Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met VP3?

07-08-2009 16:13 683 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.

Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:

tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano

champiognsoep: verse peterselie

kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie

aardappelsoep: peper

Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.

broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen

crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)

shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje

thee brandnetel (zonnatura)

elke kruidenthee

verse munt

rooibos

groene thee (pickwick)
Hallo allemaal, heb het forum nu al enkele keren gelezen en wil graag met jullie meedoen. Zit echter met een probleem. Ik ben nu a.s.. dinsdag op de kop af 2 weken aan het vp3-en, waarvan ik vorige week vrijdag 1 keer een bbq worstje gegeten heb en dit weekend een stukje pizza. Voor de rest hou ik me heel erg goed aan het dieet. Echter, ik was vorige week 1,5 kg afgevallen en deze week nog helemaal niets. Sterker nog vanochtend gaf de weegschaal weer wat extra gewicht aan. Ik ben 7 jaar geleden ook met VP3 begonnen en ben toen in rap tempo 11 kg kwijtgeraakt. Echt een zwaar gewicht ben ik nooit geweest (woog 68 en ging naar 57 kg). In de loop der jaren toch weer wat kilootjes erbij gesmokkeld en diverse andere dieten gedaan, waardoor ik toch weer mijn gewicht verloor. Nu ben ik echter sinds jan- febr in rap tempo 7 kg aan gekomen en wat ik ook probeerde, het lukte me niet om ze eraf te krijgen. Zelfs met strikt proteine dieet etc. Ook heb ik op dit moment veel gezondheidsklachten (lijkt op ME/CVS). Uit wanhoop ben ik 2 weken geleden weer terug gaan naar de VP3 consultent. Volgens hem moest ik nu zeker de kilo's en het vocht dat ik vast hield gaan kwijtraken. Maar niets is minder waar! Ik word wanhopig als ik jullie positieve verhalen hoor. Ik begrijp het gewoon niet. Al maanden hiervoor snoepte ik niet, probeerde ik regelmatig te eten, vooral veel proteine en niets viel ik af. Nu ben ik echt heel bewust bezig en nog lukt het me niet. Waar kan het aan liggen? Het ene worstje en stukje pizza, kunnen er toch niet voor gezorgd hebben dat er in 2 weken tijd maar 1,5 kg vanaf is? Ik denk zelf dat mijn lichaam helemaal uitgeput is en daardoor niets meer doet. Slik ook al de extra jodium druppels die ik gekregen heb. Graag jullie advies!

Ik weeg overigens nu 62 kg en wil terug naar de 55-57 kg. Ik ben 1.58 m. En zeg nu niet dat ik geen overgewicht heb, dat weet ik ook wel dat het niet extreem is, maar mijn cholesterol gehalte was wel verhoogd 5.7 en ik hield veel vocht vast en er zit vooral buikvet, waar ik vanaf wil/moet. Tips zijn erg welkom. Alvast bedankt!

groetjes,

Cindy
Genoten van de high tea?
Hee

ja,ik heb wel genoten van de high tea.

De wraps waren heerlijk,maar toen zat ik al aardig gevuld.

Een etage hoger lager de scones,die waren ook nog wel te doen,maar toen kwam het;arretjescake,bonbons,en iets wat leek op een gekleurd suikerklontje..bbbrrr daar ben ik maar niet aan begonnen.

Toen ik thuiskwam voelde ik me net een suikerspin,en heb toen maar een paar aardappelballetjes en een schepje shoarma meegegeten,ik moest gewoon even wat anders eten,dan meteen weer chocoladekoekjes,of een frappe.

Best wel stom achteraf,maar ik zoek de draad weer op,en heb hem bijna te pakken...morgen weet ik waar ie ligt hoor,en laat hem voor de vakantie nie meer los (hoop ik).
Zo dames,

Ik was er vandaag helemaal klaar mee.. Ik was vanochtend 2 kilo!!! t.o.v. gisteren weer aangekomen.. Nu hou ik echt definitief op met me iedere dag te wegen!

Ik ben zojuist heel slecht geweest, vriendlief ging eten bestellen en ik heb ook mee gedaan. Ik ga zo dus lekker gyros met frietjes eten!! Zit er ff doorheen.. Morgen weer een nieuwe start!

Sorry voor me geklaag, maar dan ben ik het even kwijt!

@ magniemaggie: Succes morgen met die draad weer oppakken, het gaat je lukken!!

@Cindy: Welkom, en zoals je ziet kun je dus goed aankomen. Ik heb het deze week ook! Het is moeilijk om dat door te zetten, maar uiteindelijk bereik je daarmee wel je resultaat. En je hebt inderdaad geen overgewicht (zou stiekem willen dat ik jou gewicht had SJJJ), maar het is ook een gezondheidsprogramma wat er ook prima voor bedoeld is om je cholesterol te verlagen e.d.

Succes!!

Groetjes, Stefanie
Klinkt erg lekker allemaal, die high tea dingetjes magniemaggie. En Stefaniej, het is ook de bedoeling dat je af en toe lekker moet kunnen klagen tegen elkaar. Het valt ook allemaal niet mee. Ik denk dat je na een terugvalletje juist weer extra de strijd kunt aangaan.

Hoi Cindy, welkom en succes. Probeer door te zetten en wie weet wat een mooie resultaten je boekt. Gezellige dag allemaal.
Holladioootjes

Weertje hè?

Nu is het niet zo moeilijk om veel water te drinken.

Af en toe ff een bouillon...

Stefanie;wast lekker?

Tip;een lekkere snack is maar voor even,maar een gezond gewicht voor heel je leven (heb je wat aan hè?)

Cindy,als je stoelgang niet optimaal is,zoals bij mij,dan kan er zo een kilo per dag tussen zitten.

Ik kreeg die muesli met water ook niet door mijn str...

Nu mag ik muesli,en een schep zemelen (zaagsel),en een beetje magere yoghurt.

Kijk,dat veranderd dat kippevoer meteen in een net acceptabel hapje.

En het werkt ook nog.

Nou,kom op allemaal!!
Ik doe in ieder geval mijn best.Vanochtend was er in ieder geval weer niets vanaf. Dat stimuleert niet, kan ik je vertellen. Als het nu echt lekker is, ok, maar om te zeggen dat ik het allemaal zo smakelijk vind. Nee, maar ik geef de moed nog niet op. Doe inmiddels ook druppels jodium in een glas water, wellicht dat dat nog iets gaat toevoegen. Ik hou jullie op de hoogte. groetjes, Cindy
Het is zo stil op het forum, hoe is het met de dames.....
WWWHHHAAAA niet zo best.

Ik zit nog steeds met die high tea in mijn maag (letterlijk)

Het wil er maar niet vanaf,die stomme kilo,dan kan ik weer verder waar ik gebleven was.

De vakantie komt steeds dichterbij,en wil dan op mijn voorlopige streefgewicht zijn

Heb steun nodig!!!!!!
Ja, gek is dat. Als je iets normaals eet is gelijk alles weer in de war. Ik had extra brokjes/soepjes besteld, de voorraad was op. De bestelling kwam helaas een dag te laat en de avond vooraf was echt alle voorraad op. Toen heb ik een klein stukje vis gegrild met een beetje droge sla (geef mij dan maar een brok..) en gelijk geen stoelgang meer. Balen! Magnie: moed houden, komt goed, zet 'm op.
Zo hallo allemaal ik ben nieuw hier en wil graag met jullie mee kletsen.

Ik ben gisteren begonnen met vp3, gelijk begonnen met muesli naturel en zemelen en 500 ml water, ja ja jullie lezen het goed ha ha er kwam ook geen end aan ik dacht ook als het zo moet maar het was ook vroeg hè.De verpakking nog goed gelezen en het was ook 50 in plaats van 500 stom maar leuk om te vertellen.

Goetjes en ik vind deze site erg leuk, stimulans is zeker de kookte waard voor al die zware kilo's , succes 
Ha ha Nicoleo,je was wel erg enthousiast met het water!

Maarre,gezellig dat je meedoet,en suc6!

Iemand had het laatst over een grafiekje,maar is het een idee om bij ieder berichtje bovenaan je begingewicht,en wat je nu weegt te vermelden? (voor wie dat wil natuurlijk )

Zoiets kun je niet in je profiel zetten toch?
Zo ik begin vandaag met de 3 de dag en heb er weer zin in.

Maar ik voel me nog steeds futloos hadden jullie daar ook last van in het begin ? Nou loop ik elke dag een uur maar smiddags ben ik dood op en zou ik zo kunnen slapen.

Ik drink genoeg water ik moet van me zelf tot half 3 al 2 liter water drinken en de andere helft tot de avond gaat zo gemakkelijk.bouillon mag ik nog niet nemen om inderdaad de soep meer smaak te geven ik had een iets hoge bloeddruk 135/96 ik ben 40 en woog 90,06 bij de consulente, maar ik weeg me nog niet dat doe ik als ik pas over een maand als zij (Marieke) hier weer is , leuke, lieve vrouw. Daar word ik ook niet zo depri van .En nog een vraagje maken jullie al je shake al voor een paar keer klaar ik hoor het graag als starter !!!!

Alemaal succes 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje gister avond begon het wat ligt te worden in mijn hoofd, en s nachts wakker geworden met een wee draaierig gevoel in mijn lijf hadden jullie dat ook in het begin, vandaag is het dag 5 en ik wil me wat fitter voelen ik hoor het graag en su6 allemaal
Hoi,nicoleo

Ik heb het ook de laatste tijd.

Soms moet ik me vasthouden als ik opsta.

Mijn bloeddruk is ook niet al te laag,maar al wel gedaald,dus ik neem dan bouillon,maar heb niet het idee dat het helpt.

Mijn consulente heeft me aangeraden even ijzer te prikken,want daar kan het aan liggen,en kan zij iets bijvoeren.

Morgen ga ik ff bellen voor de uitslag.

Maar de eerste dagen was ik ook niet fit,en had erge hoofdpijn,en stonk mega uit mijn mond.

Ik hoop voor je dat het tijdelijk is..
Hoi, magniemaggie,

Bedankt voor je reactie, morgen ga ik even laten mijn ijzer na laten kijken en ja wat grappig dat uit je mond stinken, mijn man zij dat ook al. Ha ha, ik heb vandaag ook 16 maaltijden op normaal 15 ,misschien moet ik om de 45 min. Wat eten,Mijn lijf heeft wat te verduren met dat ontgiften dus ik geef het wat tijd .en anders bel ik Marieke even op morgen.

Ik mag geen bouillon omdat mijn bloedruk iets te hoog is.

Ben benieuwd hoe je ijzer is morgen en suc6

Groetjes Nicole 
Leeftijd: 25 kg

Lengte: 1.73 kg

Startgewicht: 115.1 kg

Huidiggewicht: 97.2 kg

In totaal afgevallen: 17,9 kg

Dag Dames,

Hier ben ik weer. Ik ben een weekendje weg naar Belgie geweest en dus weer normaal gegeten, gisteren de restjes daarnog vanop. En vandaag weer met volle moed begonnen! Voorlopig heb ik tot midden Augustus geen excuus meer om 'normaal' te eten. Dus het wordt weer even streng!

@Magniemaggie: Ik had inderdaad of er interesse was voor zo'n graffiekje, maar dit is ook een goed idee. Ik ben er maar gelijk mee begonnen. Was dit wat je ongeveer bedoelde?? En wat jammer dat die kilo's van de High tea eraan blijven, maar aan de andere kant heb je er wel van genoten. Ook die kilo's gaan er weer af.

@Nicoleo: Welkom, wat goed dat je zo'n fanatieke start hebt gemaakt. Jammer dat je regelmatig duizelig bent. Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk nooit geen last van heb gehad. Ik voel me na 2 weken juist een heel stuk fitter. Wel heb de week van starten echt gigantische hoofdpijn tot migraine aanvallen. Maar dit is puur van het ontgiften. Nou heel veel succes !

@Cindy: Hoe gaat het bij jou? Zijn die eerste kilo's er toch al af of zie je nog steeds geen resultaat. Als dit niet zo is zou ik toch eens met je consulent gaan praten
Leeftijd:40

lengte;1.78

Startgewicht:116.4 kilo

Huidig gewicht:89.0

Afgevallen;27.4

Mijn ijzer was super (8.1)

Wat het dan is,geen idee.

De Hig Thea is er weer af hoor Stefaniej.

Ik wil er nog vier kilo af,maar merk dat het steeds zwaarder wordt....
Hallo, allemaal,

Maggie wat fijn dat je ijzer goed is, ik moet morgen prikken.

Ik heb mijn profiel naam aangepast als je daar nou je start gewicht neerzet en het streefgewicht en je lengte en alles wat je daar wil neer zetten, dan hoef je dat niet elke keer op te schrijven ik ben dat nu aan het uitproberen hoe dat er uitziet

Succes iedereen. We gaan er voor 
Leeftijd: 25 kg

Lengte: 1.73 kg

Startgewicht: 115.1 kg

Huidiggewicht: 97.2 kg

In totaal afgevallen: 17,9 kg

Jeetje wat heb ik het weer moeilijk..Als je weer een paar dagen normaal hebt gegeten wordt die stap nog steeds moeilijker.. En ik wil zo graag nog 17 kilo afvallen..

Maar goed mijn doel van 90 kg maar bereiken, dan ben ik al super gelukkig!

Wij kregen vandaag een telefoontje dat we na 1 jaar eindelijk volgende week kijkeres krijgen voor ons huis.. Oooo als ons huis toch eens zou worden verkocht dan ben ik zoo gelukkig!

Dan ga ik om dat te vieren lekker uiteten hoor!!

Nou succes allemaal weer
Hallo allemaal,

Stefaniej,ik kan je de hand schudden hoor.

Ik heb het ook even helemaal gehad.

Maar ik ben zo dicht bij mijn doel.....

Als ik 85 ben als ik op vakantie ga,dan laat ik die hele vp3 zooi thuis.Na de vakantie zie ik wel wat de schade is.

Dan wil ik eigenlijk door tot 80,en dan zo proberen te houden.

Nou,ik hoop dat de kijkers wat in je huis zien,zodat je lekker uit eten kan.

ik ben benieuwd of mijn gewicht,etc bovenaan staat,als ik dit vestuur.

Zo niet,dan heb ik iets niet goed gedaan,en heb ik je hulp nodig.

Hoe is het met de rest??
@ Magniemaggie

Nou zullen we elkaar maar even moed inspreken!!

We kunnen het!!

Ik moet zeggen dat het wel grappig is.. Want we komen ongeveer van het zelfde gewicht af en hebben beide hetzelfde doel.. Alleen jij bent al een heel stuk verder hihi! Dus jij kunt het al helemaal!

En je hebt gelijk joh dat je dat zo doet met de vakantie

Ik ben dat ook van plan.. Mijn streven is om voor de vakantie op 90 kilo te zitten. Dus ik moet nog wel even! Maar ik heb pas 3 september vakantie.. Ik hoop zoo dat ik dat haall.. En als dat huis dan ook nog eens verkocht word dan wordt 2011 voor een gedeelte helemaal mijn jaar!

En wat betreft die gegevens die staan er niet bij.. maar die moet je gewoon kopieren en boven aan je bericht zetten. Ik weet ook nog geen andere manier!
Leeftijd: 40

Lengte: 1.73

Startgewicht: 90

Huidig gewicht: ?

Totaal afgevallen: ?

Het is mij ook niet gelukt om alles bij je profielnaam te zetten je kan namelijk je profielnaam niet veranderen wel je nickname ik moet Stephanie gelijk geven gewoon kopiëren en plakken gaat

Ook snel.

Meiden ik vind dat jullie geweldig bezig zijn jullie hebben zoveel kilo's verloren waar ik jaloers op ben echt een compliment waard ik moet het nog maar zien te halen.
PPPPPPPPFFFFFFFFFF,IK BEN ER ZO KLAAR MEE!!!

Het is zo...moeilijk de laatste dagen.

Zondag krijgen we verjaardagvisite.

Iedereen aan de taart en lekkere hapjes,en ikke....

Toch wil ik zo graag die 4 kilo eraf.

IK MOET STEUN HEBBEN!!!!!!!

Fijn weekend,en sterkte allemaal.
Hoi, weekend,

Magniemaggie nou niet de moet opgeven wat is nou 4 kilo van de 27,4 die je bent af gevallen!!! Dat word dan 31,4 WOHW Dat klinkt nog mooier. Veeeeeeel joh! pfff...... Zoveel voor gelaten al die maanden en dan nu dat je er bijna bent......... you can do it !

dat geeft een ontzettend goed gevoel einde van de avond als je in bed ligt wedden........

Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat?

ik wil je er wel door heen sleuren want ik ben nog maar een starter en net een week begonnen en super gemotiveerd ,

Morgen avond heb ik een strand feest Island samba en geen drankje voor mij ( deed altijd een prosecotje of bier) maar water en ik kijk er naar uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven