Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur per week werk jij?

22-10-2009 15:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al : ik ben benieuwd naar hoeveel uren per week jullie werken, en vooral, waarom dat aantal uren...Ik ben zelf nog zoekende naar het ideale aantal uren per week werken.

Hierin meegenomen: de financieen en combinatie werk en prive.

Ik werk nu 32 uur maar vond 24 uur ook wel erg prettig ( vanwege iets meer ruimte in privetijd). Voor het werk is 32 uur weer meer ideaal.
45 tot 60, reistijd is 7,5 uur per week extra. Hahaha en aangezien ik min of meer mijn eigen werktijd indeel forum ik dus eigenlijk ook in mijn eigen tijd, moet ik daarna toch "inhalen". Ik heb geen vaste uren (ok 40-uren contract, maar dat is meer een minimum), ik moet eigenlijk gewoon mijn werk afkrijgen. Vind ik overigens na 3 jaar nog steeds leuk, dus mijn behoefte aan meer vrije tijd is ook niet zo groot. Kan alles wat ik wil doen er prima naast doen...
quote:Stoeptegel schreef op 22 oktober 2009 @ 16:05:

Dat is goed geregeld, van dat 2 uurtjes overwerken en alle schoolvakanties vrij. Jammer dat mijn baas daar niets in ziet:)

Wat werken de meesten veel zeg , trouwens. Niets mis mee, maar begrijp niet dat die posters zo vaak op het forum te vinden zijn ondanks werkweken van 50, 60 uur....Kwestie van soms ff keihard aan de gang en dan ff alle tijd hebebn
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Stoeptegel schreef op 22 oktober 2009 @ 16:05:

Dat is goed geregeld, van dat 2 uurtjes overwerken en alle schoolvakanties vrij. Jammer dat mijn baas daar niets in ziet:)

Wat werken de meesten veel zeg , trouwens. Niets mis mee, maar begrijp niet dat die posters zo vaak op het forum te vinden zijn ondanks werkweken van 50, 60 uur....

juist daarom, ander word je gek.

Overigens houd ik een urenregistratie bij waarin ik alles zet, ook lummelen en forummen. Zodat ik kan werken aan minder forummen en lummelen. Forumtijd is dus al van mijn werktijd afgetrokken.
32, maar zou graag meer werken.
40 uur, krijg 36 betaald dus heb aardig wat ADV opgebouwd. Na de bevalling ga ik terug naar 32 uur (4x8).
Ik werk ca 55 uur - 11 uur per dag. vind het werk leuk en dus de uren niet erg, alleen soms ben ik zo moe 's avonds dat ik iets naar binnen schuif en in slaap val en dat vind ik nog wel eens jammer. Ik probeer het vaak efficienter te plannen zodat ik eerder naar huis kan, maar de deadlines volgen elkaar op dus heb er niet altijd controle over. Maar de weekenden houd ik wel vrij voor leuke dingen! En ik heb geen kids en wel een schoonmaakster dat scheelt ook.
40 tot 60 uur, afhankelijk van hoe druk het is
Overigens krijg ik 40 uur betaald - maar wel goed betaald dus daar zeur ik ook maar niet over... in deze sector is het met de crisis zowiezo fijn dat ik nog een baan heb.
Ik werk 32 uur, omdat ik bij deze baan niet meer uren kan maken. Maar ik moet zeggen dat het goed bevalt, al was ik niet per se op zoek naar een baan voor 4 dagen. Doordat ik nu veel 'weekendklusjes' op vrijdag kan doen, is het weekend echt voor leuke dingen.
Ik ben nu 100% afgekeurd

Voorheen 20 uur, met man dochter huishouden en privé tijd vond ik dat ideaal.
Ik werk nu nog 32 uur, waarvan 8 uur studie (voor mijn werk en dus ook onder werktijd). Ik ga per 1 november naar 32 uur werken, inclusief 3,2 uur adv. Ik krijg dan dus 28,8 uur uitbetaald. Hiervoor gekozen omdat ik vond dat ik te weinig vrije dagen had (22,5 bij fulltime werken) en toch graag wat flexibeler wil zijn in af en toe een uurtje eerder weg of een dagje thuisblijven als een van de kinderen ziek is.

Ik vind 32 uur werken ideaal. Begin dit jaar had ik nog 1 dag in de week ouderschapsverlof. Toen mijn studie begon was ik dus nog maar 2 dagen op kantoor. Dat vond ik wel erg weinig. Maar 3 dagen op kantoor is goed te doen.
Ik werk sinds kort 36 uur (voorheen 40 uur). Al mijn ADV ingeleverd en werk nu 4x9. Elke donderdag thuis om te leren. Dus niet echt vrij. Ben in september met een HBO opleiding begonnen dus heb deze dag echt hard nodig.
Ik werk 32 uur en heb 2,5 uur reistijd per dag, wat wel een prettige bij komstigheid is dat ik op een school werk en dus de schoolvakanties vrij ben. Alleen de zomervakantie heb ik 5 weken inplaats van 7. Ik zou best naar 40 willen maar ben bang dat ik dan thuis in de knoei kom met het huishouden. Daarnaast heb ik een dochter van 14 die het zalig vindt als moeders een ochtend en middag thuis is. Ik maak haar s'morgens wakker en als ze opstaat ben ik al weg en s'middags kom ik pas om 6 uur thuis.
30 uur, heerlijk toen ik er nog een deeltijdstudie bij deed en nu nóg heerlijker omdat ik zoveel tijd overhoud
Ik werk 19,5 uur in de week. Zit voor de andere helft in de WAO.
Dan heb ik het wel erg makkelijk,ik werk 12 uur per week. Mijn man werkt tussen de 60 en de 70 uur.Prima toch,hoef ik niet zoveel...
Dûh
anoniem_644e8e2ad144d wijzigde dit bericht op 22-10-2009 16:44
Reden: 1 keer lijkt me wel genoeg
% gewijzigd
Ik werk gemiddeld 20 uur, de ene week 2, de andere week 3 dagen.

Met twee kleine kinderen en een man die alleen in het weekend thuis is, is het precies goed. Ik kan er wel naar uitkijken dat ik ook ooit weer fulltime ga werken, is toch leuker.
Ik werk voor baas 16 uur, voor 3 kleine bazen nog eens ong 96 uur onregelmatig, krijg trouwens harstikke goed betaald!

Bij baas meer dan hij zou moeten, maar wie ben ik om hem daarop te wijzen, bij 3 kleine bazen de ene week in cakejes, dan in koekjes of tekeningen.
Ik werk zelfstandig, ongeveer 30 uur. En ik werk vanuit huis, dus ik kan het flexibel indelen, en dat is heerlijk, maar soms ook moeilijk (moet me soms echt onder druk zetten, want ik heb weinig zelfdiscipline).
Ik werk 32 uur (4 dagen, woensdag vrij). Ik heb hier op een gegeven moment voor gekozen om meer tijd voor mezelf te hebben.

Tijdens grote projecten komt het echter regelmatig voor dat ik weken achter elkaar draai van 80 uur en zelfs tijdens een 'normale' week werk ik wel vaak een aantal uur over.

Toch zou ik mijn 'officiële' vrije dag niet op willen geven. Het feit dat ik niet hoef te werken op die dag is gewoon al zo lekker.
quote:potsiedikkie schreef op 22 oktober 2009 @ 16:46:

Ik werk voor baas 16 uur, voor 3 kleine bazen nog eens ong 96 uur onregelmatig, krijg trouwens harstikke goed betaald!

Bij baas meer dan hij zou moeten, maar wie ben ik om hem daarop te wijzen, bij 3 kleine bazen de ene week in cakejes, dan in koekjes of tekeningen.En kusjes zeker ook?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik werk 36 uur, op vrijdagmiddag vrij. Bevalt goed en wil momenteel niet anders.
Ik heb ruim 15 jaar 45-50 uur per week gewerkt, sinds zo'n 4 jaar werk ik nog maar 20 uur per week, en dat vind ik héérlijk. Lekker veel tijd om met mijn honden door te brengen in bos of veld, of gewoon thuis......heerlijk. Ik wil nooit meer fulltime werken!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
ik werk onregelmatige diensten en heb een contract van 36 uur. de ene week werk ik bijvoorbeeld 20 uur en de andere week 60, dat verschilt per week.

ik zou liever 32 uur werken maar vind het extra geld wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven