Kerstpakket
donderdag 18 oktober 2018 om 08:49
Hoi,
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
donderdag 18 oktober 2018 om 12:48
Nee, echt geen alcohol doen. En ook geen vlees.
Weet je hoe vaak moslims/joden/Hindoestanen/vegetariërs/veganisten worden vergeten of genegeerd?
Hier op het werk waren de bedrijfslunches standaard: broodje bal of broodje kroket. Moslims moesten maar een banaan eten.
En de borrels: bier, wijn en voor de geheelonthouders een spaatje.
donderdag 18 oktober 2018 om 12:50
Er zit toch altijd wel iets tussen wat je niet eet/drinkt? Voor mij zijn dat de bonbons en de merk-x thee. Voor een ander is het de alcohol of het potje pate (volgens mij eet niemand dat trouwens).Caitriona* schreef: ↑18-10-2018 12:48Nee, echt geen alcohol doen. En ook geen vlees.
Weet je hoe vaak moslims/joden/Hindoestanen/vegetariërs/veganisten worden vergeten of genegeerd?
Hier op het werk waren de bedrijfslunches standaard: broodje bal of broodje kroket. Moslims moesten maar een banaan eten.
En de borrels: bier, wijn en voor de geheelonthouders een spaatje.
donderdag 18 oktober 2018 om 12:52
Ik vind dat eerder huishoudelijk dan feestelijk. Maar goed, ik ben een cosmeticasnob en koop alleen zaken als tissues etc bij de ETOS.RogerPriddy schreef: ↑18-10-2018 11:21Ooit een Etos kerstpakket gehad (verschillend voor man en vrouw) was erg leuk. Lekker handzeepje, douchegel, glitter eyeliner, etc. Leuk en feestelijk.
Maar ik zou altijd dankbaar zijn voor de moeite die men er in steekt.
donderdag 18 oktober 2018 om 12:56
Ha! Een mede-chocoladehater! Maar toch vind ik chocolade niet erg, heb ik eens iets aan te bieden aan bezoek. Blijft lekker lang goed ook.
donderdag 18 oktober 2018 om 12:57
donderdag 18 oktober 2018 om 12:58
Wat een leuk idee! Hier krijgen we gewoon een tegoedbon.Boardbabe82 schreef: ↑18-10-2018 08:55Vorig jaar hadden wij een soort kerstmarkt. Iedereen kreeg een zakje munten waarmee je bij 5 verschillende kraampjes spullen kon uitzoeken.
De kraampjes hadden diverse thema's: drank, woonspullen, techspulletjes, delicatessen. Iedereen heeft zijn tas mooi kunnen vullen met wat spullen.
Dit werd trouwens door een extern bedrijfje geregeld. Vooral de woonspullen en de drank gingen erg hard.
Ik vond het een erg leuke manier om ervoor te zorgen dat ieder wat leuks had. Ik had een bierpakket, een dekentje, kussentje en een vleesthermometer.
donderdag 18 oktober 2018 om 13:07
http://www.gezondheidinbalans.nl/
Ik heb geen aandelen, maar wel ervaringen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 18 oktober 2018 om 13:07
In ons pakket zit ook geen alcohol meer. Geen idee wat daar de diepere bedoeling achter is. Misschien wel dat er veel naar de voedselbank gaan? Vaak zit er dan een luxe fles met sap of siroop in.
Vlees zit er altijd wel in, maar er is genoeg variatie dat ik daar niet over val. Er zit tenslotte ook meestal wel chocolade in
Vlees zit er altijd wel in, maar er is genoeg variatie dat ik daar niet over val. Er zit tenslotte ook meestal wel chocolade in
Later is nu
donderdag 18 oktober 2018 om 13:08
Hahaha!!! Kan me idd voorstellen dat de glittereyeliner niet bij iedereen past :p Maar er zat veel meer in natuurlijk! De eyeliner was evt een leuk kerstcadeautje voor dochter/nichtje/buurmeisje. Ik vond het echt een leuk pakket, weer eens iets anders dan het voedselpakket, ook leuk overigens. Alles was bruikbaar of anders een leuk cadeautje voor onder de kerstboom. Maar aan de reacties te merken lijkt het jullie niets
donderdag 18 oktober 2018 om 13:09
Jaja007 schreef: ↑18-10-2018 13:07http://www.gezondheidinbalans.nl/
En dan? Paardenbalsem met een wollen sjaal?
Ik zie hier niet echt iets bij, eerlijk gezegd. Wat zou jij van deze site dan geven?
Later is nu
donderdag 18 oktober 2018 om 13:19
Ik zou een fles siroop eerder aan de voedselbank doneren dan 'n lekker flesje drank! Raar zeg!Dreamer schreef: ↑18-10-2018 13:07In ons pakket zit ook geen alcohol meer. Geen idee wat daar de diepere bedoeling achter is. Misschien wel dat er veel naar de voedselbank gaan? Vaak zit er dan een luxe fles met sap of siroop in.
Vlees zit er altijd wel in, maar er is genoeg variatie dat ik daar niet over val. Er zit tenslotte ook meestal wel chocolade in![]()
donderdag 18 oktober 2018 om 13:21
redbulletje schreef: ↑18-10-2018 13:19Ik zou een fles siroop eerder aan de voedselbank doneren dan 'n lekker flesje drank! Raar zeg!
Het zou ook hilarisch zijn als wij samen een kerstpakket gingen uitzoeken.
Meer veel collega's doneren de doos ongeopend, dus dan gaat de drank er ook heen. Geen idee of dat de reden is hoor. Misschien is het wel omdat we ook heel veel SW'ers hebben.
Later is nu
donderdag 18 oktober 2018 om 13:24
Ik was zelf best verbaasd dat in ons pakker vorig jaar nog varkensvlees zat en alcohol. Denk dat hier toch wel 1500 a 1700 mensen werken en daarvan zijn er zeker zo een stuk of 100 moslim. En ik zie die ook zoiets niet kado geven aan iemand anders. Je kunt nooit iedereen tevreden krijgen, maar als je zeker weet dat een deel van het personeel niks kan en mag met hetgeen in het pakket zit dan pas je dit toch aan.
donderdag 18 oktober 2018 om 13:25
Voor mensen met (zwaar) lichamelijk werk bijvoorbeeld, is paardenbalsem wel een must.
Een natuurproduct.
Het kan een onderdeel zijn van een pakket met als thema verzorging of gezondheid.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 18 oktober 2018 om 13:27
Het is me echt om het even. Een voedselpakket vind ik alleen zonde van het geld. Nu is het mijn geld niet, maar aangezien ik de queen of skeer ben, kan ik voor een fractie van het bedrag meer en lekkerder levensmiddelen kopen.
Maar alles wat je krijgt, ik ben er tevreden mee. Zelfs alcohol, want alhoewel ik een geheelonthouder ben, ken ik genoeg mensen die wel gelukkig worden van een of andere lamme fles wijn.
Maar alles wat je krijgt, ik ben er tevreden mee. Zelfs alcohol, want alhoewel ik een geheelonthouder ben, ken ik genoeg mensen die wel gelukkig worden van een of andere lamme fles wijn.
donderdag 18 oktober 2018 om 13:28
Ik zie het al helemaal voor me. Een bouwvakker die zijn pakket openmaakt en er een flesje paardenbalsem uit te voorschijn tovert
Bedankt baas!! Dat had je nou NIET hoeven doen.
donderdag 18 oktober 2018 om 13:29
dus 100 van de 1500, dat is nog geen 7% eet geen varkensvlees en drinkt geen alcohol. Daar pas je toch je pakket niet op aan?sneeuwwitje80 schreef: ↑18-10-2018 13:24Ik was zelf best verbaasd dat in ons pakker vorig jaar nog varkensvlees zat en alcohol. Denk dat hier toch wel 1500 a 1700 mensen werken en daarvan zijn er zeker zo een stuk of 100 moslim. En ik zie die ook zoiets niet kado geven aan iemand anders. Je kunt nooit iedereen tevreden krijgen, maar als je zeker weet dat een deel van het personeel niks kan en mag met hetgeen in het pakket zit dan pas je dit toch aan.
zet een grote tafel in de hal, en organiseer een ruilbeurs, voor wie niet zelf kan bedenken dat het flesje bier naar de buurvrouw kan
donderdag 18 oktober 2018 om 13:30
donderdag 18 oktober 2018 om 13:40
donderdag 18 oktober 2018 om 13:50
Een kerstmarkt kan vlg mij al vanaf 50 personen. Vond ik zelf heel leuk
Als 65 jarige heb ik al heel wat kerstpakketten gehad. Vaak werd ik een beetje droevig van alle voedsel wat werd verspild. Zeker als het om vlees ging. Hoeveel vissen zijn er nodeloos gestorven voor de blikjes tonijn ed, en al die andere dieren voor de potjes paté die zelfs de katten niet lusten.
Ooit zelf een pakket samen mogen stellen voor ong 25 personen. Er toen heel gangbare maar goede producten in gedaan. Geen non food, daar zit niemand op te wachten.
Als 65 jarige heb ik al heel wat kerstpakketten gehad. Vaak werd ik een beetje droevig van alle voedsel wat werd verspild. Zeker als het om vlees ging. Hoeveel vissen zijn er nodeloos gestorven voor de blikjes tonijn ed, en al die andere dieren voor de potjes paté die zelfs de katten niet lusten.
Ooit zelf een pakket samen mogen stellen voor ong 25 personen. Er toen heel gangbare maar goede producten in gedaan. Geen non food, daar zit niemand op te wachten.
donderdag 18 oktober 2018 om 13:50
Ze mogen het ook niet weggeven. Volgens mij verdwijnt het bij de meeste dus in de gootsteen of prullenbak. En vlees of alcohol is geen must in een kerstpakket dus kleine moeite om het weg te laten.
donderdag 18 oktober 2018 om 14:00
Dat vind ik inderdaad ook altijd wel zonde. Toevallig heb ik afgelopen week mijn voorraadkast uit staan mesten. Daar gingen uiteindelijk 2 grote shoppers met ongeopend voedsel wat over de datum was uit weg. Mijn zoon zei: goh mam, letterlijk alles wat je weggooit hebben we cadeau gekregen.Poezengek schreef: ↑18-10-2018 13:50Een kerstmarkt kan vlg mij al vanaf 50 personen. Vond ik zelf heel leuk
Ik neem me elk jaar voor om het weg te geven of in mijn omgeving te vragen of iemand er blij van wordt, maar dat komt er dan niet van en zo staan er dan inderdaad allerlei voedingsmiddelen stof te vangen met het idee dat je het ooit nog gaat gebruiken of weggeven om vervolgens weggegooid te worden. Deed me echt een beetje pijn van de week.
Am Yisrael Chai!
donderdag 18 oktober 2018 om 14:14
niks is een Must in een kerstpakket. Chocolade niet, brood niet, soepstengels niet, ragoutbakjes nietsneeuwwitje80 schreef: ↑18-10-2018 13:50Ze mogen het ook niet weggeven. Volgens mij verdwijnt het bij de meeste dus in de gootsteen of prullenbak. En vlees of alcohol is geen must in een kerstpakket dus kleine moeite om het weg te laten.
als de inhoud van een pakket op weerstand stuit, is voor jouw bedrijf een bon een beter idee
donderdag 18 oktober 2018 om 14:18
Ik krijg elk jaar de flessen alcohol van het Marokkaanse gezin uit onze straat. Ze geven het echt wel weg hoor.sneeuwwitje80 schreef: ↑18-10-2018 13:50Ze mogen het ook niet weggeven. Volgens mij verdwijnt het bij de meeste dus in de gootsteen of prullenbak. En vlees of alcohol is geen must in een kerstpakket dus kleine moeite om het weg te laten.