Nog een abortus?

13-07-2015 16:20 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

1 mei, dus iets meer dan 2 maanden geleden ben ik een abortus ondergaan. Ik was toen iets meer dan 5 weken zwanger en op dit moment past het niet in mijn leven. Ik ben pas 21, zit midden in een studie en woon in een anti kraak woning. Kortom, m'n leven is nu alles behalve stabiel. Ik had veel gesproken over de mogelijkheid van een zwangerschap maar eigenlijk wilde ik dit ook gewoon niet. Ik heb er relatief niet heel veel moeite mee gehad, omdat ik het nog kon zien als iets wat nog geen kindje was. Er was nog geen kloppend hartje en er was nog niet echt iets 'gevormd'.

Nu, 2 maanden verder ben ik wéér zwanger. Dit is niet omdat ik doodleuk zonder anticonceptie seks heb gehad, maar had een anticonceptiering klaar liggen voor na mijn eerste ongesteld. Voor de ongesteldheid heb ik de morning after pil gebruikt. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit! Dat had ik nooit verwacht. Ik heb de eerste abortus nog niet helemaal verwerkt en moet nu alweer nadenken over een volgende.

Als ik een abortus door zou latend doorgaan betekend het dat ik met 9 weken het vruchtje zou moeten laten weghalen. Met 9 weken klopt er al een hartje, en is het echt al een piepklein mensje. Met dit in mijn gedachte vind ik het wel heel erg moeilijk om nog een abortus te kunnen nemen.

Aan de andere kant, het kindje is niet gewenst. Als ik het zou houden zie ik eerlijk gezegd mijn toekomst somber in, ik ben nog zo jong en heb écht nog geen kinderwens. Ik ben heel erg bang dat ik dalijk spijt krijg dat ik het kindje houd en er misschien niet genoeg van zal gaan houden, hoe vreselijk ik het ook vind om dat te schrijven. Ik zit heel erg in dubio en hoop dat er leden zijn die mij adviezen kunnen geven?
quote:rrosa84 schreef op 13 juli 2015 @ 17:15:

Het oo zo mooie beruchte viva forum waar je tot op het bot word uitgescholden als je leven net iets anders gaat dan de gemiddelde welgestelde viva forummers. TO trek je er niets van aan ik kreeg op mijn topic ook de volle lading. Maak een beslissing waar je 100% achter staat sterkte TO

En dat was ook volledig terecht.

To krijgt niet de volle lading. Ze word erop gewezen dat het niet zo slim was en krijgt vervolgens advies.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:verhuisd schreef op 13 juli 2015 @ 17:02:

REPELSTEELTJE, even opletten AUB:

Los van de idiote discussie die helemaal niet meer over jouw probleem gaat:

Hoe zeker weet je dat je wéér zwanger bent?? Ik had 8 weken na curretage ook een positieve test; lang verhaal erg kort, dat bleek een 'rest' te zijn! Dus geen nieuwe zwangerschap. Het hormoon waarop een test reageert zit dan nog in je lichaam.

Misschien beter om via huisarts naar het ziekenhuis te gaan: daar wordt een goede echo gemaakt.

Wow ik wist wel dat het lang in je lichaam bleef maar niet dat het zo lamg bleef.

Lijkt me goed advies to. Even na laten kijken. Misschien ben je niet zwanger.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 16:45:

[...]

Nee hoor, de mijne was met 9 weken echt nog niet compleet.

En omdat ik geen idee had, heb ik maar even gegoogled. Inderdaad nog verre van compleet. Het begint al wel ergens op te lijken, maar een mensje, laat staan een compleet mensje is iets heel anders.

@TO: niet zo handig bezig jij! Abortus lijkt me de beste oplossing voor je, al zal dat moeilijk zijn. En voortaan een stuk beter omgaan met anticonceptie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 17:18:

[...]

En dat was ook volledig terecht.

To krijgt niet de volle lading. Ze word erop gewezen dat het niet zo slim was en krijgt vervolgens advies.Get over yourself
Ben ik nou gek of heeft ze al geschreven dat ze een echo ging laten doen waar ze eerder al een abortus had gedaan en dat toen bleek dat ze 8 weken was?
quote:en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit!
quote:lux. schreef op 13 juli 2015 @ 17:29:

Ben ik nou gek of heeft ze al geschreven dat ze een echo ging laten doen waar ze eerder al een abortus had gedaan en dat toen bleek dat ze 8 weken was?Staat in de OP.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind dat je slordig met anticonceptie omgaat. Beter voorkomen dan genezen. Maar als je niet klaar bent voor een kind of echt geen kinderwens hebt, kun je beter weer voor abortus kiezen. Ik vind abortus minder erg dan een kind ongewenst op de wereld zetten. Nu heb ik nooit een kinderwens gehad, dus voor mij zou de keuze makkelijker zijn. Het kind afstaan kan ook, maar dan moet je wel een zwangerschap uitdragen. Dat moet je maar net zien zitten. Ikzelf zou dat niet zitten, omdat ik naast psychische redenen ook angst voor het lichamelijke heb.
quote:redbuIIetje schreef op 13 juli 2015 @ 16:32:

[...]

Bullshit! Er is geen sprake van moord, het is het verwijderen van een ongewenste celdeling. Lees de Nederlandse wet er nog maar 'ns op na.

Wat heeft de wet te maken met een biologische ontwikkeling?

-edit: ter aanvulling: de wet gaat slechts over de strafbaarheid van een bepaalde handeling -
quote:tonkje schreef op 13 juli 2015 @ 17:30:

[...]

Staat in de OP.Ja ik had het gevonden.
X
anoniem_119055 wijzigde dit bericht op 13-07-2015 17:35
Reden: Never mind
% gewijzigd
quote:Repelsteeltje94 schreef op 13 juli 2015 @ 16:42:

Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt.

Sjees, 2-3 weken na een abortus lig jij alweer te neuken zonder condooms. Is het zo moeilijk je benen bij elkaar te houden?

De reacties zijn nog mild. Kon ik maar echt schrijven hoe ik over je denk.
Dat hoeft niet meer hoor, Milna. Het spat er al vanaf.

Denk je dat TO ermee geholpen is?

Zelf nooit jong geweest en hele dagen met je vriendje de sterren van de hemel geneukt?

Dat vind ik oprecht erg voor je dan.
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 17:42:

Zelf nooit jong geweest en hele dagen met je vriendje de sterren van de hemel geneukt?

Dat vind ik oprecht erg voor je dan. Wat heeft dat te maken met niet nadenken?
Dat was een reactie op de vraag of het zo moeilijk is om je benen bij elkaar te houden.

Als je twintig bent, een geweldig leuk vriendje hebt en dagenlang de sterren van de hemel kunt neuken, dan is dat inderdaad heel moeilijk. Maar als je dat nooit ervaren hebt, dan begrijp je dat niet, dat je na twee á drie weken pauze gewoon héél graag weer wil.

En als je dat niet kent, dan vind ik dat oprecht erg voor je. Want seks is onhandig als je er ongewenst zwanger van wordt, maar het is ook gewoon leuk en lekker. Uit de opmerking van Milna krijg ik de indruk dat ze daar anders over denkt en ik denk dat je dan iets mist in je leven.
Dat ik dit nog uit sta te leggen ook.
Hoe is jouw relatie met de verwekker TO? Vind hij een condoom niet fijn?

Wat is een anti conceptie ring? nuva ring?

Weet je dat er een prik pil is. Dan ga je 1 x per 3 maanden naar de dokter. Krijg je een prik. En ben je beschermd tegen zwangerschappen.

Heb je misschien geen zorgverzekering? Geen geld?

Dan in ieder geval streng zijn en condooms gebruiken.
quote:bonuhbakkie schreef op 13 juli 2015 @ 17:55:

Hoe is jouw relatie met de verwekker TO? Vind hij een condoom niet fijn?

Wat is een anti conceptie ring? nuva ring?

Weet je dat er een prik pil is. Dan ga je 1 x per 3 maanden naar de dokter. Krijg je een prik. En ben je beschermd tegen zwangerschappen.

Heb je misschien geen zorgverzekering? Geen geld?

Dan in ieder geval streng zijn en condooms gebruiken.Dan moet ze er wel elke 3 maanden aan denken. Heb zomaar 't idee dat dat er bij TO wel 'ns bij in zou kunnen schieten. Beter 'n mirenaspiraaltje, dat gaat 5 jaar mee.
Shoot first, ask questions later!
Repelsteeltje, sterkte bij het nemen van je beslissing en veel sterkte als je nogmaals voor een abortus kiest.

Is het een idee om bij de huisarts eens over therapie te praten?

Om over deze hele nare beslissingen en ingrepen heen te komen?

Zelf vond ik één abortus al erg moeilijk en jij hebt jouw eerste abortus nog niet verwerkt schreef je.

Ik hoop dat je je laat helpen als je het moeilijk krijgt.

Volgens mij krijg je voor de prikpil een oproep.
@Redbulletje Ja dat is inderdaad beter. Even niet aan gedacht. Die kunnen ze meteen na de abortus inbrengen.

Dan kan je 5 jaar vooruit. Geen gedoe meer. IS dat niet wat voor je TO?
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 17:53:

Dat was een reactie op de vraag of het zo moeilijk is om je benen bij elkaar te houden.

Als je twintig bent, een geweldig leuk vriendje hebt en dagenlang de sterren van de hemel kunt neuken, dan is dat inderdaad heel moeilijk. Maar als je dat nooit ervaren hebt, dan begrijp je dat niet, dat je na twee á drie weken pauze gewoon héél graag weer wil.

En als je dat niet kent, dan vind ik dat oprecht erg voor je. Want seks is onhandig als je er ongewenst zwanger van wordt, maar het is ook gewoon leuk en lekker. Uit de opmerking van Milna krijg ik de indruk dat ze daar anders over denkt en ik denk dat je dan iets mist in je leven.Condoom?
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 17:53:

En als je dat niet kent, dan vind ik dat oprecht erg voor je. Want seks is onhandig als je er ongewenst zwanger van wordt, maar het is ook gewoon leuk en lekker. Uit de opmerking van Milna krijg ik de indruk dat ze daar anders over denkt en ik denk dat je dan iets mist in je leven.Onhandig?? WTF! Niks onhandig. We hebben het hier over ABORTUS. Laat dat tot die paar hersencellen van je doordringen. Jij en TO kunnen voor mijn part half mannelijk Nederland neuken, maar gebruik condooms zodat er niet een onschuldig leven daarvan de dupe wordt!
quote:milna schreef op 13 juli 2015 @ 18:05:

[...]

Onhandig?? WTF! Niks onhandig. We hebben het hier over ABORTUS. Laat dat tot die paar hersencellen van je doordringen. Jij en TO kunnen voor mijn part half mannelijk Nederland neuken, maar gebruik condooms zodat er niet een onschuldig leven daarvan de dupe wordt!
quote:milna schreef op 13 juli 2015 @ 18:05:

[...]

Onhandig?? WTF! Niks onhandig. We hebben het hier over ABORTUS. Laat dat tot die paar hersencellen van je doordringen. Jij en TO kunnen voor mijn part half mannelijk Nederland neuken, maar gebruik condooms zodat er niet een onschuldig leven daarvan de dupe wordt!Jij zit toch niet in haar schuitje of wel wat een reactie weer😐

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven