Kerstpakket
donderdag 18 oktober 2018 om 08:49
Hoi,
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
donderdag 18 oktober 2018 om 14:33
Of je laat gewoon het vlees en de drank weg. Zoals iemand al eerder schreef, hoeveel dieren zijn er niet voor niks gestorven om paté van te maken wat vervolgens in de kliko gemikt is.
Er blijven nog legio opties over om te geven. En een bon kan ook altijd en hebben we in het verleden ook eens gehad. Eigenlijk is hier in het verleden alles wel een beetje gepasseerd.
donderdag 18 oktober 2018 om 14:41
Ja, dat heb ik dus ook! Ik ben echt dol op kerstpakketten, altijd al geweest. Heerlijk om een kerstpakket uit te pakken. Maar er zitten toch wel heel vaak dezelfde dingetjes in die altijd weer blijven staan. Zoals ragout uit blik, of die kleine jampotjes, of een blik soep, zo'n chocomelkdippergeval, niet zulke lekkere thee, enz. Tijdens het uitpakken vind ik het enig! Kijk eens wat leuk, allemaal kleine potjes jam. En die zet ik dan rond die tijd op de ontbijttafel, maar eigenlijk eet niemand bij ons thuis jam, dus eindigen ze allemaal in de kast, en moet ik ze uiteindelijk weggooien.fashionvictim schreef: ↑18-10-2018 14:00Dat vind ik inderdaad ook altijd wel zonde. Toevallig heb ik afgelopen week mijn voorraadkast uit staan mesten. Daar gingen uiteindelijk 2 grote shoppers met ongeopend voedsel wat over de datum was uit weg. Mijn zoon zei: goh mam, letterlijk alles wat je weggooit hebben we cadeau gekregen.
Ik neem me elk jaar voor om het weg te geven of in mijn omgeving te vragen of iemand er blij van wordt, maar dat komt er dan niet van en zo staan er dan inderdaad allerlei voedingsmiddelen stof te vangen met het idee dat je het ooit nog gaat gebruiken of weggeven om vervolgens weggegooid te worden. Deed me echt een beetje pijn van de week.
Het is een beetje nostalgie ofzo. We zijn nu natuurlijk ook hartstikke verwend allemaal. (ik tenminste wel
Maar ik heb dus nog wel steeds hetzelfde gevoel bij een kerstpakket.
donderdag 18 oktober 2018 om 14:54
maar van al die legio-opties houd je ook altijd wel 5% die het niet hebben 'mag' (kan, lust, wil).sneeuwwitje80 schreef: ↑18-10-2018 14:33Of je laat gewoon het vlees en de drank weg. Zoals iemand al eerder schreef, hoeveel dieren zijn er niet voor niks gestorven om paté van te maken wat vervolgens in de kliko gemikt is.
Er blijven nog legio opties over om te geven. En een bon kan ook altijd en hebben we in het verleden ook eens gehad. Eigenlijk is hier in het verleden alles wel een beetje gepasseerd.
Dus daarom doe je gewoon van alles wat in zo'n pakket, flesje bier, doosje chocolade etc. Kan iedereen zelf weten, wat hij weggooit.
donderdag 18 oktober 2018 om 15:06
Ja
Dit belandde bij mij dus in de kliko. Ik ben zwaar allergisch voor heel veel en 'natuurproduct' zegt niet zoveel. Van brandnetels krijg ik ook rooie bulten, hartstikke natuurlijk. En van die wol griezel ik al als ik het zie.
Ik kan me voorstellen dat mensen hier blij mee zullen zijn hoor, maar ik vind het iets te specifiek en eenzijdig.
Redbulletje: die siroop was een lokaal product. Ranja van Hooghoudt. Ja, ik had ook liever bessenjenever gehad, maarja, dat is ook weer zo specifiek
Later is nu
donderdag 18 oktober 2018 om 15:13
Hier geen probleem hoor vlees en alcohol. Van de 60 mensen is er geen een vegetariër, ideaal! [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2018 15:34
Reden: provoceren/ongepast
Reden: provoceren/ongepast
12.84% gewijzigd
#doeslief
donderdag 18 oktober 2018 om 15:15
O ja, dat was feest als mijn vader met het kerstpakket thuiskwam. Samen uitpakken. Ik herken wat je zegt: veel dingen waren bijzonder. Ik had waarschijnlijk zelden kaaskoekjes of bijzondere bladerdeegdingetjes gegeten.Baudolino schreef: ↑18-10-2018 14:41Het is een beetje nostalgie ofzo. We zijn nu natuurlijk ook hartstikke verwend allemaal. (ik tenminste wel) En het is ook maar net hoe je opgegroeid bent natuurlijk. Maar als mijn vader vroeger met een kerstpakket thuis kwam, dan zaten daar allemaal dingen in die we eigenlijk niet kenden en die we sowieso nooit aten. Een blikje tonijn bijvoorbeeld, of kaas verpakt in dat rode foliepapier, snoep wat we niet kenden, en ragout. Dus was het echt speciaal en heel feestelijk. Nu kennen we alles wel, en kan je het allemaal overal kopen.
Maar ik heb dus nog wel steeds hetzelfde gevoel bij een kerstpakket.
Het bedrijf waar hij werkte was (geloof ik) de grootste in de regio. Op de rommelmarkt in mei zag je precies wat al die medewerkers in het kerstpakket hadden gehad: een chocoladefonduestel. Je kon een hele tafel vullen met chocoladefonduestellen.
donderdag 18 oktober 2018 om 15:21
Ow sorry... ik antwoordde in mijn enthousiasme te snel!
donderdag 18 oktober 2018 om 16:02
Ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik een kerstpakket altijd leuk, maar vorig jaar kregen we echt bijna alleen maar alcohol en mijn man en ik drinken echt bijna niet, hooguit op een feestje een keer een glaasje. Jammer, en dat terwijl mijn man nog kon kiezen uit meerder pakketten. Hij had thema culinair gekozen, maar kennelijk was dat alleen een pakketje olijven en veel alcohol. Het andere had thema reizen, maar in onze garage staan inmiddels wel 10 reiskoffers en tassen. Dan vind ik inmiddels een cadeaubon toch leuker en duurzamer, wat ik meer en meer belangrijk vind in deze tijd.
Mijn eigen werk bestaat altijd uit streekproducten en een kaarsje o.i.d. van een goed doel. Daar heb ik echt nog nooit iets van weggedaan.
Mijn eigen werk bestaat altijd uit streekproducten en een kaarsje o.i.d. van een goed doel. Daar heb ik echt nog nooit iets van weggedaan.
donderdag 18 oktober 2018 om 16:08
Sorry dat dit misschien zo hatelijk of negatief overkomt. Dat is niet de bedoeling! Mijn excuses, want ik vind het ook vreselijk wat er gebeurt is, maar is het wel de realiteit in ons bedrijf.sneeuwwitje80 schreef: ↑18-10-2018 15:18Ook niet echt passend bij de kerstgedachte enzo.
Maar TO ben je er al een beetje uit?
#doeslief
donderdag 18 oktober 2018 om 16:13
Hou je sorry lekker bij je.Loesiepoesie schreef: ↑18-10-2018 16:08Sorry dat dit misschien zo hatelijk of negatief overkomt. Dat is niet de bedoeling! Mijn excuses, want ik vind het ook vreselijk wat er gebeurt is, maar is het wel de realiteit in ons bedrijf.
donderdag 18 oktober 2018 om 16:13
Nee ik ben er nog niet uit. Ik vind het eten in de kerstpakketten gewoon 3x niks! Misschien toch wat leuke producten bij de AH bestellen en zelf de dozen vullen met een kado.
Ik heb wel een paar producten op m'n lijstje, maar vind ze allemaal niet 100% fantastisch.
1. Plaid
2. Populair gezelschapspel
3. Olijfhouten borrelplank
Ik heb wel een paar producten op m'n lijstje, maar vind ze allemaal niet 100% fantastisch.
1. Plaid
#doeslief
donderdag 18 oktober 2018 om 16:14
donderdag 18 oktober 2018 om 16:47
Hier zou ik dus alledrie niet blij van worden, want het staat wel in de kast. Bovendien zijn mijn vriend en ik maar met 2 dus lang niet alle gezelschasspellen zijn geschikt. Ik las dat je ook al een kerstkrans en een kerstbrood geeft. Waarom is een envelopje met wat meer geld dan geen optie? Dan koop ik liever zelf wat.Loesiepoesie schreef: ↑18-10-2018 16:13Nee ik ben er nog niet uit. Ik vind het eten in de kerstpakketten gewoon 3x niks! Misschien toch wat leuke producten bij de AH bestellen en zelf de dozen vullen met een kado.
1. Plaid
Vorig jaar had ik bonnen bij winkels in onze stad. Je kon daarmee binnen een bepaalde periode zelf een kerstpakket shoppen. Ik heb onder andere heerlijke kaasjes gehaald bij de kaaswinkel, een paar bijzondere theesoorten, flesje rode wijn (ik drink dat toevallig), speciaalbier en nog wat hapjes. Vriend en ik hebben eenbevriend stel uitgenodigd voor een kerstborrel en daar hebben we alles soldaat gemaakt. Hartstikke gezellig.
Maar je kon het ook besteden bij bijvoorbeeld kledingwinkels en de boekenzaak.
donderdag 18 oktober 2018 om 17:06
lilalinda schreef: ↑18-10-2018 10:08
waar koop je (als particulier!) trouwens 1 of 2 leuke kerstpakketten?
Bij Oil & Vinegar kan je ook een mooi pakket laten samenstellen.
Of je bestelt een standaardpakket: borrelpakket, BBQ-pakket, pastapakket, enz.
Of je gaat naar de kaashandel voor een lekker pakket met kaasjes, nootjes, dips.
Als je rondloop in het winkelcentrum krijg je vast inspiratie om de plaatselijke middenstand te steunen.
waar koop je (als particulier!) trouwens 1 of 2 leuke kerstpakketten?
Wereldwinkel idd.
Bij Oil & Vinegar kan je ook een mooi pakket laten samenstellen.
Of je bestelt een standaardpakket: borrelpakket, BBQ-pakket, pastapakket, enz.
Of je gaat naar de kaashandel voor een lekker pakket met kaasjes, nootjes, dips.
Als je rondloop in het winkelcentrum krijg je vast inspiratie om de plaatselijke middenstand te steunen.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 17:21
9.85% gewijzigd
donderdag 18 oktober 2018 om 17:17
http://www.jameskeuzecadeaus.nl/Loesiepoesie schreef: ↑18-10-2018 09:15Miss een mooie houten snijplank? Of zo'n borrelplank leuk?
Nee ik heb het al een paar keer een der gedaan en m'n ideeën zijn dit jaar nu een beetje op. Vandaar dit topic.
Onze werknemers zijn heel divers, van tokkie Piet tot kakker Lodewijk zeg maar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 18 oktober 2018 om 18:02
Plaid zal iedereen toch al wel hebben en dan in een kleur die bij de persoonlijke inrichting pastLoesiepoesie schreef: ↑18-10-2018 16:13Nee ik ben er nog niet uit. Ik vind het eten in de kerstpakketten gewoon 3x niks! Misschien toch wat leuke producten bij de AH bestellen en zelf de dozen vullen met een kado.
1. Plaid
Gezelschapsspel? Das alleen leuk voor sociale mensen of mensen met kinderen. Dat is geen kado voor 'n single.
Borrelplanken hoef ik ook al niet, daar heb ik prima spullen voor
Zonde van 't geld dus om spullen te geven die binnen no time op zolder staan te verstoffen
donderdag 18 oktober 2018 om 18:16
Ik zou van alle 3 echt niet blij worden.Loesiepoesie schreef: ↑18-10-2018 16:13Nee ik ben er nog niet uit. Ik vind het eten in de kerstpakketten gewoon 3x niks! Misschien toch wat leuke producten bij de AH bestellen en zelf de dozen vullen met een kado.
1. Plaid
Nogmaals wil ik het bioscoop pakket wat een andere forummer opperde uppen.
Gewoon 2 (of 4) vouchers, 2 bier, 2 fris, wat noten, wat chips wat popcorn en of wat snoep.
En de rest van je budget wat je overhoud, lekker in een envelopje steken.
Dat is het enige waarvan ik denk dat iedereen wel leuk zou kunnen vinden.
donderdag 18 oktober 2018 om 18:20
Nee dat is echt niet zo, wij hebben ook wel eens zoiets gehad en het gemopper was niet van de lucht. Want ze gaan nooit naar de film, lusten geen popcornetc.Tante_Ans schreef: ↑18-10-2018 18:16Ik zou van alle 3 echt niet blij worden.
Nogmaals wil ik het bioscoop pakket wat een andere forummer opperde uppen.
Gewoon 2 (of 4) vouchers, 2 bier, 2 fris, wat noten, wat chips wat popcorn en of wat snoep.
En de rest van je budget wat je overhoud, lekker in een envelopje steken.
Dat is het enige waarvan ik denk dat iedereen wel leuk zou kunnen vinden.
donderdag 18 oktober 2018 om 18:22
Maar een pathe (of welke instelling je ook dicht bij hebt zitten) kan je nog doorgeven.
Wie zit er in hemelsnaam te wachten op een olijf houten borrelplank.
donderdag 18 oktober 2018 om 18:25
Ik heb ooit een werkgever gehad voor een aantal jaar waarbij we de keuze kregen tussen:
Aankruisen voor bepaalde datum anders kozen ze voor jou.
Vond ik fijnst!
- Een kadobon van een aantal ketens/bios/ winkels/ VVV bon en meer.
- Een verrassingspakket ( dus ouderwets kerstpakket) van bepaalde winkel (AH en later een keer van de Hema) voor dat zelfde bedrag
- En de optie om het kado te weigeren en een donatie te doen naar goed doel naar keuze.
Aankruisen voor bepaalde datum anders kozen ze voor jou.
Vond ik fijnst!
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 18:28
5.76% gewijzigd