Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Wow, dat was leuk. Heb mijn kind niet vastgehouden hele ochtend en er zit nu een grijze haar tussen zijn donkerbruine plukjes

Ierenmoeder zat aan Miertje vast geplakt. Gelukkig had ik em na voeden (oja, toen mocht ik em heel even terug ) meteen aan Ierenpa gegeven, al zei die nog: no, I wouldnt know how . Niet naar geluisterd Zat hij toch een partij te glunderen en te genieten, gnaaa

Nu heb ik slapend Miertje op arm. Hij heeft 2 uur op ierenmoeder liggen pitten Ze hebben em bij aankomst gelukkig ook even wakker gezien

Nu zijn ze met ier en chica naar hun hotel. Appartement echt te klein. straks gelukkig nieuw huis dus volgend bezoek hebben we een logeerkamer
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Geen meconium ook Nala?

Dat moet er echt nu wel uit zijn. Zonder je al te ongerust te maken, ik zou een lactatiekundige bellen.
Ik zie door de de tekst niet meer

Wat fijn dat ze zo reageren Inad. Eerste kleinkind toch?
Eerste biologische, maar ze zien Chica ook als kleinkind

Ja, veel he?

Hoe doen jullie t met Starmanouders? Komen die over?
Aaaaaah wat een lieverds toch.

Starmandaddy is dood, dus die komt sowieso niet. Starmanmommy in januari met doop pas.
Pauwie - aan een berg moet ik nog even niet denken Ik vind het al heel wat als ik mèt kinderwagen een heuveltje in de stad op moet... Ben er best verbaasd over dat bevallen en BV geven kennelijk zo veel van je energie opslokt, maar ik kom wel iedere dag een stuk verder, dus conditie opbouwen gaat kennelijk toch wel snel.

Nala - Hoop dat Essie snel gaat poepen!

Leuk Inad, zulke trotse schoonouders! Wij krijgen schoonmoeder + schoonzus over een paar weken op bezoek. Vind het geweldig dat ze de moeite nemen om helemaal af te reizen en kan het ook heel goed met ze vinden, maar zie er ook wel een beetje tegenop. Ze blijven een week, waarvan ze de 5 dagen die Man gewoon moet werken waarschijnlijk aan één stuk door bij mij op de bank zullen zitten en schoonmoeder heeft nogal andere ideeën over baby's dan ik. Weet nu al dat ze het belachelijk vindt dat Mima overdag beneden slaapt, dat ik niet op schema voed maar op verzoek, dat ik Mima op schoot laat inslapen als het in de wieg soms niet lukt, dat ik haar niet laat huilen etc. Kortom jaren '50 opvoeding meets 2009 opvoeding .

Ik ga maar even een hele reeks ontwijkende antwoorden bedenken X-D:

- Mima is een Ierse baby en Ierse baby's zijn anders dan Nederlandse

- Ierse baby's hebben altijd heel veel dorst, dat is ter voorbereiding voor als ze staks met the girls moet gaan pubben

- Ierse baby's houden van gezelligheid en willen niet alleen zijn

etc. Als iemand nog suggesties heeft ...

Mijn eigen moeder deed het trouwens ook: veel te warm dekentje over Mima heen terwijl ze al tegen haar warme borst lag... en mij niet roepen toen ik even was gaan slapen en Mima huilde omdat ze wilde eten... Op mijn commentaar: "Ik weet ècht wel hoe baby's werken hoor! Ze hééft net gegeten, honger kan het niet zijn" .

Er is toch wel veel veranderd de afgelopen decennia .

Er kwam gisteren een vriendin op kraambezoek. Zij wil als ze een baby krijgt ook graag BV gaan geven. Ze vond het wel fijn dat ze even bij haar schaamteloze Hollandse vriendin mocht kijken hoe dat er nu precies uitziet, een baby aan de borst . Ze was erg verbaasd dat Mima niet alleen mijn tepel in haar mond heeft (moet er niet aan denken... autsj... ) en dat ze zo rustig lag.. Ze vroeg me de oren van mijn hoofd, vooral over hoe het voelde, of het ècht geen pijn deed, of ik de melk voelde stromen etc. Vond het wel heel grappig .

Haar moeder heeft overigens wel BV gegeven aan haar en haar broertjes, maar deed dat altijd in een andere kamer, dus ze heeft dit nooit gezien.

Wij gaan zo lekker naar het bos. En Man gaat Mima straks voor het eerst in badje doen. Tot nu toe heeft ie alleen toegekeken/geassisteerd als ik het deed.
Ik vind het geweldige smoezen Vis

Kan Mima ook een Iers paspoort krijgen trouwens?

Haar moeder heeft overigens wel BV gegeven aan haar en haar broertjes, maar deed dat altijd in een andere kamer, dus ze heeft dit nooit gezien.

Da's knap, je baby voeden vanuit een andere kamer.
quote:Star schreef op 26 september 2009 @ 14:10:

Haha, Star

Ik denk dat (vooral een eerste kind) gewoon zo overweldigend is dat het je alleen daarom al veel energie kost, Vis. Nu ik een tweede erbij heb, kan ik wel zeggen dat de eerste keer veel meer indruk heeft gemaakt (en energie heeft gekost) dan de tweede keer bevallen. Niets ten nadele van Mattie, maar is wel anders.

En Mima al bijna 4 kilo! Hoeveel woog ze eigenlijk bij geboorte?

Inad, wat klink je heerlijk! Lekker door blijven zwijmelen hoor, biedt ook wat tegenwicht aan gedoe hier op het forum met vertrekkende forummers enzo...

En leuk van cadeau, al moet ik je als kenner wel even verbeteren hoor: Tripp Trapp met twee p's! Hier wordt geld van ouders besteed aan zo'n stoel, want nu Bekkie er een heeft, kan ik natuurlijk niet onze Ikeastoel voor Mattie uit de tuin vissen. Bek zit in een rode, denk dat ik de turquoise voor Mattie wil. Of oranje.

Nala, fijn dat het zo goed gaat met jullie. Alleen nog helemaal niet gepoept? Zal toch niet? Of nu sinds een paar dagen niet meer?

En Star, doop in januari? Wij zijn voor ons doen al laat met Mattie, andere mentaliteit hier. Bekkie deed met 3 weken al een plons
Wij waren nog vrij vroeg bij Ceetje voor Ierse begrippen volgens mij, veel andere kindjes waren al een half jaar enzo.
even niets te melden. Wel bijgelezen. Inad: zoetje

Owja wel iets te melden. A.s maandag komt de lk langs om te kijken of ik niet mogelijk spruw bij me draag en me aanlegtechnieken te leren.
quote:Star schreef op 26 September 2009 @ 14:10:

Telepathisch voeden

Mima kan geen Iers paspoort krijgen voor zover ik weet. Geloof dat ze er wel voor kan kiezen als ze 18 is en hier nog steeds woont. Wij hebben er op een gegeven moment ook recht op. Tot vorig jaar ofzo had iedere baby die in Ierland geboren werd recht op de Ierse nationaliteit. Maar toen er allemaal zwangere asielzoekers naar Ierland kwamen is er een referendum geweest en is dat beleid afgeschaft. Zie zelf de meerwaaarde van een Ierse nationaliteit niet zo, behalve dan dat je kunt stemmen. Als EU burger heb je toch dezelfde rechten.

Hebben jullie kinderen een dubbele nationaliteit Star en Inad?

Ik geloof meteen dat een 2e kind veel minder intensief is Rebbel! Ik voel me wel rustig en niet überemotioneel ofzo, maar merk wel dat ik erg onder de indruk ben. Kan bijna niet geloven Mima er pas twee en halve week is. Voor mijn gevoel is er zo veel gebeurd sinds ze geboren is!

Mima was bij haar geboorte 3,4 kg en nu dus ruim 3,9. Al weer 500 g erbij . Ze heeft hele lange benen. Denk dat we straks een rompertjes probleem krijgen daardoor. Ze is qua benen nl bijna uit haar huidige maat gegroeid (Ierse babymaat: 0 tot 3 maanden), Maar qua armpjes en rompje past ze nog lang niet in de volgende maat (3 tot 6 maanden).
Oh, hoop dat het geen spruw is, Aruub. Heeft zoon witte aanslag in zijn mondje?

Ik doe koppiepeest vanaf theehuis want ik wil een wedstrijd starten hier :

(nog in kader van laatste zullen eerste zijn etc )

Wij hebben via Ierenouders het meest lelijke kraamkado ooit gekregen, van een vriendin van zijn moeder. Ik dacht dat mijn Spaanse familie wanstaltige smaak had, maar dit. Dit kun je gewoon niet bedenken, zo ontzettend wanstaltig. Ik ga een wedstrijd uitroepen op aug/sep. Wie heeft het lelijkste kraamkado gehad, wedden dat ik win

Komt ie..

Hou je vast..

En verder:

Mooie smoezen, Vis. Ierenmoeder bemoeit zich tot nu toe nergens mee, das wel fijn. De mijne is het na 8 kinderen wel afgeleerd

Gewoon ene oor in ander uit.

Wat naar van Stardaddy. Januari best ver weg nog.

Rebbel twee PP's staat genoteerd.

Minder leuk:na 36 uur weg is bloeden terug, blegh. Nu is binnen 2-6 weken normaal dus was ook wel heel snel. Ben meteen duizelig dus even teruggeroepen door lichaam.
Ja dat vroeg ik me dus af. Weet dat in 'mijn tijd' veel vrouwen uit Afrika hoogzwanger naar Irl kwamen om daar expres te bevallen want dan had kind de Ierse nationaliteit en konden ze niet uitgezet worden.

Ceetje heeft wel beide nationaliteiten (en Eetje ook tzt ), maar da's weer anders dan bij jullie aangezien de papa Iers is.
quote:Inad schreef op 26 september 2009 @ 12:57:

Wow, dat was leuk. Heb mijn kind niet vastgehouden hele ochtend en er zit nu een grijze haar tussen zijn donkerbruine plukjes

Ierenmoeder zat aan Miertje vast geplakt. Gelukkig had ik em na voeden (oja, toen mocht ik em heel even terug ) meteen aan Ierenpa gegeven, al zei die nog: no, I wouldnt know how . Niet naar geluisterd Zat hij toch een partij te glunderen en te genieten, gnaaa

Ow...leuk is dat he?! Die onzekere opa's. Ook een van mijn favorieten, kind bij opa in de armen drukken, fles erbij of fruithapje en ze moeten samen maar zien hoe ze het op krijgen. Heerlijk om die opa's dan te zien genieten, want vroeger kregen ze vaak de kans niet omdat ze zoveel moesten werken.
Inad, dat lijkt wel een hele grote roze of ehhhh blauwe wolk waar jij op leeft. Maar lekker blijven genieten. Qua kraamcadeau ga je het denk ik winnen! Hier het ergste een stapel zoetsappige kleertjes. Leuk van die mensen die zich niet kunnen inhouden in de winkel, maar ben benieuwd hoe vaak mijn stoere jongen het gaat dragen.

Vis, ik herken je je overschatting. Ik denk soms ook dat ik alles weer aankan, maar na een rondje lopen hartstikke vermoeid. Dat zo een bevalling er zo in kan hakken. En leuke smoezen, maar is het niet effectiever ze heel vriendelijk te vertellen (of man te laten vertellen) dat het jullie opvoeding is en julliehet nu eenmaal anders doen dan zij vroeger?

Star, wordt Eetje in Ierland gedoopt?

Aruba, hopelijk heb je wat aan lk (= dat lakatiedeskundige??) . En hopelijk geen spruw.

Nala, ik hoop dat essie snel gaat poepen.

Klinkt leuk fleurig die tripp trapp stoelen Rebbel en Inad. Ik ken ze eigenlijk helemaal niet. Maar ben dan ook nog maar een beginneling in de baby en kinderwereld.

Met prinsje gaat het goed. Aanleggen gaat soms nog wel lastig, mar luk uiteindelijk wel altijd. Verder is het echt een heel lief jochie. Huilt weinig, slaapt veel. Ik moet hem soms echt wakker maken voor voedingen. Alleen 's avonds heeft hij de aandacht van papa en mama nodig en wil hij eigenlijk alleen op schoot liggen. En hopelijk gaat hij nu goed groeien. Ik ga hem volgende week denk nog een keer wegen bij he cb om het een beetje in de gaten te houden.
Inad, ik had ook na 1 week dat het bloeden stopte en toen weer een paar dagen wel en toen weer niet..dus er is hoop dat het snel weer stopt!

Ik vind je kraamcadeau ook niet alles trouwens...Hier is het meest afschuwelijk een lichtroze setje kleding, zowel broekje als shirtje..niet mijn ding...maar gelukkig waren die mensen zo wijs om maat 56 te kopen..en dat is dus al te klein. Elfje draagt nu 62 .

Rebbel; alweer ongesteld..blegh..dan zal ik de eerstvolgende wel zijn. geen zin in. Aan de andere kant, dan kan er volgende maand mooi gelijk een spiraaltje in, want ik snap naar sex, en comdooms vind ik persoonlijk een drama. Ik ervaar het trouwens ook hoor, dat je met de tweede sneller in het gewone leven zit dan met de eerste en ook fitter bent. Het enige nadeel vind ik dat uitslapen er nooit meer bij is, aangezien het oudste kind gewoon op tijd wakker word, ook al slaapt baby nog.

Star; das wel jammer dat je schoonmams pas zo laat komt...of is het niet zo;n straf?

Vis; Een veelgehoorde opmerking door mijn schoonmoeder van mij is; 'tja, dat was vroeger inderdaad zo.' verder ga ik de discussie niet aan. Alle punten die jij noemt komt zij ook mee. Soms frustrerend. Grappig is dat ze nu bij Elfje er niks meer over zegt...dus mijn boodschap was wel duidelijk denk ik. En verder ook het prettige van je eigen moeder is dat je tegen haar gewoon eerlijk kunt zijn. Mijn moeder krijgt gewoon te horen waar het op staat, maar die bemoeid zich eigenlijk nergens mee en moet ik echt vragen om advies als ik daar behoefte aan heb.

Nala; nog geen poepbroek? Moet de eerste nog komen dan? En volle plasluiers, dat vind ik altijd zoiets dubbels, wanneer zit er genoeg in? Komt je kleintje wel genoeg aan in gewicht?
quote:pipi28 schreef op 26 September 2009 @ 19:22:

En leuke smoezen, maar is het niet effectiever ze heel vriendelijk te vertellen (of man te laten vertellen) dat het jullie opvoeding is en julliehet nu eenmaal anders doen dan zij vroeger?

Mima is al het 10e kleinkind van mijn schoonmoeder. En dit soort discussies zijn door mijn schoonzussen al meer dan eens met haar gevoerd . Ze is iemand die alles zegt wat ze denkt. Ik heb er normaal geen moeite mee, omdat ze ook erg oprecht is. Waarschijnlijk krijg ik het al een stuk minder te verduren dan mijn schoonzus die als eerste kinderen kreeg, maar het nodige commentaar zal er wel zijn . Serieus de discussie aangaan heeft weinig zin, want ze kent de antwoorden al lang van schoonzussen (heb ik trouwens ook weinig zin in). Opmerken dat wij onze eigen manier van opvoeden hebben heeft ook weinig zin, omdat ze nu eenmaal iemand is die geneigd is alles te zeggen wat in haar opkomt. Humor/luchtigheid is wel de beste manier om er mee om te gaan. Neemt niet weg dat het wel eens irritant kan zijn .
Hij heeft gewoon schoenen aan.
quote:Inad schreef op 26 September 2009 @ 17:21:

Oh, hoop dat het geen spruw is, Aruub. Heeft zoon witte aanslag in zijn mondje?

Ik doe koppiepeest vanaf theehuis want ik wil een wedstrijd starten hier :

(nog in kader van laatste zullen eerste zijn etc )

Wij hebben via Ierenouders het meest lelijke kraamkado ooit gekregen, van een vriendin van zijn moeder. Ik dacht dat mijn Spaanse familie wanstaltige smaak had, maar dit. Dit kun je gewoon niet bedenken, zo ontzettend wanstaltig. Ik ga een wedstrijd uitroepen op aug/sep. Wie heeft het lelijkste kraamkado gehad, wedden dat ik win

Komt ie..

Hou je vast..

[afbeelding]

Super fout inderdaad .

Jammer voor mijn wedstrijdperspectieven dan ik mijn Ierse vrienden heb verteld dat ik niet! van! roze! hou! Ierse meisjeskleding is namelijk vaak ontzettend fout zoet... Mima heeft nu een een door mijn man in de haast extra gekocht jongensrompertje aan met dinosaurussen er op, omdat hij bang was dat ik haar geen van de meisjesrompertjes die voorhanden waren in het warenhuis aan zou trekken Uiteindelijk ontkom ik er waarschijnlijk trouwens toch niet aan, want alle meisjes tot een jaar of 10 lopen hier in zoete kleding... Zal Mima ook wel willen als ze een mening krijgt... Gelukkig hebben we schooluniformen hier
Oh, ik had je vraag helemaal gemist, Vis. Ja, Miertje krijgt dubbele nationaliteit. Geloof dat Ier em dan moet aangeven bij consulaat.

Ierenouders zijn net weer weg, hebben hier gegeten.

Lala, ik denk dat het ook snel weer weg is, want het is niet zoveel en wordt alweer minder. Ik gok op over binnen de 2 weken, dis volgende week ergens.

Fijn van die te kleine kleertjes

Ja, dat zoete bij die Ierse meisjes, vreselijk. Chica vindt het nu in prinsessenfase fantastisch dus kreeg in aug. van ierenmoeder twee zoete jurken kado

Pipi, misschien proberen hem echt zelf te laten happen? Bij Chica bracht ik haar steeds naar me toe, maar ze kunnen dat veel beter zelf. Volgens verloskundige en kraamzorg kun je het beste je tepel ter hoogte van zijn neus houden, dan neemt hij vanzelf een grote hap en klaar. Bij Chica klungelde ik nogal eens, bij Miertje gaat het nu meestal in 1x. Ook zorgen dat hij echt goed op zijn zij ligt en niet op zijn rug. Want dan moet hij zich strekken om erbij te kunnen en dat gaat pijn doen, dus dan laten ze heel snel weer los.

Dinorompertje klinkt schattig, Vis

En overschatting: check. Hier dus ook. Voel me zo goed dat ik veel ga doen en dan hop ineens duizelig.
Gezelligheid hier!

Wij hebben dit weekend een nieuwe vloer laten leggen (hopelijk meer kijkers daardoor) en ik wil niet meer weg . Waarom waarom hebben we dat niet eerder gedaan? Het ziet er mooi rustig uit en alles lijkt opeens veel opgeruimder! Maar goed er moet nog het e.e.a. afgewerkt worden toch weer tijd om te computeren. Nesta heeft wel hysterische drama weekend gekweekt. Hij was niet voor rede(n) (Rebbel? ) vatbaar...zo sneu en ook zo vermoeiend. Hopelijk nu de rust wat terug keert weer oude Nesta terug.

Verder vloei ik nog steeds. Wil zo graag dat het stopt maar ook hier wordt het weer wat erger na rondje extra wandelen. Verder gaat het overigens prima hier.

Inad wat leuk dat Ierenouder er waren en dat opa zo schattig was. Kan je cadeau niet zien (Internet doet ook raar) dus ik ben heeeeel benieuwd. Lief dat ze Chica ook als een kleinkind voor ze is.

Vis mooi man de smoezen van de Ieren en je ha is echt te bizar. Je conditie is toch ver te zoeken? Was ik toch iets te positief geweest. Vind het ook bijzonder hoe de energie uit je wordt gezogen of is gezogen. Volgend jaar sta je weer bovenop de berg in ieder geval

In januari wordt Eetje dus gedoopt. Kan Ierenmummy wel zo lang haar nieuwsgierigheid bedwingen?

Rebbel morgen wordt Mattie gedoopt he? Veel plezier? Hebje de winkels nog leeggekocht?

Ik heb trouwens weer hipperdepip haar. Mijn buik is dan wel niet yummymummy mijn haar is een goed begin . Helaas was mijn vaste kapper ziek en kreeg ik vervanger. Was eerst een beetje emo want was echt een stressochtend geweest en had zo zin om ouderwets te tutten met kapster. Maar goed uitedelijk leuke vervanger gekregen en heeft mijn haar weer goed voor elkaar gekregen. Mijn wallen staan er nog niet zo mooi bij maar ik geloof dat die over tien jaar wel weggetrokken zijn . Dus mijn doel is dat ik van bovenaf werk naar beneden om weer de ouderwetse yummymummy te worden. Haar check ga nu voor de wallen en hangende oogleden (schrok me rot in "kijk eens wat vaker in de spiegel van de kapper") ze hangen nu al

Nu uitgezanikt, ego gepraat.

Aruba hopelijk gaan de tips helpen en goed dat ze even spruw gaan checken. Zou fijn zijn als het beter gaat.

Rebbel hoe is het met de dag/nachtritme.
Nala hopelijk gaat Essie inderdaad snel poepen. Heb je nog wat tips gekregen?

Zag dat Lala ook wat geschreven had maar kan het niet meer terugvinden...Weet mijnv raag dus ook even niet meer. Nou ja, komt wel weer.

Pipi fijn dat het met prinsje zo goed gaat en slim om af en toe even te checken,

REbbel veel plzier morgen moet uiteraard zonder vraagteken!
Weer ff wat bijgelezen, maar ben er nog lang niet.

Met iedereen hier alles goed?

Hier gaat alles ok. Essie heeft eindelijk gepoept! Hoe blij kan je zijn met een poepluier. :-D

Heeft 5 dagen geduurd. (dus daarvoor wel paar keer gepoept hoor)

Ga maandag wegen op het consultatieburo. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.

Verder wel tot 4 uur vanmiddag met haar in de week geweest. Ze wilde niet slapen door de krampjes, alleen bij mama.

Dus maar samen op de bank in slaap gevallen.

Vanaaf zijn mijn ouders nog ff op visite geweest. Gaan maandag op vakantie. Dus moeten hun kleindochter alweer ff missen.

Ze ligt nu lekker te slapen in de box. (dankzij de fopspeen) Kan dus eindelijk weer eens typen met 2 handen.
Goed zo Nala, lekker toegeven aan die huidhonger.

En fijn van poep

Ik doe geen speen in, want de zuigreflex is met een maand of 2 a 3 weg. Die speen kan je wat langer aan vastzitten, mijn jongere zus moet er nu dochter van 1,5 doorslaapt meerdere keren per nacht uit om speen er weer in te stoppen. Ier en ik stoppen er pink in. Moet dus wel altijd gewassen handen hebben. Mier ligt nu op schoot te slapen, maar toch typ ik met twee handen. Hij ligt tussen mijn armen in als een balletje tegen me aan.

Ier en ik hadden het gisteren over zijn huilen. Hij huilt hooguit een paar minuten op een dag. Zo fijn. Chica kon een uur krijsen vanwege krampjes. Hij heeft er veel minder last van, nauwelijks eigenlijk. Heel af en toe een kreuntje en dan is hij weer stil als hij opgetild wordt. Doe mij nog zo'n baby de volgende keer

*klopt even heeeeeeeeeeeeeel hard af*
Joepie een lekker poepie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven