Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Meepie, inderdaad, als het echt zorgwekkend zou zijn hadden ze je zeker geen drie maanden laten wachten.

Nu dus maar proberen die drie maanden zo rustig mogelijk door te komen!

Ik ben weer heel vroeg op, ik weet haast niet meer wat uitslapen ook al weer is

Ingmagh, hoe waren je cupcakejes?

Zoeb, heb je een arts kunnen spreken over je pols? Ik ben heel benieuwd wat hij er van zegt; Ro heeft ook een gebroken pols gehad en hij heeft er niet zo veel last van gehad als jij (max twee weken, wat hij zich nog herinnert).

Nou, ik ga maar eens douchen en voorbereiden. De VSL staat al snel weer voor de deur!
De cupcakejes zijn gelukt. Nu nog even kijken of de collega's het wat vinden. Mijn vriend was niet echt enthousiast over het feit dat er kerrie door de chocoladecakejes zit (stond in het recept hoor!). Ik vond het wel bijzonder. En door het beslag was het nog wat overheersend, maar door de gebakken cakejes is het een soort van warme gloed. Ohja, er zit in de topping citroengras en dat zijn stukjes. Is ook niet goed (Mijn vriend is erg van "wat de boer niet kent...") En door de frambozen-ricotta cakejes zitten pijnboompitjes en dat vindt hij ook stom. Maar goed, ik vond ze allebei prima gelukt, dus ben benieuwd wat ze er hier van vinden!

Ik hoop dat het bloed inderdaad goed genoeg is, Bo, dat je zometeen aan de chemo mag die dan tegen de tijd dat het weekend voor Ro begint weer een beetje begint af te zwakken. Zou wel lekker zijn!

Phoehee, jij had ook een druk avondje he! Goed man, dat Okkie al echt begint mee te eten. Het wordt tijd dat ik hem weer eens in het echie zie, want hij groeit volgens mij waar je bij staat! (Bovendien kan ik dan die draagdoek-rug-actie van jou eens zien )

Meepie, wat vervelend dat het niet helemaal goed lijkt te zijn. Je klinkt er wel gelaten onder, en misschien komt dat ook wel omdat ze je over drie maanden weer terug willen zien. Hopelijk is hun gevoel / kennis goed! Veel sterks!

Zoebie, ik hoop dat de chirurg iets kan zeggen, want die pijn is ook niks. Bovendien vervelend dat je weer niet kunt werken. De dagen blijven wel lang zo he...

Ik ga weer even wat typen. MOrgen een kort dagje omdat we een afscheidsfeestje hebben voor mijn leidinggevende en dan een weekend vol verjaardag. Ik heb alles helemaal onder controle, maar ik zal ergens ook wel blij zijn als het achter de rug is
Lieve Bo, succes maar weer vandaag

Ingh, ik had je cakejes heel lekker gevonden. Het water loopt me alleen al bij het lezen in de mond
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen meiden,

Heel veel sterks weer vanmorgen,wat een gelukje dat de site het nog steeds doet he Bo

Lekker Ingh, ik kan dat soort aparte smaakjes wel waarderen hoor, dus als je over hebt mjammie!
Gelukkeling zat. Maar er zit een beetje veel suiker in. Is nie goed nie!
Bo ik duim dat het goed is allemaal en dat de kuur morgen doorgaat. Wat moest je vroeg weg vanmorgen zeg.

Ik heb niet gebeld hoor naar de chirurg. Als ik maar rustig ben met die pols gaat het wel. Ik heb mijn werk gebeld dat het geen goed idee is om te werken. Daarna heb ik er meer last van. Ze moeten nog maar even geduld hebben. Ik ga het niet forceren. Het was wel goed om te proberen. Ze waren er niet blij mee, maar dat is niet mijn probleem.

Nu ik een dagje rust heb gehouden en niet veel op de pc heb gezeten gaat het wel goed. Mijn nier zeurt ook nog steeds. Maandag terug naar de HA.

Afgelopen dinsdag heeft een andere vriendin van mij een onderzoek van de aders gehad. Ze kreeg een hartstilstand op de ok. En ze is met elektrische schokken weer tot leven gebracht. Ik vond het al gek dat ze niet op mijn sms'jes reageerde. Maar ze lag op de IC en hartbewaking en mocht haar GSM niet aan hebben staan. Ze is nu weer thuis. Er is niets met haar hart en ook de aders waren oké. Ik ben er ook weer erg van geschrokken. Zij natuurlijk niet minder. Ze weet er niets van. Alleen de brandwonden op haar borst zeggen dat het echt gebeurt is. Het had heel anders kunnen lopen. Wat gebeurt er toch veel in het nieuwe jaar.

Van mij mag het vanaf nu gewoon goed gaan met iedereen.
Jeetje Zoebie wat heftig van je vriendin zeg. Gelukkig hebben ze haar wel kunnen redden. Ik ben dus net terug van de crematie van een vriendin (hartstilstand).

Daar was een mevrouw heel erg over haar toeren, ze zat te wachten op mijn vriendin want die zou bij haar komen koken. Op weg om boodschappen te doen komt ze iemand tegen die naar de crematie ging en die vroeg of ze mee wilde rijden. De mevrouw wist helemaal niet dat ze was overleden. Dus inplaats van dat mijn vriendin bij haar kwam kon zij naar heer crematie. Ik vond dat erg heftig.

Zo zie je maar weer hoe betrekkelijk allles is. En dat we moeten genieten van het moment en niet morgen of volgende week maar gewoon NU!
Wat heftig zeg...Je hebt zó gelijk Meepie, er gebeuren zoveel nare dingen bij mensen van mijn (onze?) leeftijd, in mijn omgeving ook, ik doe echt mijn best om van alles iets te maken, ook al heb je eens een baaldag met allerlei vervelende dingen te doen. Blíj dat we ze kunnen doen, dat ben ik.

Zoebie hou je maar rustig met je pols, jij ook een stevige
Ben er weer.

Zoebie, wat vreselijk zeg! Als zoiets je overkomt en je weet het niet eens meer, dat moet heel raar zijn.

Je bent dood geweest maar je hebt dat niet eens meegekregen.

En dus in jouw omgeving wéér iets vreselijk naars! Het moet nou toch eens ophouden hoor!

Ik ben blij te lezen dat je je werk even laat voor wat het is; word eerst maar rustig beter.

Meepie, wat een verhaal, van die vrouw! Dat moet een schok zijn geweest zeg.

Gecondoleerd trouwens met het overlijden van je vriendin.

Ing, je cupcakes klinken mij prima in de oren

Vooral die chocoladevariant, die lijkt me heerlijk nu ik het zo lees. Hoewel ik een frambozencakeje ook niet zou afslaan; wat vonden je collega's?

Gelukkeling, eigenlijk zou iedereen, oud of jong, van elke dag moeten genieten. Want je weet echt nooit hoeveel tijd je nog rest.... maar dat is niet uit te leggen natuurlijk, en daarom is het goed dat mensen soms herinnerd worden aan de betrekkelijkheid van het bestaan.

Ik ga nu even bijkomen; de chemo zit er weer in.

Heb ook te horen gekregen dat de Avastin niet doorgaat; het wordt niet vergoed omdat ik niet aan de criteria voldoe.

Helaas.

Het blijft dus bij de Taxol, de hormonen en de thuisinfuzen momenteel.
Gatver Bo, wat naar dat de plannen veranderd moeten worden, omdat het niet vergoed wordt. Wat een rot reden nou weer, dan krijg je juist het idee dat het misschien heel goed geholpen zou hebben, als je het wel gehad had, of heb jij dat nu niet?

Hoe waren je bloedwaarden, nog steeds binnen de normen voor de chemo, maar ook qua leverfunctie waarden nog goed?

rust lekker uit

Ik weet heel goed hoe het voelt om een tweede kans te krijgen, het stomme is dat je soms zo opgaat in de dagelijkse stressy toestanden, dat je het gewoon vergeet.
Bloed was goed genoeg voor de chemo, maar leverwaardes zijn en blijven te hoog.

Ze dalen ook niet, ze zijn omhooggeschoten en sindsdien blijft het op dat te hoge niveau.

Overigens bedoelde ik het in het algemeen hoor, dat iedereen van het leven zou moeten genieten; ik weet dat jij genoeg hebt meegemaakt om je daar heel goed van bewust te zijn :-)
Goh Bo wat vervelend dat Avastin niet vergoed wordt. Ik neem aan dat dit toch door je arts voorgeschreven is, die moet de creteria toch weten, zucht.
Tulek zo begreep ik het ook precies

Wat shit dat ze alweer zo hoog zijn, het nieuwe bloed herstelt de schade aan je lever, (wat dat dan ook is) natuurlijk niet. Trouwens het positieve effect ervan is vast al weg, dat gaat zo snel.
De criteria zijn veranderd, recent.

Da's een beetje het probleem :-)
Bo wat stom dat iets eerst wel vergoed werd en nu niet, ik zou denken (vinden) wat de oncoloog wil wordt vergoed.

Hoe voel je je nu? Ga/kan je nog lekker eten?

Zoebie wat een verhaal (weer), jee heftig. Zij wist echt van niks toen ze wakker werd, raar. Lijkt me ook al zo gek om dood geweest te zijn.
Bo, wat balen dat het niet meer vergoed wordt. Wat rot dat de leverwaardes nog steeds zo hoog zijn

Zoeb wat lijkt me dat schrikken als je even dood geweest bent. IK ben het me je eens, vanaf nu alleen maar goede dingen voor jouw en je omgeving
Ik ga lekker in bed liggen denk ik; moet echt bijkomen weer.

Morgenmiddag naar de dermatoloog, maar dat is niet zo'n punt, vergeleken bij de oncologie-afdeling!

Slaap lekker allemaal :-)
Welterusten voor straks, lekker warm onder de dekentjes.

Wat ga je bij de dermatoloog doen, heb je last van huidproblemen?

Wat is het rustig hier!

Gaat alles goed met iedereen?

Ik ben vroeg wakker geblaft door de honden helaas, ik had nog wel drie uur kunnen slapen. Maar de vuilniswagen kwam voorbij en dat is natuurlijk feest :-)

Vanmiddag hebben Ro en ik samen een afspraak bij de dermatoloog: hij voor zijn halfjaarlijkse controle van de huidkanker, ik vanwege allerlei kleine huidproblemen die steeds meer opspelen nu met de chemo.
Goedemorgen dames

Ik was ook al vroeg wakker omdat de tnt de nieuwe televisie kwam bezorgen. Ik wist van niets dus werd uit mijn bed gebeld en schrok daar zo van dat ik nu nog een beetje trillerig ben. Eerst maar even ontbijten dus

Ik hoop dat de dermatoloog een oplossing heeft Bo
Hier niet zo heel veel te doen, maar ik kan ook niet de hele ochtend gaan typen aan niks

Is het nog niet beter geworden dan, Bo, je huid? Ik had gehoopt dat door een betere conditie na het bloed in ieder geval het eczeem wat was afgenomen... Helaas. Wel fijn dat je het kan combineren, hoef je niet wéér alleen weg.

Leuk he, die honden Mijn schoonzus heeft een witte herder die tot nu toe een keer heeft geblaft: toen we bij de moeder van mijn vriend zaten nadat de oom van mijn vriend was omgekomen bij het zeilvliegen. Er kwamen toen mensen door de achterdeur binnen en die hond begint me toch een kabaal te maken! Ze had de sfeer zo goed door, en dat er eigenlijk niet nog meer mensen bij moesten komen. Ik vind het een veel te enthousiast beest, maar ze is soms zo lief

Zoebie, wat vervelend voor je vriendin zeg... Ik kan me voorstellen dat dat heel raar wakker worden is. Wakker worden is een soort dubbele betekenis dan. En dat verhaal van Meepie vind ik ook bizar. Dat je er op die manier achter komt dat je naar een crematie moet van iemand van wie je nog niet eens wist dat ze overleden was. Getsie... Wat blijft mij dan eigenlijk een hoop bespaard! (en als ik dit dan allemaal zo lees: ik heb nog vier opa's en oma's, er komt een moment dat zij wegvallen. Dat betekent nog vier keer dat verdriet... Getsie...)

Het is hier prachtig weer. Ik hoop dat jullie ook wat van de kou met het zonnetje meepakken. Vanmiddag lekker vroeg klaar omdat we het afscheid van een collega gaan vieren, daarna uit eten met de (oud-)collega's en dan is het weekend. Ik kan niet wachten. Ik heb er zo'n behoefte aan elke keer. Dat kan nooit goed zijn. Als de rust na mijn verjaardag is weergekeerd ga ik samen met mijn vriend eens goed rondkijken, een beetje nadenken wat ik wil, open sollicitaties versturen enzo. Wie weet er wat voor mij
Goedemorgen!

Ik ben er hoor.... Lekker geslapen, maar net weer zo rottig gedroomd, gisteren belde mijn moeder of ik een paar dingen voor haar uit kon zoeken op de computer en nu heb ik er weer vreselijk van gedroomd vannacht. 's Avonds moet ik geen nadenk dingen meer doen :(

Daarom heb ik een hamster, die maken niet zo'n herrie

Samen naar de dokter is gezelliger Bo, helemaal als er niets ernstigs aan de hand is, wat ik natuurlijk heel erg hoop in Ro's geval. Al is eczeem ook behoorlijk vervelend, ik heb het ook weer op en af, de laatste tijd, ben zowat allergisch voor alle smeerseltjes nu. Hoe is het trouwens met jouw eczeem Ing, mag je al eens stoppen met het dieet?

Vreselijk als je baan je zo tegen gaat staan, het is echt tijd voor wat anders, ga maar eens op onderzoek uit. Het is wel ideaal dat je werk hebt tijdens het zoeken en zo alle tijd kunt nemen. Zie het als iets tijdelijks, dan kun je het misschien beter hanteren.
Ik heb dat dieet wel weten terug te draaien tot alleen melkproducten. En dat is eigenlijk prima uit te houden hoor. Met de kerstdagen was er veel gezondig, maar nu gaat het prima. Ik merk het eigenlijk meteen als ik me er niet aan heb gehouden. Maar ik heb nu ook wel erg veel last van dat hele gebeuren op het werk hoor, dat merk ik meteen aan mijn huid..

Phoehee, voel jij je ook nog steeds violist op het dek, of gaat het beter bij jou op het werk?
Ing, mijn huid is gewoon erg gevoelig aan het worden. Van ontstekingen tot eczeem, van voortdurende jeuk tot rode vlekken, je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het :-)

Knap dat je het volhoudt, van die melkproducten. Ik merk dat die namelijk toch wel een groot deel van mijn dieet uitmaken: kaas, room, yoghurt eet ik elke dag.

Gelukkeling, wat rot, zo'n droom.

En ik weet niet wat jij voor hamster hebt, maar de onze maakt me toch een partij kabaal elke avond!!! Dat is geen bescheiden rustige hamster hoor

Zoeb, hoe is het bij jou?
Ja, dat heb ik ook. En ik dronk ook nog eens graag melk. Maar de kaas is tegenwoordig dus geitenkaas of schapenkaas. We hebben gelukkig een goede kaasboer op de markt staan. Parmezaan wordt peccorino, st Aigur wordt Roquefort, brie wordt geitenbrie. Het is jammer van al die ander lekkere dingen, maar het lukt.

En dan de room, zo lang het niet op te kloppen hoeft te zijn, kan het gewoon sojaroom, geldt hetzelfde voor de yoghurt en de melk is ergens doorheen (pannenkoeken, als opgeklopte melk in de koffie ofzo) heel goed te gebruiken.

De kans dat ik als eczeempatient ooit met borstvoeding geven toch al met melkproducten moet stoppen was volgens de huisarts al groot, dus ik vind het niet zo erg.

Ik hoop dat er wat uit komt vandaag. Het zou fijn zijn als je een hormoonzalfje (wel ja, je krijgt toch al voldoende hormonen binnen) kunt krijgen, daarmee is het vaak wel goed te onderdrukken. Ik slik soms ook cortisonepillen. Maar dat zou ik eigenlijk niet meer willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven