Nog een abortus?

13-07-2015 16:20 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

1 mei, dus iets meer dan 2 maanden geleden ben ik een abortus ondergaan. Ik was toen iets meer dan 5 weken zwanger en op dit moment past het niet in mijn leven. Ik ben pas 21, zit midden in een studie en woon in een anti kraak woning. Kortom, m'n leven is nu alles behalve stabiel. Ik had veel gesproken over de mogelijkheid van een zwangerschap maar eigenlijk wilde ik dit ook gewoon niet. Ik heb er relatief niet heel veel moeite mee gehad, omdat ik het nog kon zien als iets wat nog geen kindje was. Er was nog geen kloppend hartje en er was nog niet echt iets 'gevormd'.

Nu, 2 maanden verder ben ik wéér zwanger. Dit is niet omdat ik doodleuk zonder anticonceptie seks heb gehad, maar had een anticonceptiering klaar liggen voor na mijn eerste ongesteld. Voor de ongesteldheid heb ik de morning after pil gebruikt. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit! Dat had ik nooit verwacht. Ik heb de eerste abortus nog niet helemaal verwerkt en moet nu alweer nadenken over een volgende.

Als ik een abortus door zou latend doorgaan betekend het dat ik met 9 weken het vruchtje zou moeten laten weghalen. Met 9 weken klopt er al een hartje, en is het echt al een piepklein mensje. Met dit in mijn gedachte vind ik het wel heel erg moeilijk om nog een abortus te kunnen nemen.

Aan de andere kant, het kindje is niet gewenst. Als ik het zou houden zie ik eerlijk gezegd mijn toekomst somber in, ik ben nog zo jong en heb écht nog geen kinderwens. Ik ben heel erg bang dat ik dalijk spijt krijg dat ik het kindje houd en er misschien niet genoeg van zal gaan houden, hoe vreselijk ik het ook vind om dat te schrijven. Ik zit heel erg in dubio en hoop dat er leden zijn die mij adviezen kunnen geven?
Werkelijk triest dit. Geen woorden voor.
Als je er niet klaar voor bent dan helaas weer een abortus ondergaan.

En hierna toch iets voorzichtiger zijn!
Triest. Zoek hulp.
Misschien is het een idee om contact op te nemen met het Fiom of een vergelijkbare organisatie?

Weleens gehoord van geen seks hebben?

GA HULP ZOEKEN!
Overigens heb ik altijd begrepen dat je na een miskraam juist extra vruchtbaar bent, dus dat zal voor een abortus niet anders gelden. Als je nog een abortus uit laat voeren, dan moet je er dus echt rekening mee houden dat je vanaf het moment dat je van de behandeltafel af komt meteen wéér zwanger kunt worden. Bespreek dit goed met je behandelend arts en zorg dat je meteen gebruik kunt maken van adequate anticonceptie in het geval je voor een abortus gaat. Want je wil geen derde keer in een half jaar tijd in deze situatie komen!
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt, je zegt dat je niet zonder anticonceptie hebt gesekst. Maar die anticonceptiering heb je niet gebruikt zo te lezen?

Misschien is het een idee om eens contact op te nemen met het SIRIZ.
Het is heel triest maar dan zou ik in jouw geval toch weer voor een abortus gaan.
Laat gelijk na die abortus 'n mirena er in steken. Je bent nog te dom om fatsoenlijk met je anticonceptie om te gaan, dus voorlopig nog maar zéker geen moeder worden.
Shoot first, ask questions later!
Geen kinderwens en twee keer zwanger in 4 maanden? Bijzonder. Zat er ook nog een gat in het condoom misschien?
Heftig zeg.. Er zijn zoveel middelen op de markt om dit te kunnen voorkomen.. Kun je hier met je partner over praten? Wat zegt hij?

Niets doen waar je niet klaar voor bent.

Heel veel sterkte.
🌸
ja of van condooms?

(overigens kan stupiditeit erfelijk zijn.... hou je vast, dan ben je in no time oma)
Lorem Ipsum
Ik denk dat sterilisatie de beste oplossing is. Wel definitief natuurlijk maar dan voorkom je een volgend ongelukje.
verba volant, scripta manent.
Als jij nu al het gevoel hebt niet van dit kindje te gaan houden dan zou ik zeggen aborteren die handel. Ik ken zat mensen in mijn omgeving die ook meerdere malen abortus hebben gepleegd omdat het kindje niet uitkwam, en toen hun leven zodanig stabiel was en het toen wel uitkwam een kindje te krijgen, toen waren de kindjes op, en zaten ze met een onvervulde kinderwens. Ik snap ook niet zo goed welk advies verwacht te krijgen hier. Ik weet een ding ik heb ook jaren aangemodderd om uiteindelijk zwanger te mogen raken, en zulk soort topic breken mijn hart. Succes toegewenst.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Laat het kindje adopteren. Of misschien denk je er aan het einde van je zwangerschap anders over. Doe geen abortus. Abortus is regelrechte moord, ook bij een embryo van 6 weken. In deze weken wordt namelijk het hartje ontwikkeld.
Echt, zijn mensen anno 2015 nog steeds zo onwetend wat betreft anticonceptie?

En heeft je huisarts je niet verteld dat je na een abortus vruchtbaarder kunt zijn dan normaal?

En waarom heb je zo kort na een abortus gemeenschap gehad? Hoeft het van binnen niet te herstellen of zo?
Ben je al bij de huisarts geweest trouwens? Dat is stap 1. De huisarts kan je ook doorverwijzen naar een organisatie die je kan begeleiden bij het maken van de voor jou juiste keuze. Zorg dat je IRL iemand hebt om hierover te praten, een arts, een maatschappelijk werkster, een goede vriendin van wie je weet dat ze je niet veroordeelt, een ouder, een tante of oom, een studentenarts of studentenpsycholoog. Op internet kunnen de reacties fel en ongenuanceerd zijn en ik denk je niets opschiet met reacties vol afschuw, veroordeling of bevestiging dat dit niet je handigste zet ooit was.
quote:-celeste- schreef op 13 juli 2015 @ 16:27:

Laat het kindje adopteren. Of misschien denk je er aan het einde van je zwangerschap anders over. Doe geen abortus. Abortus is regelrechte moord, ook bij een embryo van 6 weken. In deze weken wordt namelijk het hartje ontwikkeld.Ja hoor daar gaan we weer. Ik dacht hoe lang zou het duren voor er weer iemand over moord begint. Totale onzin vind ik dat.
Ik vind het rot voor je dat je weer voor deze beslissing staat, maar ik kan er met mijn pet niet bij dat je geen voorbehoedsmiddelen hebt gebruikt na een ongewenste zwangerschap en abortus. Ongelofelijk. Ik vrees dat weer een abortus je beste optie is en ga dan inderdaad maar meteen voor een spiraal. Ondanks alles toch veel sterkte.

Laat het kindje adopteren. Of misschien denk je er aan het einde van je zwangerschap anders over. Doe geen abortus. Abortus is regelrechte moord, ook bij een embryo van 6 weken. In deze weken wordt namelijk het hartje ontwikkeld.Bullshit! Er is geen sprake van moord, het is het verwijderen van een ongewenste celdeling. Lees de Nederlandse wet er nog maar 'ns op na. En je gaat je lichaam toch niet verzieken door 'n zwangerschap/bevalling voor 'n kind wat je zelf niet wil en wat je 'n trauma aandoet door het als ongewenst kind te laten adopteren? Jij bent echt van 't padje af!
Shoot first, ask questions later!
Pff vreselijk dit.. ik begrijp hier niets van hé, als je dan toch nog de behoefte hebt om te seksen DIRECT na je abortus en voordat je je anticonceptie-ring in gebruik hebt genomen, waarom geen condooms?

je hebt dus wel doodleuk zonder anticonceptie seks gehad anders werd je niet direct weer zwanger.

En sowieso, dan neem je maar een morning-afterpil? erg bijzonder dit.

Wat denk je zelf, ben je geschikt om een kind op te voeden op dit punt in je leven?

Laat het kindje adopteren. Of misschien denk je er aan het einde van je zwangerschap anders over. Doe geen abortus. Abortus is regelrechte moord, ook bij een embryo van 6 weken. In deze weken wordt namelijk het hartje ontwikkeld.

Raar advies.

Veel te ingrijpend voor zowel de biologische moeder als het kind.

Laat maar weghalen TO en neem vanaf nu goed anti conceptie.

Sterkte!
Ten eerste: mijn hart bloedt

Ten tweede: ik heb het ook gehad maar bij mij ging het om een miskraam. Na de curettage (=abortus) heb ik nog best een tijdje gebloed. Jij niet? Of zit je in een hele foute relatie met een jongen/man die jouw lichaam niet respecteert?
Echt hoe krijg je het voor elkaar! Welke anticonceptie had je gebruikt dan? Als die ring op je nachtkastje ligt werkt hij niet he.

Zet de abortus door, je wil nog geen kind en zo te lezen ben je er ook nog lang niet klaar voor.

Ga je alsjeblieft beter inlezen in anticonceptie en laat een spiraal plaatsen. Kan je hem tenminste niet vergeten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven