Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Als zomertijd uit is begin ik 'het dagboek van bridget Jones'. Vond de film erg leuk, nu maar eens het boek lezen.
Ik ben bezig in Ik haal je op en neem je mee,ben pas begonnen maar ik vind het wel al leuk.

Afgelopen week Van twee kanten van Rene Appel gelezen maar dat was niks bijzonders,beetje voorspelbaar ook.
Ik vond het een mooi boek Dolfje, heb Ik ben niet bang van hem inmiddels ook gelezen en nu Zo god het wil besteld. ik vind dat hij mooi schrijft.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Gisteravond begonnen in "Kafka on the shore" van Haruki Murakami. Kreeg hem voor mijn verjaardag omdat het een heel goed boek zou zijn dus mijn verwachtingen zijn hooggespannen.
[quote]dolfje schreef op 14 mei 2010 @ 13:42:

Ik ben bezig in Ik haal je op en neem je mee,ben pas begonnen maar ik vind het wel al leuk.

Heb ik laatst gekocht, maar ben nog in een ander boek bezig.
quote:dolfje schreef op 14 mei 2010 @ 13:42:

Afgelopen week Van twee kanten van Rene Appel gelezen maar dat was niks bijzonders,beetje voorspelbaar ook.Ja, had ik ook. Ben eigenlijk alweer vergeten waar het over ging...
@Diesel3 - Ik heb 'Onder volwassenen' uit, ik vond het een mooi boek...! Echt wel een aanrader voor op vakantie of voor tijdens een lui weekend of zo.

Ik lees nu 'Lang leve de liefde' van Marte Kaan, non-fictie over de schaduwkind kant van liefde.

Verder heb ik gister nog aangeschaft:

-Nietzsche en Kant lezen de krant

-Het verhaal van de Minne

-Izak (van Thomese)

Die laatste heb ik al gelezen en vond ik erg mooi, dus ik wilde hem ook graag zelf hebben.
fiorah wijzigde dit bericht op 15-05-2010 13:10
Reden: slechte Marte Kaan en Thomese combinatie
% gewijzigd
quote:GeorgieBrown schreef op 09 mei 2010 @ 00:01:

N.a.v. de enthousiaste reacties in dit topic heb ik 'De Reiziger' uit de bieb gehaald. Vraag me af of 't iets voor mij is, maar dat ga ik snel genoeg ontdekken.Erg leuk boek! Eigenlijk is de hele serie erg leuk!
Vanavond dus beginnen met Bridget Jones Diary.

Zomertijd vond ik helemaal niet slecht, misschien ben ik eenmaal niet zo kritisch ..
quote:Teigera schreef op 14 mei 2010 @ 23:02:

Gisteravond begonnen in "Kafka on the shore" van Haruki Murakami. Kreeg hem voor mijn verjaardag omdat het een heel goed boek zou zijn dus mijn verwachtingen zijn hooggespannen.

Ooohhh, doe even een update als je het een goed boek vind. Ik heb het in de kast staan en zoek motivatie om ermee te beginnen. Maar als je het niets vindt, doe dan vooral geen update, want dan verlies ik mijn laatste restje motivatie!

Net uit: Dochter van Agadir; mooi, tragisch, verdrietig en akelig realistisch, met foto's!

Nu aan het lezen; Een goede man slaat soms zijn vrouw, van Joris Luyendijk, die gaat proberen te integreren in Cairo, het hart van de Islam. Erg boeiend en ontnuchterend boek tot dusver.

In de vakantie the boy with the striped pyjama's gelezen, vrij waardeloos en simplistisch, wel leuk voor mijn dochter van 12, die heeft hem in 1 ruk uitgelezen.
Ik heb hier ook iets liggen van Murakami, maar het heeft me nog niet gegrepen. Iets om te lezen, wanneer ik niks anders meer heb liggen.

Ik haal je op, ik neem je mee, inmiddels ook gelezen, maar het viel me niet helemaal mee. Vond het wel leuk, maar omdat ik er zoveel over gehoord had, waren de verwachtingen te hoog.

Ik lees nu 'The shadow of the wind', erg mooi.

GB, wat vind je van de Reiziger? Ik vind het erg mooi, mis nu alleen nog het laatste deel uit de serie.

Teigera, Everything is Illuminated misschien maar eens proberen.
Ik ben nog bezig in "Kafka on the shore". Ik heb niet dagelijks tijd om te lezen dus het komt er niet altijd van, maar ik ben inmiddels zo'n 14 hoofdstukken ver (zit ongeveer op een kwart a een derde van het boek). Ik vind het heel bijzonder, het is afwisselend, je snapt er geen hout van (althans ik niet) en langzamerhand kom je meer en meer te weten. En toch, ondanks dat ik er nog maar weinig van begrijp, leefde ik wel meteen mee met de hoofdpersonen.

Ik vind het dus een aanrader. Sasati en Fiorah, gewoon proberen!
Ik lees nu De Importbruid van Hulya Cigdem.

Vind 't zeer de moeite waard. Interessant om eens een kijkje te kunnen nemen in een cultuur waar ik niets van weet. Ik heb meer dan eens met open mond de pagina's (digitaal) omgeslagen en kon het maar niet weg leggen... Nog zo'n 20 pagina's en dan is 'ie (helaas) uit.
Ik lees niks, en ik snap niet waarom niet. Af en toe lees ik wel 'Lang leve de liefde' van Marte Kaan. Maar dat is geen fictie en dus kan ik het niet achter elkaar doorlezen.
Ik haal je op,ik neem je mee vond ik leuk,ga zeker de andere boeken ook eens lezen die hij geschreven heeft.

Daarna de nieuwe Simone v/d Vlugt gelezen,lekker wegleesboek voor in de zon.
Ik ben begonnen in de autobiografie van Andre Agassi - Open. Tennis vond en vind ik helemaal niet boeiend (hij ook niet zo is gebleken), maar ik ben toch wel nieuwsgierig achter de persoon Agassi zoals iedereen hem kent van tv.

Heeft iemand het gelezen en wat vond je van het boek?
Ik ben vanmorgen begonnen in de nieuwste van Marianne en Theo Hoogstraten(ben de titel even kwijt) heb Lokvrouw van hun gelezen en dat las wel lekker weg.
quote:Teigera schreef op 22 mei 2010 @ 00:02:

Ik ben nog bezig in "Kafka on the shore". Ik heb niet dagelijks tijd om te lezen dus het komt er niet altijd van, maar ik ben inmiddels zo'n 14 hoofdstukken ver (zit ongeveer op een kwart a een derde van het boek). Ik vind het heel bijzonder, het is afwisselend, je snapt er geen hout van (althans ik niet) en langzamerhand kom je meer en meer te weten. En toch, ondanks dat ik er nog maar weinig van begrijp, leefde ik wel meteen mee met de hoofdpersonen.

Ik vind het dus een aanrader. Sasati en Fiorah, gewoon proberen!Ik ben er een tijdje geleden in begonnen. Snap er echt geen bal van. Het is de moeite van het verder lezen dus waard? Norwegian Wood van Murakami vond ik daarentegen weer prachtig. Heb ook de Vogelmankronieken gelezen..ook zo apart..
Ik heb de Heelmeesters van Abraham Vergheese net uit. Wat een schitterend boek..dikke pil, jammer dat hij uit is. Heb vaak moeite met een volgend boek als het vorige zo'n indruk maakt..
Kafka on the shore heb ik wel uitgelezen, al weer een tijdje leden.

Ik had bij dat boek ook in het begin even een 'leesdip' maar aangezien ik de rest van zijn boeken die ik verder gelezen heb goed vond, kon ik me niet voorstellen dat dit een 'slecht' boek zou zijn en heb ik dus gewoon doorgelezen, waar ik zeker geen spijt van heb. Vind wel dat er wat mindere stukken in zitten, maar over het algemeen vond ik Kafka on the Shore toch ook weer mooi.

Ben vandaag net begonnen met het lezen van 'Good Omens' van Terry Pratchett en Neil Gaiman. Of ja, ik ben inmiddels al weer op de helft, dus zal wel niet lang meer duren voor 'ie uit is.

Ik was ook begonnen in Knielen op een bed violen van Jan Siebelink, maar ik kom daar echt zo niet doorheen. Is echt niet mijn boek.Dus als iemand dat boek nog wil hebben....
Tip: Zoeken naar Lena van Maureen Myant.

Heel mooi.

Ik ben nu bezig in Meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap
Tip: Zoeken naar Lena van Maureen Myant.

Heel mooi.

Ik ben nu bezig in Meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap
heb laatst de nieuwe van Simone vd Vlugt uit.

vond hem op een of andere manier niet haar beste.

heb nog wel een lijstje mooie boeken die ik laatst gelezen heb:

-een keukenmeidenroman (je zou denken een 'chicklit',

niets is minder waar)

-de as van mijn moeder (autobiografisch)

-de garnalenpelster

echt hele mooie boeken, maar niet echt leuke onderwerpen,

vooral de as van mijn moeder, daar werd ik echt ziek van.

toch een heel mooi boek...

oww en die van Khaled Hosseini of zoiets (van de vliegeraar)

is ook erg mooi, ben de titel ff kwijt....

nu begonnen (althans doe een poging) met de overgave van Arthur japin. heb eerlijk gezegd het vermoeden dat ik er niet door heen ga komen. kent iemand dit boek? is ut wat??
quote:Chatterly schreef op 23 mei 2010 @ 18:51:

[...]

Ik ben er een tijdje geleden in begonnen. Snap er echt geen bal van. Het is de moeite van het verder lezen dus waard? Norwegian Wood van Murakami vond ik daarentegen weer prachtig. Heb ook de Vogelmankronieken gelezen..ook zo apart..

Ik ben inmiddels over de helft in "Kafka on the shore" van Murakami. Het wordt steeds intrigerender en spannender. En gelukkig, langzamerhand begin ik steeds meer van het verhaal te begrijpen! Voor mij is dit het eerste boek dat ik van hem lees. Ik ben zeker benieuwd naar meer!

@Missphoebe: de Overgave van Japin is zeker wat! Gewoon doorlezen, het is een mooi boek. Het raakte me echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven