Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
x
Hey, wat leuk om te lezen wat jullie allemaal voor werk doen!

Ik heb trouwens nog helemaal geen last van pre-menstruele klachten, zoals ik altijd heb. 'Normaal' heb ik een week voor ongesteld moet worden al flink last van mijn borsten, nu helemaal niet. En heb over 5 dgn. m'n NOD al.

Maar goed, wat niet is kan nog komen hè! Hoop het niet natuurlijk! Maar zo wel, dan is dat ook geen ramp hoor.
he wat grappig Tommie, ik heb het al sinds een dag voor mijn NOD telkens koud, maar ik had nog niet gevonden dat dat ook een kwaaltje was. Ik pak me 's avonds lekker in twee truien in en dan nog een dekentje over mijn benen en een kat op schoot, dan krijg ik het wel lekker warm Maar zoals je zegt veel beter dan overgeven.

Gisteren heb ik mijn moeder verteld dat ze oma ging worden. Ze was echt superblij, de tranen stonden in haar ogen (vertelde ze me). Ze zei ook dat ze zondag al een beetje een vermoeden had, maar dat ze met het toen nog durfde te vragen. Haha ze wil het nu het liefste aan iedereen vertellen, maar ik heb haar als restrictie opgelegd dat ze het allen mag vertellen aan mensen die me niet kennen (bijv. haar collega's). We hebben lekker lang aan de telefoon gehangen en het ook over haar zwangerschappen gehad. Ik had het liever verteld terwijl ik haar zag, maar nu was het nog een extra verjaardagskadootje.

Ik ben wetenschapper/onderzoeker in de biologie.

@dreadlokje, dat is een goed teken. Ik hoop met je mee
Dank je Meggie! Ja, ik hoop het natuurlijk ook en ik vond dat ook al een goed teken. Maar zegt niet alles, kan maar zo, dat is alsnog de klachten krijg hoor. We zien het wel!!

Leuk dat jij jouw moeder hebt verteld dat ze oma wordt! Lijkt mij ook zo ontzettend leuk om te vertellen!!! En ook zeker aan mijn zusje!
Ik ben wel blij dat ik nu niet zo'n last van mijn menstruatie heb zoals normaal, normaal heb ik echt wel vaker heftige buikkrampen en ik heb meestal al buikpijn voordat ik ongesteld moet worden, maar nu bijna nix.

Ik heb ff gerekend en mijn volgende NOD is 15 nov ( nog kans om voor de kerst zwanger te zijn) het leek ons leuk om als ik dan zwanger ben voor de kerst een 'opa en oma boek' te kopen voor onze ouders en het op die manier te vertellen.

Ben vorige week bij mijn nieuwe baan begonnen, bevalt me echt goed ik werk nu in de thuiszorg, verzorgen van ouderen.

xx
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie nog een plekje voor mij over hebben. Ik lees eigenlijk stiekem vanaf het begin al mee, maar wilde er niet al te veel mee bezig zijn omdat ik hoopte dat ik dan sneller zwanger zou zijn. Aangezien dit toch niet helpt (ben nog niet zwanger en ben er toch wel mee bezig) heb ik besloten me toch maar te onthullen. Ik hoop dat ik gezellig mee mag kletsen.

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben halverwege augustus begonnen en zit nu in de 4e ronde. Mijn menstrutie is wat onregelmatig waardoor we het nog geen een maand op de juiste dag hebben gedaan. Gelukkig is mijn niet zwanger zijn wel te herleiden (voor mijn eigen gemoedsrust). Want ook ik denk bijna dagelijks : Wat nu als het niet zal lukken?? Om me heen hoor ik alleen maar dat het binnen 2 maanden raak was dus daar raak ik wel een beetje onzeker van.

Ik ben net 25 jaar, mijn man is 26 jaar en ik werk als accountmanager bij een grote bank.

Alle meiden die al zwanger zijn: super gefeliciteerd! Ik heb stilletjes voor jullie geduimd!

Kusje
@ Lady, 15 dec. bedoel je denk ik? I.p.v. 15 nov. want dan ben je al overtijd namelijk... Hihi! Ik zal het in het schema verwerken.Fijn dat je minder menstruatieklachten hebt! Altijd fijn toch! Ik hoop dat we voor kerst allemaal een opa/oma-boek kunnen aanschaffen... Hihi!

Fijn dat jouw nieuwe baan goed bevalt!

@ Kusje, welkom hier! Enjoy the club!! Ik zal je toevoegen aan het schema.

Ik heb nog steeds géén pijnlijke borsten (voor mij altijd een pre-menstruele klacht)... Spannend........
@ _Sungirl_ en Kusje1982, weten jullie je (nieuwe) NOD al?

@ Jubel81, Energy en Meggie78, weten jullie al wanneer jullie uitgerekend zijn?

@ Jubel81, klopt het dat jij 26 jaar bent? En vanaf wanneer was je bezig om kinderen te krijgen?

--> Dan kan ik dat in het schema zetten namelijk.
Kusje, leuk dat je erbij bent!

Dreadje, hij wordt spannend! Ik zit echt duimen te draaien hier.

Meggie, wat super dat je moeder in tranen was! Mijn ouders waren ook in tranen toen ik in het voorjaar vertelde dat ik zwanger was. Oh jeetje, en als ik tranen in de ogen van mijn vader zie (van verdriet of geluk, maakt niet uit), dan begin ik toch een partij te brullen joh! Dat is echt mijn ´weak spot´ mijn pa. Dat is zo´n fantastische man (ma, broer, schoonzus en zus ook hoor!) maarja, je weet wat ze zeggen over vaders en dochters...

Mijn mop heeft ook een lichte voorkeur voor een dochter. Al zou hij een zoon net zo super vinden hoor. Hij is alleen bang dat dat dan een enorme lastpak wordt. Was hij ook. En zijn vader, en zijn opa. En hij denkt dat dat bij hun in de genen zit en iedere generatie erger wordt hahaha! Zijn moeder heeft hem vroeger zo vaak van het bureau moeten afhalen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Lady, ik hoop ook op mooi kerstnieuws! Of, voor mij wordt het dan eigenlijk een verjaardagscadeautje, maar twee weken later is het kerst dus voor de familie verzin ik dan wel iets ludieks voor onder de boom. Kan ik nu al mijn fantasie op loslaten. (Ik en mijn cadeautjes.... eerst maar eens aan het werk volgende week!)

Ik werk trouwens in de communicatie (bij een grote gemeente).

Fijne avond!

liefs,

Winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Welkom kusje! Wat gezellig dat je nu ook mee schrijft.

@ dreadlokje, inderdaad spannend! gelukkig komt je NOD nu dichtbij.

Ik ben uitgerekend op 22 juli (volgens de HA)

Ik begon me gisteren opeens helemaal zorgen te maken dat ik nog zo weinig klachten heb en dat iedereen hier op het forum telkens aangeeft dat bij weinig klachten het misging.... Nou het heeft geholpen, ik ben vandaag goed moe (nu al) en ben ook lichtjes misselijk..... Zucht. Wel positief, volgens de boeken zou vandaag het hartje van ons kindje moeten zijn gaan kloppen

Gisteren kwam de informatrice (is dat een bestaand woord?) van moeders voor moeders langs. De test was weer positief (had eigenlijk ook niet anders verwacht). Dus nu mag ik meedoen. Dat wordt nu thuis elke keer in een bakkie plassen, maar wel voor een goed doel.
Hoi Allemaal,

Ik heb weer eens zitten piekeren over; word ik wel zwanger?

Nu heb ik 2 vragen over sex hihi

Is het beter als mijn vriend diep penetreerd?(imv zaad dichter bij baarmoeder)

Als hij dat doet voelt het namelijk alsof hij tegen mijn organen zit aan te stoten en dit is niet fijn.Heb de dag daarna ook vaak kramp/pijn in mijn onderbuik.Hebben jullie dat ook?

Enne ik gebruik vaak een glijmiddel kan dit kwaad?

Volgens de Etos bestaan er geen zaadontvriendelijke glijmiddelen meer,maar ik heb zelfs ergens gelezen dat spuug al zaadontvriendelijk is.

gr Amy
@ Amy op je vragen weet ik helaas het antwoord niet, maar te diep penetreren kan inderdaad pijnlijk zijn,en of het beter is, who knows? Volgens mij vinden die zaadjes sosieso hun weg wel.

Met glijmiddel heb ik geen ervaring.... misschien kan je het zonder proberen als je denkt dat het niet goed is.
He Meggie,

Helaas zit ik wel aan een glijmiddel vast.Ook al ben ik wel opgewonden,erg euh n.. word ik niet (sorry)
daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen.

Misschien kan je het aan je huisarts vragen of aan een verloskundige, die weten er vast wel meer over. Lijkt me wel lastig als het wel nadelig werkt.
Amy, maak je borst...ehhh....beneden dan maar nat: Ik word het nu pas weer maar toen ik nét zwanger was(1e 3 á 4 weken) he-le-maal niet! Enne, spuug? Vriendlief spuugt een end heen en tóch zwanger hoor! Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken meid Misschien kun je, als je toch perse wilt proberen om je vriend diep te laten penetreren om de kans voor je gevoel groter te maken, eens 'doggy style' proberen? Dat doet bij mij veel minder snel zeer. Sjee zeg, wat een onderwerpen....Verder moeten jullie het zelf doen hoor!

Meggie, wat een energie heb jij nog over; in twee topics tegelijk posten Petje af!

Hahahaha Vervelend he, dat de baabie niet meteen gaat schoppen of bewegen op het moment dat je weet dat je zwanger bent!

Winter, kap nou us met die kadootjes uit te willen delen!! Whahahaha

Kus, welkom en heel veel geluk/succes!

Voor iedereen: mijn duimen doen er zeer van zeg, maar de aanhouder wint dus ik blijf m'n best doen voor jullie!! Kom op meiden, als de konijnen!!

welkom kusje, fijn dat je mee kletst.

Ik herkende mezelf in jouw verhaal, ik heb ook eerst zitten meelezen voordat ik pas ging schrijven. Mijn vriend zei: doordat je het van je af schrijft ben je er misschien wel meer ontspannen onder. Ik ben sowieso iemand die over alles met iedereen wil praten. Dus laten we hopen dat dat voor jou en de andere niet-zwangeren ook wat onspannender werkt en jullie ook snel zwanger zijn!

Spannend hoor dreadlokje. Gek he, dat we nu veel beter naar alle signalen van ons lichaam luisteren dan anders. Nu hang je overal een verklaring aan. Maar ik hoop het super voor je hoor!!

@ Meggie, grappig te lezen dat bij jou de zwangerschapsongemakjes beginnen. Ik vind het ook maar raar om te geloven dat ik zwanger ben. Droomde vannacht over een miskraam, was niet bepaald lekker wakker worden. Ik heb super zere tepels op dit moment en heb het gevoel dat mijn bh strakker begint te zitten. Wel gek hoor, zo snel al.

Ben jij ook zoooo moe? Ik vind eigenlijk dat ik pas mag zeuren over vermoeidheid als ik met een dikke buik loop. Maar ik zou het liefst om 3 uur al van mijn werk naar huis gaan om een dutje te doen, maar vind dat ik dat helemaal nog niet kan maken nu het nog zo pril is.

groetjes

Tommie_girl

Owjee
Heb even een vraagje voor jullie: heeft iemand ervaring met temperaturen om de vruchtbare dagen te bepalen? Ik ben dat deze maand voor het eerst aan het doen, maar het lukt niet erg...

Heb begin deze week volgens mij m'n vruchtbare dagen gehad, maar geen temperatuurstijging te zien... helaas...

Ik heb 2 maanden geleden ook ovulatietesten gebruikt en die gaven ook al geen resultaat... Maak me toch eigenlijk wel een beetje zorgen... Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs Kaatje (sorry trouwens voor het ego-bericht! )
@ Dreadlokje ik hoop het ZO voor je, ik zit me suf te duimen hier!!

@Tommie en Meggie, toch fijn, ondanks dat vermoeidheid niet fijn is, dat je lichamelijk begint te ervaren dat je zwanger bent. Het lijkt me anders zo iets raars! Die vermoeidheid is overigens JUIST iets van de eerste 3 maanden, meestal voel je je super tussen de 12 en 36 weken, daarna wordt je wel weer vermoeider. (aldus de boeken) Meggie, leuk joh dat je moeder zo ontroert was! Dat lijkt mij ook het leukst, het vertellen aan mn ouders. Vooral omdat ze het totaal niet verwachten!

@ Amy je moet bij de apotheek Pre Seed bestellen, dit is speciaal glijmiddel waarin sperma kan blijven leven want in alle andere glijmiddelen gaan ze dood! (nou ja niet altijd maar als je zwanger wilt worden dan wil je dat er zoveel mogelijk blijven leven) Het kost 20 Euro en dan heb je voor 6x dus het is wel duur maar het is prettig spul. Ik heb ook altijd glijmiddel nodig, vervelend maar niks aan te doen!

@ Kaatje, heb je ook de ovulatietesten met een gezichtje geprobeerd? Die zijn van Clearblue en digitaal dus betrouwbaarder. (geen gedoe met: is dat streepje nou wel of niet even blauw?) Als je deze ook geprobeerd hebt en je hebt een paar maanden achtereen geen eisprong dan zou ik naar de dokter gaan. Het kan dat je eens een maand geen eisprong hebt maar als dat doorlopend zo is dan kun je beter naar de dokter gaan, anders kun je wachten totdat je een ons weegt. De ovulatietesten zijn betrouwbaarder dan de temperatuurmethode, ook artsen nemen de ovulatietesten serieus.

@Lady, zullen we tegelijk zwanger zijn straks?? Ik ga er in ieder geval mn best voor doen! Zou leuk zijn, als we op dezelfde dag kunnen testen en allebei een smiley krijgen!!

@Kusje, leuk dat je erbij bent! Fijn dat de lijst met de nog-niet-zwangeren weer groeit, zo lullig als straks iedereen een smiley heeft behalve ik!!!

Liefs,

Terminator
Doortje, ik vergeet je helemaal, ik heb je gemaild, heb je hem ontvangen??

En hoe is het met jou, voel jij je al erg zwanger? Nog meer cupmaten erbij?

God, I envy you... Alleen al voor die borsten zou ik het doen, hahaha!

Groetjes,

Terminator
Hahahaha! Ik lach me rot hier! Wat een onderwerpen komen er zo even voorbij rollen zeg. Maar goed, hier kunnen we ALLES kwijt, right ladies?

Dreadje.... hoe voel je je?

Ik ga deze ronde denk ik weer eens de ovulatietesten proberen. Denk ik.

Of ben ik nou weer té geobsedeerd. Pffff... weet het niet hoor. Volgende week is het weer tijd voor actie. Hoop dat het er een keer of drie van komt.

Morgen ga ik mijn vakantie vastzetten bij het reisbureau. Jeeeeha!
Hebben jullie (zwangeren en niet-zwangeren) trouwens al namen voor jullie toekomstige spruiten?

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Hebben we hier Shirley´s en Dylan´s of Floris-Jannen en Marie-Clair´tjes in de groep? (Hoop dat ik niemand tegen haar schenen schop...)
@ Winterdip, ik wil er eigenlijk ook niet teveel mee bezig zijn, maar ja... dat valt niet erg mee! En namen? Tja, wel een aantal in gedachten, maar nog niet echt 1 die er uit springt...maar in ieder geval niet in de Engelse of kak-categorie...;-)! Oeps en nu ik maar hopen dat ik niemand tegen de schenen schop!

@ Terminator, thanks voor de tip! Die digitale testen heb ik idd nog niet geprobeerd...

Zou er wel erg van op kijken als ik geen eisprong zou hebben. Ben namelijk vanaf dat ik gestopt ben met de pil echt super-regelmatig ongesteld (nou wil dat niet alles zeggen, maar vind het toch wel een geruststelling) en ik check rond mijn vruchtbare dagen ook mijn "slijm" en daar kan ik ook heel duidelijk verschil in merken. Ik heb wel het idee dat ik de ene maand mijn eisprong wel voel (als 'ie van links komt!) en de maand erna niet... misschien is mijn rechter eierstok wel een beetje lui!

Fijne dag!

Liefs Kaatje
@ Doortje, ja heel jammer dat ze niet meteen laten merken dat het goed gaat. Nu ben ik stiekum toch nog een beetje ongerust. Ondanks dat ik steeds meer kwaaltjes krijg.

@tommiegirl, wat een nare droom. Ik kan me voorstellen dat je met een heel rotgevoel wakker werd. Gelukkig hebben dromen over het algemeen geen voorspellende waarde, maar laten meer je angsten zien. Aan mijn borsten is nog niets veranderd. Ik zit elke dag te kijken of mijn tepels al donkerder worden, maar nog niets. Ze zijn ook nog niets groter geworden (maar stiekum ben ik daar wel blij mee).

@terminator, het vertellen aan mijn moeder vond ik het leukste. Al kan ik ook niet wachten totdat ik het aan mijn zusje mag vertellen. die was laatst al helemaal ontroerd dat ik zij dat ik met de anticonceptie gestopt was, dus die zal het ook super leuk vinden. Maar van vriendjelief mag ik het nog niet aan iedereen vertellen. Hij wil het liefste wachten totdat de 3 maanden voorbij zijn en de kans op een miskraam voorbij is is ( 9 januari). Ik zou het liever met de kerst vertellen. Vooral omdat de ouders het al weten en er denk ik dan ook wel graag over willen praten.

@winterdip mijn vriend en ik hebben nog geen namen bedacht. Ik ben nu voornamelijk bezig om een leuk koosnaampje te verzinnen voor tot de bevalling Mijn vriend en ik willen eerst graag weten of het een meisje of jongetje wordt, daarna kunnen we wat gerichter gaan nadenken over een naam.

Mijn energielevel is erg wisselend, gister op mijn werk voelde ik me oke, vanaf een uur of tien 'sochtends, maar gisteravond was ik helemaal kapot, moe en een beetje misselijk. Vandaag voel ik me wel weer beter, maar ik heb ook heel veel geslapen vannacht
Heej mensen, wat is er weer veel geschreven. Ik heb het de laatste tijd erg druk, ik lees jullie berichtjes wel allemaal, heb alleen niet veel tijd om overal op te reageren.

Kusje welkom! Gewoon lekker meeschrijven hier!

Dread, spannend voor jou!

Namen hebben lief en ik ook nog niet echt, we vinden er wel een paar heel leuk, maar we zijn er nog niet uit.

Maandag ben ik weer bij de verloskundige geweest, het plekje in de baarmoeder was nu helemaal verdwenen. Ik heb gelukkig groen licht gekregen om weer te gaan sporten, daar heb ik al goed gebruik van gemaakt. Het was deze keer echt heel leuk om de echo te zien, Baby draaide een paar keer en opeens lag hij met zijn kont omhoog en zag je hem zo omrollen. Ze heeft er 3 foto's van gemaakt. Ik kan bijna een plakboek beginnen.

Volgende afspraak op 4 december, maar nu weer bij mijn vriendin, die zit deze week lekker te zonnen in egypte.

tot de volgende keer.......

Liefs Sari
hallo allemaal!!!

Bedankt voor jullie warme welkom. Ben blij dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen.Leuk om te zien hoe jullie zo allemaal met elkaar meeleven.

Dreadlokje: mijn NOD is 13 december (ongeveer) Ik ga Tommie haar laatste beschrijving deze maand aanhouden. Kussen onder mijn kont en een half uur blijven liggen ik hoop dat het helpt. Wel leuk wat je schreef Tommie. Ik ben ook iemand die altijd alles moet bespreken. Maar ik vond het wel een stap op een forum te gaan meeschrijven.

Meggie: geen zorgen maken hoor dat je weinig voelt. Sommige vrouwen hebben dat geluk. Mijn zus heeft haar gehele zwangerschap ook nergens last van gehad en heeft een prachtige zoon.

Terminator en Kaatje: ik heb nog geen ovulatietesten geprobeerd. Hoeveel zijn dat er? En hoe vaak moet je dat testen?

Sommige mensen voelen hun ovulatie. Wie heeft dat ook (gehad)? En wat voel je dan?

Winterdip: ik heb nog geen namen. We hebben het er soms wel een beetje over maar ik durf pas echt concreet te zijn als het zover is.(hoe wist je dat ik shirley en dylan zo'n mooie naam vindt hahaha(geintje hoor)) Net als dingetjes kopen, heb ik nog niet gedaan. Heb het geluk dat ik een hoop baby's in de familie om me heen heb. Dus kan altijd met een excuus baby shoppen en even bij de prenatal kijken.

Dreadlokje al ongesteld?

kusje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven