Gewenst zwanger / man wilt na positieve test toch niet ??

16-06-2020 00:10 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik maak momenteel echt ff wat heftigs mee. Ik moet het van mij afschrijven. Komt ie :

-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa :-o .

Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.

Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.

Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.

Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.

Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.

Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?

Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!

En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer. @(
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je opmerking over het niet eerlijk zijn van het toch laten komen van het kind (tenminste zo begrijp ik je OP iig) niet. Hij is toch niet eerlijk naar jou toe, hij piept er tussen uit en stelt je voor het blok en duwt jouw de keuze van een abortus door je strot. Het draait nu om de vraag of jij het kind wil laten komen, niet wat eerlijk is naar je vriend toe.
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 08:05
Maar ze wilde in de eerste instantie zelf ook geen kinderen meer maar heeft zich laten meeslepen, verder is niet echt bekend van wie de woning is en of TO wel ergens naar toe kan met twee redelijk jonge kinders en een baby in haar buik. En je moet uiteraard ook aan de toekomst van de toekomstige baby denken, ik weet dat het voor een kind niet leuk is om te weten dat je eigen vader je niet wilde en spijt heeft
TO is geen willoos wezen, ze heeft heel bewust de stap voor een kind genomen
En dat is prima, en abortus is ook prima, het gaat mij erom, dat het nu eens tijd wordt, dat ze zelf na gaat denken.
Niet Omdat Hij een baby wil, neemt ze een baby, Omdat Hij geen baby wil, belt ze een kliniek
Wat Wil ze Zelf?
Het is een volwassen vrouw, kom met een plan
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2020 08:12
TO is geen willoos wezen, ze heeft heel bewust de stap voor een kind genomen
En dat is prima, en abortus is ook prima, het gaat mij erom, dat het nu eens tijd wordt, dat ze zelf na gaat denken.
Niet Omdat Hij een baby wil, neemt ze een baby, Omdat Hij geen baby wil, belt ze een kliniek
Wat Wil ze Zelf?
Het is een volwassen vrouw, kom met een plan
Ze heeft toch een plan?
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 08:14
Ze heeft toch een plan?
naar hem luisteren, haar aanstaande ex
dat is geen plan hoor
Alle reacties Link kopieren
Wat een klootzak. Weg met die vent. Kies voor jezelf meid, hij is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2020 08:17
naar hem luisteren, haar aanstaande ex
dat is geen plan hoor
Maar ze heeft de abortuskliniek zelf gebeld toch? Hij heeft alleen gezegd dat hij toch niet wil. Ik zou ook geen kind meer willen met iemand die dat kind uiteindelijk niet wil
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 08:20
Maar ze heeft de abortuskliniek zelf gebeld toch? Hij heeft alleen gezegd dat hij toch niet wil. Ik zou ook geen kind meer willen met iemand die dat kind uiteindelijk niet wil
IK ook niet
Maar zij wilde dit kind graag, ze was dolgelukkig met die positieve test

En ze hoeft van mij echt die zwangerschap niet voort te zetten. Verbaas me enkel over dat ze blijkbaar zelf geen enkele mening heeft over het verloop van haar leven.
Ze wil geen kind meer, hij wel: Huppetee (zonder enige gesprek komt er een baby)
Hij wil toch geen kind meer, nou dan denkt ze niet na, en belt een kliniek, terwijl zij blij was met de positieve test

Dat is toch geen volwassen leven??
Alle reacties Link kopieren
Wow...

To wat een heftige situatie. Eerlijk gezegd lees ik je bericht en ben ik met stomheid geslagen. Hoe hebben jullie in godsnaam zo’n besissing die zoveel impact heeft kunnen maken alsof het niks is.

Wat je moet doen moet je tocht zelf beslissen. Persoonlijk zou ik niet meer met deze man verder kunnen.
De vraag is wil jij dit kindje laten opgroeien? Kun je dat zonder hem? Heb je genoeg vangnet?

Het is een harde les die je hebt geleerd. Zorg goed voor jezelf, wat je ook beslist en laat deze man in zijn sop gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-06-2020 07:46
Het lijkt me dat de relatie dit sowieso niet gaat overleven.
Dus voor hem moet je het niet weg laten halen.

Dus wil je zelf nog een kindje er bij?


Dit. Die relatie is voorbij. Jij was dolgelukkig met een positieve test. Voordat je (weer) een overhaaste beslissing neemt zou ik alles even goed op een rijtje krijgen. Bel desnoods met het FIOM zodat een onafhankelijk iemand je kan helpen alle scenario’s door te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Voor een abortus heb je wel even, je bent nog maar net zwanger. Dus adem in, adem uit en zet de boel eens op een rijtje. En dan bedoel ik dat je alle opties nagaat. Dus de optie 'we blijven bij elkaar en leefden nog lang en gelukkig' naast alle andere. Maak alsjeblieft een bewuste keuze waar je zelf achterstaat, los van je vriend.
Want ik geef de rest wel gelijk. Jij wilde geen baby, hij wel. Je laat je meeslepen. Nu ben jij in de zevende hemel, hij niet. En weer laat je je meeslepen. Genoeg vrouwen die spijt krijgen van een abortus, maar als je het doet, doe het dan in elk geval omdat jij dat zelf wilt!!

Dan dus de allerbelangrijkste vraag: Wil jij een derde kindje??? Als je dat, los van je relatie, niet ziet zitten, dan laat je die afspraak in de kliniek staan. Als je dat kindje wel graag wilt, dan bel je die afspraak af.
De kans dat je relatie dit overleeft is klein. En ik ben er normaal gesproken geen fan van om iemand voor het blok te zetten. Maar jullie kozen er samen voor om het te proberen. Nu het zover is zou ik hem de keuze niet meer geven. Wil jij dat kindje, dan wordt hij gewoon papa, of hij dat nou wil of niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2020 08:23
IK ook niet
Maar zij wilde dit kind graag, ze was dolgelukkig met die positieve test

En ze hoeft van mij echt die zwangerschap niet voort te zetten. Verbaas me enkel over dat ze blijkbaar zelf geen enkele mening heeft over het verloop van haar leven.
Ze wil geen kind meer, hij wel: Huppetee (zonder enige gesprek komt er een baby)
Hij wil toch geen kind meer, nou dan denkt ze niet na, en belt een kliniek, terwijl zij blij was met de positieve test

Dat is toch geen volwassen leven??
Nee en het lijkt mij dan ook verstandiger dat ze eens goed naar zichzelf kijkt en luistert ipv een kind krijgen wat maar half gewenst is en wat grote impact op haar leven en dat van haar kinderen zal hebben
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
16-06-2020 08:30
Voor een abortus heb je wel even, je bent nog maar net zwanger. Dus adem in, adem uit en zet de boel eens op een rijtje. En dan bedoel ik dat je alle opties nagaat. Dus de optie 'we blijven bij elkaar en leefden nog lang en gelukkig' naast alle andere. Maak alsjeblieft een bewuste keuze waar je zelf achterstaat, los van je vriend.
Want ik geef de rest wel gelijk. Jij wilde geen baby, hij wel. Je laat je meeslepen. Nu ben jij in de zevende hemel, hij niet. En weer laat je je meeslepen. Genoeg vrouwen die spijt krijgen van een abortus, maar als je het doet, doe het dan in elk geval omdat jij dat zelf wilt!!

Dan dus de allerbelangrijkste vraag: Wil jij een derde kindje??? Als je dat, los van je relatie, niet ziet zitten, dan laat je die afspraak in de kliniek staan. Als je dat kindje wel graag wilt, dan bel je die afspraak af.
De kans dat je relatie dit overleeft is klein. En ik ben er normaal gesproken geen fan van om iemand voor het blok te zetten. Maar jullie kozen er samen voor om het te proberen. Nu het zover is zou ik hem de keuze niet meer geven. Wil jij dat kindje, dan wordt hij gewoon papa, of hij dat nou wil of niet.
Ik vind een vader toch iets anders dan een verwekker.
Alle reacties Link kopieren
Corona duurt nu.. wat... zo’n 12/13 weken?

Bizar dat je in zo’n korte tijd beslist samen nog een kindje te willen, zwanger wordt en nu alweer zelf twijfelt. Misschien iets langer de tijd nemen voor life changing beslissingen.

Daarom ook nu niet hals over kop naar de overtijdbehandeling rennen maar nu eerst maar eens wat gesprekken (met FIOM/ oid?) over wat te doen. En wat je zelf wil (in het leven)
Relatietherapie gesprekken zouden ook best waardevol kunnen zijn. Je nieuwe vriend is ook in het leven van je twee andere kinderen dus daar heb je ook verantwoordelijkheid naar.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 07:57
Ik zou mij ook zorgen maken over de rol van de vader in het leven van het nieuwe kind, alimentatie kun je afdwingen, omgang niet.
Nou, die rol is er niet, want vader is er eentje die geen verantwoordelijkheid neemt. Die laat zijn naïeve ex lekker met zijn zaad zitten. Hij is het maar lekker kwijt...

TO, ik zou het kind niet laten komen en deze parel laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 08:32
Nee en het lijkt mij dan ook verstandiger dat ze eens goed naar zichzelf kijkt en luistert ipv een kind krijgen wat maar half gewenst is en wat grote impact op haar leven en dat van haar kinderen zal hebben
de verstandige keus is een abortus (maar goed, als we kinderen met ons Verstand kregen, werden ze niet meer geboren) :)
en dat vind ik ene prima optie

Maar wat wil TO zelf?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietig verhaal TO, sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een situatie. Het is hierboven al vaak genoeg gezegd; denk goed na over wat JIJ nu zelf wilt gaan doen. Jullie wilden een baby. Die baby komt nu, maar hij draait zich er vanaf. Hoe onverantwoordelijk en laf. Maar dat hoef ik vast niet te vertellen dat besef heb je ergens zelf óók.

Los van hem; wil JIJ nog een baby? Wil jij déze baby? Als mijn man mij dit zou blijken zou ik ernstig op mijn hart getrapt zijn en nog véél meer, en ik denk niet dat er dan nog toekomst voor ons samen zou zijn.

Als je nu uit elkaar gaat, wil je dan nog steeds deze baby?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
16-06-2020 08:40
Nou, die rol is er niet, want vader is er eentje die geen verantwoordelijkheid neemt. Die laat zijn naïeve ex lekker met zijn zaad zitten. Hij is het maar lekker kwijt...

TO, ik zou het kind niet laten komen en deze parel laten gaan.
Juist daarom zou ik mij zorgen om de rol van de vader in het leven van mijn kind, ik zou dat niet eerlijk naar het kind toe vinden
Ik lees toch in de OP dat TO dat kind niet wil.
Alle reacties Link kopieren
To, ik denk dat je echt even tijd moet nemen nu. Niet direct de abortuskliniek bellen. Je hebt nog weken om abortus te plegen. Geef je vriend ook even tijd. Is hij niet gewoon heel erg geschrokken dat het zo snel is gegaan? Probeer ook open te staan voor hem zodat je kunt praten samen maar ook vooral naar elkaar luisteren. Dit is niet zomaar iets. Wil je dit nu wel of niet samen doen? En wat heeft dat voor gevolgen voor je relatie? Dit is niet iets wat in 1 avondje praten is opgelost. Sterkte samen.
lilalinda schreef:
16-06-2020 08:23
IK ook niet
Maar zij wilde dit kind graag, ze was dolgelukkig met die positieve test
Ze wilde een liefdesbaby. Maar de liefde is voorbij. Wil je levenslang aan de bezegeling van je geflopte relatie vast zitten?
zwembad84 schreef:
16-06-2020 09:00
To, ik denk dat je echt even tijd moet nemen nu. Niet direct de abortuskliniek bellen. Je hebt nog weken om abortus te plegen. Geef je vriend ook even tijd. Is hij niet gewoon heel erg geschrokken dat het zo snel is gegaan? Probeer ook open te staan voor hem zodat je kunt praten samen maar ook vooral naar elkaar luisteren. Dit is niet zomaar iets. Wil je dit nu wel of niet samen doen? En wat heeft dat voor gevolgen voor je relatie? Dit is niet iets wat in 1 avondje praten is opgelost. Sterkte samen.
Nu kan ze er nog met 'n overtijdbehandeling vanaf. Zou juist gelijk doorpakken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-06-2020 09:04
Ze wilde een liefdesbaby. Maar de liefde is voorbij. Wil je levenslang aan de bezegeling van je geflopte relatie vast zitten?


Als Ik een kind zou willen, dan wil ik een kind. Natuurlijk graag met een leuke baby-daddy
Maar OF ik een kind wil, laat ik niet afhangen van de grillen van een man
lilalinda schreef:
16-06-2020 09:07
Als Ik een kind zou willen, dan wil ik een kind. Natuurlijk graag met een leuke baby-daddy
Maar OF ik een kind wil, laat ik niet afhangen van de grillen van een man.
Dit!!!!!!!!!!
Het lijkt me duidelijk dat TO dit kind niet wil en dat die abortus er gewoon gaat komen. De echte vraag is: waarom ben je dan bewust zwanger geworden? Daar kun je niet alleen hem de schuld van geven, daar was je zelf ook bij.
En de kans dat de relatie niet lang zou duren, was sowieso al zeer aanwezig, dus de kans dat je als alleenstaande moeder zou eindigen was aanzienlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven