Gezondheid alle pijlers

Help!! Mijn vader heeft kanker!!

24-11-2009 19:29 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve allemaal!!

18 nov is mijn grote nachtmerrie begonnen!!

Mijn vader "mijn maatje door dik en dun" heeft leverkanker...

ik weet gewoon niet waar ik met mezelf en mijn gevoelens heen moet!!! ik ben een grote en zelfstandige meid van 28 maar voel me nu o zo klein!!

ik ben zo vreselijk bang voor wat mij/ons staat te wachten.. zo bang mijn allergrootste vriend kwijt te raken!! zo vreselijk bang..

mijn vader en ik hebben samen een grote passie, motor rijden, we hebben zoveel plezier gehad, even alles om je heen vergeten en gewoon genieten!! af en toe een bakkie koffie en even kletsen en dan weer verder...

wie wil met mij mee praten, wie heeft hier ervaring mee en kan mij een beetje de weg wijzen, ik ben de weg totaal kwijt!!!
In gedachten ben ik bij haar....

Dank je wel Ukkie voor de info..

x
De tranen springen me in de ogen....

Ukkie, wil je Koe heel, heel veel sterkte wensen?

Eigenlijk zijn er geen woorden die nu toereikend zijn.
Ik lees al een tijdje mee. Poehé, wat gaat het nu snel! Mijn ervaring is wel dat terminale sedatie er voor zorgt dat iemand heel rustig steeds dieper in slaap gaat tot het hart er uiteindelijk mee stopt. Bij mijn schoonvader duurde het twee dagen voor het zover was.

Ukkie, wil je Koe een dikke knuf geven en zeggen dat er aan haar gedacht wordt?
Wat een dapper besluit van haar vader. En wat bijzonder dat koe ons zelfs vandaag nog op de hoogte houd. Wat moet dit een heftig moment zijn. De laatste dag met haar vader, haar maatje en een afscheid voor altijd. Een hele dikke knuffel en heel erg veel sterkte voor koe.
koe,

Ik denk aan je, heel veel sterkte in deze hele moeilijke tijd.
hompeltjedompeltje,

wat een verhaal over die thuiszorg dame zeg. Ongelooflijk. Zoiets kan je er echt niet bij hebben. Wat doen zulke mensen in zulke zorg?

Hopelijk vinden jullie snel fijne hulp waar jullie echt wat aan hebben.
Krijg net een sms van koe

"Afscheid nemen bestaat niet maar voor ons is het moment gekomen.... Papa is overleden!"

Geen woorden verder, ben er ook een beetje stuk van.....
Och jee. nee toch!!!

Wat je zegt Ukkie... geen woorden!
Kippevel. De dappere strijd gestreden en nu de rust. Zo snel al overleden na de sedatie. Dat is dan wel fijn. Wat verdrietig allemaal. Ik leef enorm met je mee. Veel sterkte

Veel sterkte.
heel veel sterkte in deze zware tijd! djinnie
Koe... meisje... vreselijk! Ik kan niet meer doen vanaf deze plek dan je een enorme knufel geven

ohww wat is het toch een enorme kaa-uu-tee-ziekte!!!

lieve allemaal!!

hier ben ik even, Ukkie heeft gelukkig jullie op de hoogte gehouden, Uk dank je wel meid, je bent een topper!!

papa is gister avond om iets na half 7 overleden, uit zichzelf, hij was nog niet eens aangesloten aan de pomp met slaapmiddel!!

hij was gisteren zo vreselijk ziek, kan het gewoon niet uitleggen hoe ziek... hele middag overgegeven, dapper en sterk ging hij steeds weer drinken, ook al kwam het er direct weer uit..op gegeven moment werd het overgeefsel echt donker en stonk verschrikkelijk! kwam ook uit zijn neus... bah wat een ellende.... wat een dag!!!

om een uur of 6 horen we hem zeggen, ik ben bijna klaar, ik kom er zo aan!!! dat zei pap echt niet tegen ons...... we schrokken en werden stil van angst!! papa ademde zwaar en vroeg even laten aan mama of hij nog wat morfine mocht... mama zei heb je net gehad ga maar lekker slapen, het medische team komt zo!!

hij rolt ineens op zijn rechter zij, waar hij de laatste dagen steeds op wilde liggen, maar hem vreselijk pijn deed, hij begon te rochelen [deed hij hele dag al] eel hard en luid, net een waterkoker...........en alles liep eruit mama en wij naar hem toe, mama pakte hem vast en hij sliep in haar armen weg! ik heb nog tegen hem gezegd, ga maar pap't is goed we houden van jou.........

ff geen woorden meer........
Koe nogmaals

Ik hoop dat het jou en je moeder een ontzettend goed (trots) gevoel geeft dat je tot het laatste moment bij hem bent geweest, degenen waar hij het meest van houdt waren bij hem.

Dat overgeven van heel donkergroen, bijna zwart, had mn moeder ook op de laatste dag voordat ze in een 3 dagen lange slaap viel. Vreselijk om te zien, het is net alsof het lichaam de kanker eruit wil kotsen, af wil van die ellendige kwaadaardigheid.

Ik moet nu weg, ben straks weer terug. We slepen je er wel (virtueel) een beetje doorheen hier lieverd!
Wat verschrikkelijk voor je Koe!

Heel erg veel sterkte.
och meis wat heftig allemaal. Wat fijn dat hij wel uit zichzelf is overleden. Fijner dan sedatie toch? Maar wat verdrietig dit. Vreselijk. Ik kan er geen woorden voor vinden. Maar voel met je mee. Ik gun je een liefdevolle tijd met alle lieve mensen om je heen. Ik denk aan je.
mijn zusje en mijn mannetje waren er ook bij, waren als gezin helemaal compleet, zo bijzonder!!!

ja inderdaad het lichaam wilde de kanker eruit kotsen, pap zijn lichaam had er genoeg van, geen mooi gezicht, de hele dag zo zwak en zo vreselijk ziek!! wat een bizarre dag, ook voor papa een moeilijke laatste dag.. maar dapper!!

heel veel sterkte!!

heel veel sterkte
En wees blij dat je oud wordt want dat betekent dat je het gras niet van onderen ligt te bekijken.
Koe, is je vader nu nog thuis? Bepaal heel goed wat je zelf wel of niet wilt zien. Zo wilde ik het bijvoorbeeld niet zien toen de arts mijn moeder 'recht' kwam leggen, en ik wilde ook niet zien hoe ze vanuit haar bed op de brancard gelegd werd toen ze thuis werd opgehaald.

Ik zei nog wel tegen haar: Mam.. je taxi staat voor de deur, het is een dikke Mercedes

Zo te horen hebben jullie als gezin heel veel troost en steun bij elkaar. Toch wil ik je nog een keer een knuffel geven, je kan er niet genoeg van krijgen naar mijn idee

@ Koe: ik lees al even mee op de achtergrond vanwege Hema. Jouw verhaal raakt me ook diep. Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht bij het verwerken van het verlies. Wat zal er veel op je afkomen nu en straks. Veel sterkte!
Lieve Koe. Gecondoleerd met het overlijden van je lieve vader. Tot het laatst strijdvaardig maar op. Rust in vrede.

Hij is gegaan in de wetenschap dat er intens van hem gehouden is.

Ook Hompeltje wil ik veel sterkte wensen voor de komende weken waarin zij afscheid moet nemen van haar lieve vader.

Gecondoleerd lieve Koe, en veel kracht gewenst.

Wat een verdriet, en wát een liefde.

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Lieve Koe, gecondoleerd...

Dikke , sjur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven