Contact met collega buiten werktijd om
vrijdag 31 juli 2026 om 15:58
Mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen met twee tieners van 13 en 15. Sinds vorig jaar heeft hij via een project van zijn werk veel contact met een vrouw (meisje) van 22. Enkele maanden geleden heeft hij ervoor gezorgd dat zij bij zijn bedrijf kon komen werken.
Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.
We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.
Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.
We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.
Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
vrijdag 31 juli 2026 om 18:06
Natuurlijk is het overschrijdend om zijn telefoon in te zien, dat besef ik zelf ook. Je doet blijkbaar dingen die je vooraf niet bedenkt als je je zo rot voelt.
Relatie op pauze is echt veel bruggen te ver voor hoe ik er in zit. Ik weet vooral dat ik er een rotgevoel bij heb en dat ik dat wil oplossen. In een topic als dit hoor je alleen de dingen die niet leuk zijn, niet alle dingen die heel goed gaan. Ik heb er nu met hem over gepraat, een paar keer. Hij zegt dat hij het snapt, dat er niets is en dat het vriendschappelijk is.
Relatie op pauze is echt veel bruggen te ver voor hoe ik er in zit. Ik weet vooral dat ik er een rotgevoel bij heb en dat ik dat wil oplossen. In een topic als dit hoor je alleen de dingen die niet leuk zijn, niet alle dingen die heel goed gaan. Ik heb er nu met hem over gepraat, een paar keer. Hij zegt dat hij het snapt, dat er niets is en dat het vriendschappelijk is.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:07
Dat is natuurlijk helemaal waar. Het is gewoon een knappe vrouw van 22.Carola_456 schreef: ↑31-07-2026 17:24Nou, tis toch niet dat ze de hele dag door bellen met elkaar? Je hoeft na 20 jaar elkaar toch niet meer 24/7 aandacht te geven? Moet er niet aan denken. En een gesprek kan best zakelijk begonnen zijn en vind ik het niet vreemd dat je nog effe doorbabbelt over ditjes en datjes.
Het grootste probleem lijkt te zitten in jong en mooi. Als het een vrouw van 66 was die net voor haar pensioen nog even wat taken van hem moet overnemen, zou TO waarschijnlijk geen enkel probleem hebben met onderlinge telefoontjes.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:07
Hij kent haar via een project waar meerdere bedrijven aan werken.MissButterflyyy schreef: ↑31-07-2026 17:32Misschien heb ik er over heen gelezen maar waar heeft hij haar leren kennen dat hij haar binnen heeft gehaald bij het bedrijf waar hij al werkt?
Is hij verder ook vaker weg thuis, overwerken enzo?
Geen goed teken dat er berichten verwijderd zijn…
Het minste wat je nu kan doen is hem vragen geen contact met haar te hebben tijdens de vakantie en zich op het gezin te richten.
Kijk maar eerst eens hoe dat gaat en voelt.
Veel sterkte. Snap heel goed dat dit voor jou niet goed voelt.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:08
Nodig hem uit voor een wandeling, zonder de kinderen, en bespreek je gevoel zonder te dringen en vraag wat jullie samen kunnen doen om dit op te lossen.frettie schreef: ↑31-07-2026 18:06Natuurlijk is het overschrijdend om zijn telefoon in te zien, dat besef ik zelf ook. Je doet blijkbaar dingen die je vooraf niet bedenkt als je je zo rot voelt.
Gewoon als 2 volwassen mensen.
Everything is possible for the one who believes.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:10
Maar ook daar is dus sprake van meerdere gesprekken waarin hij blijft aangeven dat ze zich er geen zorgen over hoeft te maken. Maar vervolgens blijft hij evenveel contact houden, zelfs op vakantie.
Ondanks dat hij weet dat het TO verdrietig maakt.
Dan helpen gesprekken blijkbaar niet.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:12
Star vindt dat je op vakantie best kan vragen of hij kan kappen met zijn telefoon. Zou je ook doen als hij 24/7 zit te Candy Crushen neem ik aan.frettie schreef: ↑31-07-2026 18:06Natuurlijk is het overschrijdend om zijn telefoon in te zien, dat besef ik zelf ook. Je doet blijkbaar dingen die je vooraf niet bedenkt als je je zo rot voelt.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:13
Ze heeft het al een paar keer besproken en dan zegt hij dat het vriendschappelijk is en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Om vervolgens op vakantie uitgebreid te bellen.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:15
Juist. En als er iets kennelijk toch niet helemaal lekker zit, dan kan je altijd voor iets relatie-therapieerigs kiezen.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:27
Na - zeker - drie gesprekken waarin ik mijn zorgen, twijfels en meer van zulks zou hebben uitgesproken had ik zijn telefoon met een grote boog in de plomp gegooid. Of van het balkon. Maar ik ben dan ook niet aardig of beheerst.
En na de knetterende ruzie die dan volgt een laatste gesprek met ultimatum ( eh… mijn grens aangeven ) .
En na de knetterende ruzie die dan volgt een laatste gesprek met ultimatum ( eh… mijn grens aangeven ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:30
Ik geloof meteen dat hij alles normaal vindt, maar dat is ook maar een mening die hem goed uitkomt. En ik geloof niet dat hij het snapt.
Er zal toch wel een aanleiding zijn dat hij met collega's appt over dat de dame knap is en dat hij enkel kijkt maar het wel mooi vindt.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:32
Maar zijn snappen zorgt er niet voor dat hij dat contact maar eens even op een lager pitje zet omdat zijn pártner, je weet wel, degene waar hij mee getrouwd is, al meerdere keren heeft aangegeven dat vele contact heel onprettig te vinden. Kan best dat het echt vriendschappelijk is, maar dan nog mag hij best ook die vriendschap wat matigen want jij hebt daar een probleem mee.frettie schreef: ↑31-07-2026 18:06Natuurlijk is het overschrijdend om zijn telefoon in te zien, dat besef ik zelf ook. Je doet blijkbaar dingen die je vooraf niet bedenkt als je je zo rot voelt.
Iemand die zo veelvuldig met een ander in de weer is, ook al is het “niks” en vriendschappelijk, heeft zijn prioriteiten niet op orde. Zijn collega’s maken er opmerkingen over, het valt anderen dus ook op.
Onaangenaam gedrag blijft onaangenaam gedrag, ook al belazert hij je niet.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 31-07-2026 18:35
0.32% gewijzigd
vrijdag 31 juli 2026 om 18:32
Niet alle reacties gelezen .
Dat hij zegt je te begrijpen maar er geen enkele actie aan verbind dat zou bij mij tegenwoordig voor alarmbel zorgen.
Is zij de enige waar hij mee belt appt en toen zij er nog niet was belde en appte hij toen ook met collega s ? Over werk en of gezelligheid in vakantie ?
Ik zou in dit geval tegen man zeggen dat wij op vakantie zijn en ik het graag ontspannen wil houden en door zijn bellen en appen dit mij nu niet lukt dus dat ik verwacht dat huj collega op eerste werkdag wel weer ziet en spreekt. Gaat hij moeilijk doen en of stiekem toch contact houden dan zegt dat voor mij iig dat ik niet zijn prioriteit ben.
Dat het collega s ook opvalt.. ai, dat is niet in zijn voordeel.
Dat hij zegt je te begrijpen maar er geen enkele actie aan verbind dat zou bij mij tegenwoordig voor alarmbel zorgen.
Is zij de enige waar hij mee belt appt en toen zij er nog niet was belde en appte hij toen ook met collega s ? Over werk en of gezelligheid in vakantie ?
Ik zou in dit geval tegen man zeggen dat wij op vakantie zijn en ik het graag ontspannen wil houden en door zijn bellen en appen dit mij nu niet lukt dus dat ik verwacht dat huj collega op eerste werkdag wel weer ziet en spreekt. Gaat hij moeilijk doen en of stiekem toch contact houden dan zegt dat voor mij iig dat ik niet zijn prioriteit ben.
Dat het collega s ook opvalt.. ai, dat is niet in zijn voordeel.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:35
Lastige situatie. Zoals Moiren aangeeft even rustig bespreken tijdens een wandeling en je voornemen om niet boos te worden. Dat is ook niet leuk voor de vakantie van de kinderen. Op zich lijkt mij weinig mis om collega's tijdens vakantie te spreken. Ik heb een aantal hele goede collega's die ik ook op vakantie spreek en waarmee ik ook buiten werktijd afspreek.
Ik begrijp wel dat je er moeite mee hebt omdat hij over haar uiterlijk praat en middels TV-programma's ook seksuele thema's worden besproken. Dat vind ik niet gepast.
Het is dus wel lastig om te bespreken. Juist omdat er feitelijk weinig mis is maar gevoelsmatig niet klopt.
Ik begrijp wel dat je er moeite mee hebt omdat hij over haar uiterlijk praat en middels TV-programma's ook seksuele thema's worden besproken. Dat vind ik niet gepast.
Het is dus wel lastig om te bespreken. Juist omdat er feitelijk weinig mis is maar gevoelsmatig niet klopt.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:39
Tja, je kan nu eenmaal niet overal met je ogen dicht rondlopen. En een partner is geen bezit. Als TO de gesprekken echt storend vindt, kan ze vragen de telefoontjes kort en zakelijk te houden tijdens de vakantie. En open en eerlijk naar haar te zijn. Heb me zelf nooit druk gemaakt over vrouwen die manlief overal tegen kan komen en tegen kwam. Wat dat betreft ben ik erg nuchter, als het zover is dat vroeg genoeg om het mij te laten weten en me er druk over te maken. Dat was wel de afspraak namelijk, open en eerlijk. Waar ik pissig van wordt, is achterbaksheid en smerige leugens, dan hoeft geen partner op maar een greintje begrip te rekenen.Edda schreef: ↑31-07-2026 18:30Ik geloof meteen dat hij alles normaal vindt, maar dat is ook maar een mening die hem goed uitkomt. En ik geloof niet dat hij het snapt.
Er zal toch wel een aanleiding zijn dat hij met collega's appt over dat de dame knap is en dat hij enkel kijkt maar het wel mooi vindt.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:50
Emotioneel vreemdgaan is ook vreemdgaan.
Mijn ex deed dit ook. Daarom is het ook mijn ex.
Het is toen zeker niet meteen uit gegaan maar heeft heel veel negatiefs gebracht in onze relatie.
Ik zou van hem eisen geen contact meer te hebben met haar dat niet over werk gaat. Dan ben je maar de zeikende trut, maar ik denk dat dat nodig is om de relatie heel te houden, of te ontdekken dat zij al veel te belangrijk is.
Het is toen zeker niet meteen uit gegaan maar heeft heel veel negatiefs gebracht in onze relatie.
Ik zou van hem eisen geen contact meer te hebben met haar dat niet over werk gaat. Dan ben je maar de zeikende trut, maar ik denk dat dat nodig is om de relatie heel te houden, of te ontdekken dat zij al veel te belangrijk is.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:51
Ik vind het niet normaal als er op de werkvloer zo over vrouwen geappt wordt, het verbaast me niet, hoor, maar dat maakt het nog niet in orde voor mij. Ook niet als het niet mijn partner is, die het doet.Carola_456 schreef: ↑31-07-2026 18:39Tja, je kan nu eenmaal niet overal met je ogen dicht rondlopen. En een partner is geen bezit.
vrijdag 31 juli 2026 om 18:51
Maar ook veelvuldig vriendschappelijk contact is toch vervelend? En jij voelt je er echt naar bij.frettie schreef: ↑31-07-2026 18:06Natuurlijk is het overschrijdend om zijn telefoon in te zien, dat besef ik zelf ook. Je doet blijkbaar dingen die je vooraf niet bedenkt als je je zo rot voelt.
Heb je hem al concreet gevraagd het contact te minderen en tijdens de vakantie te stoppen? Wat zegt hij dan?
Het is zoals het is
vrijdag 31 juli 2026 om 18:54
Lady*Voldemort schreef: ↑31-07-2026 16:46Een echt leuke en lieve man gaat jouw vakantie niet verpesten door steeds maar te bellen met een collega van 22.
vrijdag 31 juli 2026 om 19:04
Op het moment dat je gaat eisen breng je je relatie toch gewoon om zeep.SunShine35 schreef: ↑31-07-2026 18:50Emotioneel vreemdgaan is ook vreemdgaan.
Everything is possible for the one who believes.
vrijdag 31 juli 2026 om 19:08
Dat weet ik niet.
Ligt eraan of hij ook nog contact heeft met andere collega’s buiten het werk om.
En of hij even rekening kan houden met zijn vrouw nu ze samen vakantie hebben, door even geen contact te hebben met haar nu.
Meteen de relatie beëindigen is wel wat stappen te ver. Maar om het gevoel wat ze niet fijn vindt alleen bij haar te houden, voelt ook niet goed.
Levensgenieter
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in