Geld & Recht alle pijlers

Besteding alimentatie

08-03-2010 12:37 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn exman vindt dat ik de alimentatie niet naar behoren uitgeef.

Zijn idee is dat het geld alleen naar \ voor het kind is. ( nieuwe kleding , schoolgeld e.d. ) Hij stelt dat ik het bedrag uit moet geven aan onze dochter. En dan aantoonbaar. Ik zou dus bijv. bonnen van kleding moeten bewaren, rekeningen van schoolmelk , bonnen van cadeau's enz. enz. Volgens hem mag ik bijv. geen 2e hands kleding aan mijn kind geven. ( .. ... )

( Lastig uit te leggen, ik weet ook dat het geld voor mijn dochter is, maar ik vind niet dat ik aan hem moet verantwoorden hoe het geld besteed wordt )

Volgens hem horen de vaste lasten daar niet bij.

Elke maand komt het geld binnen op de betaalrekening, waar dus boodschappen , rekeningen ( ook schoolgeld, schoolmelk, uitstapjes, kleding ect. ) e.d vanaf gaan. Zakgeld wordt er ook van betaald.

Op de grote hoop dus.

Alimentatie wordt betaald voor de kosten en lasten van het kind.

Nou staat dat heel goed helder beschreven, en van de week had ik dat artikel gevonden, maar nu ik een brief schrijf en dat nodig heb, kan ik het nergens meer vinden ( )

Is er een googlelaar die het kan vinden voor mij ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik was ws niet helemaal duidelijk dubiootje, maar we hebben echt geruild. Er is alleen "iets" tussen gekomen waardoor hij "gewoon" niet op komt dagen.

Dat er iets tussen gekomen is , heb ik dan van zo'n vriendensite gelezen niet even bellen, Tut inlichten oid. Wel nee. Gewoon niet komen. ( Dus toen vader niet kwam heb ik eerst gebeld, nemen de telefoon niet op als ik bel, daarna op die site gaan kijken of ik daar mss wat zag staan. En ja hoor, een dagje uit met zijn vriendin. )

Ik snap sowieso niet hoe je heel gemakkelijk een weekend over kan slaan als je je kind al bijna nooit ziet, maar goed.

2 jaar geleden wilde ik ook een keer ruilen ivm een familie feest aan mijn kant. Daar werd heel moeilijk over gedaan, ik moest idd maar beter plannen. Je weet toch voor bij wijze van spreken voor een heel jaar welk weekend ze wel en niet thuis is. Nou okay, je hebt ergens wel gelijk ja. Dus ik verder niet moeilijk gedaan. Tot hij 2 maanden later wilde ruilen, en ik zei: "Maar dat had je toch beter kunnen plannen dan ?" - dat had ik uiteindelijk van mijn ex "geleerd" - Grote ruzie, waarbij ik dan ook maar weer inlever. Laat ik niet moeilijk doen , ze gaat gewoon met hem mee.

Het is zo'n strijd keer op keer. Meestal reageer ik niet meer. Wat hij wil, prima allemaal. Maar het maakt me wel verdrietig idd. En plaatsvervangend verdrietig. Tut moest gisteren echt huilen omdat papa niet kwam.
quote:Belbe schreef op 14 maart 2010 @ 01:58:

nee dubiootje zo is het (bij mij) niet. Als ik een weekeind wil ruilen is het antwoord standaard nee dan moet je maar beter/anders plannen. Uiteindelijk na veel aandringen en uitleggen word er dan geruild.

Maar als hij wil ruilen dan vind hij ook dat hij de enige is die inspraak heeft als het gaat om welk weekeind ze dan wel komt (ervoor of erna dus) en als zijn voorgestelde weekeind dan niet kan omdat ik dan bijvoorbeeld al afspraken heb staan dan zegt hij af en vind hij het ook niet nodig om een ander weekeind daarv oor terug te 'krijgen'

Dus dan komt het op mijn dochter over alsof zij dan even niet belangrijk is voor pappa en hij haar niet wilt zien. Ik ga daar dan niet in mee, maar ja ze ziet het dus wel zo.Als ik het zo hoor, gaat je ex dus nogal manipulatief om met de omgangsregeling en is je dochter daar de dupe van.
Ga in therapie!
Boro, ik begrijp heel goed dat je verdrietig bent, het is ook erg om je kind zo teleurgesteld te zien. Maar toch snap ik je niet helemaal. Je kiest er toch zelf voor om hem het steeds op zijn manier te laten doen? Dat je zijn gedrag niet kan veranderen snap ik, maar jij kiest zelf voor deze houding die jou en je dochter verdriet doet. Ben je verdrietig over zijn houding of ook over je eigen wat-hij-wil-houding? Of heb je die houding meer omdat je het anders ook niet weet?
Ga in therapie!
Waarom doe je jezelf de kwelling aan van je ex op een vriendensite hebben/bekijken? Nou ben ik sowieso De Grote Anti als het gaat om dat soort virtueel gedoe (sprak de forumjunk ), maar in het geval van beëindigde relaties ben ik dat in het kwadraat. No good can come from that. Zéker als ik jouw insteek in zaken zo lees. Het verneukeratieve is namelijk dat jij in je grote drang om te anticiperen op zijn gedrag alle informatie die je krijgt inzet om een volgende stap zo harmonieus mogelijk te laten verlopen.

Met andere woorden, wanneer jij leest dat hij een dag weg is met zijn vriendin, dan schakel je meteen over naar Plan B. Omdat je dat al paraat hebt, of omdat je zo intens gewend bent om de steken die hij laat vallen op te halen (jahaa, een steek haal je op! oma heeft deze zin zelf ook drie keer herlezen ). Bottom line is dat jij nooit met je handen in het haar zit ten opzichte van hem. Je communicatie 'mist' daardoor een belangrijke emotie. Dat komt hem prima uit. Hij kan iedere afspraak wijzigen. Als iemand hem iets vraagt dat eigenlijk niet kan is niet alleen zijn gedachte, maar ook zijn gevoel daarbij 'Dat komt wel goed, dat kan wel'.

In dat opzicht ben ik het wel met Dubiootje eens, je maakt het jezelf moeilijker dan nodig, en hem (véél!) makkelijker dan de verantwoordelijkheid die hij gewoon zou moeten dragen.

Ik snap je angst wel heel goed hoor. Been there zeg maar, en eigenlijk plakt de voetzool van mijn ene been er nog weleens in vast. Zodra je je grenzen beter gaat stellen op de plaatsen waar ze horen (!!!) (dus niet op een verwende ex vrouwen plek, want die zit alleen tussen jouw oren zo dicht bij waar je nu bent, in de realteit is 'ie zo ver weg dat zelfs als je je ogen tot spleetjes knijpt je hem nog niet kunt zien) zal je zelf ook een paar keer flink op je neus kijken. Want de slampampers weten altijd hééééééééél goed het bloed onder je nagels vandaan te toveren met het 'spiegelen' ( :puke: ) van strakke grensbewaking. Maar uit-ein-de-lijk levert het wel op wat je graag wil hebben: meer vadertijd voor Tut, èn meer ruimte voor jouw dingen op jouw momenten (en ja, het is vanzelfsprekend dat je die nodig hebt, en nee, dat maakt je geen ontaarde moeder).
*prijst haar ex c.q. vader van haar kinderen de hemel in*

Dames wat een gezeik zeg met die vaders, ik heb niets te klagen en krijg dat ook vaak te horen van omstanders maar besef het niet altijd omdat het zo logisch lijkt dat je samen voor de kinderen zorgt, ook als je uit elkaar bent. Niet dus, dat lees ik hier weer eens. Sterkte want het zal niet altijd meevallen.
Het meest rottige van de hele situatie is, dat je gewoonweg een tegenstander in het leven hebt die er niet voor terug deinst om ten koste van jullie kinderen te handelen.... en dan nog zwààr in z'n gelijk meent te staan ook.

Echt, ik ben een vredelievend mens, heb jàren over me heen laten lopen, en nu? Nu ben ik zo'n haatdragend mens geworden dat oprecht hoopt dat Ex op korte termijn... afijn, da ga'k maar nie invulle nie...
Stom ook van mij om idd op die site van hem te kijken, dat weet ik, maar toch he Dan zit tut te wachten, hij neemt zijn telefoon niet op, en dan weet ik nog 1 manier om te kijken of hij wel van plan is op te komen dagen.

Stomme zelfkastijding

Maar ook dat is verleden tijd.

Kakhoofd. :-)
Ik heb idd altijd een plan B klaarstaan, of het nou is dat een oma tut kan halen, dat ik dan wel thuis blijf, of dat we tut mee nemen, wat dan ook. Ik zorg er altijd voor dat er een plan is.

En hij weet dat ook.

Ik ga een cursus grenzen bewaking doen, en hoe word ik harder maar blijf ik toch rechtvaardig
anoniem_554 wijzigde dit bericht op 16-03-2010 19:50
Reden: En een cursusje d's t's dt's kan ook geen kwaad X-D
% gewijzigd
Hoe gaat dat ruilen dan in zijn werk, Boro? Stelt je ex de nieuwe datum voor en komt hij dan gewoon niet opdagen?

Cursus grensbewaking: goed idee! Informeer eens bij de marechaussee
Ga in therapie!
quote:borodini schreef op 16 maart 2010 @ 12:46:

Ik heb idd altijd een plan B klaarstaan, of het nou is dat een oma tut kan halen, dat ik dan wel thuis blijf, of dat we tut mee nemen, wat dan ook. Ik zorg er altijd voor dat er een plan is.

En hij weet dat ook.

Ik ga een cursus grenzen bewaking doen, en hoe wordt ik harder maar blijf ik toch rechtvaardig Ik ga een cursus grenzen bewaking doen, en hoe wordt ik harder maar blijf ik toch rechtvaardig

Ik doe mee!
Ik ben net deel I van de cursus in praktijk aan het brengen. Ik weet niet zeker of ik mijn diploma wel verdiend hebt .
Praktijkervaring is een bijzonder zwaarwegend facet in het geheel.... Het rechtvaardig blijven delft derhalve het onderspit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven