Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers

Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.

Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
quote:Xervy schreef op 01 november 2016 @ 15:32:

[...]

Je kunt bij het uzb gewoon vragen of ze meteen vanaf dag 1 pensioenopbouw aanzetten. Is een klik voor hun in het systeem. Uiteraard hou je netto dan wel iets minder over. Maar vraag hier eens na!

Dankjewel voor de tip, dat wist ik niet.

Uitzendbureau zei dus dat ik na 26 weken pensioen ging opbouwen. Heb hiervoor altijd wel opgebouwd, dus nu een gat van 6 maanden. Ik zal eens informeren, dankjewel!
quote:minnimouse schreef op 01 november 2016 @ 15:34:

[...]

Dankjewel voor de tip, dat wist ik niet.

Uitzendbureau zei dus dat ik na 26 weken pensioen ging opbouwen. Heb hiervoor altijd wel opgebouwd, dus nu een gat van 6 maanden. Ik zal eens informeren, dankjewel!

Graag gedaan!

Na 26 weken is het verplicht en gaat het automatisch. Eerder moet je zelf duidelijk aanvragen. Moet geen probleem zijn. Probeer wel iemand bij het uzb te treffen die er echt verstand van heeft. Veel weten dit namelijk zelf niet.

En uiteraard van harte met je nieuwe baan!!! Veel succes.
quote:Xervy schreef op 01 november 2016 @ 15:38:

[...]

Graag gedaan!

Na 26 weken is het verplicht en gaat het automatisch. Eerder moet je zelf duidelijk aanvragen. Moet geen probleem zijn. Probeer wel iemand bij het uzb te treffen die er echt verstand van heeft. Veel weten dit namelijk zelf niet.

En uiteraard van harte met je nieuwe baan!!! Veel succes.

Nogmaals bedankt

Ga hier meteen achteraan! Hopen dat mijn contactpersoon de know how heeft en anders verder zoeken
Hoi allemaal!

Hier al een tijd niet geschreven (en ga zo ook even bijlezen).

Met mij is alles prima! ik werk sinds juli via het uitzendbureau en ik ben inmiddels aangenomen voor de interne functie en kom per 1 december in vaste dienst!

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!
Zo, bij gelezen. Leuk om te lezen dat sommigen na een tijd zoeken een baan gevonden hebben

Gefeliciteerd nog Minnie

Hoe is het met solliciteren Agenda?
quote:CherokeeRose1977 schreef op 01 november 2016 @ 16:29:

Hoi allemaal!

Met mij is alles prima! ik werk sinds juli via het uitzendbureau en ik ben inmiddels aangenomen voor de interne functie en kom per 1 december in vaste dienst!

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat! Whoop whoop!
cherokeerose
quote:CherokeeRose1977 schreef op 01 november 2016 @ 16:29:

Hoi allemaal!

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat! Gefeliciteerd! Super nieuws!
quote:Lovestar schreef op 01 november 2016 @ 16:44:

Zo, bij gelezen. Leuk om te lezen dat sommigen na een tijd zoeken een baan gevonden hebben

Gefeliciteerd nog Minnie

Hoe is het met solliciteren Agenda?Dankjewel, Lovestar
Hi dames,

Na een lange tijd niets geschreven te hebben, dacht ik .. ga voor het slapen gaan toch ff wat posten.

Wat leuk @cheroreekrose gefeliciteerd.

@ Lovestar.. lief dat je ernaar vraagt.

Vandaag heb ik besloten om actief weer te gaan solliciteren. Dit heeft te maken met de organisatie waar ik nu werk.

Ik heb vandaag een voortgangsgesprek gehad, directie was super enthousiast over mij.

Ik loop al enige tijd tegen dingen aan, en heb het gevoel dat ik de trekker van alles ben in de organisatie. Iedereen laat dingen over aan mij en zijn laks in dingen. Buiten dit om heb ik gezien dat de financien enorm slecht gaan. Het werk wat ik zelf doe is zeker leuk, buiten deze dingen om. Maar heb eenmaal een besluit genomen. Dus weer actief solliciteren.

Slaap lekker allen
Lach, leef..
Hi Agenda. Doordat ik bijgelezen had, kon ik ook je weg naar een baan volgen en las ik dat je nu door omstandigheden weer op zoek gaat. Jammer dat het zo loopt.

Wel fijn dat je vanuit een baan kan solliciteren. Ik hoop dat je snel weer wat leuks vindt!
Even een update:

1e afwijzing had als reden dat ik te weinig ervaring had op een servicedesk in de desbetreffende branche.

Wat kan kloppen als je mijn cv gelezen hebt....

2e afwijzing vond ik wat vreemder:

"Na meerdere kandidaten te hebben gesproken, is de keuze op een andere kandidaat gevallen. Deze kandidaat sluit net iets beter aan bij het team."

Het team bestaat uit mensen tussen de 30 en 50, ik ben 42.

Beide afwijzingen nadat ik een 1e gesprek gehad heb.
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek!! Net even gevierd met een taartje :D Ik moet nog een nette tas kopen morgen en dan heb ik het weekend om me voor te bereiden.
quote:zelus73 schreef op 02 november 2016 @ 21:23:

Even een update:

1e afwijzing had als reden dat ik te weinig ervaring had op een servicedesk in de desbetreffende branche.

"Na meerdere kandidaten te hebben gesproken, is de keuze op een andere kandidaat gevallen. Deze kandidaat sluit net iets beter aan bij het team."

Beide afwijzingen nadat ik een 1e gesprek gehad heb.Ik denk niet dat leeftijd het enige criterium is voor "in het team passen"?
Ik heb mijn tweede dag erop zitten en ik weet het niet. De stof is moeilijk en ingewikkeld, de begeleiding is slecht. Ik ben normaal geen opgever maar ik heb het idee dat dit het niet is voor mij. Voor mijn gevoel is het inhoudelijk te hoog gegrepen voor me.
quote:zelus73 schreef op 02 november 2016 @ 21:23:

Even een update:

Beide afwijzingen nadat ik een 1e gesprek gehad heb.

Suf.

Als ervaring echt belangrijk is, dan hadden ze dat al kunnen weten. Maar soms willen ze je toch even zien en spreken want wellicht is er meer aan jou wat de ontbrekende ervaring kan compenseren. Soms is het er niet en dan gebrek aan ervaring nekt je dan.

Bij het team is er meer dan alleen de leeftijd. Het is een bepaald gevoel en klik.

Het is niet zozeer dat je niet mag balen. Tuurlijk is het jammer. Ik hoop alleen dat dit je wat meer relativering kan geven.
quote:Moestuinier schreef op 03 november 2016 @ 15:41:

Ik heb maandag een sollicitatiegesprek!! Net even gevierd met een taartje :D Ik moet nog een nette tas kopen morgen en dan heb ik het weekend om me voor te bereiden.Yeah
quote:minnimouse schreef op 03 november 2016 @ 16:10:

Ik heb mijn tweede dag erop zitten en ik weet het niet. De stof is moeilijk en ingewikkeld, de begeleiding is slecht. Ik ben normaal geen opgever maar ik heb het idee dat dit het niet is voor mij. Voor mijn gevoel is het inhoudelijk te hoog gegrepen voor me.

Ik weet niet wat je doet nu en wat je hiervoor gedaan heb. Wil je er wat over kwijt?

Kan het zijn dat het begin even moeilijk is?
quote:Lovestar schreef op 03 november 2016 @ 17:13:

[...]

Ik weet niet wat je doet nu en wat je hiervoor gedaan heb. Wil je er wat over kwijt?

Kan het zijn dat het begin even moeilijk is?Ik werkte in de deurwaardersbranche en nu werk ik bij de overheid in een soortgelijke functie maar dan net wat inhoudelijker. Al die wet- en regelgeving, ik weet het niet.
Oh, dat is best pittig. Kan het zijn dat het je overspoelt en je het daardoor niet meer goed overziet? Dat kan dan aanvoelen alsof je het niet aan kan.

Ik ken je natuurlijk niet, maar als je een bepaald denkniveau heb, dan zou je dit op den duur in de vingers krijgen. Tenzij je iemand meer van de praktijk ben en niet zo theoretisch, van de regels ben ingesteld. Dan is het naast dat je het niet leuk vindt, ook wat moeilijker voor je.

Maarre, wist je van tevoren waar je aan begon?
Ja ik wist wel waar ik aan begon, maar heb het denk ik onderschat. Dit is weer een stapje hoger dan wat ik eerst deed dus was ook vereerd dat ik aangenomen was. Nou ja ik kijk wel. Ben nu even niet in de stemming
Haha, oké. Ik bied mijzelf aan als sparringspartner en ik prik graag in mensen

Ander keertje prikken dan maar?
Is goed, Lovestar. Lief van je
Vandaag eindelijk bericht gekregen van het UWV dat ik in ieder geval de komende 3 maanden niet meer hoef te solliciteren. Mijn contract loopt tot half maart en als alles meezit, wordt dit verlengd. Voelde ook zo raar om te solliciteren terwijl je net met een nieuwe baan begonnen bent.
quote:minnimouse schreef op 03 november 2016 @ 18:45:

Ja ik wist wel waar ik aan begon, maar heb het denk ik onderschat. Dit is weer een stapje hoger dan wat ik eerst deed dus was ook vereerd dat ik aangenomen was. Nou ja ik kijk wel. Ben nu even niet in de stemming Sterkte lieverd,ik hoop dat je je snel op je plek voelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven