Naam voor Bobtail pup

15-07-2011 20:15 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog 6 weken en dan hebben we de pup in huis!!

We zouden eigenlijk voor een reu gaan, en daar hebben we al een naam voor, maar aangezien er maar 1 reutje is geboren in het nestje, en derest allemaal teefjes zijn, zit de kans erin dat we toch een teefje krijgen.

We zijn namelijk nr 4 op de lijst, dus grote kans dat de reu al weg is. (Toch ook leuk, een extra vrouw in huis, met al die mannen om me heen!!) Maar goed.

Kan maar geen leuke naam bedenken.

Het is natuurlijk een groot ras. Het moet iets stoers zijn, een krachtige naam. Niet iets Engels. Ga zelf meer de Nederlandse en Scandinavische kant op.

Iemand een idee?

Vond zelf Guus(je) of Sjors wel leuk. Kan ook voor een teefje toch? Maar dat vind man weer niet leuk.

Voor een reutje had ik overigens ook Guus
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
*durft weer binnen te komen na drie berichten in het begin*

Ik zou toch Guus doen. Leuk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Spininhoek schreef op 16 juli 2011 @ 09:50:

Lola veel voorkomend? Wist ik niet...

Ga nu naar een verjaardag, kijken wat daar de meeste stemmen zijn!

Arwen is ook leuk!

Zit nu naar animal planet te kijken, ging over puppy's en jahoor de eerste heette al Lola hahahahah. Het klinkt echt niet.

Ik vroeg naar de kleur omdat ik wat namen ken die kleuren betekenis hebben. Phuti (weet niet of ik het goed schrijf alleen) , Keltische naam voor donkere dame is Kirra. Ik vind dan alleen Kyra mooier klinken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
jeey arwen vind ze leuk.

Kyra is ook leuk idd. Zo heette de herder van een oud vriendje van me, heel lief beest.

Isabel vind ik ook mooi.

of Isabeau

Of Noelle ( als je van kerstmis houd, je kan er ook Noel van maken )
Hi, wat is de naam in het nest ? Misschien kunnen we daar wel een leuke varriant bij vinden ?
Een Scandinavische naam? Pippi natuurlijk!

Of Inga, een meer serieuzere naam.
Ja, Pippi is ook leuk he?

Pffff. Ik kom er niet uit.

Man komt met namen als 'kom je hier of niet'

Of 'scheer je weg'

En dat is dan humor....

Ha ha ha

Pups hebben nog geen namen in het nest heb ik begrepen.

Ik vind Molly steeds leuker klinken (toch Engels en een Y, hoe bestaat het?!)

Ik laat het jullie weten zodra we eruit zijn!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik vind Molly ook leuk. En passend voor de goedaardige lobbessen die Bobtails zijn.
Bob of Bobbie
Pippi is ook leuk inderdaad. Zeker als er dan zo'n blij beest op je af komt hollen met van die flapperoren.

Of Pippa.

Molly, mwah. Beetje suf.
quote:Spininhoek schreef op 16 juli 2011 @ 14:44:

Man komt met namen als 'kom je hier of niet'

Of 'scheer je weg'

En dat is dan humor....

Ha ha ha ik vind van wel ja Mocht je man nou t.z.t. een nieuw vrouwtje zoeken, stuur maar door!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Pien, of Fien, afkorting van Josephien
Pardoes
quote:Very.Cherry schreef op 16 juli 2011 @ 17:46:

[...]

ik vind van wel ja Mocht je man nou t.z.t. een nieuw vrouwtje zoeken, stuur maar door!

Hmmm, nou, dat vindt ie leuk hoor!!

Hij houdt zich aanbevolen zegt ie...
Zwabber.
quote:Frankie33 schreef op 16 juli 2011 @ 20:20:

Zwabber.Dan moet ik de hele tijd aan schoonmaken denken, ook niet mn hobby
Een kennis van me heeft haar bobtail ooit Farrell genoemd, naar Bobby Farrell.
Haha, das indd wel grappig!
De bobtail in Bassie & Adriaan heette Lara.

Ik vind zelf Teun(tje) een lieve naam.

Ik kende ook een bobtail met de naam Stoney, maar dat was een reu.
Zojuist genoemd bij Wallander (op Canvas), de naam Ebba.
Onze hond heet pardoes en aangezien zij een grote onhandige lieve lobbes is past deze naam perfect
Jaaa, die zei ik vandaag ook al hier thuis!! Ebba.

Ik vind hem leuk!!

Denk dat t lootjes trekken wordt.

Ebba

Guusje

Molly

Lola
Ik wil de pret niet drukken, maar is het niet zo bij (ras)honden dat je ze een naam moet geven die met een bepaalde letter begint? (afhankelijk van nest van de fokker of het jaartal).
@ fuchsiaatje: is dat niet alleen als je ermee verder wilt fokken of mee wilt doen aan wedstrijden?
quote:fuchsiaatje schreef op 16 juli 2011 @ 21:29:

Ik wil de pret niet drukken, maar is het niet zo bij (ras)honden dat je ze een naam moet geven die met een bepaalde letter begint? (afhankelijk van nest van de fokker of het jaartal).

Iedere rashond heeft een stamboom-naam die inderdaad met een bepaalde letter moet beginnen. Die naam krijgen ze van de fokker mee.

De roepnaam geef je hem/haar zelf.
Een vriendin van mij had een keeshond (zo'n grijze, lekkere dikke hond) en zij heette Donja. Vond ik ook een lieve, maar ook een stoere naam. En Lenka vind ik ook wel leuk (fakkel, stralende) = Scandinavische naam.

Ik zit nog even in een Scandinavische namenlijst te kijken en ik zie dat Rakel 'lammetje' betekent. Wel toepasselijk.... en Toyah klinkt ook lief (betekent speeltje), Quinbe (van het verblijf van de koningin). Ik ga stoppen. Er zijn echt veel leuke namen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven