Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:Vlammetje-1 schreef op 04 januari 2017 @ 16:19:

Niet rottig maar wel een hele gekke vraag. Een klant vroeg of ze haar kinderen (die aan het spelen waren op de afdeling waar ik werkte in een grote winkel) even bij mij achter kon laten en of ik ze dan even in de gaten wilde houden zodat ze even naar het centrum van het desbetreffende dorp kon om wat boodschapjes te halen. Dat vond ik zo bizar, alsof ik verder niets te doen had met een afdeling vol klanten. Hoe durf je dat te vragen!



En een andere klant vond het belachelijk dat ik hem niet verstond (plat fries) want we waren in Friesland dus dat zou ik moeten kunnen (de winkel stond dus niet in Friesland).Wat was je antwoord? Ik zou aangegeven hebben dat ik de verantwoording niet op me kon nemen. Wat brutaal zeg..
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje-1 schreef op 04 januari 2017 @ 16:19:

Niet rottig maar wel een hele gekke vraag. Een klant vroeg of ze haar kinderen (die aan het spelen waren op de afdeling waar ik werkte in een grote winkel) even bij mij achter kon laten en of ik ze dan even in de gaten wilde houden zodat ze even naar het centrum van het desbetreffende dorp kon om wat boodschapjes te halen. Dat vond ik zo bizar, alsof ik verder niets te doen had met een afdeling vol klanten. Dat herken ik, soms wilde een klant niet de hele winkel door met een kinderwagen en dan vroegen ze of ze de wagen bij de kassa konden laten staan (daar was namelijk genoeg ruimte). Van mij mocht het, maar ik zei altijd wel dat ik niet op de wagen kon letten, dus dat het op eigen verantwoording was.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Klanten die uit ontevredenheid over het beleid spullen naar je gaan smijten zijn nooit leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een topic



Geen ervaring in winkels of horeca, wel met mensen die op een dierenbeurs rondliepen toen ik standhouder was voor een merk hondenbrokken als bijbaan. Er werden zakjes met brokken gratis aangeboden als sample, dit was dieetvoeding dus niet per definitie geschikt voor iedere hond. Ik snap wel dat mensen graag samples willen hebben en dat voor velen de sport Is van een beurs, maar zoals sommigen beide handen in de grote koker met samplezakjes staken en zoveel mogelijk overhevelden in hun tas, zonder je ook maar aan te kijken of iets te zeggen.. en natuurlijk meteen weglopen daarna. Vaak zie je ook dat ze dan bij bekenden naar de stand wezen, die kwamen dan meteen aangedraafd om precies hetzelfde te doen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week meegemaakt;



We moeten klanten die binnenkomen groeten en eventueel even aanspreken, vooral omdat we buiten dat eigenlijk niet als verkopers herkenbaar zijn. We zijn (gelukkig) geen plakkers, als een klant vervolgens op z´n gemakje wil rondkijken is dat geen enkel probleem, al blijven we wel in de buurt.



Collega zegt ´goedemiddag´ tegen een klant. Klant blaft terug `Houd je bek en flikker op anders ben ik meteen weer weg´.



Zo jammer dat je op zo´n moment niet gewoon de deur voor ze open mag houden .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
dat moment dat je gewoon ziet dat dingen zo erg aangedikt worden in dit topic
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 30 januari 2017 @ 19:34:

dat moment dat je gewoon ziet dat dingen zo erg aangedikt worden in dit topicDat valt best mee denk ik. Het suffe is dat veel dingen echt gebeuren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:speldenkussen schreef op 01 januari 2017 @ 21:22:

Ik heb nog een pareltje van afgelopen vrijdag



Ik stond vrijdagmiddag alleen op 2 afdelingen (vleeswaren en brood). Het was druk, dus ik had echt meer dan genoeg te doen. Komt er een collega naar me toe 'ja, er vraagt een klant of je je proefbordje kan bijvullen'. We hadden die dag oliebollen te proeven neergelegd en dat bordje was dus leeg. Omdat ik het zo druk had en ik het een ongelooflijke brutale vraag vond, kookte ik lichtelijk van binnen. Klant opgezocht en wel duidelijk kenbaar gemaakt dat we proeverijen alleen doen als we tijd over hebben. En dat het niet iets vanzelfsprekends is.



Geen tijd voor een eventuele duscussie heb ik maar een stukje oliebol gegeven...Dat is toch juist helemaal geen rare vraag als daar eerder die dag wel dingen op dat bordje lagen???
Ik zit dit topic bijna met open mond te lezen...

Ik snap werkelijk niet dat sommige mensen zo onbeschoft omgaan met anderen.



Ok TVP ook wel....



Oliebolkwestie: geen hele rare vraag maar ik vind het wel een beetje onbeschoft.

A la 'kinderen die vragen worden overgeslagen'. ( vroeger echt doodgegooid met die opmerking...)
Alle reacties Link kopieren
Onder t mom van dat doe je toch niet!!!

Je vuile luier in de dyson airblade (soort handendroger) stoppen ipv de vuilnisbak aan de andere kant vd wasbakken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zaphyra schreef op 01 februari 2017 @ 13:39:

Onder t mom van dat doe je toch niet!!!

Je vuile luier in de dyson airblade (soort handendroger) stoppen ipv de vuilnisbak aan de andere kant vd wasbakken... Misschien niet gezien dat het geen vuilnisbak was?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 30 januari 2017 @ 19:34:

dat moment dat je gewoon ziet dat dingen zo erg aangedikt worden in dit topicWelk verhaal geloof je niet dan?
quote:Vlammetje-1 schreef op 04 januari 2017 @ 16:19:





En een andere klant vond het belachelijk dat ik hem niet verstond (plat fries) want we waren in Friesland dus dat zou ik moeten kunnen (de winkel stond dus niet in Friesland).Klinkt eerder alsof ie dement was (alleen maar fries kunnen praten, winkel was niet in Friesland).
Alle reacties Link kopieren
Het was wel een buurprovincie van Friesland dus het viel nog een beetje mee.. hij was dus niet helemaal verdwaald. Maar vreemd was het wel. Beetje agressief type.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik heel lang geleden nog als kassière werkte heb ik wel eens een vrouwelijke klant gehad die werkelijk witheet van woede werd omdat ik de kassaband die na de kassa kwam (waar dus de gescande artikelen op gaan om ingepakt te worden door de klant) niet uitzette omdat ze het vroeg. Ze vond het vervelend dat haar boodschappen op elkaar botsten terwijl ze stond in te pakken. Ik kreeg het haar niet aan haar verstand gepraat dat die band automatisch bleef draaien en dat ik 'm niet uit kon zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 02 januari 2017 @ 16:16:

Volgens mij werkt het bij heel veel horeca-bedrijven zo. Iedereen gaat na het werk gezellig samen nog een biertje (of twee misschien) drinken en niemand zit te wachten op rare onbeschofte gasten - maar er zijn er echt veel!



Mensen die met de vingers knippen als ze willen bestellen. Of 'He jij!' roepen.

Mensen die alles net even anders willen dan op de kaart staat (worden ze in de keuken niet blij van, zeker niet als het druk is): de carpaccio graag zonder vlees en de pasta met vier kazen graag zonder gorgonzola en kunnen we de sesamzaadjes van de hamburgerbroodjes afhalen?

Mensen die met een groepje aan tafel zitten en dan allemaal apart willen afrekenen. Dus niet de rekening delen door X, maar per persoon: ik heb een wijn gehad en een dagsoep en. En dan zo het hele groepje af.

Mensen die alles terugsturen naar de keuken, gewoon uit principe ofzo. Het is te rood of te doorbakken of te koud of te warm.

Mensen die vreselijk dronken en vervelend worden. Keihard zingen met elkaar, ruzie maken, hoedjes vouwen van de servetten en die dan op het hoofd zetten, verzin het maar.

Mensen die aan je zitten als ze je aandacht willen trekken.

Mensen die niet meer weten wat ze hebben besteld, als je het eten komt brengen. Sta je daar met je handen vol en iedereen praat rustig verder en het komt ze allemaal niet meer bekend voor. Meestal onthield ik wel wie wat had besteld, maar als ik met een collega mee liep om het weg te brengen, tja, dan niet dus.



Maar ach; eigenlijk was het hartstikke leuk om in de horeca te werken en het was ook wel weer heel grappig om samen met collega's te bedenken wat je juist voor die lastige klanten weer eens zou kunnen verzinnen.

Ik vind absoluut niet alles wat jij hier schetst onbeschoft bedrag van de klant, sowieso als ik ervan uit ga dat mensen het niet negatief bedoelen, mensen die je bijv. aanraken als ze je aandacht willen trekken, ik noem maar wat, ik ga er van uit dat dat niet vervelend is bedoeld, al is leuk misschien anders, of als mensen hun gerecht anders willen dan op de kaart staat, of het nou druk is of niet, daar heeft de klant toch niets mee te maken en die betaald daar toch voor? Als die klant niet zou betalen en helemaal niet meer zou komen dan zouden jullie dat gerecht ook niet (nooit?) meer hoeven te maken .



En wat dat apart afrekenen betreft, de rekening delen door X personen vind ik een raar idee van jou, ik wil liever niet voor anderen betalen (tenzij ik zin heb om te trakteren, en dat doe ik regelmatig, maar niet omdat de horeca gelegenheid het niet fijn vind om mensen apart te laten afrekenen) en zeker als ik ze misschien helemaal niet ken. Ik heb bijv. meerdere keren met mensen geluncht die ik verder helemaal niet kende, bijv. omdat ik een workshop of training met hen volgde, en je dan wel eens samen gaat lunchen voor eigen rekening, ik heb dan geen zin om te betalen voor iemand die ik helemaal niet ken en nooit meer zal zien, of in het geval dat mensen een aantal duurdere gerechten of drankjes nemen.
De Carpaccio zonder vlees....

Dat is niet onbeschoft, dat is eerder heel erg grappig....
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 01 februari 2017 @ 13:42:

[...]



Misschien niet gezien dat het geen vuilnisbak was?

Dan gooi je die toch nog steeds niet in de handdroger?

Of je neemt em zelf mee in bijv. een plastic zakje oid of vraag even waar je de vieze luier kan laten... lijkt mij dan
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 01 februari 2017 @ 15:14:

[...]



Ik vind absoluut niet alles wat jij hier schetst onbeschoft bedrag van de klant, sowieso als ik ervan uit ga dat mensen het niet negatief bedoelen, mensen die je bijv. aanraken als ze je aandacht willen trekken, ik noem maar wat, ik ga er van uit dat dat niet vervelend is bedoeld, al is leuk misschien anders, of als mensen hun gerecht anders willen dan op de kaart staat, of het nou druk is of niet, daar heeft de klant toch niets mee te maken en die betaald daar toch voor? Als die klant niet zou betalen en helemaal niet meer zou komen dan zouden jullie dat gerecht ook niet (nooit?) meer hoeven te maken .



En wat dat apart afrekenen betreft, de rekening delen door X personen vind ik een raar idee van jou, ik wil liever niet voor anderen betalen (tenzij ik zin heb om te trakteren, en dat doe ik regelmatig, maar niet omdat de horeca gelegenheid het niet fijn vind om mensen apart te laten afrekenen) en zeker als ik ze misschien helemaal niet ken. Ik heb bijv. meerdere keren met mensen geluncht die ik verder helemaal niet kende, bijv. omdat ik een workshop of training met hen volgde, en je dan wel eens samen gaat lunchen voor eigen rekening, ik heb dan geen zin om te betalen voor iemand die ik helemaal niet ken en nooit meer zal zien, of in het geval dat mensen een aantal duurdere gerechten of drankjes nemen.Misschien is bepaald gedrag wel eerder onbenullig of gedrag van mensen die eigenlijk nooit buiten de deur wat eten of drinken, maar 'he jij' roepen naar de bediening of mij aan de arm trekken als je wilt bestellen, dat kan ik niet anders zien dan onbeleefd gedrag.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 01 februari 2017 @ 17:35:

[...]





Misschien is bepaald gedrag wel eerder onbenullig of gedrag van mensen die eigenlijk nooit buiten de deur wat eten of drinken, maar 'he jij' roepen naar de bediening of mij aan de arm trekken als je wilt bestellen, dat kan ik niet anders zien dan onbeleefd gedrag.Ja precies, dat bedoel ik onbenullig! en tuurlijk zal je een hoop onbeschoft gedrag hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
"ik mag geen gluten"

-"coeliakie?"

"ja, lekker"



Nouja, het is niet onbeschoft. Maar ik vond het toch passend in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 01 februari 2017 @ 18:27:

"ik mag geen gluten"

-"coeliakie?"

"ja, lekker"



Nouja, het is niet onbeschoft. Maar ik vond het toch passend in dit topic.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 30 januari 2017 @ 19:32:

Afgelopen week meegemaakt;



We moeten klanten die binnenkomen groeten en eventueel even aanspreken, vooral omdat we buiten dat eigenlijk niet als verkopers herkenbaar zijn. We zijn (gelukkig) geen plakkers, als een klant vervolgens op z´n gemakje wil rondkijken is dat geen enkel probleem, al blijven we wel in de buurt.



Collega zegt ´goedemiddag´ tegen een klant. Klant blaft terug `Houd je bek en flikker op anders ben ik meteen weer weg´.



Zo jammer dat je op zo´n moment niet gewoon de deur voor ze open mag houden .Ik zou diegene vriendelijk doch dwingend verzoeken om direct weer naar buiten te gaan. Wat denken ze wel niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik was dit topic kwijt, maar gelukkig weer gevonden. Ik had laatst een stom grapjes van een man. Ik neem in elk geval aan dat hij het grappig bedoelde.



Ik scan zijn producten op de band en daarna de gordijnroede die hij vast hield. Ik ben maar 1,58 maar de barcode kon ik makkelijk scannen. Krijg ik alsnog 'Kun je er wel bij of moet ik het voor je doen?'. Ik weet dat ik klein ben, krijg er veel opmerkingen over en van mijn vrienden kan ik dat ook nog wel hebben aangezien ze het niet te vaak doen en ze ook wel aan mij kunnen zien wanneer ik het wel of niet leuk vindt, maar van onbekende mensen vind ik zulke opmerkingen zo ongepast. Ik ga toch ook niet zeggen 'jeetje wat ben jij lang' tegen een vreemde?
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 13 maart 2017 @ 17:18:

Ik was dit topic kwijt, maar gelukkig weer gevonden. Ik had laatst een stom grapjes van een man. Ik neem in elk geval aan dat hij het grappig bedoelde.



Ik scan zijn producten op de band en daarna de gordijnroede die hij vast hield. Ik ben maar 1,58 maar de barcode kon ik makkelijk scannen. Krijg ik alsnog 'Kun je er wel bij of moet ik het voor je doen?'. Ik weet dat ik klein ben, krijg er veel opmerkingen over en van mijn vrienden kan ik dat ook nog wel hebben aangezien ze het niet te vaak doen en ze ook wel aan mij kunnen zien wanneer ik het wel of niet leuk vindt, maar van onbekende mensen vind ik zulke opmerkingen zo ongepast. Ik ga toch ook niet zeggen 'jeetje wat ben jij lang' tegen een vreemde?Ik heb natuurlijk geen idee wat zijn intonatie en gezichtsuitdrukking was, maar de opmerking komt op zich heel onschuldig op mij over. Weet je zeker dat hij echt een grap maakte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven