badkamer schoonmaken

19-02-2010 08:42 106 berichten
ik doe dat dus strak 1 x per week.

ik weet niet anders, aangezien vroeger 'thuis'

ook zo ging.

besef me sinds kort wel dat het vrij truttig is

vandaar dat ik benieuwd ben of dat zo uitzonderlijk is...

hoe vaak maak jij badkamer schoon

Totaal aantal stemmen: 98

-iedere dag (1%)
-1x per week (38%)
-1x per 2 weken (23%)
-1xpermaan (28%)
-1x per jaar (3%)
-schoonmaken? wat is dat?? (7%)
Alle reacties Link kopieren
Mijn badkamer : 2 x per week.

Mijn 2de toilet 2 x per week

Bed : elke week

Pyama draag ik niet maar als ik er 1 zou dragen gaat hij elke dag de was in net zoals mijn kleding, die gaat ook elke dag de was in.

Stofzuigen 2 keer per week heel het huis en de benedenverdieping bijna elke dag dit ivm 3 katten en een baby :D
quote:nero schreef op 19 februari 2010 @ 21:31:

Ik weet niet of jullie het herkennen, maar mijn badkamer bestaat uit alleen maar witte tegels (ook op de vloer) en er ligt altijd zo snel stof & haren op de grond, gék word ik daarvan! Herkennen jullie dat? Lijkt wel alsof het in de badkamer erger is dan in de andere ruimtes...

Het ìs ook erger dan in andere ruimtes!

Het feit dat mijn wasmachine en droger in de badkamer staan en dat ik iedere dag mijn haar vol volume sta te föhnen (lees:hard heen en weer zwiep) dragen hier vast aan bij.
Echt schoonmaken (met ontvetter en ontkalker) eens in de 2-3 maanden.

Man stofzuigt elke week de badkamer.

IK douche zeker 4 keer per week op de sportschool.

We maken de douche droog met een trekker en ik ga er ook altijd met een haddoek doorheen omalles af te drogen.

Zo blijft het echt wel schoon!

Verder dweil ik de vloer af en toe met een handdoek waar ik me mee heb afgedroogd .

De wasbak zou ik wel iets vaker moeten doen.

Verder zijn wij beide vrij netjes. Zit er een spetter op de spiegel, vegen we die wel ff weg met een handdoek of zo.

Dus ik durf wel te zeggen dat onze badkamer er altijd schoonen netjes uitziet, ook wordt er weinig geschrobt.
Wow, ben helemaal verbaasd dat mensen werkelijk 5 minuten of langer er over kunnen doen om de WC schoon te maken.. Ik zou niet eens weten wat ik 5 min lang moet doen, haha! Ik woon alleen en er komen hier weinig mensen langs (dat klinkt zielig..).

Maar ik ben wel snel vies van dingen. Ik moet ook niet te hard nadenken als ik in een hotel slaap, want hoeveel mensen er al op dat matras hebben gelegen.. Vind haren ook heel vies, ieuw! Maar ik vind het gewoon niet zo vies als het van mezelf is..

Wat ik echt heel goor vind is wanneer mensen de doekjes waarmee ze schoon hebben gemaakt gewoon te drogen hangen en de volgende keer weer gebruiken! En dan zeggen ze: ik doe het toilet altijd als laatste hoor. Maar dan wassen ze tussendoor die doekjes niet op 90 graden! Bah bah bah..

Schoonmaker van mijn vriend hangt ook alle lapjes op het balkon en hij denkt er echt niet aan dat dat wel eens heet gewassen mag worden..
quote:El_lebel schreef op 20 februari 2010 @ 14:45:

Wow, ben helemaal verbaasd dat mensen werkelijk 5 minuten of langer er over kunnen doen om de WC schoon te maken.. Ik zou niet eens weten wat ik 5 min lang moet doen, haha! .

Binnenkant van de pot schrobben met toiletborstel, buitenkant pot schrobben met schuurspons en sopje, toiletbril aan beide zijden met spons en sopje, de stortbak afsoppen, dat dan allemaal weer met doekje afnemen en met droge doek nadrogen. Alle tegels met een sopje en schuurspons soppen, lichtknopje, toiletrol houder, fonteintje uitsoppen, kraan poetsen, spiegel zemen, deur en deurklink aan beide zijden soppen, alles met een schoon doekje afnemen, daarna nadrogen met een droge doek/zeem voor de glans, filter van de ventilatie afwassen en dan als laatste de vloer schrobben, dweilen en droogmaken.

Daar ben ik wel een minuut of 15 a 20 mee bezig hoor. En ik heb ook nog een medicijn/voorraadkastje in mijn toilet en als ik die niet alleen aan de buitenkant maar ook binnenkant schoonmaak dan komen er nog wel 10 minuutjes bij.
Am Yisrael Chai!
Nou zo grondig doe ik het ook weer niet. Dat begint een beetje op smetvrees te lijken. Ik heb gewoon van die viscose doekjes en als ik die in een emmertje sop doe hoef ik het niet na te wrijven. Is gewoon streeploos. Bleek in de pot en de borstel erbij, kwartiertje weken en naspoelen. Emmertje sop voor de bril en de tegels en klaar ben ik. Met de wc's dan, bedoel ik.

Vandaag lekker helemaal niks gedaan, behalve de wc's. Morgen weer een dag en de hulp komt volgende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven