Weeralarm!!

20-08-2009 11:43 1007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel nieuwsgierig of het vanmiddag echt helemaal los zal gaan met het weer, of dat het nogal overtrokken wordt...

tis hier nu iig nog wel prima! 25 graden en lekker windje...

quote:Maleficent schreef op 20 augustus 2009 @ 12:43:

Sarah, RTL roept de hele dag al op of mensen foto's willen maken, dus ze verwachten wel het een en ander.Oh leuk!
quote:mimsey schreef op 20 augustus 2009 @ 12:47:

Volgens Gerrit Huppeldepup van het NOS-journaal is dit weeralarm geen alarm vanwege noodweer (het zou wel heftig worden maar niet zo heftig) maar meer om mensen ervan bewust te maken dat ze vandaag rekening dienen te houden met onweer enzo. Het is een beschermende maatregel met name bedoeld voor watersporters en recreanten op en aan het water.

Kortom; waarschijnlijk een storm in een glas water,

Ze komen er gewoon op terug....

Je kan toch ook gewoon een waarschuwing afgeven voor watersporters en mensen met caravans die over hoge bruggen moeten rijden?!?
Nee Boro, Kijkduin maar was vast net zo lekker!
haha, dat zal idd niet veel verschil hebben gemaakt. Het was heerlijk
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wij (zuidwesten) zouden het eerst 'getroffen' worden. Tot nu toe nog geen spoortje van iets alarmerends te bekennen.
Zover ik weet moet een onweer zich opbouwen. Bij westFrankrijk komen er nu buienlijnen op en die moeten zometeen omhoog als ze bij de natte warme lucht hier komen. Ik denk wel dat het gaat klappen straks hoor.
groningen, erg benauwd, sluierbewolking, voelt wel dreigend, maar zie op buienradar nog niets verontrustend.

ga maar gewoon de was ophangen.
Ze geven wel gemengede informatie door. De één zegt dat het allemaal wel mee zal vallen maar dat ze mensen willen waarschuwen zodat ze rekening houden met het weer en de ander zegt dat het schade gaat aanrichten... http://www.telegraaf.nl/b ... s_windstoten__.html?p=1,1 Ben benieuwd...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Het begint hier alleen maar mooier weer te worden (Amsterdam); vanochtend vroeg waren er nog wat grijze wolken en zelfs een paar druppels, maar nu een strakblauwe lucht.

Heb alles in de tuin alvast opgeruimd en dingen die weg kunnen waaien opgeborgen (parsol), maar wel een uurtje geleden de was opgehangen; denk dat die onderhand gewoon droog is

Ik zou flink en spectacualir onweer helemaal niet erg vinden; kom maar op!
ik vind eigenlijk alles best, zolang mn vriend vanmiddag maar niet in zn autootje van de weg af waait... hihi!

ga ook nog even een wasje ophangen! droogt lekker snel zo!
Hier ook nog alles zonnig hoor!!! Hoop dat t zo blijft, wat ik heb geen jas mee en wil vanavond nog zwemmen
o, ja vanmorgen wel een buitje, nou, als dat het noodweer was...haah
quote:pennylane schreef op 20 augustus 2009 @ 13:00:

Hier ook nog alles zonnig hoor!!! Hoop dat t zo blijft, wat ik heb geen jas mee en wil vanavond nog zwemmenDat kan ook in een goeie regenplas
Hier in A'dam (oost)haha komt de bewolking nu wel binnen en het begint ook meer te waaien. Vanmiddag blijburg in ieder geval afgebeld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier nog 1 uit t zuid- westen, t is hier gewoon nog heel warm een enkel wolkje, maar wel wat wind (zit wel praktisch óp t strand, wellicht dat dat scheelt:) )

Maareh, hoe zit dat, dat je niet kan zien op de buienradar dat die buien ontstaan? Hoezo ontstaan onweersbuien heel snel?

En die wolken zien er mooi uit zeg!
quote:Janet43 schreef op 20 augustus 2009 @ 11:48:

Hier in Nijverdal regende het al even ....

Nu schijnt de zon weer met af en toe een wolk.

Temperatuur 27.8 graden

Zit ook vlakbij, maar de caravan en tent staat nog in nijverdal, hahaha houd me maar op de hoogte qua weer....

Maar hier dus ook een paar druppels gevallen
quote:Sarah Scott schreef op 20 augustus 2009 @ 12:30:

[...]

Ja grappig zeg, klopt precies qua tijd!

En hier nog een met de camera! Alleen heb 2 kinders die ik ook in de gaten moet houden

Misschien maar boven bivakkeren, kunnen ze ff op hun kamers spelen terwijl ik foto's maak Sarah, which reminds me: waar ben jij de laatste tijd qua foto's? Druk? We missen je! (Misschien morgen de mooiste foto van een rolwolk ever? )
&*^%^%$%&*&*^$#!@#$%^&* zitten zich hier mensen te verheugen op een fikse onweersbui, jullie zijn niet goed hoor, echt niet. Onweer is eng!!

Hier is het takke heet en i love it!! Wel benauwd, dat love ik wat minder, maar verders niks aan 't handje nog, wel heiig, en boel wolkjes en soms is de zon ineens weg, maar geen regen ofzo, en al helemaal geen onweer ( lekker zo houwen!!)

Mijn google-gadget zegt dat het morgen ook 34 graden weer wordt en dat het noodweer dan pas Groningen haalt, en dat het wel meevalt, dat het zich tot wat regen buien beperkt. Ik geloof mijn google gadget altijd, want ik heb hem zelf geinstalleerd :-)

Het weekend is lekker met 25 graden, maar nog wel vrij warm, na het weekend wordt het weer heter. Lekker, ik zeg: ik hou ervan!!
Het begint hier ook meer te waaien.. af en toe klapt mijn zonnescherm al een beetje op.. dus die gaan we zo even omhoog halen.

Heb dochterlief al met de auto weggebracht vanmiddag..

Wat een mooie foto's van die wolken zeg.. Weet er zelf niets van... (helaas)
Waarschuwing ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK

Toelichting Vanaf 14:00 kunnen in het gehele land zware onweersbuien tot ontwikkeling komen. Bij de buien, die zich verraderlijk snel kunnen ontwikkelen, is er een grote kans op zeer zware windstoten tot 110 km per uur, hagel en lokaal veel neerslag.

Bericht nummer 2

Opgesteld donderdag 20 augustus 2009 12.03 uur

Volgend bericht 15:00

Bron: knmi
Op de radio vertelt een weerpief dat het rond 14 uur vanuit het Zuidwesten begint en dan aan het begin van de avond het oosten.noordoosten bereikt.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik zit aan de kust (bij Den Haag), en het waait hier wel meer en het begint nu wat dicht te trekken.
Nou buienradar ziet nog niks....
Nabij Ede: net half uurtje in de zon gezeten, staanventilator op de hoogste stand, maar niet te harden gewoon. Zo warm is het deze zomer nog niet geweest.

Geen wolkje aan de lucht trouwens, heel af en toe een windstootje..

Hoewel niets te zien nu nog verwacht ik wel dat het losgaat hoor! (Hoop het ook )
De thermometer geeft hier (in de zon) 38 graden aan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven