Burn-out wie ook??? - deel 2

02-04-2010 20:12 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze... part two

Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:

hoihoi,

Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben

met een burnout/overspannen.

heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd

iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.

nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch

opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,

om ervaringen uit te wisselen e.d.

gr. Phoebe

Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:27
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Zo, moest dit topic even van ver halen.

Hoe is het met iedereen? De warme dagen weer overleefd?

@ juiaatje....zijn de schilders inmiddels klaar? Ze zijn best wel een tijd bezig geweest. Snap dat je het beu begon te raken. Wel knap dat je je grens aan heb gegeven en heb gevraagd of ze het af konden maken. Hoop dat ze dat gedaan hebben en dat je nu rust heb.

@ honingvogel......he bah...balen dat het niet zo lekker gaat. Of gaat het inmiddels al wat beter?

Heel herkenbaar dat je van alles wilt maar het gewoon niet lukt. En dat alles zo door elkaar heen gaat in je hoofd, in je gedachten, ken ik ook heel goed. Heel irritant en het geeft een erg onrustig gevoel.

Hoop dat het nu weer wat beter met je gaat.

Hier gaat het redelijk. Vind het steeds makkelijker worden om tijd voor mezelf te nemen en de boel de boel te laten. Merk ook dat ik er steeds beter mee om kan gaan om mijn grenzen te bewaken.......kan me er meer aan over geven en ook duidelijk mijn grens aangeven.

Gisteren weer 2 1/2 uur gewerkt, maar wat was het benauwd op mijn groep zeg. Heb wat afgezweet en met doekjes lopen vegen. Vind dat zo vies en schaam me dan ook wel een beetje. Mijn collega's liepen ook te zuchten dat ze het zo warm hadden maar die zweten niet zo erg. Mijn haar was op sommige plaatsen gewoon nat. Heb thuis meteen gedoucht.

Kan zo slecht tegen de warmte en vooral de benauwdheid...blegh.

Het werken ging dus ook iets minder en ben ook echt na 2 1/2 uur weg gegaan.

Hadden ook een verjaardag van een kindje dat 1 jaar werd. Degene die mentor van dat kindje is doet dan de verjaardag vieren....en de mentor dat was ik. Maar ze hadden een camera en al bij en dat zie ik normaal al niet zitten....laat staan nu.

Heb dat dus gezegd en uiteindelijk heb ik gefilmd en een andere collega het feest gevierd. Ze was er denk ik niet blij mee en een beetje chaggie.......maar ben blij dat ik het gewoon gezegd heb.

Smiddags moest ik weer naar de bedrijfsarts. Goed gesprek gehad en ik ga nu (tot mijn vakantie over 4 1/2 week) per week 2 uurtjes opbouwen als dat lukt. Ze gaat mij dan voor 25 % beter melden en dat is dan voor 7 uur. Dus ik hoef niet elke week 2 uurtjes op te gaan bouwen. Die 7 uur word ik over een aantal weken beter gemeld en die moet ik werken en de andere uren sta ik dan nog gewoon boventallig op de groep. Heb voor mezelf een schema gemaakt en wil dat donderdag na t werken even overleggen met leidinggevende.

Vandaag weer een kinderloze dag....heerlijk die rust zeg. Dochterlief is zooooo dwars op t moment.

Vanavond naar de vergadering van mijn werk.
gaat gelukkig goed!
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:29
Reden: privacy
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:27
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:28
% gewijzigd
Hey hallo allemaal,

Anderhalf jaar geleden zat ik nog diep in een burnout. Ik heb toen ook actief meegeforumd hier. Ik heb er ontzettend veel steun aan gehad. Nu dacht ik, juist omdat het nu weer goed met me gaat, laat ik eens kijken hier.

Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen! Het is ontzettend moeilijk, maar ik hoop jullie enig optimisme te kunnen brengen met mijn verhaal.

Uiteindelijk is voor mij alles weer op zn pootjes terecht gekomen, zelfs beter dan ik gehoopt had en dat wens ik jullie ook toe.

De burnout was hard en zwaar, duurde bij mij 9 maanden, maar ben er sterker uitgekomen. Heb eindelijk mijn verleden volledig in de ogen gekeken en een plekje kunnen geven. Ik weet dat er meerdere aanleidingen zijn voor een burnout en dat mijn situatie niet voor iedereen herkenbaar is. Toch hoop ik dat jullie iets hebben aan mijn schrijven hier.
Luister naar je hart, want dat klopt
Hee Joss,

Volgens mij ken ik je nog van toen op het burn out topic. Bolo schreef toen ook veel.

Fijn dat het goed gaat. Met mij ook, maar wel een hoop veranderd. Bij mij zat er ook een flinke depressie en nu dat niet de eerste keer was ben ik doorgestuurd naar een hele goede psychiater. Heb nog steeds therapie en dit keer zelf dmv een heel erg uitgebreide test tot op de bodem uitgezocht wat er speelt. Toch persoonlijkheidsstructuur van extravertie waarbij ik gevoel negeer en mezelf helemaal voorbij kan lopen.

Ben weer gereintegreerd op werk maar heb 6 maanden na mijn volledige comeback zelf besloten dat ik voorgoed kap met mijn vak. Dat was wel een proces maar zorgde uiteindelijk voor veel opluchting.

Nu nog even rust en na de zomer op zoek naar ander werk. Werk zal in ieder geval nooit meer bovenaan staan en daar ben ik heel happy mee.
Hallo Hiltje!

Wat leuk om je weer te spreken. Fijn dat het goed met je gaat.

Ik heb per ongeluk een nieuw topic geopend, was eigenlijk bedoeld als reactie op topic burnout. Al een tijdje niet meer hier geweest, gaat meteen fout, hah!

Goed dat je de keuze hebt gemaakt voor ander werk. Dat is geen gemakkelijke keuze. Doe je nu iets waar je je beter in kan vinden?

Ik heb net een nieuw huissie en heb promotie gehad op mn werk. Is achteraf toch snel gegaan! Ook al heb ik een heel onprettige jeugd gehad en spelen er nu nog een paar dingen, ik kan er nu mee omgaan en ben oprecht vrolijk. Kon ik eerder ook heel goed doen net alsof..maar dat kan ik gelukkig nu ook niet meer. Soms wel grappig om te merken wat me irriteert, dat is nog een beetje ontdekken. In mn werk als leidinggevende kom ik genoeg situaties tegen waarbij ik voor mezelf moet staan en heb ik veel aan mn levenservaring. Alles lijkt op zn plek te vallen...
klinkt als een perfecte dag!
Joss, ik ken je niet, maar wil wel even zeggen dat ik blij ben voor je. Heerlijk als alles op zijn plek lijkt te vallen. Nieuw huis, promotie, maar het belangrijkste is natuurlijk dat je je nu weer goed voelt! Ga zo door! Veel succes en geluk met alles!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb je post niet gevolgd maar vind het echt tof dat je komt schrijven hoe het met je gaat. Veel verhalen lijken met een sisser af te lopen omdat het einde en de afloop "open" zijn. Zelden dat iemand, inclusief mijzelf, de forummers informeert over de afloop of de gekozen oplossing.

Jammer eigenlijk maar heel fijn dat het met jou goed gaat!
@ joss28....wat fijn dat het zo goed met je gaat. En dat je er beter uit bent gekomen hoor ik vaker, maar is toch fijn om het van jou te horen....van iemand die ook een burn out gehad heeft.

Ik schrijf nu mee op het topic "burn out".

Ben half maart thuis komen te zitten en nu sinds 3 weken weer langzaam aan het werken aan het opbouwen......heeeeel langzaam.

Het gaat inmiddels al een stukje beter met mij, maar het was soms heel heftig. Heb hele diepe dalen gekend.

Daarbij heb ik ook 2 kleine kids (6 en 3 jaar) en dat valt ook niet altijd mee als je een burn out heb.

Ik ben weer op de goede weg en ga heeeel langzaam aan vooruit. Loop bij een psycholoog en sta op de wachtlijst voor een psychotherapeut......duurt helaas een paar maanden eer dat ik daar terecht kan.

Fijn om ook van anderen hier te lezen dat het inmiddels goed gaat. Geeft mij weer wat meer hoop.
@ juiaatje...jeetje, wat knap dat je heb lopen poetsen met dit weer.

Ik doe vaak s'avonds een doekje over de wc en even snel door het huis met een natte lap en dat is het wel. Wassen gaat gewoon door en soms even de stofzuiger door het huis. Echt poetsen komt wel weer als het minder warm is.

Dat je soms een beetje gek word van al de goede adviezen en het werken aan jezelf en de hele tijd nadenken wat nu goed voor je is heb ik ook.

Maar nu kost het veel energie om aan jezelf te werken en over dingen na te denken maar als het goed is gaan die dingen na een tijdje vanzelf....word het eigen bij je. Dat zeg ik maar tegen mezelf en hoop dan ook maar dat het zo gaat.

Hoe was het bij de bedrijfsarts?????

Jammer dat je moeder het toch vervelend vond dat je had afgezegd......maar ik begrijp dat ze het niet tegen jou gezegd heb? Wel vervelend maar je moet aan jezelf denken en heb een goede keus gemaakt vind ik. Je kan het toch uitleggen aan je moeder? Of is jouw moeder net als die van mij...zucht.

Enne...ik heb genoten van mijn kinderloze dagje hoor. Kan ik tenminste ongestoord wat rommelen in huis en wat verven en klussen. Niks geen gezeur van kids dan....heerlijk.

@ summer....bij dat 25 % beter melden heb ik wel een goed gevoel hoor. Dat gebeurt ook pas over een week of 3. Vind het van de ene kant wel spannend maar gaat wel lukken. En gaat het even wat minder dan kan ik dat aangeven. Ik krijg alle ruimte en dat is fijn. Scheelt misschien dat ik al bijna 12 1/2 jaar bij dit bedrijf werk en nooit lang ziek ben....dat ze daarom zo makkelijk doen, want dat is normaal niet hoor.

Hoe was het bij jou bij de arbo???

En daarna dus lekker relaxen in de sauna. Niks voor mij, maar kan me voorstellen dat het wel heel ontspannend is.

@ honingvogel......Ik kan je vertellen dat een burn out hebben EN kids zeker in het begin echt mega zwaar is.

Nu gaat mijn zoontje naar school en mijn dochtertje 3 dagen naar kdv....dat scheelt wel. Die dagen kon ik echt niks doen en lekker in bed liggen. Moest ze wel eerst weg brengen dus wel optijd uit bed.

De andere dagen (buiten weekend om, dan was manlief thuis) kregen ze hun eten en drinken en verder moesten ze het een beetje zelf uitzoeken. Ik kon gewoon echt niks opbrengen verder. Heb daar ook heel wat traantjes om gelaten in het begin. Gelukkig zijn ze nog klein en weten er straks helemaal niks meer van......met die gedachte troostte ik mezelf dan maar.

Ik zou trouwens wachten tot je een oproep heb van de bedrijfsarts hoor. Die heeft wel ervaring als het goed is met hoe het werken weer op te bouwen enzo. Niet te snel op eigen initiatief beslissen....of je moet het echt zo graag willen.

Anders net als ik gedaan heb eerst een paar x langs op t werk om koffie te drinken en dan misschien nog heel even blijven. Gewoon vrijblijvend en niks moet.

Dat van een lekkage ken ik ook maar al te goed. Hebben een oud huis en 2 jaar geleden met een hele erge regenbui liepen de waterstralen naar beneden langs de keukenmuur. Om eerlijk te zijn moet het nog gemaakt worden. Is ook maar 2 x per jaar ofzo dat het daar zo lekt en inderdaad kost het weer flink wat geld.

Kun je er niet zelf iets aan doen? Wij hebben bij kamer van dochter ook een lek gehad en daar bleek buiten en soort scheur te zitten die we met speciale kit dicht gemaakt hebben...lekt niet meer en kost wat minder geld.

Heb vanmiddag 4 kids rond lopen hier in huis. Vriendin van mij haar broertje is heel erg ziek en zit aan chemo enzo. Wil ze langs gaan maar met kids is dat niet zo fijn.

De oudste van haar zou toch al komen spelen...zit bij mijn zoontje in de klas. Dus haar andere zoontje neem ik ook maar mee uit school. Drukke boel dus.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:29
% gewijzigd
Even spuien hoor.

Kreeg ik vanmiddag een brief van de bedrijfsarts. Stond in wanneer ik weer een afspraak heb...pas in september na de vakantie weer. Ook over wat er in het gesprek afgesproken is. Staat er dat ze mij over 2 1 /2 week voor 25 % beter meld en dan de week voor mijn vakantie 50 %....dat laatste dacht ik dus niet hey. Is helemaal niet besproken en ter sprake gekomen.

Ik wil de laatste week voor mijn vakantie zowiezo 3 x 4 uur werken en dat is nog geen 50 %. Er komt dan weer zo een druk op mij te staan en dat zouden ze niet doen.

Morgen na het werken gesprek met leidinggevende over hoe mijn uren op de groep in te plannen....heb heel slim zelf al een soort schema gemaakt. Maar ga ook even aangeven dat ik het met die 50 % beter melden niet eens ben. Wat denken ze wel.

Zo lucht lekker op......hahaha.
honingvogel....graag gedaan hoor met het mee denken.

En er komt dus iemand kijken. Hoop voor je dat het mee valt.

En het is gelukt hoor met al die kids vandaag. Gelukkig kwam de mama ze rond 16.00 uur ophalen, want is toch wel vermoeiend hoor....vooral die jongste van haar. Die kletst de oren van je hoofd en heeft overal wat over te zeggen. Beetje vermoeiend dus.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:30
% gewijzigd
,
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:28
Reden: privacy
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:30
% gewijzigd
@ honingvogel......zeker bizar dat van de bedrijfsarts. Heb het in het gesprek op t werk aangegeven en hun zijn het met mij eens. Ik word over 2 1/2 week voor 8 uur beter gemeld. Ik werk dan de laatste 2 weken voor mijn vakantie 3 dagen van 4 uur waarvan de middelste dag ik nog boventallig op de groep sta.

De eerste week na mijn vakantie werk ik ook nog 3 x 4 uur en ook weer de middelste dag boventallig.

Dus het schema wat ik gemaakt had is goedgekeurd door het werk. Ben daar dus heel blij mee. Weer een zorg minder.

Morgen ga ik de bedrijfsarts bellen om dit tegen haar te vertellen en zeggen dat die 50 % beter melden dus niet doorgaat.

Dus je heb toch een gesprek aangevraagd? Wanneer moet je nu?

Dat reintegratieplan is bij mij ook gemaakt...na een week of 10 denk ik. Volgens mij is het niet erg als dat wat later gebeurt hoor. Ben benieuwd hoe het gesprek gaat bij jou.

Dus jouw lekkage op zolder is net zo vreemd als bij ons in de keuken.

Denk dat het met de wind te maken heeft. Dat met hele harde wind de regen een stukje omhoog geblazen word en dat daar net een klein kiertje zit....water heeft niet veel nodig. Als het niet hard waait of zachtjes regent hebben we nergens last van.

Maar moet toch een keer gemaakt worden....is natuurlijk niet goed als het soms lekt.

Wat staan er leuke dingen op jouw lijstje...hahaha.

Huizen kijken van een miljoen....schoonmaken en het nog fijn vinden ook.

@ summer........Heb het inderdaad al aangegeven en ga ook de bedrijfsarts zelf nog bellen. Vond het zo raar.

En dat schema had ik expres al gemaakt, anders laat ik me misschien weer dingen aan praten in het gesprek. Nu kon ik vertellen hoe ik het graag wil zien en dan konden hun het eventueel aanpassen, maar ze vonden het prima.

Pffff....wat een gedoe bij jou met het werk en UWV enzo. Ik heb er geen ervaring mee. Word al moe als ik aan al het geregel en onzekerheid denk.

Balen dat je de dagen weer zo slecht door komt.

Wat ik zoal doe op een dag.

Om 7.15 uur gaat de wekker en is het douchen, aankleden, kids naar school en kdv. Soms dus een paar uurtjes werken.

Veder doe ik wat wasjes, afwassen.....gewoon een beetje het huishouden.

Ben nu sinds kort weer bezig om soms wat te verven....vind ik zoooo leuk. Dingen opknappen zeg maar. Verder beetje in de tuin rommelen, heel veel internetten.

Ik MOET ook best veel omdat ik kleine kids heb. Ik blijf door hun in een ritme waar sommige dingen wel moeten gebeuren. Was in het begin een groot nadeel maar nu toch ook wel een voordeel. Ik moet mijn bed uit, eten maken, huishouden doen.

Misschien een boekje lezen??? Of gaat dat niet echt lekker? Of een film kijken.....ben je ook al snel 1 1/2 uur verder.

Moet zeggen dat ik eigenlijk bijna niet fiets of wandel. Ik kom niet veel buiten....ja, in mijn tuin. Maar beweeg genoeg.

Hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Mijn zoontje is vandaag voor het eerst op schoolreis. Was wel even slikken toen de bus vanmorgen weg reed. Was dus iets later op t werk maar dat geeft niet. Had het gezegd en sta toch boventallig.

Moet hem zo weer ophalen. Ben heel benieuwd hoe het geweest is. Hij zal wel moe zijn.
@ Sappie: Opbouwen is idd zwaar en zeker met 2 kids. (heb ik zelf niet hoor) Belangrijk is dat je eigen tempo volgt en niet die van de bedrijfsarts. Belachelijk dat die nou juist druk gaat uitoefenen. Das wel het laatste wat je nodig hebt. In ieder geval een goed teken dat je aan het opbouwen bent, dan heb je het ergste al achter de rug. Ook al gaat het allemaal niet vanzelf natuurlijk, het is nog steeds hard werken.

Het beter eruit komen lijkt een enorm cliché, maar zoals vaker met clichés wel waar, hah. Gelukkig maar in dit geval. Heel veel succes met opbouwen!
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:41
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:41
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:40
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven