Vlinder - spot - topic

14-06-2009 09:28 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.

Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?

Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind die spotted ook mooier, eerlijkgezegd.

Maar die zijn toch heel groot, of heb ik nu de verkeerde voor me?
Ja klopt, deze worden idd groot. Ik kan alleen nergens vinden hóe groot. Passen ze goed bij de hond. Die staan hun mannetje wel. Hoop ik dan want Tara is een beetje enthousiast bij tijd en wijle. Maar ook een hele grote kip die niks durft en achter me wegkruipt als we een kat tegenkomen die blijft zitten. Angsthaas. Ruimte hebben ze hier genoeg. 3 verdiepingen om rond te banjeren.
Ik ben trouwens gisteren naar het Voorsterbos (Kraggenburg) geweest. Voor vlinderliefhebbers wel een aanrader. Er zitten echt heel heel heel veel vlinders! Ik heb wel steeds dezelfden gezien, vooral veel Koevinkjes, Bonte zandoogjes en Porseleinvlinders. En, de Grote Weerschijnvlinder komt er voor. Die heb ik helaas niet gezien, maar ik denk dat ik in augustus ofzo nog een keer ga wandelen daar. Ik zal vanavond even de foto's plaatsen.

Ik heb vandaag in mijn tuin een heel klein blauw vlindertje gespot. Hij zag er zoals hier boven ongeveer uit. Iemand enig idee welke vlinder dat is?

Verders zie ik dit jaar heel weinig vlinders in mijn tuin, een enkele atalanta of koolwitje maar dan houdt het op. Ik zie dit jaar wel heel veel libelle's.
Friezinnetje, grote kans dat het een Boomblauwtje was!

Oh, zou best kunnen, Male. Heb geen idee. Het is een heel klein vlindertje. Maar had hem nog nooit eerder gezien.
De koninginnepages zijn in onze tuin aan het paren.

Mal op Bo's topic staan rupsen. Weet jij van welke soort?
Hier nog 1 (of nouja, 2 dus )

Ik denk dat ze van het Koolwitje zijn....maar ik twijfel.

Het lijkt op een koolwitje Saar.

Deze heb ik van vlindernet afgehaald.

Ik was nog op zoek naar Bo's rups.

rupsen koolwitj

Even de link want het plaatje doet het niet.
En toch.....volgens mij is de tekening net iets anders, de mijne iets geliger en wat meer haar....of ligt dat aan mij?
De helemaal rechtse van de middelste rij van de link lijkt er wel veel op.

(Snap je het nog)?
Eén keer is genoeg hé.
Porseleinvlinder:

Koevinkjes:

Bont Zandoogje:

Dikkopje:

In mijn eigen tuin, mijn allereerste Citroenvlinder.

quote:Zoebie schreef op 01 augustus 2010 @ 18:18:

De helemaal rechtse van de middelste rij van de link lijkt er wel veel op.

(Snap je het nog)?

Ja ik snap het nog

En is ook zo inderdaad. Zou het komen doordat die foto ook in DL is gemaakt?
Male mooie foto's!! Allemaal uit eigen tuin? Gaaf hoor!

Mooie clematis ook trouwens *jaloers*
quote:Sarah Scott schreef op 01 augustus 2010 @ 22:24:

Male mooie foto's!! Allemaal uit eigen tuin? Gaaf hoor!

Mooie clematis ook trouwens *jaloers*

Nee, alleen de Clematis is in de eigen tuin. Het is een laatbloeier trouwens. Ik heb hem gemengd met een witte vloegbloeier.

De anderen waren in het bos. Maar daar durf ik ook zowat niet meer te komen met al die nare teken. 2 weken terug had Mr J er al 1 en ik gisteren.
Tekenspray kopen! Werkt super (gebruik ik zelf ook als ik in de tuin aan t werk ga)

Deze gebruik ik, dacht dat ik hem bij Etos of Kruitvat heb gekocht
Waar kan je dat kopen, bij de drogist?

Ze zaten allebei nog niet vast hoor, dus op tijd gezien.

Maar ik vind ze zo goor, en bij Mr J niet gevaarloos als ze Lyme bij zich dragen.
Ah, crosspost
Ja juist vanwege Mr J Ik doe altijd een keer spuiten bij de enkels en een keer bovenaan de rug. Hier nog geen teken gehad en ze zitten er bij bosjes (helaas....maarja veeeeeel bomen).
Bedankt voor de tip!!!
YW!
Raar hé al die teken tegenwoordig. Onze kat heeft er ook steeds. Maar ja die zwerft hier nogal rond.

Met de honden valt het gelukkig mee. Alleen als we in het bos zijn geweest even checken. Bah, teken op je lijf. wat zijn het toch een viezige dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven