Het koelkastrestjes-topic

maandag 9 maart 2009 om 12:30
Jaja, de recessie is ook op de kookpijler toegeslagen.
Het motto van dit topic is, gooi geen restjes weg, maar maak er een creatieve maaltijd van.
Maar ja, moet je wel een creatieve geest hebben natuurlijk.
Schrijf hier wat in je koelkast zit en wellicht kunnen forummers je helpen om er een lekker maaltje van te maken.
Het motto van dit topic is, gooi geen restjes weg, maar maak er een creatieve maaltijd van.
Maar ja, moet je wel een creatieve geest hebben natuurlijk.
Schrijf hier wat in je koelkast zit en wellicht kunnen forummers je helpen om er een lekker maaltje van te maken.
vrijdag 9 oktober 2009 om 15:33
Klinkt errug lekker. Vooral met die blauwe kaas, rode ui en dat champignon-uien sjuutje erbij. De zongedroogde tomaatjes vind ik er zelf niet zo heel erg bij passen..(denk ik)
Ik ga het een dezer dagen maar eens maken.
Wat voor vlees eet je erbij? Krokant gebakken speklapjes zal misschien wel lekker zijn.
Ik ga het een dezer dagen maar eens maken.
Wat voor vlees eet je erbij? Krokant gebakken speklapjes zal misschien wel lekker zijn.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
maandag 19 oktober 2009 om 13:05
Ik heb 2.5 kg uien, min 1 ui. een mini blikje tomatenpuree en een half bakje smeermonchou waar ik dus nog geen bestemming voor heb. Iemand een idee? ik lust eigenlijk geen uien ( is over van verjaardagsvoer)
Hoeft niet allemaal in 1 recept, maar ik heb geen idee wat ik er mee kan doen. Heb ook nog oven stokbroden over.
Hoeft niet allemaal in 1 recept, maar ik heb geen idee wat ik er mee kan doen. Heb ook nog oven stokbroden over.

woensdag 21 oktober 2009 om 10:13
Smeermonchou kun je in dadels doen (dadels even ontpitten en op de plaats daarvan wat Monchou) met een walnoot erop, heb je een lekker hapje voor bij de borrel.
Uien die je niet lust is lastig... misschien lust je wel uiensoep? Daar kan ook de bieslook in. Stokbroodje erbij en klaar. Of misschien zelf kaasuienbrood maken van je stokbrood en ui?
Uien die je niet lust is lastig... misschien lust je wel uiensoep? Daar kan ook de bieslook in. Stokbroodje erbij en klaar. Of misschien zelf kaasuienbrood maken van je stokbrood en ui?
donderdag 22 oktober 2009 om 17:54

vrijdag 27 november 2009 om 10:39
Mmmmm heb eigenlijk best wel wat in huis, maar ben helemaal inspiratieloos, maar wel zin in iets "bijzonders". Heb geen tijd om boodschappen te doen, dus hopelijk kan iemand hier een geweldig recept bedenken!
Wat ligt er in de koelkast?
gele en rode paprika, halve bos wortels, 1 prei, paar tomaatjes.
3 franse kaasjes, aardig stuk parmezaan en klein beetje creme fraiche.
Verder Melk en eieren.
In de vriezer:
bladerdeeg en brood.
Verder in huis:
couscous, rijst, uien en knoflook en allerlei kruiden, olies e.d.
Wat ligt er in de koelkast?
gele en rode paprika, halve bos wortels, 1 prei, paar tomaatjes.
3 franse kaasjes, aardig stuk parmezaan en klein beetje creme fraiche.
Verder Melk en eieren.
In de vriezer:
bladerdeeg en brood.
Verder in huis:
couscous, rijst, uien en knoflook en allerlei kruiden, olies e.d.

vrijdag 27 november 2009 om 11:20
haha, de prei, bladerdeeg en creme fraiche zijn over van de bladerdeegtaartjes van van de week, waren erg lekker idd.
De kaasjes zijn een blauwschimmel een soort sterke brie en een roodschimmel. mmm, misschien kan ik een soort kaasfondue maken. Of paprika gevuld met kaas ofzo, iemand daar een idee voor?
Owja, bedenk me net dat ik ook nog een blik gepelde tomaten heb.
De kaasjes zijn een blauwschimmel een soort sterke brie en een roodschimmel. mmm, misschien kan ik een soort kaasfondue maken. Of paprika gevuld met kaas ofzo, iemand daar een idee voor?
Owja, bedenk me net dat ik ook nog een blik gepelde tomaten heb.
dinsdag 1 december 2009 om 18:02
Ok receptinspiratie gezocht! Vers heb ik alleen nog een stel tomaten en een pompoen. In de vriezer nog wel wat erwtjes, spinazie en boontjes. Vlees: gehakt, kip en witvis (allemaal vriezer) Verder aardappelen, rijst, pasta, meeste soorten kruiden e.d. wel in huis. Oh en zowel geraspte kaas als feta.
Ideeen?
Ideeen?
dinsdag 1 december 2009 om 18:15
dinsdag 1 december 2009 om 18:17
Tomaat, spinazie, kip, feta en pasta Keessie!!
En heb je pesto? Dat erdoorheen.
Of anders even kijken op: http://www.smulweb.nl/zoeken/uitgebreid/recepten
En heb je pesto? Dat erdoorheen.
Of anders even kijken op: http://www.smulweb.nl/zoeken/uitgebreid/recepten