Uitgestorven beroepen.
woensdag 3 oktober 2018 om 16:36
Onze secretaresse beheert en bewaakt mijn agenda. Regelt mijn afspraken. Is veel tijd kwijt met externen daarvoor te bellen en mailen. En doet dat op zo'n plezierige en efficiënte manier dat ze mij enorm ontzorgt en naar buiten toe een visitekaartje is voor ons bedrijf. Nooit dubbele afspraken, altijd genoeg reistijd, altijd de juiste digitale documenten bij de hand etc. etc.
Goud waard!
Goud waard!
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
woensdag 3 oktober 2018 om 16:59
woensdag 3 oktober 2018 om 18:16
Dat zeg jij nou, maar hier een dorpje verderop hebben ze nog een heuse, werkzame schillenboer. Hij gaat er helaas wel zeer binnenkort mee stoppen, dus misschien dat de schillenboer daarmee inderdaad definitief is uitgestorven.
woensdag 3 oktober 2018 om 18:21
Iemand de porder al genoemd? Dat was iemand die 's morgens (of liever 's nachts) de huizen langs ging om tegen betaling wekkerloze mensen uit hun nest te rammelen.
Lijkt me op zich best een rielekst baantje. Okee, je moet er bij nacht en ontij uit maar als iedereen eenmaal op zijn werk is kun jij lekker gaan ranzen.
Lijkt me op zich best een rielekst baantje. Okee, je moet er bij nacht en ontij uit maar als iedereen eenmaal op zijn werk is kun jij lekker gaan ranzen.
woensdag 3 oktober 2018 om 18:52
Dit fossiel werkt voortaan onder de radarGrobbekuiken_ schreef: ↑03-10-2018 14:22Ssjjjjjjt! Niks zeggen! Straks belt jounus de mijnus en zitten we allebei thuis!
Nope
woensdag 3 oktober 2018 om 18:57
Er is er nog één over heb ik gehoord
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
woensdag 3 oktober 2018 om 19:01
Die anderen heeft haar neusloze echtgenoot waarschijnlijk om zeep geholpen
Tjezus, wat vals
woensdag 3 oktober 2018 om 19:11
MevrouwJack schreef: ↑03-10-2018 19:01Die anderen heeft haar neusloze echtgenoot waarschijnlijk om zeep geholpen
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
donderdag 4 oktober 2018 om 15:19
Voor de zorg zou een beetje meer automatisering geen kwaad kunnen. Zodat de beschikbare mensen zich meer bezig kunnen houden met dingen die er toe doen. De tools zijn er gewoon, maar om 1 of andere reden worden die in sommige sectoren nog niet optimaal gebruikt.
donderdag 4 oktober 2018 om 16:02
Dat is ook het probleem, in het onderwijs gaan we er vanuit dat ze alles al kunnen. Is meteen ook een gevaar, vandaag moesten mijn studenten iets met een wordbestandje, ze konden niet eens een plaatje bijknippen. Dat leerde ik dan vroeger weer tijdens 'IT-vaardigheden'. En zo oud ben ik niet eens.simbalabimba schreef: ↑04-10-2018 14:12Ik wist dan weer niet dat studenten tegenwoordig leren met een pc om te gaan.
donderdag 4 oktober 2018 om 16:13
Ik ben data-analist en ik verbaas me erover hoeveel van mijn collega's helemaal niks met excel kunnen.Suikerwafel schreef: ↑04-10-2018 16:02Dat is ook het probleem, in het onderwijs gaan we er vanuit dat ze alles al kunnen. Is meteen ook een gevaar, vandaag moesten mijn studenten iets met een wordbestandje, ze konden niet eens een plaatje bijknippen. Dat leerde ik dan vroeger weer tijdens 'IT-vaardigheden'. En zo oud ben ik niet eens.
Nou heb ik het ook mezelf aangeleerd, maar wel al tijdens mijn school- en studietijd en niet pas toen ik ging werken.