Werk & Studie alle pijlers

Nu nog Pabo

14-12-2017 07:42 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon maakte van de week, een opmerking die door mijn hoofd blijft spoken. We hadden het over het lerarentekort en hij vroeg "Waarom ga jij niet de Pabo doen" Nu is dat iets waar ik zelf, stiekem al eens aangedacht heb. (Heb een SPW opleiding)

Maar... Ik ben al bijna 45, zou dus betekenen, dat ik bijna 50 ben voor ik afgestudeerd zou zijn... Best oud om nog te beginnen als leraar. Maar toch twijfel ik... Wat zouden jullie vinden als er een leraar bij jullie kinderen voor de klas kwam te staan, die dus al best oud is, maar vers van de opleiding komt.
lovedobby wijzigde dit bericht op 14-12-2017 08:13
0.81% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
VerhuizingNL schreef:
25-07-2018 13:52
Wat is jouw motivatie /aanleiding om schoolleider te worden?
De directeur van mijn huidige school gaat over drie jaar met pensioen. Ik vind het een geweldige school en zou tzt graag mijn steentje bij willen dragen als directeur. Hiervoor heb ik HBO Bedrijfskunde gedaan en heb ik jaren als teamleider en manager gewerkt. Leiding geven is iets dat ik graag doe.
Alle reacties Link kopieren
VerhuizingNL schreef:
25-07-2018 13:04
Veel nuttige info in dit topic!

Ik wil ook graag starten met de PABO en als het goed is kan ik doordat ik een WO bachelor heb, een 2-jarig traject volgen. Dat wil ik graag in Rotterdam gaan doen.
Na best wat gelezen te hebben over de mogelijkheden tot instroom en de huidige markt, blijf ik met een aantal vragen zitten.

Op dit forum heb ik gelezen dat de hogeschool waar je de opleiding volgt, in hoge mate bepaalt op welke scholen je kan gaan werken doordat de scholen zijn gelinkt aan onderwijsmethoden en denominaties. Zo zou een PABO aan Hogeschool Inholland eerder leiden naar protestant-christelijke scholen en Thomas More HS naar katholieke scholen.
Weet iemand hier meer van?

De meerderheid lijkt het eens te zijn dat op dit moment het tekort in de Randstad het grootst is. Met name in de achterstandswijken, tegenwoordig geloof ik focuswijken genoemd. Daar is de werkdruk nog hoger. Mensen hier met ervaring?
Ik las ergens dat veel leerkrachten in Rotterdam juist naar de dorpen er buiten trekken omdat ze het echt niet meer trekken.

Veel leraren basisonderwijs stromen via een aanvullend opleidingstraject door naar het voortgezet onderwijs omdat ze daar meer verdienen. Ik begrijp dit niet. Les geven aan kinderen t/m 12 jaar is toch een totaal andere wereld dan onderwijs aan pubers? Of heeft het VO meer voordelen zoals kleinere klassen bijvoorbeeld?
Gewoon doen... zelf ook getwijfeld maar de staptoch genomen.

Ik ga zelf naar Hogeschool Rotterdam, deze is de enige in Rotterdam die de deeltijd aanbood,op voor mij gunstige dagen.

De 3 hbo’s in Rotterdam, hebben stage afspraken, met gelijk gestemde scholen, vandaar de uitstroom, naar deze scholen denk ik.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
25-07-2018 14:02
De directeur van mijn huidige school gaat over drie jaar met pensioen. Ik vind het een geweldige school en zou tzt graag mijn steentje bij willen dragen als directeur. Hiervoor heb ik HBO Bedrijfskunde gedaan en heb ik jaren als teamleider en manager gewerkt. Leiding geven is iets dat ik graag doe.
Helemaal duidelijk. Veel succes met de opleiding en het plan!
Alle reacties Link kopieren
@Love Dobby. Je hebt gelijk. Ben je tevreden met de opleiding en weet je met wat voor soort scholen de Hogeschool Rotterdam contacten heeft? Ik wil eigenlijk niet op openbare scholen komen, vandaar mijn vraag-
Alle reacties Link kopieren
VerhuizingNL schreef:
27-07-2018 12:10
@Love Dobby. Je hebt gelijk. Ben je tevreden met de opleiding en weet je met wat voor soort scholen de Hogeschool Rotterdam contacten heeft? Ik wil eigenlijk niet op openbare scholen komen, vandaar mijn vraag-
Moet nog starten in september 😉 dus of ik tevreden ben weet ik nog niet, tot nu toe wel.

Hoge school Rotterdam = openbaar
In Holland = Christelijk
Thomas Moore = Katholiek
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Dank je voor de uitleg. Lijkt me leuk als je straks even laat weten hoe het je bevalt. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
VerhuizingNL schreef:
01-08-2018 09:52
Ok. Dank je voor de uitleg. Lijkt me leuk als je straks even laat weten hoe het je bevalt. Veel succes!
Ga ik proberen te doen, zal best druk zijn, werk, studie en stage, dus hoop dat ik er aan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hoi LoveDobby,

Inmiddels begonnen met de opleiding, ben zo benieuwd hoe het bevalt!
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
23-09-2018 07:54
Hoi LoveDobby,

Inmiddels begonnen met de opleiding, ben zo benieuwd hoe het bevalt!
De eerste maand zit er op, ben blij dat ik de stap genomen heb.

De opleiding bevalt super tot nu toe, maar ben momenteel vooral bezig met de balans vinden, tussen werk, studie en stage, dat valt nog het meest tegen, moet er echt weer inkomen.

Gelukkig zijn er meer van mijn leeftijd, in mijn klas, al voel ik me best oud, als iedereen, met zijn laptop zit en ik met mijn pen en papier. 😜
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven