Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Mima is van de BV tussen HA en lactatiedeskundige 850 gram gegroeid . Ze klede haar uit en zei meteen: die is veel zwaarder dan 2,9 kg, daar heb ik geen weegschaal voor nodig . Ze bleek dus 3,75 kg, 400 gram boven haar geboortegewicht, dus prima voor een baby van 2 weken... Duidelijk iets mis met de weegschaal van de HA. Stom dat ik me er zo door liet opjutten, ondanks dat ik eigenlijk wel wist dat het niet kon kloppen. Vraag me onderhand af of hier wel goede HA's zijn. Ik had deze praktijk gekozen omdat de andere arts een degree in kindergeneeskunde. Zal de volgende keer zorgen dat ik een afspraak met hem heb.

Lactatiedeskundige was trouwens not amused dat de HA meteen met FV op de proppen kwam, zonder vragen te stellen over mijn productie. Ze heeft me nog even goed leren handmatig kolven (weet even niet hoe je dat in het NL zegt) en ried me aan om alleen op deze manier de druk van mijn borsten te halen en niet met een kolf. Volgens haar kan het overigens geen kwaad om Mima aan te leggen als ze krampjes heeft en aangeeft aan de borst te willen.
Mima kan sinds een paaar dagen wel boeren trouwens daarvoor deed ze het niet... Ben dus van de wel-boeren-opvatting
Kolven verhoogt productie inderdaad, lijkt me niet de bedoeling bij jullie

Gelukkig maar dat Mima toch zwaarder bleek dan bij de HA. Laat je niet opnaaien. Lactatiekundige klinkt als een ok mens!
Nee, als mijn productie nog groter wordt zullen we er nog een tweeling bij moeten adopteren... zonde anders

Krijg nu wel versneld de wijkverpleegkundige weer op de stoep, maar gelukkig is dat een leuk mens met een goede weegschaal . Heb de HA even een mailtje gestuurd dat haar weegschaal geijkt moet worden... Tis wel lullig als er ècht foute beslissingen genomen worden. 850 gram is behoorlijk wat op een baby gewicht. Ben benieuwd of ik iets terug hoor...
Zet je eigen moedermelknetwerk op daar

Hahahahaha heel goed van dat mailtje, ben benieuwd naar de reactie! Ja 850 gram, lijkt me stug dat Mima dat in 1 voeding naar binnen heeft geklokt. Alhoewel, ze is wel in IRL geboren en die kunnen best klokken als het moet
quote:Star schreef op 23 September 2009 @ 18:14:

Alhoewel, ze is wel in IRL geboren en die kunnen best klokken als het moet ik zeg bij mijn volgende bezoek aan de HA gewoon dat ik haar Guiness als bijvoeding geef en dat ze daarom nu goed op gewicht is
Ja ook goed voor jou als kraamvrouw
Over BV, Het is volgens mijn vk wel goed om ´s avonds en ´s nachts nog even wat te eten als je bv geeft iets van sultana ofzo....straks meer, nu poepluier verschonen.....blegh
Die had ik nou nog nooit gehoord Lala, wel dat je 500 kcal meer moet eten als je bv geeft. Het nachtelijke kanen is hier over nu
Ik kaan wel nachtelijk, meestal ontbijtkoek. Bijkomend voordeel is geen ge.. eh.. pers meer, zeg maar

Geweldige dialoog tussen Vis & Star

Wat volkomen belachelijk van die huisarts met haar kapotte weegschaal. Ga je schamen mens. Fijn dat lactatiekundige er is.

En ja, gewoon La Leche Legue Ireland beginnen, ik ken nog wel een paar hippievrouwen, ook in Cork, die je wel willen helpen. Zo'n draagdoekmoeder die haar 1jarige nog in t openbaar voedt
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Totaal geen inspiratie! Zwaai maar even, gewoon voor de gezelligheid
quote:Inad schreef op 23 september 2009 @ 21:14:

Ik kaan wel nachtelijk, meestal ontbijtkoek. Bijkomend voordeel is geen ge.. eh.. pers meer, zeg maar

Geweldige dialoog tussen Vis & Star

Wat volkomen belachelijk van die huisarts met haar kapotte weegschaal. Ga je schamen mens. Fijn dat lactatiekundige er is.

En ja, gewoon La Leche Legue Ireland beginnen, ik ken nog wel een paar hippievrouwen, ook in Cork, die je wel willen helpen. Zo'n draagdoekmoeder die haar 1jarige nog in t openbaar voedt O die ken ik wel. Da's de dorpsgek van Cork
O ja wat een huisarts Vis. Heb alles gelezen en meegeleefd.

Lala hoe gaat het bij jullie verder?

Nala is al een tijd hier niet meer geweest he?

Echt inspiratieloos verder dus weer weg!
Hier even een angstig moment. We verschoonden Miertje en zagen bloed bij de navelstrengstomp. Even in kraamboek gekeken en daarin stond:

De stomp mag NIET bloeden, bel meteen huisarts of verloskundige.

Dat bleek een beetje al te dramatisch, die tekst, want vk gebeld en die kwam langs. Ze stelde ons meteen gerust. Het kan best een beetje bloeden, moet niet heel veel zijn, want is toch levend materiaal en er liep bloed doorheen. Nu dus weer gerust. Wel even extra voorzichtig met verschonen en zo.
quote:Star schreef op 23 september 2009 @ 21:16:

[...]

O die ken ik wel. Da's de dorpsgek van Cork
Hè gets, schrik is niet leuk

Luiers dus maar losjes om billen doen, al kan dat voor wat poepproblemen zorgen
Hoe vindt Chica haar broertje eigenlijk?
Net een mailtje terug van de HA:

DEAR XXXXX I HAVE CHECKED OUR BABY SCALES AND WEIGHTS ARE ACCURATE,THANK YOU FOR BRINGING THIS TO MY ATTENTION

Ik ga de discussie maar niet aan . Heb meer vertrouwen in de lactatiedeskundige en haar weegschaal .

LLL bestaat hier trouwens wel. Weet niet wat ze precies doen hier.
Oeps Inad, dat is schrikken!

Mima had het vorige week ook. Op een Engelstalige website die wij googelden stond dat een beetje bloed wel mag, als er maar geen nieuwe druppel kwam als je het wegveegt.

Gelukkig is hier de navelstreng inmiddels afgevallen en ziet het naveltje er goed uit
Reply: No it's not
quote:Visotsky schreef op 23 september 2009 @ 21:26:

LLL bestaat hier trouwens wel. Weet niet wat ze precies doen hier.Meetings organiseren, staat gewoon op hun site hoor
Luiers kunnen er gewoon onder met voorkant dubbel gevouwen.

Chica vindt em geweldig en vindt het leuk om te helpen. Aandacht delen gaat steeds beter. Eerste keer dat ik bv gaf met haar in de buurt ging ze op de grond liggen janken

Nu is t meer een kwestie van zorgen dat ze em niet te hard knuffelt en kust
quote:Star schreef op 23 september 2009 @ 21:30:

Reply: No it's not

Engelstalige website veel beter dan stom kraamboek dus. Fijn van Mima's naveltje.
O jee, dat klinkt als een heuse driftbui die ze kreeg dus

Ceetje wilde ook drinken in het begin, want 'samen spelen samen delen'. Gelukkig is dat gevraag nu over, zag het toch echt niet zitten twee kinderen aan de borst

Chica dus ook best wild, hoor het al wel weer
Morgen wijkverpleegkundige trouwens op bezoek. Ben benieuwd wat voor spannende vragen ik mag beantwoorden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven