taalfouten in het echt

woensdag 7 juli 2010 om 14:55
quote:BosAap schreef op 07 juli 2010 @ 14:52:
[...]
Volgens mij niet. Het is alleen dat die vleeswaren behoorlijk ingewikkelde spellingen hebben.
Ik heb nog nooit een slagerij gezien waar zowel 'schnitzels' als 'saucijzen' en 'fricandeau' correct gespeld waren.
Je wilt niet weten op hoeveel verschillende manieren je 'snietsel' kunt spellen... Ach zo! ik ga er vanaf nu op letten.
[...]
Volgens mij niet. Het is alleen dat die vleeswaren behoorlijk ingewikkelde spellingen hebben.
Ik heb nog nooit een slagerij gezien waar zowel 'schnitzels' als 'saucijzen' en 'fricandeau' correct gespeld waren.
Je wilt niet weten op hoeveel verschillende manieren je 'snietsel' kunt spellen... Ach zo! ik ga er vanaf nu op letten.

woensdag 7 juli 2010 om 15:00
In de folder/menukaart van de plaatselijke shoarma stonden jaren terug meer dan 30 spel- en/of interpunctiefouten. Deze hebben vriendinnen en ik aangekruist en afgegeven aan de eigenaar. Een aantal weken later hadden ze een nieuwe folder, met nog steeds meer dan 10 spel- en/of interpunctiefouten. Inmiddels hebben ze weer een nieuwe folder en ook daar zijn fouten in terug te vinden. Toen heb ik er maar niets meer van gezegd.
woensdag 7 juli 2010 om 15:07
Ik heb me een keer tijdens een saaie zomer op het werk uitgeleefd op de site van Secretary Plus. Die pretenderen dat ze toch wel hoge kwaliteit leveren.
Heb de 53 (!!) spel- en slordigheidsfouten (niet beginnen met een hoofdletter, geen spatie tussen punt en nieuw woord) naar ze toegestuurd. Nooit iets op gehoord.
Heb de 53 (!!) spel- en slordigheidsfouten (niet beginnen met een hoofdletter, geen spatie tussen punt en nieuw woord) naar ze toegestuurd. Nooit iets op gehoord.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 7 juli 2010 om 15:08
Elke keer als ik het hoor op tv of radio. Mensen die septisch zijn over de kansen van oranje. Vind ze dan erg zielig en denk dan altijd, waarom liggen ze niet in het ziekenhuis?
Septisch is een ziekte, scepisch ben je als je twijfelt over de kansen van oranje!
Ziezo, even mijn ergernis uitgesproken.
Septisch is een ziekte, scepisch ben je als je twijfelt over de kansen van oranje!
Ziezo, even mijn ergernis uitgesproken.

woensdag 7 juli 2010 om 15:11
woensdag 7 juli 2010 om 15:11