Van weten naar doen

08-07-2011 22:07 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Ik kamp al jaren (8 jaar) met een verstoorde relatie met eten, van heel weinig eten naar eetbuien en dit wisselt elkaar af.

De laatste tijd heb ik weer veel eetbuien en ben in korte tijd 10 kilo aangekomen. Ik sport al jaren en vrij intensief (al voor eten een probleem werd), maar tegen deze hoeveelheden eten, valt niet op te sporten.

Door de jaren heen verschillende vormen van hulp gezocht en daarin prettige en minder prettige ervaringen opgedaan.

Vanaf mijn vroege jeugd heb ik veel meegemaakt (een soap is er niets bij..) en over-eten staat bij o.a. voor: ontladen, mijn verantwoordelijkheid niet willen nemen.

Aan kennis ontbreekt het niet en ik heb schriften volgeschreven met zelfreflecterende inzichten.

Kennis alleen is niet genoeg, het gaat erom de kennis in de praktijk toe te passen en dat kan alleen op de momenten die moeilijk voor me zijn.

Elke keer neem ik mezelf voor om me niet meer te over-eten en je raad het al...er komt elke keer toch weer een volgende..

Ik stel mezelf keer op keer teleur, baal van mijn steeds zwaarder wordende lijf en voel me hier onzeker onder.

En laat bovenstaande er nu net voor zorgen dat ik mezelf in de cirkel blijf plaatsen.

Zijn er mensen die zich in mijn verhaal herkennen?

Ik zou het natuurlijk fijn vinden om posts te lezen, die hoopvol voor me zijn en daarnaast sta ik open voor alle reacties.

Bedankt voor het lezen,

Go Tango
@Strawberrie

Lijkt me een goed plan, bij deze hebben wij een deal!

Fijn dat je zo bezig bent met anders denken.

Ik heb gelukkig zowel gister als vandaag ook een goede dag.

Was wel heel welkom na de bagger die ik de dagen daarvoor over mezelf had uitgestort.

Wens je voor later een lekker nachtje slapen toe!
@Gotango: wow goed geslapen, we mochten rond 22.30 van ze gaan slapen, toch aardig, haha. Vandaag een gesprek met de woningbouw, we rekenen nergens op.

Wat zijn we soms dom bezig, de dagen dat het niet zo goed gaat, waarom doen we onszelf dat toch aan?

Ik ga verder met positief denken, binnenkort een avondje de tijd nemen het nogmaals goed op te schrijven en voor mezelf in te spreken. De momenten waarop het minder gaat zullen wel terugkomen, maar dan wil ik het graag anders aanpakken en niet zoveel naar binnen stouwen.

Weer een goede dag en vandaag ook, hoe spannend het allemaal ook is.

We mogen ook weer langs bij de Bruynzeel, wat een prutsers zijn het daar, we kennen meer mensen die in het complex komen te wonen en ze klagen er allemaal over, er loopt maar 1 goede verkoper rond die weet waar hij over praat, triest is dat.

Eind vd middag nog 2 koopwoningen bekijken (slimmer kopen concept) en ons daarop inschrijven. Druk genoeg dus. Tussendoor ook nog werken, haha.

Fijne avond!
@Strawberrie

Hoe is jouw overvolle dag verlopen?

Ben heel benieuwd naar je gesprek met de woningbouw en de keukenboer.

En de kijkafspraken...enthousiast kunnen worden?

Ik hoop dat je de vruchten van je goede nachtrust hebt kunnen plukken!

Mijn dag verliep ook zonder verveling :-)

Training gegeven en 1 op 1 gesprekken gevoerd, tijd vliegt dan voorbij. Ik heb op een dag als deze, veel afleiding en je richt je op de ander, waardoor ik niet bezig ben met allerlei stemmetjes enzo.

Het is wel enorm k-weer...en daar mocht ik doorheen fietsen

Maar goed, nu in de relax en even niets meer moeten.

Lees je graag weer,

go tango
@Gotango: fijn is dat als de tijd voorbij is voor je het weet, doe mij maar meer van die dagen. Alleen niet zo erg als vandaag, want ben uiteindelijk van 12.30 tot 15.30 op het werk geweest en dat geeft dan weinig voldoening. Het voordeel was wel dat er geen stapels werk klaar lagen, dus het kan allemaal wel zo kort maar werken vandaag.

Balen van de regen ja, ik was met de auto heen en weer aan het crossen, dus je mag trots zijn op jezelf. Neem een lekker kop warme THEE, kies maar een luxe soort uit die je lekker vind. Bijvoorbeeld Andalusia van Lipton.

Overdag ben ik zowiezo weinig bezig met de stemmetjes, dat is vooral 's avonds als ik niemand om me heen heb, vandaar dat ik nu even langs kom hier, want dat is nu het geval. Zo even wii fitten en daarna op de bank hangen. Vrees in slaap vallen, maar als ik de neiging heb te gaan snaaien dan ga ik in de slaapkamer verder kijken.

Goede nachtrust heb ik wel gehad, maar de afgelopen 3 maanden is niet zomaar weg met 2 goede nachten, duurt even.

Het gesprek bij de woningbouw gaf me wel wat vertrouwen, ze wekte in ieder geval de indruk dat ze haar best voor ons ging doen. Nog steeds rekenen we nergens op.

De keuken is nu uitgezocht, nu is ons alles duidelijk, het is een huurwoning, dus we hebben standaard gekozen met alleen een werkblad verlenging, geen extra tegeltjes of kast, want dan kwamen we op 500 euro uit en dat doen we niet, zeker omdat het niet 100% zeker is dat we er zelf van kunnen genieten.

Oja kijken bij de huurwoningen die verkocht gaan worden via Slimmer Kopen, tja ben er doorheen gelopen, heb de formulieren ingevuld en naar de notaris gebracht. Had er geen puf meer in me er al te erg in te verdiepen, ook omdat er zo weinig kans is dat je het mag kopen. Als we het worden dan hebben we nog 5 dgn om te beslissen en dan kan mijn partner ook even mee om te kijken. Eigenlijk kon ik er 1 wel wegstrepen, er was duidelijk in gerookt, het sloeg meer mensen op de ogen (wat een domme makelaar, je zet toch wat ramen open?) en de buren waren zo te zien van het soort flodder. De andere woning heeft aan de voorkant een speeltuintje, tja worden wij niet direct blij van. De buren daarentegen hadden allemaal keurige tuien. We zien het wel, pas druk om maken als het nodig is, verder waren het exact dezelfde huizen.

Zo ik ga aan de slag en verder met positief denken. Lukt goed hoor en anders kom ik wel even langs hier.
Hallo meiden,

hier eindelijk weer een bericht van mij....

Wat goed om te lezen hoe jullie beiden jullie dip weer te boven zijn gekomen door positief verder te gaan, de boel weer op te pakken.

Ik lees jullie graag, zie ook hoe jullie elkaar motiveren, en mij ook op die manier.

Zelf voel ik me de ene dag vrij goed, maar vaak ook niet. De stemmetjes laten me niet met rust, allerlei gedachten die ik probeer te bezweren terwijl ik zo goed weet dat dat juist is wat ik niet zou moeten doen, ik moet het negeren, niet voeden, maar jullie weten beiden ongetwijfeld hoe moeilijk dat is, als je emotie de baas is, of eigenlijk, je emotie de baas laat spelen over jou.

Het werken is weer erg leuk, geeft afleiding, maar geeft ook weer spanningen blijkbaar, die zich uiten op zulke vervelende manieren. Dat maakt me regelmatig erg moe. Slapen gaat hier gelukkig goed. Fijn om te lezen dat dat jou ook gegund was van de week, Strawberie, wat een gedoe is dat allemaal, ongelooflijk dat dat maar voort kan duren.

Wel goede berichten over huizen en keukens, daar kan ik van meegenieten, lijkt me heerlijk om te doen.

@Gotango, goed dat briefje!! Je bent ook sterk, anders zou je niet deze strijd aangegaan zijn maar het laten lopen, hoewel dat ook niet hoeft te betekenen dat iemand die het anders aanpakt niet sterk is natuurlijk, dat is voor ieder mens weer anders.

Ik blijf mijn best doen, lees mee, en probeer ook te schrijven, niet vanwege de verplichting, maar het geeft me toch steun, de herkenbaarheid, de stemmetjes, de onzekerheid.

Wat eten betreft: ik wenste dat ik 5 kilo zwaarder zou zijn zonder elke keer na te moeten denken of het wel goed is wat ik eet. Duidelijk een een stemmetje dat zegt wat goed en fout is en dat ik zou moeten negeren.

Gelukkig motiveert het wel om te werken; ik vind het zo leuk en kan daar moeilijk als een slappe dweil blijven rondlopen, dat stopt een keer natuurlijk. Maar moeilijk hoor meiden, het is op dit moment een keihard gevecht met mezelf, mijn excuses voor de negativiteit, maar: ik ga wel DOOR want uiteindelijk geloof ik in mijn eigen kracht.

Liefs
@Valentien: niks negatiefs aan hoor, lees je laatste zin nog eens. Wees niet zo streng voor jezelf. Kijk naar wat wel goed gaat. Je vind toch ergens de kracht om DOOR te gaan.

En nee je hoeft helemaal niet zo vaak te reageren, voel je niet verplicht.

Mij helpt het om me af te reageren, alles op een rijtje te krijgen daarboven.

Dan lees ik over jouw worsteling en dan wordt ik toch een beetje blij. Dan denk ik: ik wil afvallen en dat lukt niet en zij wil aankomen en dat lukt niet, wat zijn we rare wezens... zijn we dan nooit tevreden?

Ja wel degelijk. Ik denk even niet aan alle sores om me heen (jongens hou ohop met voetballen, doet zeer aan m'n hoofd) en heb afleiding.

Ik kan hier een heel negatief verhaal typen, want voel me KUT, maar dan lees ik jouw stukje en lees dat je door blijft gaan, ondanks alles en dat doe ik OOK.

Ondanks alles, de komende 10 maanden wonen we hier nog wel, want de woningbouw gaat ons niet helpen. We hadden het verwacht, maar stiekem toch nog hoop. Dus gaat er een brief naar de klachtencommissie. Ik ga binnenkort aan de slag ga met de plattegrond van de nieuwbouwappartement, dan heb ik iets om naar uit te kijken, een houvast.

Voor nu ga ik wii fitten, me af reageren en daarna lekker slapen met oordoppen in.

Ja we gaan gewoon DOOR, we geloven in onszelf.
@Valentien

Fijn om je te lezen en goed dat je open en eerlijk bent over waar je tegenaanloopt.

Je geeft aan, dat je last hebt van angststemmetjes.

Hier heb ik al eerder over geschreven, maar gooi het er toch nog een keer in, omdat het namelijk de kern is van ons probleem.

We hebben eerst gedachtes en daarna gevoelens, dat is een eerste stap qua bewustwording. Veel mensen denken dat ze eerst gevoelens hebben en daarna gedachtes. Dit klopt dus niet!

De gedachtes en gevoelens bijelkaar zorgen ervoor dat we bepaald gedrag vertonen.

Helaas zijn veel van onze gedachtes negatief en lijken ze zo waar, met de nadruk op lijken, want we worden aan de lopende band gefopt.

Op jouw situatie gericht; je hebt gedachtes aangemaakt (en voor waar aangenomen) die jou een angstig gevoel geven en je gaat jezelf hiernaar gedragen.

Wat je kunt doen is je gedachtes toetsen; is wat ik denk 100% waar en helpen deze gedachtes mij? Wat kan ik beter denken?

Deze manier van benaderen komt uit de cognitieve gedragstherapie en kan je veel ruimte bezorgen.

Nieuw gedrag leren is heel lastig voor ons mensen en vraagt herhaling, vallen en opstaan.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, je losser kunt maken van je gedachtenwolken en ze kan zien als slechts gedachtes die komen en gaan. Je hebt gedachtes, je bent ze niet.

@Strawberrie:

Ik vind het echt super dat je bewust bent komen posten op een voor jou trikkie moment!

Wauw, dat zijn nog eens stappen.

De focus op het positieve, op wat wel ipv wat niet, dat geeft je meer overzicht, rust en ruimte.

Keep it up!

Ik ga morgen een weekend weg met mijn beste vriendin, zo'n zin in! Andere omgeving, lekker genieten van elkaars gezelschap en alle andere mooie dingen des levens :-)

Voor jullie ook een fijn weekend!

liefs van gotango
@Gotango: veel plezier dit weekend. Geniet ervan en rust lekker uit.

Je tip voor valentien mag ik ook toepassen, toch?

Mooie uitspraak: je hebt gedachtes, maar je bent ze niet!

Dat ik hier nu even kom posten is overigens geen voorteken dat ik straks ga lopen snaaien, maar ik ben benieuwd hoe het met jullie is en wellicht lees ik ook nog iets waar ik iets mee kan en het is nog zo ook.

Hier is het up en down, nu is het meer up gelukkig!

Heb vandaag nog even gesproken met de politie om na te gaan of de woningbouw wel echt informatie over ONS had ingewonnen, dat bleek dus duidelijk van niet. De politie heeft weer contact opgenomen met de woningbouw om nog eens te benadrukken dat ze aan ons verplicht zijn ons een veilige woonomgeving te bieden, dat de politie daar niet alleen verantwoordelijk voor is. De woningbouw heeft mij inmiddels gebeld om aan te geven dat er een gesprek tussen ons, de politie, gemeente en woningbouw gaat plaatsvinden. Dat was zowiezo de bedoeling, maar mij was niks verteld. Er werd alleen gezegd: we kunnen niks voor jullie doen. Is toch echt iets anders. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik geen puf meer heb om hier op te wachten, dat ik door aan het draaien ben (heb licht overdreven). Ik zei: kan dat gesprek morgen? Is wat mij betreft goed, zoveel haast heb ik ermee. Ze zetten er spoed achter. Ik reken nergens op, maar wil wel alles hebben gedaan wat we kunnen doen. Ik heb een houvast nodig, een gevoel dat we serieus worden genomen en niet alleen als zeurders worden gezien. Ik heb toch recht op een normaal aantal uren slaap. Gelukkig is iedereen het daarover eens...

Zo ik zet de computer uit en ga er even tussenuit. Heb vanmiddag na de gesprekken even gewiifit, straks weer even. Oei compenseren... tja het is ook goed voor de afleiding... Daarna even bankhangen!
@Gotango

Wat heerlijk, een weekend weg! Zijn jullie van plan om ook naar buiten te gaan, wandelen of zo? Morgen schijnt het toch echt een mooie dag te worden, anders knus binnen blijven.

Jouw tips wat betreft de gedachten ken ik maar al te goed, veel mee geoefend, en ja het helpt wel, maar het gevoel dat er iets is, dat ik controle moet houden, blijft komen en gaan.

Dat is vermoeiend, maar ik weet dat nee blijven zeggen en tegelijkertijd lief voor mezelf zijn op den duur zal gaan werken, dus daar houd ik me aan vast als ik het echt gehad heb met de stemmetjes... Dan waaien ze inderdaad wel over, zoals jij mooi beschrijft, en door die ervaring kom ik ook door die momenten, soms dagen, heen. Maar toch bedankt voor de moeite van het opschrijven, best een stuk tekst!

@Strawberrie: het overdrijven over het doordraaien, alleen maar zinnig lijkt me, anders krijg je blijkbaar niets gedaan. Absurd.

Wat een onvrede hebben we toch soms he, jij wilt het een en ik weer het ander, maar inderdaad, de rode draad is doorzetten, doorgaan, dus: niet alleen weten maar ook doen!

En gelukkig, ook ik ben heus tevreden met een heleboel dingen, net als jij. Stilstaan bij alles wat ik heb geeft me zoveel voldoening en het relativeert ook.

Ook ik ga zo meteen hangen op de bank, mijn boek uitlezen en dan film kijken.

Ik wens jullie beiden een goed weekend, maak er iets moois van en als het even niet goed gaat, weten we dat er ook weer een moment komt dat het beter gaat.

Knuffel
Hoi meiden,

Even een berichtje aan jullie samen!

Hoe gaat het met jullie?

Kunnen relaxen in het weekend zonder al teveel last te hebben van negatieve stemmetjes?

En als je ze had, heb je een tegengeluid laten horen?

Mijn weekend was helemaal super en bevatte de nodige oefenmomenten.

Ik kijk er met een trots gevoel op terug :-)

Heb de stemmetjes gehoord en heb ze uitgedaagd. Hierdoor kon ik meer afstand nemen en helpende gedachten aanmaken.

Doordat ik nu meerdere oefenmomenten op een dag had, werd heel duidelijk, dat vermijden geen zin heeft en de berg in stand houdt.

Juist door de situaties aan te gaan kan de berg een heuveltje worden. Hierdoor kan het vertrouwen in mezelf groeien en dat is heel fijn!

Werk: gesprek gehad met teamleidster en zij gaf aan, dat als mijn contract verlengd wordt, dan is het voor max een half jaar.

Zij streeft ernaar om half oktober duidelijkheid te geven.

Er moet echter met miljoenen bezuinigd worden en medewerkers van andere afdelingen zullen herplaatst moeten worden. Dit kan dus ook mijn ontslag betekenen....

Lijkt me fijn om te lezen hoe jullie erbij zitten!

Greetz van Go Tango
Ik kom even snel langs, ik ben jullie niet vergeten hoor, maar het is druk.

We zijn nml. eerste geworden bij een vd woningen die ik vorige week met een zombie hoofd heb bekeken. We mogen het dus kopen. Dus nu zijn we veel aan het regelen en nadenken. Waarschijnlijk krijgen we de financiering zelfs rond met het salaris van mijn partner erbij, hij heeft keurig een werkgeversverklaring gekregen met intentieverklaring, wat een fijne werkgever! (Hij werkt er sinds juni vandaar)

Straks nog een keertje kijken en nu samen

Daarna door naar het gesprek met de gemeente, politie en woningbouw. Dat laten we gewoon doorgaan, want stel dat de financiering niet gaat lukken...

Sorry, ik lees later jullie verhalen nog hoor!
Lieve meiden,

Hoe is het met jullie?

Strawberrie, wat een goed nieuws zeg, echt te gek!

Super dat de werkgever van je vriend mee wil werken, zeker in deze tijden.

Ik ben heel benieuwd naar de actuele stand van zaken, ook wat betreft het contact met alle betrokken partijen mbt de hangjongeren.

Hoe is het trouwens met je familiecontacten?

Hoe zit je in je vel?

Valentien, al een poos niets meer van je vernomen..is dat goed nieuws of juist niet?

Als ik iets voor je kan doen, mocht je daar behoefte aan hebben, just let me know.

Ik heb nu een weekje vrij, lekker even niets moeten en alles in mijn eigen tempo doen. Had nog helemaal geen vakantiedagen opgenomen, dus het werd wel tijd.

Verder ben ik wel op en aan bezig met het contractgebeuren..ik weet dat ik er geen invloed op heb en toch lukt het me niet zo goed om het los te laten

Helaas vertaal ik deze onrust ook weer in over-eten...ik zal extra alert moeten zijn op al mijn sabotage stemmetjes.

Fijne zondag en hopelijk tot snel,

gotango
Hallo,

Wat een goed bericht Strawberrie, spannend!

@Gotango: fijn die vrije dagen en let op jezelf he,

hoe moeilijk dat soms ook is. Stomme stemmetjes ook....

Ik ben nu echt aan het doorpakken met het meer eten, heb het soms erg moeilijk, dus van mijn kant even wat afstand inderdaad.

Dank voor het aanbod, dat alleen steunt me al.

Ik lees intussen wel mee af en toe, maar wil even niet teveel externe prikkels tot me laten komen,

echt tot rust komen naast het werk.

Tot later, liefs en ik ben wel een beetje bij jullie in mijn hoofd. Goede week voor jullie beiden, lief zijn voor jezelf en genieten van alle mooie dingen die we allemaal hebben.
.
@Gotango: nog veel last van de stemmetjes gehad? Denk even terug aan afgelopen weekend, je was ontspannen en maakte van een berg een heuveltje. Hoe heb je dat in je hoofd gedaan, probeer dat vast te houden. Ik zou me ook druk maken over je werk hoor, vind ik niet meer dan normaal, maar je weet dat je er zelf helemaal niks aan kan doen. Je moet er niet uit door je eigen schuld, dat is voor je eigen ik heel belangrijk voor ogen te houden. Tja meer kan ik niet zeggen, ik zou je graag wat zekerheid hierover geven, maar helaas dat gaat niet. Het is een onzekere tijd, maar we mogen elkaar niet helemaal gek maken, daar wordt het niet beter op...
@Valentien: heb je genoten van alle kleine dingen om je heen? Afstand nemen is inderdaad soms even nodig. Prikkels zijn heel lastig, ik heb daar ook weleens hinder van, vandaar dat ik afgelopen week 's avonds de computer niet aan heb gehad. Rust vinden is heel belangrijk. Hoe gaat het met het eten, gaat het al soepeler?
Hier gaat het goed, ik vertelde al over de prikkels, het valt me niet mee om de rust in mezelf te vinden. Veel gedachtes, onzekerheden en niet alleen die van mezelf, mijn partner heeft er nog meer last van dan ik, ik blijf met beide benen op de grond en kan het momenteel beter van me af zetten, zeker op mijn werk. Dat is een goede uitlaatklep voor mij, in mijn werk kan mezelf zijn, daar hoef ik mij niet meer te bewijzen, daar krijg ik de waardering die ik nodig heb. Mijn partner zit daarin wat meer in onzekerheid, dat snap ik best, we steunen elkaar.

Als het goed is krijgen we de hypotheek wel rond, maar het gaat met veel papierwerk, voornamelijk doordat mijn partner geen vast contract heeft, maar van 1 bank hebben we al goedkeuring, dat voelt goed. Het kost wat tijd en energie, maar als alles gaat lukken geeft dat ook weer heel veel terug.

De hangjongeren problematiek is er nog steeds, maar ik maak me er niet al te druk meer om. De woningbouw heeft weer beloftes gedaan, maar komen ze tot op heden niet na, ik had niet anders verwacht...
Lieve meiden,

Ik ben ook weer boven water

Had veel last van mijn slaapstoornis, waardoor lichaam en geest niet zo fris waren.

Gelukkig had ik een weekje vrij, waardoor ik mezelf naast een beetje sporten kon ontslaan van allerlei 'moet' dingen.

Morgen weer aan de slag.

Zie nu al uit naar half november, dan heb ik weer een weekje vrij :-)

@Valentien

Bedankt voor je lieve berichtje!

Met de kermis gaat het op en neer..tja, rationeel weet ik geen enkele invloed te hebben op mijn contract...en toch he?!

Je gaat er toch mee aan de haal.

Hoe is het nu met jou?

Lukt het eten een beetje?

Trek je het werken?

@Strawberrie

Meis, wat een drukte bij jou/jullie..er is een boel gaande, spannende dingen en die vragen bijna om kermis :-)

Goed om te lezen, dat het jou aardig lukt om 1 en ander van je af te kunnen zetten.

Balen dat je vriend er zo'n last van heeft, kan het me goed voorstellen hoor, maar het geeft zo'n spanning.

Die woningbouw is vooral goed in loze beloftes doen..

Het blijft een super vervelende toestand.

Wauw, 1 bank die al wel akkoord gaat! Dat is goed nieuws, hou je me op de hoogte van de ontwikkelingen?

Meiden, het is mooi weer, ik ga genieten van mijn laatste vrije dag.

Ik wens jullie een goede week!

Liefs van gotango
@Gotango: ja een slaapstoornis vergt veel energie, vertel me maar niks, daar raakt alles door van slag. In november weer even bijdraaien, dat doe je goed, heb je iets om naar uit te kijken en dat werkt bij mij ook goed. Hopelijk slaap je nu weer wat beter, kan je de spanningen op je werk een beetje van je afzetten.

Hier gaat het met ups en downs. Ik heb in ieder geval genoeg energie om elke dag te fietsen en te wii fitten, alleen ik compenseer dat dus nog steeds (lees de eetbuien zijn er nog steeds en iets te vaak). Ik probeer niet te streng te zijn voor mezelf, want mijn leven staat aardig op z'n kop, maar dan bedenk ik mij dat we waarschijnlijk pas eind dit jaar verhuizen (als het tegenzit begin 2012) en dan denk ik: gaat het dan de komende maanden zo blijven? Dat wil ik niet hoor, want de ene week is er een kilo af en de andere week is het er net zo hard weer bij... ik probeer het echt naast me neer te leggen en zoek voldoende afleiding, maar het valt me niet altijd mee.

Ik probeer in ieder geval zo gezond mogelijk te blijven eten en genoeg te bewegen. Afgelopen week was het lekker weer, dan gaat dat een stuk beter, alleen jammer dat de hangjongeren er dan dus ook vaak zijn. Gelukkig niet tot 2 uur 's nachts, maar het brengt wel weer veel onrust mee. Dus dan bellen we maar weer met de politie en die worden het ook aardig beu. Het bord dat ze er na 22 uur niet meer mogen staan is er natuurlijk nog steeds niet... ik kan me voorstellen dat het voor hun ook alleen maar frustreerd, ze willen er zeker wel iets aan doen, want afgelopen week was er 1 agent die regelmatig even een kijkje kwam nemen, maar de andere kant (gemeente, jongerenwerkers en de woningbouw) werkt niet hard mee... wij leggen er ons grotendeels bij neer, we gaan hier (nog altijd waarschijnlijk) binnenkort toch weg, maar ja ondertussen houd het je wel bezig.
@Strawberrie

Fijn om een berichtje van je te lezen..blijf toch benieuwd hoe het met je gaat en wat je bezighoudt.

Up en down begrijp ik...

Lukt het je om je te richten op de dingen die wel naar je zin gaan, waar je energie van krijgt?

Voor je het weet, lijken alleen de dingen er te zijn, die niet lekker lopen en wordt het heuveltje de Himalaya en verdwijnen je gedachtes erin.

Met mij is het nog steeds slecht met slapen..het duurt nu al een poos en helaas weet ik nooit wanneer de slechte flow overgaat in een minder slechte flow.

Dus heel belangrijk om de dag op te delen in stukjes en stap voor stap alles te bekijken.

Op mijn werk is het druk, heb weer een extra training erbij gekregen en de manier waarop dat ging vond ik verre van prettig.

Zo van, ik ben hem kwijt en hoe jij het fixt is niet mijn probleem.

Hier is het laatste woord dus nog niet over gesproken.

Ik ga die training wel doen, maar wel met haar in gesprek, dat ik deze manier niet fijn vind.

Meid, ik wens je een goede week toe en onthou: stap voor stap!

gotango
@gotango: natuurlijk richt ik mij vooral op de leuke dingen, maar daar kan ik momenteel slecht bij ontspannen, altijd blijven de negatieve dingen op de achtergrond spelen. Inmiddels is de overlast buiten de flat een stuk minder, soms doen we net of het er niet is, ik bel de politie niet meer, het helpt allemaal niks, dus kan het beter los laten. Alleen de overlast binnen de flat neemt weer toe, er is een nieuwe bewoner en volgens mij denkt ze dat het een drugspand is... politie kwam vd week 's nachts met 2 busjes sterk toen wij en een buurvrouw melding hadden gedaan. Dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen, want dan weten ze donders goed wie daar woont, anders komen ze niet met 2 busjes. En gisteravond rond 23.30 begon mijn buurman te timmeren en schuren, maar daar ga ik niet heen, die heeft al vast gezeten e.d. das geen lievertje.

Dinsdag gaan we het koopcontract tekenen, zodra we zekerheid hebben wat betreft de hypotheek springen we een heeeeeeeeeeeel groot gat in de lucht! Ik durf er niet vanuit te gaan dat het allemaal gaat lukken, want stel dat...

De eetbuien worden aardig aangewakkerd op deze manier, want als ik moe ben dan laat ik de stemmetjes hun gang gaan. Ik zit wel weer in een goede flow hoor, het was een week geleden erger, dus ik zie het momenteel weer meer zitten.

Vervelend dat je momenteel weer slecht slaapt, je weet ik weet er zelf ook alles van (en nu met bovenstaande wordt het er niet beter op). Wordt het versterkt door je werksituatie, of staat het los van stress?

Ja we gaan door, stap voor stap... Jij ook een goede week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven