Geld & Recht alle pijlers

verkeerd pinbedrag

01-06-2010 19:00 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laats gepind en dat was toen ik thuis kwam te weinig nu heb ik een mail van de bank gekregen dat ik me moet melden bij de winkel maar ik vind dit raar kunnen die zomaar mijn gegevens krijgen hun hebben de fout gemaakt en het pin bedrag verkeerd ingetoetst
quote:yathibiyya schreef op 01 juni 2010 @ 20:12:

Ooh Lieve, ik weet wel zeker dat ik niet terug was gegaan.. Nou 'shoot me'!

Ja, ik denk dat ik het ook niet zou doen.

Ik heb trouwens bij Ikea eens een heel servies voor niks gehad (kwam ik thuis achter), er stonden veel andere dingen op de kassabon en het servies was niet aangeslagen. Ben ik ook niet teruggegaan. Tja, ik vind echt dat ze dan maar beter moeten opletten. En ja, eerlijk is eerlijk, als ze teveel aanslaan, ga ik wel terug.
Celeone,

maar TS is in gebreke gebleven door een fout van de winkelier. Hoe zit dat dan?
Perfectionisme is niet perfect...
@ Celeona dat recht bestaat niet nog jarenlang maar daar staat een redelijk termijn op.

Ligt ook aan de verkoop overeenkomst.
..popcorn?
quote:ikwilafvallen schreef op 01 juni 2010 @ 20:17:

[...]

Naja, ik staak deze discussie maar denk ik. Komen we niet uit Eens!
quote:Broedkippetje schreef op 01 juni 2010 @ 20:14:

Iris, waarom noem je Vikki star als jullie beiden bij je mening blijven? Dan kun je jezelf toch net zo goed star noemen?

Ze mag het toch niet met je eens zijn?

Vikki heeft zelf aangegeven dat het niets met "een mening" te maken heeft. Dit heeft ze gepost om 19:52:

Het gaat er helemaal niet om wat ik vínd of wat jij víndt! Het ís diefstal.

Ongeacht iemands mening daar over, sorry!
Definitie van diefstal

Diefstal is een strafrechtelijk delict dat bestaat uit het op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom.

TO heeft niet onrechtmatige wijze eigenhandig andermans eigendom in bezit genomen.

Zijn we eruit v.w.b. diefstal?
Tjeez zeg, 9 pagina's op 1 berichtje van TO
quote:ikwilafvallen schreef op 01 juni 2010 @ 20:17:

[...]

Naja, ik staak deze discussie maar denk ik. Komen we niet uit Ik haak in.
anoniem_33505 wijzigde dit bericht op 01-06-2010 20:20
Reden: smiley toegevoegd.
% gewijzigd
Diefstal is het niet, al was het alleen maar omdat het niet met opzet is gedaan.
quote:Lieve1976 schreef op 01 juni 2010 @ 20:18:

[...]

Ja, ik denk dat ik het ook niet zou doen.

Ik heb trouwens bij Ikea eens een heel servies voor niks gehad (kwam ik thuis achter), er stonden veel andere dingen op de kassabon en het servies was niet aangeslagen. Ben ik ook niet teruggegaan. Tja, ik vind echt dat ze dan maar beter moeten opletten. En ja, eerlijk is eerlijk, als ze teveel aanslaan, ga ik wel terug.

Daar snap ik dus niks van. Dan moet je ook niet zeuren als je te veel hebt betaald.

In een ander topic over iemand die te weinig had betaald werden ook al zulke dingen gezegd.

Als ik te veel betaal ga ik terug, als ik te weinig betaal ook.
Waar is TO?
quote:domnaiefmutsje schreef op 01 juni 2010 @ 20:19:

Tjeez zeg, 9 pagina's op 1 berichtje van TO Tja, je moet het begrip diefstal niet onderschatten ;)
quote:Iris26 schreef op 01 juni 2010 @ 20:20:

[...]

Ik haak in. Succes dan maar.
Je kunt beter contant betalen weten ze niet wie je bent.
quote:Soppie300 schreef op 01 juni 2010 @ 19:40:

[...]

nou sorry hoor, dit soort fouten kwam bij ons toch echt voor rekening van baas. Als ik dat uit eigen zak had moeten betalen had ik het geen 7 jaar volgehouden bij de kassa.

Begrijp ik! Maar in het verleden waren er wel eens vriendjes van winkelmedewerkers langsgekomen waarbij 'per ongeluk' een lager bedrag werd ingetoetst...

In dit geval is het strafbaar, want met voorbedachte rade! Maar wanneer een cassiere niet goed oplet en er later achter komt dat de klant te weinig heeft betaald ligt het aan het geweten van de klant of deze het verschil komt betalen.
Nou ik snap best dat dit reacties opleverd maar nu doet iedereen of die Roomser is dan de paus als je wisselgeld terug krijgt en dat is teveel dan zeg je het ook niet of je ziet het later pas in je portemonnee. Ik vind het raar als ik iemand een rekening stuur en kom er later achter dat het een foute is kan ik er ook geen rekening achter aan sturen met het verzoek om de vergeten artikelen te betalen
Nola, dat recht bestaat wel jarenlang. Ik weet niet precies hoe lang, maar in ieder geval meer dan vijf en dat noem ik jarenlang.
De bank wordt door de gedupeerde winkelier verzocht om te bemiddelen met het verzoek om het resterende bedrag te betalen en zoals eerder vermeld heeft die klant de keuze om dit wel of niet te doen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik pak popcorn.. oh nee dat mocht niet meer he.

@ ninon: ik ben er wel over uit in ieder geval haha.

Nee het is juridisch gezien geen diefstal.

Ja het kan een geschil zijn in verkoop overeenkomst.

Is het in moraal opzicht wel diefstal?

Ik vat het even samen haha
..popcorn?
quote:Iris26 schreef op 01 juni 2010 @ 20:21:

Waar is TO?Op het Radarforum, misschien krijgt ze daar wel een duidelijk antwoord Ik wilde even googlen en zag dat ze het daar ook gepost had.
quote:Celeone schreef op 01 juni 2010 @ 20:20:

Diefstal is het niet, al was het alleen maar omdat het niet met opzet is gedaan.De dief heeft wel met opzet het verschuldigde niet (na erop gewezen te zijn) betaald.

Maar goed, ik ben er klaar mee...... geef het op.
En die wiki-definitie van diefstal is niet gelijk aan de strafrechtelijke definitie van diefstal.
quote:dese26 schreef op 01 juni 2010 @ 20:22:

Nou ik snap best dat dit reacties opleverd maar nu doet iedereen of die Roomser is dan de paus als je wisselgeld terug krijgt en dat is teveel dan zeg je het ook niet of je ziet het later pas in je portemonnee. Ik vind het raar als ik iemand een rekening stuur en kom er later achter dat het een foute is kan ik er ook geen rekening achter aan sturen met het verzoek om de vergeten artikelen te betalenCorrectie, dan zeg jij het niet.
Maar Dese, om wat voor bedrag gaat het nu?

En het is toch niet gek dat de bank contact met je opneemt?

Oh, en wat had je gekocht?

Overigens zit ik nog eens te denken en zou ik denk ik alleen niet teruggaan als de verkoopster echt een teef was, zoals in het verhaal van Iris.

En als ik veel sympathie voor de winkel zou hebben zou ik uit mezelf wel teruggaan of bellen, maar echt niet bij iedere toko en voor ieder bedrag.
668, the neighbour of the Beast
@Nola, en al helemaal geen klapstoel!

@Ninon, ben benieuwd welke antwoorden ze daar krijgt.

@TO, nu weten we nog niet wat het verschil is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven