben overigens nooit van plan geweest om met hem nog af te spreken of om hem nog uitleg te geven o.i.d. Hij heeft z'n kans gehad. En wat betreft de katten, ik realiseer me nu pas dat ik niets tegen m'n ex had hoeven zeggen over de katten. Het zijn nu alleen mijn katten en het gaat hem niets aan hoe het met ze gaat.
Niet quoten a.u.b.
Hij is geen normaal mens dus je hoeft hem niets uit te leggen.
Everything is possible for the one who believes.
zaterdag 14 maart 2026 om 17:56
TO, niet doen. Geen app sturen naar buurman, geen mail naar ex. Je bent aan het pleasen, maar je bent die kerels geen uitleg verschuldigd. Gewoon niet.
Blokkeren die twee, en wel direct. Je schuift het nu voor je uit en lijkt het nodig te vinden om tekst en uitleg te geven. En als je die buurman tegenkomt; negeren. Als hij vraagt waarom je hem geblokkeerd hebt, alleen maar zeggen dat je hem geen uitleg verschuldigd bent. En doorlopen.
Blokkeren die twee, en wel direct. Je schuift het nu voor je uit en lijkt het nodig te vinden om tekst en uitleg te geven. En als je die buurman tegenkomt; negeren. Als hij vraagt waarom je hem geblokkeerd hebt, alleen maar zeggen dat je hem geen uitleg verschuldigd bent. En doorlopen.
Delulu
zaterdag 14 maart 2026 om 19:15
Lamaatje, als je die mail en app stuurt, is het dan klaar? Of begint dan het malen over hoe het bericht bij hen aankomt, hoe ze zullen reageren, twijfel of je dan wel gaat blokkeren of toch niet want...
Ik ben plaatsvervangend (en dat is soms makkelijker, dat realiseer ik me) geïrriteerd over deze mannen. Je hoeft niet je best te doen voor hen. Je hoeft niet vriendelijk te zijn. Je mag kwaad zijn dat ze allebei grenzen overgaan die elk fatsoenlijk mens zou respecteren. Je hoeft ze dat niet uit te leggen en hun emotionele gebrek voor hen op te lossen en respectvol te zijn. Je mag bot zijn en de deur dichtgooien en ze geen centimeter ruimte meer geven.
Ik ben plaatsvervangend (en dat is soms makkelijker, dat realiseer ik me) geïrriteerd over deze mannen. Je hoeft niet je best te doen voor hen. Je hoeft niet vriendelijk te zijn. Je mag kwaad zijn dat ze allebei grenzen overgaan die elk fatsoenlijk mens zou respecteren. Je hoeft ze dat niet uit te leggen en hun emotionele gebrek voor hen op te lossen en respectvol te zijn. Je mag bot zijn en de deur dichtgooien en ze geen centimeter ruimte meer geven.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 14 maart 2026 om 19:36
Dit dus.
Ik ben een meelezer en vind het heel knap en sterk wat je hebt gedaan. Maar nu het grootste gevaar is geweken en je adrenaline is gezakt, verval jij in de rol van een pleaser die zich weer laat bespelen.
Dit zijn mannen die een steek los hebben. Je hebt jarenlange ervaring met je ex, hij hoeft je niet meer leuk te vinden, positief op de breuk of jou terug te kijken. Je bent niet voor niks het huis in het geheim ontvlucht! Hij heeft jarenlang de kans gehad op een goed gesprek. Je bent hem niks verschuldigd.
Ook die buurman is een engerd. Als al meerdere mensen dit zeggen en er meldingen over hem zijn, zegt dat ook genoeg. Een bericht sturen geeft hem weer aandacht en voer om er weer op in te gaan, want "sorry, ik bedoelde het niet zo. Het was een grapje, stom van me. Laten we gewoon fijn contact houden"etc.
Je bent duidelijk geweest, hij moet je met rust laten. Blokkeer hem zonder iets te appen en laat hem erin stikken.
zaterdag 14 maart 2026 om 19:41
Ik zou absoluut geen mails meer sturen naar ex of apps naar de buurman. Grenzen laat je zien, je hoeft je grenzen niet te vertellen.
De buurman blokkeren zonder uitleg en de ex blokkeren en niks meer van hem lezen.
Neem het advies van Lori ten harte, desnoods lees je het elke keer weer als je geneigd bent om toch contact te hebben met een van de twee mannen.
De buurman blokkeren zonder uitleg en de ex blokkeren en niks meer van hem lezen.
Neem het advies van Lori ten harte, desnoods lees je het elke keer weer als je geneigd bent om toch contact te hebben met een van de twee mannen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in