Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Globe83 schreef:
05-10-2018 07:55
@Depster Vooral doen wat je gevoel zegt! 2019 is ook al snel ;) En sparen is toch wel een ding he... wat een dure bedoeling!
Ja dat is ookal weer 4 maanden dichtbij! Voor mijzelf die datum gezet en dat voelt het beste inderdaad :) Ja dat sparen is zeker een ding en iets waar ik echt wel moeite mee hebt (ik hou echt te veel van geld uitgeven!)
Het nieuwe jaar gaat waarschijnlijk ook wel een uitdaging worden (en misschien ook wel niet!)

We zien het wel. Mijn zwangerschap gaat nog even opzich laten wachten en dat is oke. Na een midweekje met mijn neefje (hoe onwijs leuk hij ook is) ben ik wel blij weer het weekend voor mijzelf te hebben. Dit dimt de kriebels wel voor een poosje ;p
Dan is dat het beste om te doen toch!
Sparen sja das wel een ding... ik kan het op zich gelukkig wel. Maar geld uitgeven is ook wel erg leuk. Misschien automatisch bedrag gelijk naar spaarrekening als je geld binnenkomt?

Haha! Midweekje lijkt me ook wel ff genoeg ja!
Ik zit met ongeloof en een groot verdriet thuis op de bank. Vanochtend maakte de arts de tank open, en het rietje zat er niet (meer) in. Ik kan er nog steeds niet bij.

Dinsdag de tank bij laten vullen in het ziekenhuis, wat al heel raar ging. Niemand wist precies hoe of wat, ondanks dat vanuit het vruchtbaarheidscentrum werd gezegd dat dit makkelijk kon worden gedaan. Ik heb de lipjes van de tank opengeknipt, maar verder niets gedaan met de stikstoftank, Personeel daar heeft de tank geopend, binnenste deel waar rietje in zit eruit gehaald om bij te vullen. Lukte niet. Dop er weer op. Daarna hele ziekenhuis door moeten lopen om buiten bij te vullen. Weer man van personeel die de tank heeft opengemaakt. IK op 3 meter afstand want dat moest. Ik heb dus niet kunnen zien of het rietje er in zat. Maar hoe het er aan toeging gaf me geen goed gevoel dat het heel zorgvuldig werd gedaan. Maar toch vertrouw je op ziekenhuispersoneel.

De stikstoftank dicht laten zitten thuis om te zorgen dat er niks ontsnapt en de tank zo lang mogelijk koud blijft om het zaad bevroren te houden. Dus toen de arts vanochtend de tank openmaakte en er niks in aantrof, kun je je voorstellen dat mijn hart brak. Na het verdriet van de hele vroege miskraam is dit weer even een stomp in de maag. Niet alleen financieel, maar ook emotioneel. Geen kwestie van, even nieuw zaad kopen en kom morgen maar terug. Deze maand is voorbij. Afwachten wat het ziekenhuis doet, maar de arts vertelde mij direct dat er geld aan mij terug wordt vergoed. Maar ja, daar doe ik nu dus niks aan.

Ben behoorlijk verslagen op dit moment. Even een snipperdag, ik ga zo niet voor de klas staan. Ik weet dat ik sterk ben, en heel veel aan kan, en hier ook wel weer uitkom, maar waarom kan het gvd niet gewoon in een keer goed gaan?!
Nee dat meen je niet Science!! Wat een super grove fout van het ziekenhuis! Ik mag hopen dat ze daar nog wel verder onderzoek naar gaan doen!
De vergoeding maakt het zeker niet goed en ik snap je grote verdriet!
dikke knuffel voor jou :heart:
Wat een verhaal zeg! Ik werk best vaak met stikstof tanks, en kan en eigenlijk niet voorstellen hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben. Heb je het rietje ooit zelf gezien? Zou ook nog kunnen dat het in Denemarken al niet goed is gegaan.

Maar dat maakt nu niet uit, ik snap dat jij vooral heel verdrietig bent en dit even moet verwerken. Je weet dat iedere poging alleen een kans is, je weet dat je een keer een ronde over kan moeten slaan, maar hier hou je (logisch!) geen rekening mee.
Dikke knuffel en zorg goed voor jezelf!
Net telefoontje van de arts gehad. Het rietje is gevonden, buiten, naast de grote stikstoftank waar er werd bijgevuld. Een soort van opgelucht om te weten dat het niet mijn fout was, maar dat het door onzorgvuldig handelen is gebeurd.
Op zich heb ik daar nu niks aan, maar als ziekenhuis zullen ze mijn sowieso vergoeden, en de procedure moeten gaan aanscherpen.

Dus vandaag een baaldag, en verdrietig zijn. Volgende maand gaan we er weer voor.
Och science wat vreselijk voor je! Hele dikke knuffel
Jezus wat vreselijk Science!
Ik snap dat je verdrietig bent... Hoop dat je baaldag wat rust brengt.

ik zou ook erg boos zijn!

Ondanks het "fouten maken is menselijk" vind ik dit niet kunnen.
Och science! Wat naar!!!! Bah, dat is echt heel klote.
Science wat super klote dit. Zeker nadat je zo sterk uit de strijd bent gekomen na je vroege miskraam en gelijk weer op het zadel wilde stappen. Ik leef met je mee zeg!!! Hoop dat je je iets beter voelt na jouw baaldag. Sterkte!!!!
Globe, ik weet niet precies hoe het zit als je maar één goed eitje hebt. Ik heb morgen weer een echo dus dan zal ik meer horen.
Ik heb nu wel last van bruin slijm (sorry voor dit detail) ik schrik hier eigenlijk wel van. Ook al zo'n last van mijn buik vandaag. Pfff ik hoop echt heel erg dat niet dat ene goede eitje gesprongen is. Kan me dat bijna niet voorstellen maarja. Morgen maar afwachten.
Jeetje ongelofelijk dat zoiets gebeurd is.
Sterkte science 😘
Sterkte Science, echt ongelofelijk dat dit gebeurt..
Sterkte voor morgen Hailee!
Sterkte en succes Haillie.
Sciencerocks schreef:
05-10-2018 13:15
Net telefoontje van de arts gehad. Het rietje is gevonden, buiten, naast de grote stikstoftank waar er werd bijgevuld. Een soort van opgelucht om te weten dat het niet mijn fout was, maar dat het door onzorgvuldig handelen is gebeurd.
Op zich heb ik daar nu niks aan, maar als ziekenhuis zullen ze mijn sowieso vergoeden, en de procedure moeten gaan aanscherpen.

Dus vandaag een baaldag, en verdrietig zijn. Volgende maand gaan we er weer voor.
Ok, dus toch in Nederland de fout gemaakt. Ondanks dat je er voor deze maand weinig aan hebt, kan ik me voorstellen dat het in elk geval iets van de onduidelijkheid wegneemt en dat dat een heel klein beetje helpt. Blijft wel gewoon klote natuurlijk.
Hailie schreef:
05-10-2018 17:43
Globe, ik weet niet precies hoe het zit als je maar één goed eitje hebt. Ik heb morgen weer een echo dus dan zal ik meer horen.
Ik heb nu wel last van bruin slijm (sorry voor dit detail) ik schrik hier eigenlijk wel van. Ook al zo'n last van mijn buik vandaag. Pfff ik hoop echt heel erg dat niet dat ene goede eitje gesprongen is. Kan me dat bijna niet voorstellen maarja. Morgen maar afwachten.
Oh ik snap dat je daarvan schrikt.. kan t 1 vd bijwerkingen zijn? Spannend morgen dan! Hoop dat je goed nieuws krijgt :daisy:
Ondanks dat ik bijna nooit mee schrijf (wel bezig voor de 2e in mijn uppie), lees ik toch trouw dagelijks mee, Sciencerocks, wat vreselijk zeg, wat een enorme tegenvaller (zacht gezegd). Kan me voorstellen dat je echt zo ontzettend verdrietig bent.... Sterkte! En volgende maand dan hoop ik weer een geslaagde poging voor je, met een goede uitkomst!
@Linnie_83, net this time next year gekeken. Wat super dat je mee hebt gedaan, en wat verdrietig dat het nog niet gelukt is. Even een hart onder de riem. En ik hoop dat je alsnog snel een positieve test in de handen mag houden.

En net als Maris, ookhier wat traantjes, voor jou, voor mezelf, en voor iedereen bij wie het (nog) niet wil lukken.

Hoi hortensia lief dat je even schrijft. Het kwam gewoon even dubbel hard aan na de vroege miskraam 3,5 week terug. Ik dacht er ged aan te doen om gelijk door te gaan en dan zulke dikke pech (en onkunde natuurlijk). De arts die bij bij elke keer de behandeling doet is wel echt een engel. Zo lief en ondersteunend, en doortastend, gelijk aan de telefoon etc. Plus nu heb ik 4 weken om lekker aan de wijn te gaan, heb 2 weekendjes met vriendinnen waar ik sushi en weet ik veel kan eten, en schoonzusje opperde dat ik ook gewoon maar even een bungyjump moet gaan inplannen, omdat het nu toch kan :-)

Morgen sporten, en toch maar weer date 2. Had date gehad, maar na vroege miskraam heel eerlijk gezegd aan hem wat er aan de hand was en dat ik dus even geen dates ging doen. Toch weer contact gezocht, en hij opperde om weer af te spreken. Niet afgeschrikt door het hele gebeuren. Dus die credits heeft ie in ieder geval al.
@hallie bij mij hebben we afgesproken dat ik iui doe ipv ivf als ik te weinig eitjes heb. Ik heb nog 2 rietjes, dus dan zou ik de volgende ronde ivf kunnen doen en worden de hormonen opgehoogd. Wel flink balen voor je, dikke knuffel.

@Science wat een horrorverhaal zeg. Dit is wel een hele slechte film. Flink balen voor je. Ik heb geen woorden die het er beter op maken voor je. Stom, dom, flink shit. Je kan er niets aan doen en ik denk dat de arts nu wel extra voorzichtig gaat zijn met de volgende. Sterkte. En voor nu veel plezier op date.
linnie_1983 schreef:
04-10-2018 22:07
Truelove79, dank je wel! Ik ben ook ooit op dit forum begonnen en sta schuin in de lijst. Helaas kom ik hier niet meer zo vaak, maar wilde even dank je wel zeggen!

Groetjes Linda
Wat ben jij stoer dat je dit op tv verteld. Je had ook zo anders gehoopt die 2e keer op de bank, maar ondanks dat toch zo stoer om terug te komen en dit te vertellen. Ik heb ook even een traan gelaten hoor, had het je zooooo gegund.. Idd sommige mensen denken dat 'even" een rietje bestellen en die alleenstaande vrouwen zijn zwanger. Helaas is de werkelijkheid soms zo anders.
Ik ga nu ook de IVF in, net als jij, en merk dat ik me ook op sommige vlakken wat terugtrek. Ik wens je heel veel geluk en ik hoop dat je het nog wel laat weten als het wel gelukt is. Het is je meer dan gegund hoor. Toi toi toi
@hailie, succes vandaag!
Thnx dames
Zit nu in de wachtkamer en ben best zenuw.
En Lee en Globe, bij jullie zijn er dus afspraken gemaakt over evt IUI met te weinig eitjes. Dat ga ik straks ook aankaarten. Raar dat ik daar helemaal niks over gehoord heb. Hoe gaat het spuiten nu bij jou Globe?
@Linnie zeker super stoer dat je je verhaal op tv hebt gedaan. Ik hoopte zo dat je met een baby de deur uitkwam.
Dat is jou en ons allemaal zo gegund.
@science wat leuk van je date, veel plezier.
Voor iedereen hier een dikke knuffel en succes!!!!
Net echo gehad. Ik mag nog een paar dagen doorspuiten. Waarschijnlijk heb ik dan straks 6 goede eitjes. De eitjes die dan nu al goed zijn laten ze gaan. Zijn er 1 of 2 met de kans dus dat de kleine doorgroeien. Ben best opgelucht.
Beter nieuws dan de laatste keer. Maandag weer echo.
En het bruine slijm (sorry) schijnt erbij te kunnen horen. Gebeurt niet vaak maar is opzich niet raar.
Dussss ik ben opgelucht en zit nu bij de apotheek voor extra hormoonspuiten.
Wordt vervolgd
Knuffel voor jullie.
@hallie wat fijn! En weer afwachten. Toi toi toi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven