ik kan geen aflveringen van rtlgemist kijken!

22-10-2010 16:34 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren Expeditie Robinson gemist en wou hem net terugkijken maar Rtlgemist werkt niet bij mij. Ik moest Silverlight downloaden en dat heb ik gedaan maar nu staat er bij elk programma waar ik op klik: Closed, het programma opent zich dan niet. Meer mensen last van? Of doe ik wat fout?
Jaaaa! Die van mij doet het weer!! Ik wil zo graag De Gelukkige Huisvrouw kijken en hoop dat dat vanmiddag lukt.

Geen idee wat ik gedaan heb. Mijn internetverbinding was ook niet helemaal in orde, de laatste twee dagen. Gisteren was alles heeeeeel langzaam en konden mijn browsers (Safari en Firefox) vaak geen websites vinden.

Alles wat ik kon wissen aan cookies etc heb ik gewist, ik heb de laatste systeemupdate geinstalleerd en Silverlight opnieuw opgehaald en nu sinds vanmorgen doet RTL gemist het weer.

Wat er nu anders is? Geen idee.. Maar ik ben blij .
Bij mij werkt RTL-gemist in mozilla firefox niet. In Internet Explorer wel.
quote:iene02 schreef op 24 oktober 2010 @ 13:33:

Jaaaa! Die van mij doet het weer!! Ik wil zo graag De Gelukkige Huisvrouw kijken en hoop dat dat vanmiddag lukt.

Geen idee wat ik gedaan heb. Mijn internetverbinding was ook niet helemaal in orde, de laatste twee dagen. Gisteren was alles heeeeeel langzaam en konden mijn browsers (Safari en Firefox) vaak geen websites vinden.

Alles wat ik kon wissen aan cookies etc heb ik gewist, ik heb de laatste systeemupdate geinstalleerd en Silverlight opnieuw opgehaald en nu sinds vanmorgen doet RTL gemist het weer.

Wat er nu anders is? Geen idee.. Maar ik ben blij .Zal wel een cookieprobleem zijn geweest.....Mooi dat je blij bent!, veel plezier met De Gelukkige Huisvrouw....
Even uppen. Ik hoop zo op tips. RTL kan je niets naar sturen, het forumulier wat ze ervoor hebben doet het niet, als je klikt op verzenden krijg je bericht dat het niet is doorgestuurd.

Ik baal zo. Ik keek er zoveel op, dus ook rtl5 en die andere zenders die er allemaal aan gelinkt zijn, vooral de kookprogramma's vind ik jammer.

Heeft iemand nog een tip?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik kan eindelijk weer kijken.

Ik heb Windows Media Player 11 gedownload, alle cookies verwijderd,die Silverlight eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb XP, provider is UPC.

Ik merkte het doordat ik UPC live tv wilde kijken en toen bleek mijn versie van Windows Media Player verouderd te zijn.

Het is het proberen waard.
Hoi Chanella1,

De RTL gemist website is onlangs compleet vernieuwd, hierdoor kan het zijn dat sommige video streams nog niet goed werken. Is het probleem na het opnieuw opstarten van de computer nog steeds actief?
Bij mij doet ie het, beter eigenlijk dan eerst (zit in Maleisie)
Beste Webcare_WindowsNL,

Zou u aub ook op het topic bij de Digi-Pijler willen kijken naar het topic over RTLgemist werkt niet meer. Iedereen is al dagen bezig maar niemand kan een oplossing vinden.

Met vriendelijke groet,

MV
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
RTL Gemist (RTL XL) werkt met Silverlight zorg ervoor dat de nieuwste versie van Silverlight geïnstalleerd is.

Indien het hierna nog steeds niet werkt verwijder dan de huidige versie van Silverlight van de computer (via Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen of Software) en installeer de nieuwste versie van Silverlight via de Microsoft website. Voer hierna onderstaande stappen uit om eventuele conflicterende invoegtoepassingen uit te schakelen.

1. Ga naar Start

2. Ga naar Configuratiescherm

Ga naar Internet opties (als u deze niet vind klik dan eerst op “klassieke weergave” en Wanneer u Windows 7 gebruikt kunt u rechtsboven bij de optie “Weergeven op” Kleine pictogrammen kiezen)

3. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen of Reset

4. Klik in het dialoogvenster Instellingen van Internet Explorer herstellen op Opnieuw instellen (of bevestig het opnieuw instellen)

5. Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.

6. Sluit Internet Explorer af.

7. Probeer nogmaals de video op RTL gemist af te spelen
Dank u Webcar_WindowsNL, ik ga precies opvolgen wat u hieronder heeft beschreven en ik laat nog even weten of ik daarna weer RTLgemist kan kijken.

Maar bedankt alvast voor de moeite.
RTL Gemist (RTL XL) werkt met Silverlight zorg ervoor dat de nieuwste versie van Silverlight geïnstalleerd is.

Indien het hierna nog steeds niet werkt verwijder dan de huidige versie van Silverlight van de computer (via Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen of Software) en installeer de nieuwste versie van Silverlight via de Microsoft website. Voer hierna onderstaande stappen uit om eventuele conflicterende invoegtoepassingen uit te schakelen.

1. Ga naar Start

Ga naar Internet opties (als u deze niet vind klik dan eerst op “klassieke weergave” en Wanneer u Windows 7 gebruikt kunt u rechtsboven bij de optie “Weergeven op” Kleine pictogrammen kiezen)

3. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen of Reset

4. Klik in het dialoogvenster Instellingen van Internet Explorer herstellen op Opnieuw instellen (of bevestig het opnieuw instellen)

7. Probeer nogmaals de video op RTL gemist af te spelen
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2010 @ 09:57:

Dank u Webcar_WindowsNL, ik ga precies opvolgen wat u hieronder heeft beschreven en ik laat nog even weten of ik daarna weer RTLgemist kan kijken.

Ik word hier echt moedeloos van .

Ik heb allereerst Silverlight verwijdert. Toen de cookies, voor de zekerheid pc opnieuw opgestart.

Nieuwe Silverlight geinstalleerd. Hij gaf wel aan dat die er nog was maar hoe dat kan weet ik niet want ik had hem verwijderd zoals u aangaf in uw stappen bij de start --> config enz.

Alle instellingen van u doorlopen die eronder stonden. Voor de zekerheid erna weer de laptop opgestart en weer niets .......................

Waarom heeft iedereen het en ik met een een nieuwe laptop van een half jaar en dus geen oude programma' s enz. en ik krijg het niet voor elkaar.

En RTL antwoord uiteraard niet.

Ik had zoveel vertrouwen dat dit goed moest gaan. Helaas.
Die rot reclame ervoor pakt hij wel dus eerst slaat je hart over van wow, het is gelukt, en dan krijg ik die foutmelding.
quote:Webcare_WindowsNL schreef op 27 oktober 2010 @ 09:59:

1. Ga naar Start

7. Probeer nogmaals de video op RTL gemist af te spelenHè ja....die optie was er ook nog
Lastig dat er 2 topics zijn, ook op entertainment.

Even een kopie van daar;

:

Ik heb allereerst Silverlight verwijdert. Toen de cookies, voor de zekerheid pc opnieuw opgestart.

Nieuwe Silverlight geinstalleerd. Hij gaf wel aan dat die er nog was maar hoe dat kan weet ik niet want ik had hem verwijderd zoals u aangaf in uw stappen bij de start --> config enz.

Alle instellingen van u doorlopen die eronder stonden. Voor de zekerheid erna weer de laptop opgestart en weer niets .......................

Waarom heeft iedereen het en ik met een een nieuwe laptop van een half jaar en dus geen oude programma' s enz. en ik krijg het niet voor elkaar.

Ik had zoveel vertrouwen dat dit goed moest gaan. Helaas.
hij doet het nog steeds niet! RTL moet nu toch wel doorhebben dat het niet werkt???
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2010 @ 17:20:

Lastig dat er 2 topics zijn, ook op entertainment.

Even een kopie van daar;

:

Ik had zoveel vertrouwen dat dit goed moest gaan. Helaas.Zelfs prof "Webcare Windows NL" krijgt het niet voor elkaar.... Jammer MV!
Misschien kun je ook dit proberen; Ga naar je C: schijf en klik aan de map Windows->System32->Drivers->ETC en open "hosts" in programma kladblok. Zoek in de lijst de regel 127.0.0.1 nl.sitestat.com en 127.0.0.1 ad.uk.doubleclick.net en verwijder deze. Je wijziging opslaan en voila Wel even je browser opnieuw laden met F5. Hoop dat je probleem opgelost is zo.
quote:friesegees schreef op 27 oktober 2010 @ 20:36:

Misschien kun je ook dit proberen; Ga naar je C: schijf en klik aan de map Windows->System32->Drivers->ETC en open "hosts" in programma kladblok. Zoek in de lijst de regel 127.0.0.1 nl.sitestat.com en 127.0.0.1 ad.uk.doubleclick.net en verwijder deze. Je wijziging opslaan en voila Wel even je browser opnieuw laden met F5. Hoop dat je probleem opgelost is zo.Alleen dik gedrukt staat erin. Bij opslaan geeft hij aan dat ik geen machtiging heb om dat te wijzigen of te veranderen en dat ik de beheerder moet contacten. En of ik het elders moet opslaan. Niet gedaan want er zal wel een pad zijn naar die plek.
Ik heb de topics over dit onderwerp op entertainment en digi samengevoegd. Ik hoop dat 't topic nog leesbaar is... zo niet, ram maar even op die toverstaf, dan probeer ik dubbele berichten te filteren.
Wanneer je de wijziging in hosts niet kunt opslaan, klik rechts op hosts ga naar eigenschappen voor hosts en tablad algemeen "alleen lezen" uitvinken. Nu kun je de wijziging opslaan.
A) Indien de LAATSTE versie van Silverlight IS geinstalleerd, zet alle adblockers uit (firefox, Chrome, antivirus met blocksysteen etc. Kies zelf welke van toepassing is! Even onderzoeken of dit van toepassing is.) Herstart je browser even en kijk of je signaal hebt.

B) Indien Rtl XL nog steeds niet werkt, kijk dan je hostsfile na. Zoals "friesegees" weergeeft of installeer HostsXpert v4.3 <- Linkje. LET OP: Indien je nog nooit een hostsfile hebt gebruikt, hoef je waarschijnlijk ook niets te veranderen! Als dit wel het geval is, dan kun je via je adblocker software de websites op de witte lijst zetten, zodat er geen conflicten zijn tussen je computer en Rtl servers.

Stel dat je via hostsfile servernamen verwijderd, kan derde partij software weer bijschrijven indien de configuratie van bijv een adblocker onjuist is. Om deze reden moet je even kijken of je een witte lijst kunt gebruiken, indien je een adblocker gebruikt die in hostsfile wegschrijft!

Zie "friesegees" voor 127.0.0.1

Alle sitestat.com en doubleclick.net moeten verwijderd worden. Met de nadruk op sitestat, doubleclick en Alle. Staat dit er niet, hoeft er ook niets verwijderd te worden.

** Als A) niet voltooid is zie "Webcare_WindowsNL"

Met alle info van Webcare en friesegees moet het lukken met geduld!

Succes.

EDIT: Vergeet de reden op te geven waarom RTLXL op B) niet werkt: Als je geen reclame ontvangt, krijg je ook geen kijk licentie.

HostsXpert geeft je zekerheid dat je hostsfile niet als textbestand wordt weggeschreven.

Ik weet nog niet helemaal zeker of er meer hostsregels verwijderd moeten worden dan alleen sitestat en doubleclick. Ik heb een > 5000 lange hostsfile en heb deze tijdelijk vervangen met een basis hostsfile om het probleem snel te achterhalen. Ik heb de hostsfile nog niet opnieuw vervangen. Het kan dus zijn dat als RTL andere advertentie- en statistieken servers gebruikt, deze ook verwijderd moeten worden.
IK HEB WEER RTLGEMIST!!!

Heel raar. Al dagenlang probeer ik echt alles en niets lukte. Van de week zag ik dat de tijdzone niet goed stond. Goed gezet en datum en tijd ook.

Vanochtend dacht ik, ik probeer nog 1 keer alle tips en dan weet ik het ook niet meer. Ik wil net beginnen, zie ik dat de datum op 30 okt. staat. En gister stond die nog goed!!!!

Ik zet de datum terug op 29 okt. en hij doet het opeens. Maar echt, gister stond hij ook op 29 okt. en deed hij het niet. Nou ja ik ga verder niet meer denken hoe en wat want ik heb me er al dagen verschrikkelijk aan lopen ergeren en er is uren werk in gaan zitten.

Andere waar het nog niet bij werkt, heel veel sterkte.
En iedereen bedankt voor de tips en hulp!!
@ emaille

Om te kijken of de plug-in daadwerkelijk geïnstalleerd is, kun je het volgende doen:

Safari -> Help -> Installed Plug-ins

Bij mij staat in de lange lijst dan dit:

Firefox-> Tools -> Add ons-> Plug-ins

Bij mij staat dit:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven