Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
erg he die nieuwsgierigheid.......
Hier ook een aagje!!!! Ze zal wel bevallen zijn (hoop ik!!)

Ben zo benieuwd!

Vanochtend met zoon2 naar het cb geweest, hij is goed gegroeid (blijf er dan toch onzeker over de borstvoeding). En alles was eigenlijk goed! Fijn dus.

En wat een lekker weer he? Oh wat heerlijk meiden, het voorjaar komt eraan, lekker met de wagens naar buiten!
Ja hier ook zo'n nieuwsgierige haha....spannend hoor!

Toen ik net zwanger was dacht ik dat mijn baby op 3/3 zou worden geboren omdat ik 30 werd en het ons 3e kindje is en het de 3e ronde raak was. Gek dat ze nu al 1,5 week oud is haha.

Je hebt gelijk Kes, het is heerlijk weer, we zijn hier al volop aan het paraderen met Luna in de kinderwagen haha.

1 vraagje; slapen jullie kleintjes bij jullie op de kamer? En zo ja, hoe lang willen jullie dat doen?

Mijn jongens sliepen niet goed bij ons, pas op hun eigen kamer sliepen ze goed. Nu heb ik Luna nog bij ons liggen en ik vind het best moeilijk haar naar haar kamertje te doen, maar mijn man begint volgende wee weer met werken en zijn wekker gaan om 4 uur (en ook een keer of 3). Wat zouden jullie doen??

Nou misschien kom ik vanavond nog even spieken, al ben ik meestal druk met de kids en daarna uitgeput in bed.

Zet hem op Iemand, je hebt vast je mannetje al in je armen!
Ik ben zo nieuwsgierig, hoe gaat het Iemand???? Je bent vast bezig of hebt je kindje al, anders zou je vast wel online zijn geweest!

Liefs!
Kaboink je bent inderdaad een top vrouw om ons zo te steunen, want wij vergeten helemaal te vragen hoe het met jou gaat.

Trek je het allemaal nog wel, en hoe is de relatie met je man?

Veel woorden of valt het wel mee?

Iemand!!! Wat spannend hé. Ze is nu waarschijnlijk al bevallen/ Hopelijk horen we snel iets van haar.

Mebi Onze Lieke slaapt ook nog bij ons op de kamer en ik vind dat heerlijk. Maar man die vroeg gisteravond wanneer ze naar haar eigen kamer gaat,want hij is nu aan het werk en kan moeilijk in slaap komen door haar geluidjes, die ze veel maakt.

Wij hebben besloten dat ze vanaf volgende week naar haar eigen kamer gaat.

Ben benieuwd hoe ze het dan met slapen doet.

Ik doe nu ff gauw de tut erin als ze wakker wordt en dan slaapt ze wel een paar uur door.

Gemiddeld slaapt ze 'snachts wel 5-6uur door. Goed hé...

Ik merk wel dat ik een beetje bij kan tanken op deze manier.

Visite is er een vriend die gezellig komt eten, tot zo
Nog niks van Iemand?!

Hahaha een hele nieuwsgierige feb'09 moeder!

Kesie waarom ben je zo onzeker? Met flessen heb je toch ook dat ze hem soms niet helemaal leeg drinken? Zou daar veel onzekerder over zijn. Als hij gewoon natte luiers heeft, goed/lekker slaapt en je borsten goed leeg zijn hoef je alleen maar heel erg trots op jullie zelf te zijn!
*** wacht in spanning af, vandaag nog gewerkt @ wkz, maar niet in de buurt van verlos geweest.. ***
Nog geen nieuws dus.... Nou ja, kan me ook voorstellen dat het niet de eerste prioriteit is om het viva forum te informeren :-)

Over de bv. Het slaat ook nergens op hoor.... Hij plast inderdaad heel veel en is tevreden dus waarom zo onzeker? Ws omdat ik een controlfreak ben en ik kan niet letterlijk zien wat hij binnenkrijgt.

Het voelt wel als een kick dat hij groeit van mijn melk!

Alleen die nachten nog.... Men, vannacht om de 2 a 3 uur gevoed. Ik ben kapot. Gelukkig komt mijn moeder zo, ga ik effe een uurtje slapen

Goed. ik ga puzzelen met zoon1
Mebi, Kate slaapt ook bij ons op de kamer (omdat ze nog geen eigen kamer heeft). Mijn man staat ook om 4.00 uur op. Gelukkig is hij een ontzettend makkelijke slaper die overal door heen slaapt. Vannacht had ze krampjes na de voeding van 2 uur en heeft ze gehuild tot een uur of 4. Gelukkig eindelijk om 6.00 uur een poepbroek (ze poept maar een keer per twee dagen).

Lekker he dat zonnetje. Ik ga straks zoon3 ophalen van de psz lekker lopend met de kinderwagen.

Vanmiddag moeten we met Kate nar de kindercardioloog in het AMC. Gaan ze haar hartje na kijken. Dit ivm met de verdikte nekplooi die ze had. Ik ga er vanuit dat er niets uitkomt want dan had je het wel gemerkt lijkt mij.

Iemand, ik hoop dat je je zoontje lekker in je armen hebt nu.
Pluimke, 5-6 uur is erg netjes, zeg ! Wel fijn dat Lieke een speen wil. Kate plopt hem er meteen weer uit, wil alleen mama's pink (erg onhandig). Soms zit ze met haar duimpje in haar mond, dus wie weet gaat ze duimen. Zoon 1 en 2 duimen ook en zoon 3 had een speen. Ik had gehoopt dat Kate ook een speen wilde, maar niet dus (is makkelijker vanaf te komen).

Kessie, lekker dat je zoontje zo goed gegroeid is, hij krijgt dus duidelijk genoeg binnen, maar dat weet jezelf ook wel. Probeer er een beetje vertrouwen in te krijgen, als hij tekort komt merk je dat echt wel.
Jammie ik heb toch Luna vannacht in haar eigen kamertje laten slapen en het ging prima. Ik denk dat ik er meer van gemerkt heeft dan zij haha.

We lekker het badje gedaan op haar kamer, flesje en naar bedje toe. Wel lekker dat je niet elk kikje hoort, want ze kreunt nogal haha.

Maar wel heerlijk dat Kate door die wekker heen slaapt. Ik geloof niet dat Luna dat zou doen, want mijn man heeft 3 telefoons die keihard af gaan en dan nog moet ik hem vaak aantikken haha.

Luna komt s'nachts na 4/5 uur, dat vind ik echt luxe en hou er eigenlijk elke avond rekening mee dat ze eerder komt. (effe afkloppen).

Succes bij de arts Jammie, het zal vast wel allemaal goed zijn, maar goed dat ze het checken toch? En wie weet wil ze de speen later nog, mijn vriendin d'r dochter is nu 6 weken en pakt de speen ook nu pas. Luna wil alleen die van Bibi....

Oja, Infacol werkt echt super tegen krampjes, misschien is het iets voor Kate?

Kes, hoort er wel een beetje bij denk ik hoor, dat je je soms onzker voelt. Ik heb het met fles ook, als ze een keer eerder komt of haar fles niet leeg drinkt denk ik ook gelijk dat er iets aan de hand is. Maar ja, je hebt zelf ook niet altijd honger toch? Volgens mij doen jouw kids het helemaal prima!!

Enne...slaap lekker!

Nou iemand, we zijn zoooooooo nieuwgsierig........

Wij gaan even de Pranatal kado doos ophalen, altijd leuk ...
He, elke keer neem ik me voor vandaag toch echt weer bij te lezen en te schrijven, maar op de een of andere manier is de dag alweer voorbij voor ik er erg in heb!

Marij0, wat ontzettend bizar en natuurlijk vooral k... dat er bij ook al een relatiecrisis is ontstaan! Ik snap dat echt niet, wat is dat met die mannen! Je kiest toch samen voor een baby, dat lijkt mij toch een teken dat je vertrouwen in je relatie hebt.

Heel veel sterkte voor jullie alledrie...

Ben ook erg nieuwsgierig hoe het er met Iemand voorstaat! Hoop dat alles goed is (gegaan).

Berend ligt ook nog bij ons op de kamer, ik wil hem al wel naar zijn eigen kamer, maar man nog niet. Die slaapt ook beter dan ik, Berend is nogal een pruttelaar en ik ben er veel wakker van... Al vind ik het ook wel een beetje spannend, ben bang dat ik hem niet hoor dan. Of natuurlijk als hij hard huilt, maar dan drinkt hij vaak weer zo onrustig met veel spugen als gevolg. Moeilijk!

Ik herken het wel hoor Kessie, was ook bang dat Berend niet genoeg binnen zou krijgen en hij is al zo klein... Maar hij groeit goed, plast en poept goed (zojuist nog over mij heen ), dus die onzekerheid neemt nu wel wat af.

Iemand succes!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
jammie inflacol helpt heel goed, ik heb het bij de voeding van 18uur niet gedaan en mevrouwtje is al een uur aan het huilen en haar benen aan het strekken.

Verder herken ik het pinkprobleem wel een beetje, de eerste weken accepteerde Lieke die alleen maar, hing ik daar in die wieg met mn hand, en viel uit eindelijk ook zo in slaap.

Lieke poept ook zo slecht, net als Kate en spuugt echt veel de laatste tijd.

CB-arts die zei toch dat we miss beter op de omneo verder konden gaan, maar ben niet zo van snel een andere voeding.

Lieke gaat dit weekend naar haar eigen kamer denk ik ligt eraan wat man wil maar die kan er echt niet door slapen en hij werk ik niet, en slaap toch al amper.

Ik kan er nu van genieten snachts als ik haar zie liggen.

m'n enige geluk nog op dit moment.

Wat goed en fijn dat Luna zo goed heeft geslapen Mebi, echt fijn.

We krijgen kraamvisite dus ik zal weer even mn masker op moeten doen....

Tot later
Kate is helemaal goedgekeurd bij de kindercardioloog. Hartfilmje en hartecho waren helemaal goed. Ze woog 3620 gram (bijna 300 gram aangekomen in een week) en is nu 50 cm.

Wij zijn helemaal gerustgesteld en laten geen verdere onderzoeken meer doen. De verdikte nekplooi is waarschijnlijk gewoon pech geweest of een meetfout.
Nou wat heerlijk Jammie!! Super!!

Infacol werkt hier ook wel aardig en ik heb al liters venkelthee weggetikt.

Mebi, zoontje slaapt bij ons op de kamer en blijft dat de komende weken nog wel doen. Ik vind het handig om hem uit de wieg te kunnen plukken en hij is een rustige slaper. Zoon1 is met een maand oud naar zijn eigen kamertje gegaan, maar daar moet ik nu echt nog niet aan denken.

Pluim, wat bedoel je met een masker opzetten? Betekent dat dat veel mensen in je omgeving het niet weten?

Het pinkprobleem is ook hier bekend. De speen wordt er direct uitgekieperd. Was bij mijn oudste ook zo, totdat ie het ineens doorkreeg. Dus ik wacht maar geduldig af en tot die tijd pink ik hem af en toe.

Marije0, hoe is het? Hoe is het afgelopen? Hebben jullie het uitgepraat?

Oooh was lekker joh, ik heb vandaag 2,5 uur geslapen toen mijn moeder er was. Ben weer een beetje bijgekomen, was zo moe!
Hallo meiden

duurde even voor ik weet tijd had, maar jullie kennen dat

Dinsdag hij geboren om 20:20. Omdat zijn naam niet veel voorkomt, zet ik die nog wel op de hyves, anders kan iedereen die zijn naam googelt mijn belevenissen van de afgelopen maanden vinden en ik heb veel dingen geschreven waarmee mensen in mijn omgeving kunnen zien dat ik het ben.

Hij is prachtig en de bevalling was vreemd maar mooi om op terug te kijken. Ik ging dus voor controle van het vruchtwater en hoopte dat ik zou kunnen onderhandelen over een datum om de inleiding eerder te doen dan volgende week maandag als ik 41 weken zou zijn. Had voor zekerheid alle spullen meegenomen: je weet nooit of er ineens complicaties geconstateerd worden ofzo.

Vruchtwater was weinig, maar in eerste instantie zei de gynacologe dat dat alleen geen reden was om nu acuut te gaan inleiden. Omdat alles er verder gunstig uit zag voor een inleiding, bood ze mer de keus of we het zelf al eerder wilden. Daarna had iedereen het over inleiden vanwege weinig vruchtwater en omdat ik vrijdag had aangegeven het wat stiller te vinden in mijn buik (wat heel relatief is want hij was erg druk), maar of dat nou was voor de verzekering of omdat anderen de gegevens anders interpreteerden, weet ik niet.

Ineens zaten we dus om een uur of 12 in een kamertje met het idee van "goh: gaat het hier nou echt gebeuren?". We vonden het maar gek, maar ik dacht dat zo'n bevalling toch tijden nodig heeft om op gang te komen, dus we zouden tijd genoeg krijgen om te wennen. Rond half een werden de vliezen gebroken, en als er dan niets op gang zou komen, zou ik na ongeveer een uur weeen stimulerende middelen krijgen. Dat infuus was echt nog geen 10 minuten aangezet, of ik zat midden in een gigantische weeenstorm. Om 2 uur (dus 20 min. later) werd het infuus alsnog uitgezet, maar toen lag ik behoorlijk te kreperen: had geen idee wat ik kon doen en lag alleen maar te kreunen en soort van proberen te puffen op mijn zij met enkel een hoofdkussen om in te knijpen. Riep dus ook heel snel om een ruggenprik. De hele aardige verpleegkundigen en verloskundigen konden verder ook niet zoveel doen behalve inderdaad die anesthesisten inseinen en mij aan nog meer bewakingsapparatuur leggen.

Iets na 3 uur werd de prik gezet, en binnen een half uur was ik totaal kalm en pijnvrij. Hij was supergoed gezet, en vervolgens was het rustig liggen terwijl je op een monitor de onzichtbare en onvoelbare weeen zag langskomen. Mijn ontsluiting ging prima: ik begon al met 3 cm, tijdens de storm was het door het schrap zetten maar 4 cm, en toen c.a. 2 cm per uur. Ik kwam weer een beetje bij, kon met een aantal mensen praten, en kreeg nog een beetje extra russtijd om te kijken of zoonlief zo diep mogelijk kon indalen om het traject daarna te verkorten: moest daarvoor op mijn zij liggen om hem vast te helpen voor een draai om dieper te zakken.

Ik kende alleen het verhaal dat een ruggenprik wordt uitgezet voor de persweeen omdat je die moet kunnen voelen om mee te persen. Lag me dus wel voor te bereiden op een pijnlijk laatste stuk. Toen hij goed ver was ingedaald (waarbij ik eigenlijk al pijn in mijn anus zou moeten voelen van de druk, maar zelfs dat viel erg mee), kreeg ik echter de kans om te kijken of ik zelfstandig zou kunnen persen. Dus zonder dat je de persdrang voelt wel de goede richting op werken. Lijk mij een bijzonder fijn experiment, dus ik deed mijn best, maar voelde niets, ook niet of ik veel kracht had. Gelukkig kreeg ik meteen te horen dat ik uitstekend perste, en ik mocht op deze manier doorgaan. Het was zo'n bijzonder vredige en aparte situatie: de verloskundige en de verpleegkundige waren een heel vriendelijk en rustig team, er was gedempt licht, mijn man mocht meekijken en ik was eigenlijk heel alert en in een goed humeur. Op de monitor zag je een wee aanzwellen, en dan mocht ik 3x persen, waarna we weer zachtjes pratend wachtten op de volgende piek op de monitor. Bizar dat dat een bevalling was!

Al erg snel na het persen zeiden ze dat je blonde haartjes kon zien. Ze schatten in dat ik het redelijk snel zou kunnen, en het voelde als een heel groot succesverhaal: mijn man heeft af en toe een foto tussendoor gemaakt om zelf thuis te kunnen bekijken, wat een hele dierbare reportage heeft opgeleverd. Het enige dat niet op de foto's staat is dat ik echt vlak voor het einde, toen het hoofje al stond, mijn hele lunch en fruitsnack uitkotste. Toen moest ik even gedweild De electrode op het hoofd van zoon brak op het laatst, dus toen werd alle apparatuur maar afgekoppeld, en werd er alleen af en toe met een losse meter gecheckt of zijn hartslag goed bleef.

Mijn man mocht het kindje zelf aanpakken en op mijn buik leggen. Daarna was het bewonderen, navelstreng doorknippen, hechten (3 inwendig en 2 uitwendig) onder invloed van de ruggenprik. Na het douchen ging mijn man naar huis: ik wilde wel graag de eerste nacht blijven met onze zoon.

Hele fijne eerste nacht gehad: goed begeleid, zoon is een natuurtalent voor borstvoeding. Hij was allen lang bewegelijk en onrustig 'snachts, en toen is zijn glucuse gecontroleerd. Hij kreeg een beetje extra bijvoeding omdat dat wat laag was. Moeten we nu nog steeds een klein beetje doen, maar de verwachting is dat we dat snel kunnen afbouwen als de borstvoeding op gang is gekomen.

Ben uiteraard erg druk met de kleine. Kraamhulp vond ik de eerste dag beetje vervelend mens, maar vandaag had ik toch veel aan haar, en nu kan ik haar meer waarderen. Man en ik hebben een tijd samen overdag kunnen slapen terwijl zij "oppaste", dus ik hoop dat deze nacht weer goed gaat.

Bedankt voor al het meeleven. Oh ja: hij woog 3345 gr.
EN EEN HELE DIKKE HIERPDEPIEP HOERAAAAA VOOR IEMAND!!!!

van harte gefeliciteerd met je zoon en met je bijzondere bevalling.....

fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat.

Geniet van je mannetjes.
Super super iemand van harte gefeliciteerd niet veel tijd om te antwoorden lieke al de hele avond aan het huilen maar super!!!

lekker genieten

knuffel voor je mannetje
HOERAAAA VOOR IEMAND!!!

Gefeliciteerd met je zoon!! Wow, wat klinkt je bevalling 'vredig'!

Groetjes van Sjaan!
Iemand, gefeliciteerd! Ik denk dat jij de fijnste bevalling van ons allemaal hebt gehad, wat een bijzonder verhaal! Geniet van de komende periode, ik hou de hyves in de gaten!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Iemand, van harte gefeliciteerd met je Zoontje. Fijn dat alles zo goed is verlopen en dat het met de kleine man ook goed gaat. Nu lekker uitrusten en genieten van je gezin. Wat vonden de honden ervan ?
Joepie, de laatste baby is er!!!!!!!! Gefeliciteerd meid en wat is het super verlopen voor je!!

Hoe reageerden de honden? Hoe voel jij je nu?

Ik ga snel op Hyves kijken wat zijn naam is, maar het is vast heel mooi!!

Genieten meid! Wat een rijkdom, allemaal een gezonde baby!
Van harte gefeliciteerd Iemand! En wat heb je de bevalling hier mooi neergepend. Helemaal ZEN die bevalling van jou!

Vandaag lekker laten verwennen door de kraamhulp en over een paar dagen is ze alweer weg. Heeft je vriend nu ook lekker vrij?

Nogmaals van harte!!!
Iemand, VAN HARTE met jullie zoon.

En wat een prachtig bevallingsverhaal!!!
Iemand, wat een supermooi bevallingsverhaal! Gefeliciteerd met je zoon!

En verder een hele dikke voor Kaboinkie (jee wat ben jij sterk zeg!), Pluimke en Marijo. Echt niet te geloven.

Groetjes Frans (feb 2009)
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven