Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
JJ, foto's staan op hyves.
Owww, Snjokorn, wat geweldig!! Mijn collega gaat blij verbaasd zijn!

Enne, ik mail je even mijn adres...

Ik ben trouwens altijd voor meeten!

Vond het ook echt jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn.

Ligaa, ik heb ook net kaarten via MP gekocht.... honden en vliegtuigen. Die worden ook best vaak gevraagd. Totaal 50 kaarten voor 8,20 (verkoper wilde ook verzendkosten uiteraard)

Steph, ik ga zo de foto's checken!
Ik heb ook weer 2 "hoera's"

En vandaag zelf nog 3 kaartjes op de post gedaan!

Nu maar weer afwachten...
Volgende kaartje gaat weer naar Finland. Official van Portugal is onderweg en het hyvesruilkaartje ook :-)
Ziet er erg gezellig uit Steph, de foto's!
Leuke foto's Steph! Ik heb je ook even gemaild

Eens met Ligaa!

Enne een mini-meet (nou jah we zijn best met veel) met de mensen van hier, lijkt me ook wel gezellig! Waar en wanneer? :P
Gisteren geen tijd meer gehad om een adres aan te vragen.

Maar daarnet wel even gedaan.

Mijn kaartje zit alweer in de grote oranje brievenbus om op weg te gaan naar Duitsland.

Nu heb ik dus weer 5 kaartjes onderweg.

En kan zelf dus binnenkort nog 2 kaartjes in de brievenbis verwachten.
Nou het trucje van Ligaa van van de week werkt hier vandaag.

Net gepost en nu komt er een hurray binnen.

De kaart naar Japan heeft er 10 dagen over gedaan om op plaats van bestemming te komen.

Snel zeg, dat had ik niet verwacht.
Weer een hurray.
Steph! Het is gelukt! De foto's zijn binnen! Thanks!
Mijn kaartje naar Nederland is toegekomen! Volgend kaartje mag naar Taiwan! Dat is weer eens ver hihi

Straks de post controleren

edit: post gecontroleerd, 2 kaartjes hier

Eentje uit Lithuania en eentje uit NL, een C uit L, niemand van hier? Een kaartje met een koe op :-)

Oja ik kan mijn kaartjes helaas nog niet opsturen, heb geen postzegels meer.. Heb ze nu besteld via de site, dus deze week komen ze toe en kan ik de kaartjes opsturen :-)
Ik zal er eens even over nadenken (mini meet) en dan horen jullie via hyves wel weer wat

Geen PC nieuws hier...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Oh, en Steph, dat zag er gezellig uit, die meeting, was het een high tea ook?
Ik heb een hurray gehad vandaag uit Australie, die was al binnen 4 dagen aangekomen!!

Ennn ik ben op stap geweest om kaartjes te kopen. Heb een leuk kaartje gevonden voor: De Ruil:P en die gaat vanmiddag met de post mee!
Ik ga straks ook nog kaartjes gaan halen, moet nog een ziektekaartje hebben voor een official, die vroeg dit omdat ze nog verpleegster is geweest dus ga ik dat even zoeken :-)

Die mini-meet klinkt wel leuk hoor, ik doe mee als k kan!
HAHAHA ik heb net het kaartje gehad van De Grote Ruil!! Zo grappig wat ze heeft geschreven!! Ik moest lachen. En ik vind de kaart echt heel mooi!! Ik krijg van postcrosing zelf nooit kaartjes uit Nederland dus ik dacht eerst he, het is Nederlands geschreven? haha. Echt leuk! Dankjewel C-estelle!!

Ik wil de kaart hier wel uploaden of is dat niet de bedoeling?
Haha fishie leuk zeg! Ik wacht er nog op Ik denk dat je hier wel mag uploaden hoor, ik weet het niet. Van mij zou het mogen!
hmmzzz nog steeds geen hurray uit usa en china!
Dag 5 zonder hoera's....

Ook geen kaartjes....

..................................................

Meiden help me, ik zit in een diep, diep gat!

WOW Fishie australie in 4 dagen dat is wel echt megasnel! Wat is je geheim?

Die minimeet klinkt leuk, en die foto's van die hight tea,....... ik ben zo dol op gebakjes! Maar goed de balans slaat nog al door naar het zuiden, qua forummers... --> lange reis voor mij!
Ligaa, adem in .... adem uit.....komt goed weet ik zeker!

Fishie, dat is echt super snel hoor!!!

Gaaf zeg.

Hier net de post geweest en die bracht me mijn tweede pc-kaartje.

Weer uit Finland, nu met een zwemmende baby op.

Zo lief.

Dus ik ga zo even registreren.

Ook een lieve brief van een vriendinnetje.

Dus ik ben weer goed bedeeld vandaag.
Fishie, wat snel! En leuk dat het ook echt een kaart is die je leuk vindt!

Ligaa, nou ja, misschien Utrecht ofzo ev. Dat is nog wel een beetje te doen misschien? Of Haarlem? Kijken wel even..
Anita, leuk, je 2de kaartje!!
Ligaa ik kom vanuit BE dus voor mij is het altijd een lange reis haha :D
@Ligaa: ik weet niet wat mijn geheim is:P misschien, omdat ik hier heel veel gepost heb?! Ik denk dat het kaartje meteen in het vliegtuig gestapt is. En: waarschijnlijk liggen er morgen opeens 5 mooie kaartjes in de bus uit verre landen die de postbode heeft opgespaard!

Ik lees veel over meetings, maar wat doen jullie dan precies? Gewoon kaartjes opvragen en die dan met zijn allen ondertekenen? Of ook langs alle leuke kaarten winkeltjes om kaartjes te kopen?
Janna, high-tea was ook erg lekker ja.

Stefanie, zaterdag was er ook iemand uit België bij (die is zelfs naar Finland geweest bij de internationale meeting!).

Twee adressen aangevraagd, Ukraine en Portugal.

Één kaart gekregen uit Engeland van een RR.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven