Werk & Studie alle pijlers

Stoppen met stage

17-05-2019 03:40 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva’ers, Vandaag is bij mij de emmer een beetje overgelopen. Ik wil graag stoppen met mijn afstudeerstage. (ik ben de enige afstudeer stagiair in de organisatie) Ik werk in een hele informele organisatie waar meer stagiaires dan werknemers werken. Sinds de baas een paar maanden op vakantie is wordt er helemaal niks meer gedaan. (We krijgen weinig stage taken dus er is veel vrije tijd). Er zijn alleen meiden en er wordt voortdurend gesmoesd (dat ik het net niet kan horen), heel hard gepraat, mensen vlechten elkaars haren, ondermijnen mijn werk (wanneer ze zien dat ik moet werken aan mijn scriptie (Extra hard praten), met taken die ik overneem wordt er met mijn ideeën vandoor gegaan en doen ze alsof het hun idee is. Ik heb het een tijdje lang volgehouden en ben bijna klaar. Maar ik wil hier gewoon weg. Ik kan me hier niet concentreren en moet wel hard aan de slag voor mijn scriptie. De andere baas merkt en zegt nergens iets van en nu probeert een andere stagiair zelfs een soort van me passief uit te dagen. Zoals mijn pennen pakken en het licht uitdoen als ik op de wc zit etcetera. Ik heb nog maar anderhalve maand te gaan, maar ik denk niet dat ik het volhoud. Het liefst wil ik nu stoppen. Wat kan ik het best doen? Groetjes
In gesprek met de baas die er wel is. Over wat jij nu nodig hebt om je stage daar goed af te ronden.

Licht uitdoen als jij op de wc zit en de andere dingen die gebeuren klinken als pesten wat helaas ook op de werkvloer gebeurd trouwens.

Wat houdt nu weggaan in? Dat je de hele afstudeerstage opnieuw moet doen? Hoeveel tijd gaat dat kosten?
duizel schreef:
17-05-2019 03:46
In gesprek met de baas die er wel is. Over wat jij nu nodig hebt om je stage daar goed af te ronden.

Licht uitdoen als jij op de wc zit en de andere dingen die gebeuren klinken als pesten wat helaas ook op de werkvloer gebeurd trouwens.

Wat houdt nu weggaan in? Dat je de hele afstudeerstage opnieuw moet doen? Hoeveel tijd gaat dat kosten?
Ik heb al geprobeerd met mijn stagebegeleider, maar die ziet het gewoon niet helaas. Het gaat me een halfjaar kosten. Ik heb vandaag ook gevraagd of ik niet mijn scriptie thuis kan doen, omdat ik me niet kan concentreren. Als ze zien dat ik mijn interviews moet transcriberen. Gaat een andere stagiaire heel hard praten en zet harde muziek op ook.. Harde techno muziek en nergens word ergens iets van gezegd ook
Heb je al gesproken met die anderen? Kan toch niet zo zijn dat je nu opgeeft door dit soort gedrag?
Jillian76 schreef:
17-05-2019 05:22
Heb je al gesproken met die anderen? Kan toch niet zo zijn dat je nu opgeeft door dit soort gedrag?
Die anderen ondermijnen mijn werkgedrag ook. Doordat ik afstudeerstudent ben heb ik van tevoren dingen afgesproken; zoals 20 weken stage etc, 1 dag vrij. Andere kregen minder en ik word daarop aangekeken. Vaak mag ik ook activiteiten organiseren. Dan wordt er weer gezegd zij mag altijd alles organiseren. Terwijl hun zelf andere activiteiten hebben die ze organiseren zonder mij. Of dat ik targets binnenhaal en daar niet de credits voor krijg.. en dan hoor ik ze smoezen. De medewerkers doen wel normaal overigens! Maar dat zijn er maar 3 en ze hebben niks door. Alles gebeurd erg achter de hand. Ze wilde me vorige keer ook buitensluiten tijdens de pauze
Tonychocolonely schreef:
17-05-2019 05:30
Die anderen ondermijnen mijn werkgedrag ook. Doordat ik afstudeerstudent ben heb ik van tevoren dingen afgesproken; zoals 20 weken stage etc, 1 dag vrij. Andere kregen minder en ik word daarop aangekeken. Vaak mag ik ook activiteiten organiseren. Dan wordt er weer gezegd zij mag altijd alles organiseren. Terwijl hun zelf andere activiteiten hebben die ze organiseren zonder mij. Of dat ik targets binnenhaal en daar niet de credits voor krijg.. en dan hoor ik ze smoezen. De medewerkers doen wel normaal overigens! Maar dat zijn er maar 3 en ze hebben niks door. Alles gebeurd erg achter de hand. Ze wilde me vorige keer ook buitensluiten tijdens de pauze
Maar die harde muziek en hard praten daar hebben andere medewerkers toch ook last van? Is het een optie voor die 6 weken om heel vroeg te beginnen of juist later te werken. Zo kun je al een paar uur meters maken zonder last van de resr. En die dag vrij zou ii gebruiken om thuis transcripts uit te werken etc. Het is maar 6 wkn. Ik zou niet stoppen geloof ik
snoepzak schreef:
17-05-2019 05:52
Maar die harde muziek en hard praten daar hebben andere medewerkers toch ook last van? Is het een optie voor die 6 weken om heel vroeg te beginnen of juist later te werken. Zo kun je al een paar uur meters maken zonder last van de resr. En die dag vrij zou ii gebruiken om thuis transcripts uit te werken etc. Het is maar 6 wkn. Ik zou niet stoppen geloof ik
2 daar van werken op een ander kantoor (muziek is daar veel zachter) en eentje werkt part time. Dus dan merk je er minder van. Misschien is eerder beginnen wel een optie. Later niet denk ik (we werken al 9 uur op een dag).
Ik zou nu zeker ook niet opgeven. Je bent er bijna. Snoepzak geeft een paar goede tips.
En vwb het buiten sluiten; wil je serieus met dergelijke mensen nog pauze houden? Als het toch al niet gezellig is, zou ik me juist in die tijd richten op mijn eigen bezigheden en op een ander moment pauze nemen.
Niet stoppen nu. Dan hebben ze en gewonnen, en heb jij weken hard werk weggegooid en zelfs uitloop van je studie. Er is geen goede reden om te stoppen. Zie het als nog 1,5 maand leermoment in hoe je je hier professioneel in staande kunt houden.
Volhouden.
Ik stond ook op het punt van stoppen dus weet hoe het voelt (al was het een heel andere situatie), maar volhouden.
Nog eventjes en je kunt met opgeheven hoofd én diploma daar de deur achter je dichttrekken.
.
Ik weet niet hoe het op jouw stage geregeld is, maar doorgaans krijgen stageplaatsen een keurmerk. Zoals ze daar met jou omgaan, hoort dus niet.
Wat is het voor organisatie trouwens dat stagiaires zomaar de boel kunnen overnemen? Klinkt als een losgeslagen meute. Erg bijzonder.
Natuurlijk kan je aan je scriptie thuis werken, waarom zou dat niet mogen?
Tonychocolonely schreef:
17-05-2019 06:00
2 daar van werken op een ander kantoor (muziek is daar veel zachter) en eentje werkt part time. Dus dan merk je er minder van. Misschien is eerder beginnen wel een optie. Later niet denk ik (we werken al 9 uur op een dag).
En kun je dan niet bij die twee op kantoor gaan zitten?
Wat zegt je begeleider ervan? Die van de opleiding.
Van het feit dat er niks te doen te is, geen stageopdrachten en ook vooral van dat pestgedrag?

Is er al contact geweest tussen stageplek en je opleiding?
Ms_Jingles schreef:
17-05-2019 06:38
Niet stoppen nu. Dan hebben ze en gewonnen, en heb jij weken hard werk weggegooid en zelfs uitloop van je studie. Er is geen goede reden om te stoppen. Zie het als nog 1,5 maand leermoment in hoe je je hier professioneel in staande kunt houden.
Dank je wel voor je berichtje! :)
Lucifer2018 schreef:
17-05-2019 07:00
Natuurlijk kan je aan je scriptie thuis werken, waarom zou dat niet mogen?

Natuurlijk kan dat, maar ik denk dat T0 dan wel gewoon op kantoor moet blijven voor de uren die ze is overeengekomen. Ze mag er dus niet voor naar huis gaan.
Lucifer2018 schreef:
17-05-2019 07:08
Van het feit dat er niks te doen te is, geen stageopdrachten en ook vooral van dat pestgedrag?

Ik heb het vandaag aangekaart bij mijn stage begeleidster van school. Het is nu wel wat uit de hand aan het lopen. De andere baas gaat ook bijna op vakantie. Dan zijn er bijna alleen stagiaires over, waardoor het nog erger wordt vrees ik
Tormenta¿ schreef:
17-05-2019 06:50
Ik weet niet hoe het op jouw stage geregeld is, maar doorgaans krijgen stageplaatsen een keurmerk. Zoals ze daar met jou omgaan, hoort dus niet.
Wat is het voor organisatie trouwens dat stagiaires zomaar de boel kunnen overnemen? Klinkt als een losgeslagen meute. Erg bijzonder.
Een bedrijf die stages regelt voor stagiaires.. goed voorbeeld dus... 😔
Tonychocolonely schreef:
17-05-2019 07:24
Ik heb het vandaag aangekaart bij mijn stage begeleidster van school. Het is nu wel wat uit de hand aan het lopen. De andere baas gaat ook bijna op vakantie. Dan zijn er bijna alleen stagiaires over, waardoor het nog erger wordt vrees ik
Was ze al op?

Dus wat gaat er nu gebeuren dan?
Lucifer2018 schreef:
17-05-2019 07:08

Dat dus.
En dat de baas dus al maanden op vakantie is, en er een soort van anarchie heerst?

Kun je niet met de begeleider afspreken dat je dingen thuis of in de bibliotheek kunt doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Andersom schreef:
17-05-2019 07:22
Natuurlijk kan dat, maar ik denk dat T0 dan wel gewoon op kantoor moet blijven voor de uren die ze is overeengekomen. Ze mag er dus niet voor naar huis gaan.
Ach so. Ze wil naar huis om dat te doen.

Kan je niet op kantoor bij die 2 rustige gaan zitten dan?
eva-luna schreef:
17-05-2019 07:00
En kun je dan niet bij die twee op kantoor gaan zitten?
Dat was inderdaad mijn idee als ik verder niet meer thuis kan werken. Alleen vandaag was gewoon de druppel. Ik wil daar gewoon niet meer zijn..
Tonychocolonely schreef:
17-05-2019 07:27
Dat was inderdaad mijn idee als ik verder niet meer thuis kan werken. Alleen vandaag was gewoon de druppel. Ik wil daar gewoon niet meer zijn..

Maar wat zei je begeleider op school vanochtend hier over? Wat gaat hij nu doen? Wat is er afgesproken tussen jou en haar? Komt hij er op terug?

Mosterd.

Als je zwart op wit hebt dat je scriptieuren thuis mag gaan zitten mag je dat dus gewoon.
En hoe gaan 2 op vakantiehoudende werkgevers je beoordelen ?

Neem aan dat je ook bang bent of de stagebeoordeling zelf?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 17-05-2019 07:32
24.35% gewijzigd
himalaya schreef:
17-05-2019 07:26
Dat dus.
En dat de baas dus al maanden op vakantie is, en er een soort van anarchie heerst?

Kun je niet met de begeleider afspreken dat je dingen thuis of in de bibliotheek kunt doen?
Ik heb vandaag gevraagd of dat mocht, maar hij gaat het overleggen Met de baas die op vakantie is. Ik mocht geen scriptie uren (terwijl ik zwart op wit 1 dag vrij moet krijgen). Er is overlegd met iedereen (zonder mij) dat het niet eerlijk was dat ik minder stage-uren zou krijgen.
Lucifer2018 schreef:
17-05-2019 07:28
Maar wat zei je begeleider op school vanochtend hier over? Wat gaat zij nu doen? Wat is er afgesproken tuusen jou en haar? Komt ze er op terug?
Ik heb een stage in het buitenland. Dus ik kan haar helaas niet zo gemakkelijk bereiken door 10 uur tijdsverschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven