Nog een abortus?

13-07-2015 16:20 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

1 mei, dus iets meer dan 2 maanden geleden ben ik een abortus ondergaan. Ik was toen iets meer dan 5 weken zwanger en op dit moment past het niet in mijn leven. Ik ben pas 21, zit midden in een studie en woon in een anti kraak woning. Kortom, m'n leven is nu alles behalve stabiel. Ik had veel gesproken over de mogelijkheid van een zwangerschap maar eigenlijk wilde ik dit ook gewoon niet. Ik heb er relatief niet heel veel moeite mee gehad, omdat ik het nog kon zien als iets wat nog geen kindje was. Er was nog geen kloppend hartje en er was nog niet echt iets 'gevormd'.

Nu, 2 maanden verder ben ik wéér zwanger. Dit is niet omdat ik doodleuk zonder anticonceptie seks heb gehad, maar had een anticonceptiering klaar liggen voor na mijn eerste ongesteld. Voor de ongesteldheid heb ik de morning after pil gebruikt. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit! Dat had ik nooit verwacht. Ik heb de eerste abortus nog niet helemaal verwerkt en moet nu alweer nadenken over een volgende.

Als ik een abortus door zou latend doorgaan betekend het dat ik met 9 weken het vruchtje zou moeten laten weghalen. Met 9 weken klopt er al een hartje, en is het echt al een piepklein mensje. Met dit in mijn gedachte vind ik het wel heel erg moeilijk om nog een abortus te kunnen nemen.

Aan de andere kant, het kindje is niet gewenst. Als ik het zou houden zie ik eerlijk gezegd mijn toekomst somber in, ik ben nog zo jong en heb écht nog geen kinderwens. Ik ben heel erg bang dat ik dalijk spijt krijg dat ik het kindje houd en er misschien niet genoeg van zal gaan houden, hoe vreselijk ik het ook vind om dat te schrijven. Ik zit heel erg in dubio en hoop dat er leden zijn die mij adviezen kunnen geven?
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 16:29:

Ben je al bij de huisarts geweest trouwens? Dat is stap 1. De huisarts kan je ook doorverwijzen naar een organisatie die je kan begeleiden bij het maken van de voor jou juiste keuze. Zorg dat je IRL iemand hebt om hierover te praten, een arts, een maatschappelijk werkster, een goede vriendin van wie je weet dat ze je niet veroordeelt, een ouder, een tante of oom, een studentenarts of studentenpsycholoog. Op internet kunnen de reacties fel en ongenuanceerd zijn en ik denk je niets opschiet met reacties vol afschuw, veroordeling of bevestiging dat dit niet je handigste zet ooit was.Ze weet de juiste weg al want ze heeft recent ook haar weg naar de abortuskliniek gevonden. Nu alleen even regelen dat ze er gelijk 'n mirena insteken, zodat ze niet over 'n maand weer prijs heeft door deze dekhengst die ze heeft gescoord. Voor de zekerheid de pil erbij gaan slikken en dan moet het gecovered zijn.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 13 juli 2015 @ 16:33:

[...]

Ze weet de juiste weg al want ze heeft recent ook haar weg naar de abortuskliniek gevonden. Nu alleen even regelen dat ze er gelijk 'n mirena insteken, zodat ze niet over 'n maand weer prijs heeft door deze dekhengst die ze heeft gescoord. Voor de zekerheid de pil erbij gaan slikken en dan moet het gecovered zijn.Ik zou er nog een condoom en een zaaddodende pasta bijdoen voor de zekerheid.
verba volant, scripta manent.
quote:-celeste- schreef op 13 juli 2015 @ 16:27:

Laat het kindje adopteren. Of misschien denk je er aan het einde van je zwangerschap anders over. Doe geen abortus. Abortus is regelrechte moord, ook bij een embryo van 6 weken. In deze weken wordt namelijk het hartje ontwikkeld.

Abortus is geen moord, embryo is immers niet levensvatbaar, al is er een kloppend hartje, maar het stelt nog niet veel voor. Adopteren is makkelijker gezegt dan gedaan hier in Nederlad. Wat een bullshit reactie.

Abortus is in dit geval zoveel beter dan het kindje houden. Ze kan nu (nog een keer) voor haar toekomst kiezen. Een kindje in dit geval is beter af om weg gehaald te worden dan te houden. Ze heeft een kind niks te bieden. En hoe luguber is het om 9 maanden een ongwenst kind te dragen?

Ga lekker ergens anders de moraalridder uithangen, to heeft daar nu helemaal niks aan.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2015 @ 16:33:

[...]

Raar advies.

Veel te ingrijpend voor zowel de biologische moeder als het kind.

Laat maar weghalen TO en neem vanaf nu goed anti conceptie.

Sterkte!Als iemand een advies heeft voor adoptie dan is het raar, maar die baarmoeder voor de tweede leeg zuigen is wel normaal? En dat enkele en alleen omdat de wet het zegt en dat het ook kan? Dat is pas raar en vreselijk.

Laat het kindje adopteren. Of misschien denk je er aan het einde van je zwangerschap anders over. Doe geen abortus. Abortus is regelrechte moord, ook bij een embryo van 6 weken. In deze weken wordt namelijk het hartje ontwikkeld.

Ach ja hoor daar is de abortus is moord brigade ook weer. Lul niet als je er geen verstand van hebt!

Met 6 ( of 9) weken is het nog geen kind. Ik kon op mijn echo echt niet zien wat de voor en de achterkant was.

Het is nog niet levensvatbaar. Niks mensje.

Moord is het doden van een in levenzijnde mens. Dat is een kind in de baarmoeder met dit aantal weken dus niet.

Adopteren is makkelijk roepen maar daar zitten heel veel haken en ogen aan. Zo simpel is het niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je hebt wel doodleuk seks gehad zonder A-C. Sorry hoor. Ik vind dit echt laks gedrag.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
wat je ook kiest, beide opties zijn goed

je weet nooit van te voren of je spijt krijgt van een abortus en je weet ook niet of je spijt krijgt van een baby. Het heeft ook niet zoveel zin om spijt te hebben

Als je geen kind wil dan zou ik weer gaan voor de abortus.

Wel moet je echt iets gaan doen aan je anti conceptie technieken
quote:jo-elise schreef op 13 juli 2015 @ 16:36:

[...]

Als iemand een advies heeft voor adoptie dan is het raar, maar die baarmoeder voor de tweede leeg zuigen is wel normaal? En dat enkele en alleen omdat de wet het zegt en dat het ook kan? Dat is pas raar en vreselijk.Nee iemand tegen wil en dank moeder laten worden dat is goed advies. Beter abortus dan een ongewenst kind.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Als je binnen 2 maanden weer zwanger bent( van dezelfde of van een ander? ) heb je van de vorige keer niets geleerd, nogmaals zoek hulp! Je laat je gebruiken .
Er bestaat geen enkele regel hoe vaak je een abortus kunt laten doen.

Je hebt geen plek voor een kind in je leven dus vooral voor die tweede abortus gaan.

Ik zou echter wel eens praten met je huisarts over anticonceptie, er gaat nl wel wat te vaak mis bij jou.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Laat het kindje adopteren. Of misschien denk je er aan het einde van je zwangerschap anders over. Doe geen abortus. Abortus is regelrechte moord, ook bij een embryo van 6 weken. In deze weken wordt namelijk het hartje ontwikkeld.Moord? Wat een hysterische onzin. Adoptie? weet je wel wat je zegt?
De abortus-is-moord-roepsters zouden geen enkele aandacht moeten krijgen, niet quoten, niet op reageren, geen smileys..

[...]

Als iemand een advies heeft voor adoptie dan is het raar, maar die baarmoeder voor de tweede leeg zuigen is wel normaal? En dat enkele en alleen omdat de wet het zegt en dat het ook kan? Dat is pas raar en vreselijk.Wet is wet

[...]

Als iemand een advies heeft voor adoptie dan is het raar, maar die baarmoeder voor de tweede leeg zuigen is wel normaal? En dat enkele en alleen omdat de wet het zegt en dat het ook kan? Dat is pas raar en vreselijk.

Doe niet zo dramatisch.

Het is pas raar en vreselijk om dan maar een kind te laten komen terwijl de moeder er totaal niet op zit te wachten.
Je leven is alles, behalve stabiel.... Tja, dat kun je wel stellen. Wat betreft weer een abortus, daar geef ik mijn mening nu niet over, kan alleen maar zeggen; zorg eens wat beter voor jezelf.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Moord, kindjes op als je er wel aan toe bent?! Wat een ontzettend schofterige reacties aan een vrouw in nood.
Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt. Ik had de AC Klaarliggen om na mijn eerste ongesteldheid te gaan gebruiken. Dit omdat mijn lichaam dan even de tijd had om de hormonen kwijt te raken. Ik had verwacht dat een morning after pil gewoon zijn werk zou doen :(
quote:verhuisd schreef op 13 juli 2015 @ 16:39:

De abortus-is-moord-roepsters zouden geen enkele aandacht moeten krijgen, niet quoten, niet op reageren, geen smileys..is dit een hype of zijn we gehackt door geloofsfanaten?

[...]

Als iemand een advies heeft voor adoptie dan is het raar, maar die baarmoeder voor de tweede leeg zuigen is wel normaal? En dat enkele en alleen omdat de wet het zegt en dat het ook kan? Dat is pas raar en vreselijk.

Advies voor adoptie vind ik gewoon idioot.

Je laat een vrouw geen 9 maanden zwanger zijn om dan het kind af te staan.

En wat moet zo'n kind met de wetenschap dat zijn moeder hem niet wilde?

Het lijkt me vreselijk voor TO om in zo'n korte tijd 2 keer zo'n procedure te moeten doen, maar wel de beste oplossing voor iemand van 21 die perse geen kind wil.

Kneus.

Door mensen als jou moeten er in ontwikkelde landen vrouwen naar het sop en de kledinghanger grijpen omdat abortus verboden is.
quote:Repelsteeltje94 schreef op 13 juli 2015 @ 16:42:

Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt. Ik had de AC Klaarliggen om na mijn eerste ongesteldheid te gaan gebruiken. Dit omdat mijn lichaam dan even de tijd had om de hormonen kwijt te raken. Ik had verwacht dat een morning after pil gewoon zijn werk zou doen :(je had meteen aan de pil moeten gaan, dat hebben ze je waarschijnlijk in de kliniek ook geadviseerd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 16:38:

wat je ook kiest, beide opties zijn goed

je weet nooit van te voren of je spijt krijgt van een abortus en je weet ook niet of je spijt krijgt van een baby. Het heeft ook niet zoveel zin om spijt te hebben

Precies dit.

[...]

Als iemand een advies heeft voor adoptie dan is het raar, maar die baarmoeder voor de tweede leeg zuigen is wel normaal? En dat enkele en alleen omdat de wet het zegt en dat het ook kan? Dat is pas raar en vreselijk.Al laat ze zich 10 keer leegzuigen. Daar doe je namelijk helemaal niemand wat mee aan. Een kind op de wereld zetten en dat kind het leven aan doen, dát is pas misdadig als je je leven niet op de rit hebt en niet vol overtuiging voor dat kind kan gaan en het een goede start kan bieden.
Shoot first, ask questions later!

Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt. Ik had de AC Klaarliggen om na mijn eerste ongesteldheid te gaan gebruiken. Dit omdat mijn lichaam dan even de tijd had om de hormonen kwijt te raken. Ik had verwacht dat een morning after pil gewoon zijn werk zou doen :(

Meisje, wat ben jij slecht voorgelicht....

Een morningafterpil werkt echt niet altijd.

Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt. Ik had de AC Klaarliggen om na mijn eerste ongesteldheid te gaan gebruiken. Dit omdat mijn lichaam dan even de tijd had om de hormonen kwijt te raken. Ik had verwacht dat een morning after pil gewoon zijn werk zou doen :(Een condoom vond je niet makkelijker dan een morning after pil?
Slowly getting there....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven