Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 15 juli 2010 om 19:46
quote:Zoebie schreef op 15 juli 2010 @ 17:28:
Die van mij.
Maar ze zijn echt mooi.
Oh ja ik zoek ook veel op via Vlindernet.
En ik heb een Border Colliepup van 7 weken die ook Saar heet.
Ja die van jou ja Ik vind ze bij je horen
En ja, Saar! Ik las het, en heb haar al bewonderd! Tis een prachtpuppie!
Die van mij.
Maar ze zijn echt mooi.
Oh ja ik zoek ook veel op via Vlindernet.
En ik heb een Border Colliepup van 7 weken die ook Saar heet.
Ja die van jou ja Ik vind ze bij je horen
En ja, Saar! Ik las het, en heb haar al bewonderd! Tis een prachtpuppie!
vrijdag 16 juli 2010 om 15:42
quote:Sarah Scott schreef op 16 juli 2010 @ 08:39:
[...]
Ik had hem vorig jaar in de tuin, volgens mij toen ook hier een foto van geplaatst.Ja, dat weet ik nog! Ik wou dat er eens 1 in mijn tuin kwam. Ik heb veel nachtvlinders maar allemaal van die bruine saaierds.
[...]
Ik had hem vorig jaar in de tuin, volgens mij toen ook hier een foto van geplaatst.Ja, dat weet ik nog! Ik wou dat er eens 1 in mijn tuin kwam. Ik heb veel nachtvlinders maar allemaal van die bruine saaierds.
zaterdag 17 juli 2010 om 07:41
Ik heb vooral veel wit-soorten. Maar vorig jaar was het wel drukker met alle Distelvlinders erbij. Ik heb voor volgende week een excursie gepland voor mezelf op internet vond ik een een vlinderrijke plek op de heide hier vlakbij, dus daar wil ik deze week eens gaan kijken.
zaterdag 17 juli 2010 om 12:25
quote:Zoebie schreef op 17 juli 2010 @ 10:01:
[...]
Ja wat gek dat we nog geen Distelvlinders hebben gezien. Vorig jaar waren er zoveel.het heeft te maken met een bepaalde stroming in de lucht waardoor ze noordelijker komen dan ze normaal zitten. Ik heb er in Frankrijk wel een aantal gezien.
[...]
Ja wat gek dat we nog geen Distelvlinders hebben gezien. Vorig jaar waren er zoveel.het heeft te maken met een bepaalde stroming in de lucht waardoor ze noordelijker komen dan ze normaal zitten. Ik heb er in Frankrijk wel een aantal gezien.
dinsdag 20 juli 2010 om 16:35
Afgelopen weekend twee keer een koninginnepage gezien.
En dan denk ik steeds: die was van jou, Zoebie, want de afstand tussen jouw en mijn woonplaats moeten ze kunnen vliegen. Dat is niet zo ver.
Ik hoorde op radio Brabant iemand heel trots vertellen ook een koninginnepage gezien te hebben, de eerste sinds 1972! Haha, dacht ik, binnenkort zie je er veel meer, want Zoebie heeft er een heleboel succesvol laten opgroeien.
En dan denk ik steeds: die was van jou, Zoebie, want de afstand tussen jouw en mijn woonplaats moeten ze kunnen vliegen. Dat is niet zo ver.
Ik hoorde op radio Brabant iemand heel trots vertellen ook een koninginnepage gezien te hebben, de eerste sinds 1972! Haha, dacht ik, binnenkort zie je er veel meer, want Zoebie heeft er een heleboel succesvol laten opgroeien.
dinsdag 20 juli 2010 om 16:39
wat leuk Duet. Ik zie ze nu ook steeds vaker komen en vanmorgen waren er twee aan het paren boven onze tuin. Hilltopping noemen ze dat. Ze paren hoog in de lucht. Ik ben mijn wortelenloof al aan het bekijken maar nog geen eitjes of rupsen te zien. Ben benieuwd of er wat komt in onze tuin.
Vanmorgen zat er een kleintje in de vlinderstruik. Die kon wel van mij zijn dacht ik nog.
Vanmorgen zat er een kleintje in de vlinderstruik. Die kon wel van mij zijn dacht ik nog.
dinsdag 20 juli 2010 om 21:59
Ik zat gisteravond nog even in mijn tuin te lezen, toen er een atalanta kwam aan vliegen. Zat eerst op mijn tafel, met zijn vleugels naar de zon. Even later kwam hij (of zij) op mijn boek zitten die ik in mijn handen hield! Heeft er wel een paar minuten gezeten. Later kwam hij zelfs op mij zitten (had iets met felle kleuren aan, mss dat het daar door kwam?) Heel apart, had ik nog niet eerder meegemaakt.
dinsdag 20 juli 2010 om 22:01
dinsdag 20 juli 2010 om 22:07
Zoebie? Niet veel distelvlinders? Wij kwamen er in om dit jaar! (westen langs de kust).
Oh en wat ben ik jaloers op jullie koninginnepages... Die komen hier dus echt niet voor.
Wat we wel hebben is een ware explosie aan nachtvlinders. Nog nooit in mijn leven heb ik er zoveel gezien! Voor het grootste gedeelte allemaal huismoeders.
Ik van de week wel een prachtig plaatje geschoten van een kolibrievlinder op de lavendel. Heb ik even wat moeite voor moeten doen, want men wat was dat ding snel en moeilijk te fotograferen! Zal binnenkort mijn fototoestel even legen en hem hier plaatsen! Oh en ik had ook een grote duinparelmoer! Blijf ik ook bijzonder vinden! 3 weken terug was ik op mijn werk getuige van de geboorte van duizenden sint jansvlinders! Prachtig gezicht. Heb wel 2 uur verwonderend om me heen zitten kijken!
Oh en wat ben ik jaloers op jullie koninginnepages... Die komen hier dus echt niet voor.
Wat we wel hebben is een ware explosie aan nachtvlinders. Nog nooit in mijn leven heb ik er zoveel gezien! Voor het grootste gedeelte allemaal huismoeders.
Ik van de week wel een prachtig plaatje geschoten van een kolibrievlinder op de lavendel. Heb ik even wat moeite voor moeten doen, want men wat was dat ding snel en moeilijk te fotograferen! Zal binnenkort mijn fototoestel even legen en hem hier plaatsen! Oh en ik had ook een grote duinparelmoer! Blijf ik ook bijzonder vinden! 3 weken terug was ik op mijn werk getuige van de geboorte van duizenden sint jansvlinders! Prachtig gezicht. Heb wel 2 uur verwonderend om me heen zitten kijken!
dinsdag 20 juli 2010 om 22:20
Joehoee Marielle! Jij hier?
Weten jullie nog dat ik zei dat ik vorig jaar zo'n Avondrood in de tuin had? Ik kwam vanavond terug van een korte Friesland-vakantie en natuurlijk ging ik als eerste de tuin ff checken.
Mogen jullie raden wat ik daar zag vliegen! Tsssk!
Een mini-Avondroodje! Natuurlijk snel naar binnen voor de cam en uiteraard was ie weer weg toen ik foto-klaar was, maar ik heb zo'n vermoeden dattie nog wel weer terug komt.
Weten jullie nog dat ik zei dat ik vorig jaar zo'n Avondrood in de tuin had? Ik kwam vanavond terug van een korte Friesland-vakantie en natuurlijk ging ik als eerste de tuin ff checken.
Mogen jullie raden wat ik daar zag vliegen! Tsssk!
Een mini-Avondroodje! Natuurlijk snel naar binnen voor de cam en uiteraard was ie weer weg toen ik foto-klaar was, maar ik heb zo'n vermoeden dattie nog wel weer terug komt.
dinsdag 20 juli 2010 om 22:35